{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Vi med hund-muskelhunde med mundkurv {{forumTopicSubject}}

Indlægget har med garanti været oprettet før - lige nu er jeg bare for vred til at tjekke.....

Har lige fået seneste nummer ind ad døren... Gud hjælpe mig om de ikke ikke har et læserbrev hvor de efterfølgende lover at de vil arbejde på at få et permanent mundkurvepåbud til de såkaldte muskelhunde....

Jeg sidder med en rigtig flad fornemmelse og er bare eddike arrig.... *Fnys*

Det har min opsigelse på bladet i morgen....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi med hund-muskelhunde med mundkurv
  • #1   21. mar 2007 ja det har været oppe og vende og rigtig mange, inklusiv mig selv har mailet til bladet og skrevet om vores forargelse og jeg vil opfordre dig til det samme

• #2   21. mar 2007 jeg vil netop ikke anbefale dig at købe det. boykot dem

• #3   21. mar 2007 Frk. du kan få mit - gider ikke have det l... i mit hjem...

• #4   21. mar 2007 Tina - jeg har betalt for 12 numre - men er netop ved at skrive at de ikke behøver ulejlige sig med at sende flere numre......

• #5   21. mar 2007

Skrevet: 21-03-2007 16:27:03 Slet indlæg

her er hvad jeg har skrevet i en mail

Jeg er rystet og forarget over at en hundeblad kan være så snævertsynet når det kommer til de såkaldte "muskelhunde"
    Jeg har nu trænet disse hunde i snart 7 år på lige fod med andre racer, og jeg har aldrig haft problemer med aggresive hunde.
    Min oplevelse er at de er fremragende arbejdshunde med et stor hjerte. Mere menneske glade hunde skal man lede længe efter.
    Det skal så siges at de voksne hanhunde har nok i sig selv og deres ejer, men har aldrig oplevet det som et problem, da ejerne udemærket kender deres hunds begrænsninger, hvis man kan kalde det, det. Da jeg absolut mener at det ikke ligger i hundens adfærd at lege med hvem som helst, når den er nået over hvalpestadiet. Det gør mig selvfølgelig forfærdeligt ondt at denne dame har mistet sin hund, og det er der ingen undskyldninger for, den angribende hund skal selvfølgelig aflives, men "muskelhunde" er bare så meget mere end det. Spørg enhver ansvarlig muskelhunde ejer, og de vil med glæde vise og fortælle alle de gode sider disse hunde har, når bare de er i rette hænder. Desværre er der gået modehund i disse racer og de har tendens til at tiltrække en masse uheldige elementer, som ikke har den mindste anelse om hundehold og ikke bekymrer sig det mindste om hvordan, de langsomt er med til at ødelægge disse fantastiske racer. Og i har ret når i siger der skal gøres noget, men at svine racerne til hjælper ikke på noget, og da slet ikke fra et såkaldt hundeblad. Hjælp os istedet med at redde disse racer, hjælp os med en lov der forbyder ukontrolleret avl på disse racer.
    Jeg vil til sidst sige at hvis jeg ikke ser en oprejsning på disse racer i næste blad vil jeg boykotte det og bede alle de mennesker jeg kender i hundeverdenen boykotte jer, da jeg desværre ikke vil støtte hundeblade der diskriminerer pga. uvidenhed.
    med hundevenlig hilsen Tina Lindblad, hundetræner

• #6   21. mar 2007 Tina L
    fedt skrevet kender også en del med muskelhunde, og det er sku mega søde hunde som ikke fortjener at et blad skriver sådan om dem.. hvad fanden er det da for noget....!!!!!!!!

• #7   21. mar 2007 Godt skrevet Tina ;O)

• #8   21. mar 2007 takker, er spændt på om jeg får en respons. og jeg vil igen opfordre jer til at skrive til bladet, og selvfølgelig i en sober tone :0)

• #9   21. mar 2007 ja i mine øjne hører rottweileren ind under den kategori, men så vidt jeg ved findes der ikke en facitliste der beskriver hvilke racer der går under ordet muskelhund, og hvis der gør er den så vedtaget ved lov ???

• #10   21. mar 2007 Alene det at de bruger ordet kamphund er rigeligt til mig... Må hellere lige fælde et par træer inden jeg skriver videre..... *ssss*

• #11   21. mar 2007 hmm... jeg som hadde gledet mig til at komme til dk de 30 mars og købe bladet.... MEN nu vil jeg ikke købe det....

• #13   21. mar 2007 Helle - jeg kan sagtens følge dig... Men som seriøs KAMPHUNDE-ejer forstår du nok min harme...

• #14   21. mar 2007 I kan takke de inkompetente hundeejere, som anskaffer sig en hund de ikke kan håndtere....... for den bevågenhed medierne har på muskelhunde.

Det er der I bør rette jeres vrede. Hvad nytter det at opsige et abonnement - det går Vi med Hund ikke neden om og hjem af. Hvad nytter det at sige "jamen - andre hunde gør det også". Det vil jeg ikke benægte, men det kan heller ikke benægtes at muskelhunde også gør det.

