{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Tænk sådan holder danskerne hund... {{forumTopicSubject}}

I dag diskuterede jeg med 3 af mine klassekammerater om hvordan man holdt hund, så det både var bedst for hunden og dem... Alle 3's hunde måtte kun være i køkkenet og måtte i komme op i sofa'en og hygge, og det var helt bandlyst i sengen... Jeg mente, åbenbart som den eneste (blev så senere bakket op af en anden veninde fra en anden klasse), at Oskar skal have lov til at gå i huset hvor han ville, og der findes da ikke noget bedre at ligge i arm i sofa'en om aftenen, eller at p(r)utte under dynen om morgenen...
En af dem kom endda med den begyndelse, at hvis man nu fik besøg at nogle allergier, så var møblerne jo ikke til at få helt hundefrie... Men så er det jo lige jeg tænker, at det er hunden der bor i huset, og hvis det betyder at gæsterne ikke kan komme hos en, så må det jo blive hos dem...

Er jeg den enste der har det sådan, eller er det blevet meget normalt i DK?

Mvh. Rikke & Oskar ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tænk sådan holder danskerne hund...
  • #2   21. mar 2007 i mit hjem kommer mine hunde os første, folk der enten ikke kan lide eller tåle hunde kan bare lad være med at komme

• #3   21. mar 2007 Mine hunde er da også i hele hjemmet. Min hanhund sover i bur om natten, men ellers er de alle steder også i møblerne.
    Kommer der nogen med allergi så må de s.. da tage en allergipille hjemmefra

• #4   21. mar 2007 Rikke - mine må også være over alt :oD

• #5   21. mar 2007 Nope - har det ligesom dig...

Min tante og onkel kommer ikke i vores hjem fordi hun er multi allergiker, så alt foregår hos dem når vi ses, ja selv vores fødselsdage bliver holdt hos min mor så de også kan deltage...

/Mette

• #6   21. mar 2007 Ja min hund er også overalt. Kommer der nogle med allergi ja så må de gå igen hvis de ikke kan klare at være i mit hus.
    Min hund er et familie medlem.......

• #7   21. mar 2007 Tja... Mine kommer kun de steder jeg vil have det! Ellers er de kun i køkkenet!

• #8   21. mar 2007 vores hunde er i hele huset og må gerne ligge i sofaerne, sengen er for særlige dage, hvis de fortjener det he he

• #9   21. mar 2007 Øj hvor er jeg glad for at hører at jeg ikke er den eneste der har det sådan ;o)

Og så findes der bare ikke noget bedre end et rigtig stor HUNDEMØS!

• #10   21. mar 2007 Må Holde med Kisser C.

• #11   21. mar 2007 mine må være over det hele næsten har kun 2 af dem i sengen. når de er alene er de delt op stue køkken og gang. men min familie kan slet ikke forstå at jeg har dem i møblerne, jeg købte ekstra læder da det er nemmest at gøre rent. men når jeg har gæste vil jeg ikke have dem i mæblerne men så har de hver en kurv

• #12   21. mar 2007 Mine får komme i hele huset untatt gesterom..
    de kommer i sofa,seng...

hvis det kommer gester med allergi så vasker vi godt før de kommer,og så har vi jo gjesterommet til overnatting, hvis de skal det...

• #13   21. mar 2007 mit motto: hundene skal være her i må være her

• #14   21. mar 2007 Kisser, det ved jeg! Det synes mine hunde jo også!
    Jeg sagde jo heller ikke noget om hvor ofte de jeg kaldte dem hen til mig! looool

• #15   21. mar 2007 Kommer vel også an på hvordan man holder hund, og hvilke formål man har med dem...

• #16   21. mar 2007 Netop!

• #17   21. mar 2007 Louie han må sgu være hvor han vil!! Har heller ingen døre så det er lidt svært at få ham til at lade være... Møblerne er meget nemt her- han kan ikk selv hoppe op så jeg bestemmer hvornår og hvor meget!

