{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Hund utryg ved barn {{forumTopicSubject}}

Hej hg!

Jeg har en veninde som har en lille blandingshund på 6 år. Den har altid gået sammen med en Jack russel blanding som blev aflivet i januar pga. sygdom.

Hun har også en dreng på 2, og en lillebror/søster på vej.

Hunden hun har tilbage har altid været lidt tilbageholdende og lidt usikker, men efter den anden blev aflivet, er det "eskaleret".

Hun er helt fair overfor hunden, og lærer også hendes søn hvordan han skal behandle dyr, MEN han er stadig kun 2, og det betyder altså vilde armbevægelser og løb mm. Det er så mundet ud i, at hunden kan finde på at snapse ud efter drengen hvis han f.eks. passerer hunden i et for højt tempo. I dag gik han f.eks. rundt og legede (ingen interaktion med hunden) og hunden står i en døråbning halvanden til 2 meter fra drengen og knurre af ham.
Hun er i syv sind og har ikke et roligt øjeblik. Har overvejet omplacering og aflivning.

Hvordan ville I håndtere situationen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund utryg ved barn
  • #1   28. sep 2018 Nyt hjem eller total adskillelse. Der er ingen andre sikre løsninger. Hunden fortjener et hjem, hvor den er tryg.

  • #2   28. sep 2018 100% omplacering. Jeg ville aldrig nogensinde stole på at det der blev godt.

  • #3   28. sep 2018 Omplacering.

  • #4   29. sep 2018 Malene, jeg er helt enig i hun fortjener et hjem hvor hun føler sig tryg!
    Hun ville passe perfekt hos en pensionist! Hun har faktisk forsøgt at omplacere hende, men kvinden ville ikke have hende alligevel, da hun er blevet inkontinent efter sterilisering og derfor skal have medicin mod det dagligt.
    Så var min veninde ligesom faldet lidt tilbage, og nu overvejer hun en aflivning.
    Jeg har ikke selv børn og havde/har meget svært ved at sætte mig ind i situationen, men selvfølgelig skal det ikke være til fare for barnet og hunden skal have det godt smiley


  • #6   29. sep 2018 jeg tror det bliver svært at finde en rådgiver der vil tage ansvar for at sige andet end omplacering hvis det er som beskrevet her. jeg ville selv omplacere. børn skal ikke være forsøgspersoner i træning

  • #7   29. sep 2018 Jeg er enig med de andre om at hunden skal væk, da det er for farligt for barnet og også er synd for hunden.

    Om den skal omplaceres eller aflives, der står jeg lidt med er ben i hver lejer.
    Omplacering til en pensionist kunne være godt, men de fleste har jo stadig børn i familien, og hvad, hvis hunden bider et barnebarn ? Så skal man leve med at man hat givet "sorteper" videre.
    Hunden er endvidere inkontinent. Hvor mange mennesker gider leve med det ?
    Jeg ville være nervøs for, at sådan en hund ville gå hen og blive kastebold, og ville sandsynligvis vælge aflivning, da det er den bedste beskyttelse man kan give hunden.


  • #8   29. sep 2018 Du kan altid spørge dig selv, hvad du ville gøre hvis hunden vejede 75 kg. smiley

    I mine øjne er usikre hunde noget fanden har skabt. Jeg ville aflive.


  • #9   30. sep 2018 Det er simpelthen så svært med sådan nogle spørgsmål her. Jeg havde valgt at aflive, simpelthen fordi hun er inkontinent, og så ville jeg være bekymret for, om hun bare ville blive sendt fra hjem til hjem smiley

Kommentér på:
Hund utryg ved barn

Annonce