Jeg vil godt lige slå fast at jeg ikke er imod muskelhunde - men det er som om at det er alle andres skyld end dem som ejer hundene der er galt på den. Disse inkompetente ejere er åbenbart ikke at finde her på HG - ærgerligt, for så kunne det være de forstod hvad det betyder for andre seriøse muskelhundeejere. Jeg forstår godt hvor fortvivlet det er gang på gang at få en påmindelse i pressen om ens race.

Gør dog oprør imod de useriøse hundeejere - selvom det er som om de er sunket i jorden, men de er derude et sted.

Gitte

• #17   21. mar 2007 Ja - jeg er helt enige med jer både Gitte og Helle... Jeg mener bare ikke det er denne vej man skal gå... Nu vil jeg lufte min lille kæleterrier forklædt som kamphund...

Fortsat god aften;O)

• #19   21. mar 2007 Det tager jeg hatten af for, at der er nogen som tør at sætte et læserbrev i.

Det mister bladet, nok ikke kunder på.

• #22   21. mar 2007 Tim : du er da vist ude på skrammer idag!! he he..

• #24   21. mar 2007 Nu har jeg ikke læst bladet endnu, men snakker vi om en artikel eller et læserbrev.??

• #26   21. mar 2007 hm er det så ikke bare hende der bliver skrevet til i bladet`s mening???? og ingen andres????

• #28   21. mar 2007 Helle K og Gitte M

Helt enig

• #29   21. mar 2007 nå ok, men det synes jeg er helt ok.

• #30   21. mar 2007 Tina... håber da at høre på tilbagemeldingen fra bladet og høre hvad de har at sige :o)

• #31   21. mar 2007 Hej Tina

Det er super skrevet : ))) så kan de da ikke misforstå noget.... men derimod få øjnene op, for at VI med muskelhunde, bliver noget kede af det, og meget rasende over deres indlæg i Vi Med Hund.

5 store point til dig fra mig (cit: fra scenen er din *ss* )

knuzzer fra Nihoo-sin Zeiya´s moar

• #33   22. mar 2007 Undskyld mig - men hvad hjælper det at skrive noget i Vi med hund. Det løser jo ikke problemet.

Det undrer mig hver gang at diskusionen er oppe, så er alle hurtige på aftrækkeren med alverdens fordømmelser, men der er ingen der tager fat i sagens kerne - at gøre noget for at det ikke sker igen.

• Gitte C
    Gitte C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #34   23. mar 2007 Kan så udemærket godt forstå, at det er synd for damen med den lille hund, men prøv dog lige og tag en slapper! Det er altså ikke = at alle amsaffer og andre muskelhunde er store stygge kamphunde! Det er da noget værre ævl og pis at komme med..
    Min kæreste og jeg, er selv de lykkelige ejere af en smuk og kærlig Amstaff tæve. Jeg tror sgu godt nok ikke hun er klar over, at hun er en kamphund, der er ikke meget farligt over hende ihvertfald...tværimod!

Det er kun virkelig uvidende mennesker der kommer med sådanne udtagelser og som ikke har sat sig ind i racen. Og ifølge dansk kennel klub, så er der ikke noget der hedder en kamphund, det hedder muskelhunde.

Og ja, det kan godt være at "Vi med hund" er pisse ligeglade med at folk siger bladet op og at de ikke går ned med flaget af den grund, men hvis samtlige mennesker med store stygge kamphunde og andre vrede og skuffede hundeejere som kender til muskelhunde siger bladet op, så kom ikke of fortæl, at de ikke kan mærke det.
    Alene af regisrerede muskelhunde i danmark er der 6.600 hunde(fra de seneste oplysninger) og så er der også alle dem der ikke er regisrert.
    Lur mig om folk ikke er pænt skuffede over, at et blad der burde være åbne og glade for alle hunde, kan finde på, at komme med sådan en gang uvidende lort!
    At jeg heller ikke skal have bladet mere....!
    Undskyld hvis jeg lyder sur, men det er jeg fandme også! Og jeg er pisse skuffet over hvor dømmende folk kan være over for så dejlige små bæster.
    Lær dog racerne at kende før i kommer med alt jeres fis...

vov vov fra Chicka og vh Gitte

• #35   23. mar 2007 Hvad så med DKK - de har jo også skrevet noget "grimt" om muskelhunde ´- skal de så ikke boycottes?

Det undrer mig også, at vi alle kan blive enige om hvor forfærdeligt det er, og det uanset om det er en muskelhund eller ikke-muskelhund der forårsager andre skade. Men hvad man reelt gør for at løse problemet, det har jeg endnu ikke fået nogen bud på - og er det i virkeligheden uløseligt? Hvem har et bud på en løsning, for vi kommer ingen vegne ved bare at "tvære mudder hen over det".

Kommentér på:
Vi med hund-muskelhunde med mundkurv

Annonce