• #18   21. mar 2007 Milo er over alt i lejligheden.. Jeg havde dog en periode hvor jeg ikke kunne se nogle grund til at han skulle værer i sengen ( fordi han fælder lidt), men det kom jeg hurtigt til at savne, så nu sover han hos os igen ;o)

• #19   21. mar 2007 Det kommer vel osse an på race> bl.a. stor...lille vuf...
    Min hund må sådan set være over det hele...har aldrig ødelagt noget...vælger sådan set oftest at være der, hvor han er kærkommen...oftest på gulvet... ;o)

• #20   21. mar 2007 Tjaaa........må jo erkende at Emma er overalt...........sengen, sofaen, ungernes senge, og kunne hun få lov så sad hun også med ved spisebordet........men der sætter vi grænsen..........bordet bliver så vådt af al den savl *GG*

Men hvis jeg havde så mange hunde som ex. kisser så tror jeg altså også, at jeg ville lave nogle begrænsninger..........eller købe nogle flere dobbeltsenge ;o))

• #21   21. mar 2007 Altså mine kommer hverken i sofa eller op oven på.
    Grunden til at de ikke kommer i sofaen, er at de er alt for store og der vil hverken være plads til os eller gæster, derefter har mine hunde det altså helt fint på gulvet, vi ligger tit og hygger med dem der.
    De kommer heller ikke på 1.sal, af den grund at der er trapper og der kan de ikke komme op.
    Selvfølgelig kommer hundene i første række, men hvis jeg har gæster på besøg som ikke bryder sig om hunde, jamen så respektere jeg det og sørge for at hundene ikke bliver for anmasende.
    Jeg ville hverken undvære mine hunde eller mine venner og familie så derfor er man nød til at tilgodese alle.

/ Lykke

• #22   21. mar 2007 Kisser...........LooooooooooooooL...........Molly og lille Bjarne.............det lyder som et gammelt ægtepar ;o)

Jeg syntes det er super hyggeligt, at have Emma i sengen.........men hun holder sig altid nede i fodenden...........men hun fylder som bare faen ;o)

• #23   21. mar 2007 Vores kommer altså heller ikke i sengene, kunne i se Tommy og jeg med en GD i midten og en Boerboel i fodenden - LOOOL

Men de har lov at komme i sofaerne hvis der ikke er andre der bruger dem, men skal vi sidde i dem, bliver de bedt om at daffe ned.

Vores ville også helst sidde med ved bordet, men der går grænsen ski også her, De bliver dækket af mens vi spiser (eller det blev de i starten, nu går de selv hen og ligger sig når maden bliver serveret)

• #24   21. mar 2007 Hmm ved ikke lige hvad jeg skal mene om at hvis hunden skal have lov at være hvor mennesket er... Düchess må "kun" være i spise/udestuen når vi ikke er hjemme. Den er så også 15 m2 hvilket skulle være rigeligt til en sovende hund. Og hun mp under ingen omstændigheder komme op i sengen, men har hendes kæmpe pude lige ved siden af sengen hvor hun så sover. Sofaen er også banlyst med mindre hu bliver inviteret op. Gider ikke at hun selv skal bestemme om hun vil op eller ej. Hun er min lille baby, men en hundebaby, dvs hun skal vide at vi står nederst i herakiet, men at hun samtidig er elsket overalt på jorden og det ved hun godt. En hund kan godt have det som blommen i et æg, uden at være i sofaen eller sengen. Men blot efter min mening

• #25   21. mar 2007 Hej Kisser > laaaaaaaaaaaaang tid siden.....Hvon går det med alle vufferne....håber du fik noget ferie...der er garanteret fuld knald på træningen pt.

• #26   21. mar 2007 Øv, ved slet ikke hvem lille Bjarne er...ka godt mærke jeg ikk har været på i et par måneder..ggg

• #27   21. mar 2007 Dertil er jeg ikke uenig Kisser...........så længe reglerne er de samme heletiden så har hunden det bedst.........

Jeg syntes f.eks heller ikke det er synd for Emma, at hun ikke må spise med ved bordet *GG*

• #28   21. mar 2007 ingenproblemmed rangordring her hos os, de må godt ligge i sengen , de ved jo hvem som er "alfa hund"
    elsker at falde i søvn med de 2 "bamser"---
    hvis jeg har haft en lille hund så tror jeg at jeg har blevet bange for at "ligge" ovenpå den så den får skader...

når vi har gester så ved de at de skal ligge på gulvet eller i hundesengen...

• #29   21. mar 2007 Må sige at her er der heller ingen problemer m.h.t rangordenen..........Hvis vi sidder i sofaen så venter hun med at hoppe op indtil jeg siger JA.........og hun kan stirre lææææænge på mig men gør intet før hun får tilladelse...............og hvis hun ligger i sofaen og vi kommer ned i stuen med noget mad og sætter os i sofaen med det, så springer hun straks ned uden at blive bedt om det........hun ved, at hun skal gå når vi spiser

• #31   21. mar 2007 Haha...Susie..skønne bemærkninger...
    Tror faktisk min hund helst ville sove udendørs...synd jeg ikke har muligheden...er iøvrigt lidt til grin, at jeg anskaffede en hundekurv...troede man ABSOLUT sku ha sån en...hun sover, hvor der er køligst...oftest i vaskerummet...
    Syndt Kisser..pust..pust..

• #32   21. mar 2007 Sus...............Ved sakki godt, at du kalder ham for hun ? *GG*

• #33   21. mar 2007 Susie > det er oz sån vi har det...smadderrart...
    Sakki kommer i sofaen, når enten min X er på besøg eller min ældste søn > de to gutter ka ikk la være med at "invitere"...ihh...hvor de både råhygger og mandeslås...Har set ham få gange i soffen, når jeg har siddet der, HELT ned i den anden ende, det generer mig ikke.. ;o)

• #34   21. mar 2007 .............og selvfølgelig skal man da købe en hundekurv...........alt andet er mishandling...........om den bliver brugt eller ej............Emma´s bliver brugt til opbevaring af bamser og ben.............og den er så stor, at det næsten er en lejlighed i sig selv............jo jo..........bamserne har det godt her *GG*

• #35   21. mar 2007 Susie >LooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooL
    Men hva pokker, det er ikk første gang nogen gør det...selv vores dyrlæge...han spurgte i sin tid, om HUN var kommet i løg...grrr..

• #36   21. mar 2007 Ditto her > gamle sure sokker, lagner med knuder på...osv. Jah..., der ka ligge meget i sån en kurv...gg

• #37   21. mar 2007 Jeg blander mig ikke i hvad folk vælger at lade deres hund gøre.
    Men personligt så kunne jeg ikke finde mig i at jeg skulle dele min dejlige rene seng med en hund der slikker sig selv i skridtet fiser graver efter mosegrise fælder osv
    for så at stå op om morgenen med hunde hår over det hele hehe og som sidder og er pisse sur når man elsker fordi man larmer.
    Næ i kurven med banditten det er han bedst stillet med.

Jeg vil lige fortælle en lille sjov historie vi blev engang inviteret ud hos nogle søde menesker med fem store lab blandinger da vi skulle spise havde vi en hund hver til bords HMM ok det var da meget sjovt bagefter skulle vi have kaffe i stuen da vi kom derind havde hundene overtaget hjørnesofaen hvad gør man så får dem ned ? nænæ man hentede nogle køkken stole så kunne vi så sidde og glo på hundene der bare lå og råhyggede i de bløde gemakker.

• #38   21. mar 2007 Hjemme hos mig er det gæsterne der ikke må sidde bestemte steder i sofaen.. det er nemlig Watsons plads(er)...

• #39   21. mar 2007 HMS > det var pokkers...*GGG* Stakkels hunde...LoooooooooL
    ...og så lige en staveplade til mig...løg=løb...argh..

• #40   21. mar 2007 Jana må være over hele huset, dog kun i møbler hvis hun inviteres. Sengen er til fri afbenyttelse, med mindre vi beder hende smutte ned.
    Har vi gæster eller ligende der ikke er til hunde, så kommer jana da bare i kælderen den aften - det samme hvis hun bliver lidt for tiggende ved bordet, eller efter en våd og beskidt gåtur...

• #41   21. mar 2007 Tiger må ikke komme i nogle form for møbler der ikke tilhører ham. Han har en sækkestol i stuen og en kurv i gangen og det må være nok.
    Grunden til at han ikke må komme i møblerne er ene og alene af den grund, at jeg ikke kan forklare en hund at den ikke skal hoppe op i sengen når den kommer mudret ind fra en tur.... Og det undrer mig hvordan andre kan retfærdiggøre dette for deres hunde... en hund ved jo ikke at den er mudret.
    En hund er efter min mening bedst tjent med reglmæssighed og det er det vigtigste.

• #42   21. mar 2007 de har ingen adgang i stuen og soveværelset her smiley

• #43   21. mar 2007 Ved en hund ikke den er mudret? Hvordan finder den så ud af at den skal gøre sig ren efterfølgende...
    Klart det er ikke indprogrameret i hunden at "jeg er beskidt - det er skidt, og jeg skal ikke komme i møblerne", men jeg vil da våve den påstand at Jana er klar over, at man ikke hopper direkte fra mudderpøl til seng - fordi hun har lært, man gør sig ren i kælderen først når man kommer ind og er beskidt...
    Det kan jeg nu godt retfærdiggøre overfor min hund smiley

• #44   21. mar 2007 jannipigen..........jamen det er nemt klaret her..........Emma får tørret fusser og er hun meget beskidt, så siger jeg: Kassen ....og hun lægger sig i kassen..........gerne med en lille hyggeting at gnaske på imens hun ligger til tørre...........når jeg syntes hun er blevet fin igen, så siger jeg; Fri ..........og så hun må selv bestemme, hvad hun vil

• #45   21. mar 2007 igglo må være i hele lejligheden, alt andet ville også være synd, da vi kun har 26 kvm.. det eneste tidspunkt hvor hun er bortvist fra sengen er når hun er i løb..
    hvis vi får gæster ved de at hun er der, så min farmor kommer aldrig. hun er en gang blevet bidt at stor schæfer, så hun er bange for alle hunde...
    men hvis vi har hende med nogle steder og der kommer nogle andre, så bliver hun holdt og når hun er faldet ned bliver hun bedt om at lægge sig og så må de komme til hende hvis de vil snakke...

• #46   21. mar 2007 Hvis jeg skulle be mine hunde om at ligge i kurven efter de havde været ude i mudder, så skulle de ligge der i 2-3timer før at de er bare så nogenlunde tøre, så derfor har jeg ikke hund i sofaen eller stuen når de er beskidte, til sommer skal vi have bygget et kæmpe hundehus med løbegård også skal de være derude indtil de tøre.
    jeg støvsuger mindst 1gang om dagen, alle mine dørkarme og vægge er mega beskidte, så derfor vælger jeg ikke at have hund i møblerne og lign.

/ Lykke

• #47   21. mar 2007 vores hunde må ikk være i sofaen eller sengen, Dollar blev også kastereret pga han begynde at dominere mig, så røg han ned fra sengen*s*... men han virker okay glad for, han fik også sin egen sofa. men jeg tror thomas lader dollar ligge i sengen om natten(jeg arbejder om natten)... så det er lidt træls når mor kommer hjem og smider ham ned af sengen(onde mor*lol*)

• #48   21. mar 2007 jeg har et håndklæde og en børste til min hund.. og en lædersofa som godt kan tåle lidt af hvert... men det er godt nok træls at sove med ham efter en tur på stranden... men så kan jeg jo lære at lade hunden sove i sengen

Kommentér på:
Tænk sådan holder danskerne hund...

Annonce