{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Online Tilmeldt:
2. maj 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 52 Svar: 285

En utryg hund {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder i toget på vej på arbejde og er ked og frustreret.

Jeg vidste da jeg flyttede i sommers, at chancen for at Ozzy ville trives ikke var god.

Jeg fandt da ud af små ting som hjalp ham og alt virkede til at gå godt.

Har med jævne mellemrum haft overvågning på ham og kunne se en hund der sov det meste af dagen. Sjældent tog jeg ham i at gø.

Hvad der trigger ham nu ved jeg ikke, men har overvågningen på igen, efter at naboen fortalte at Ozzy gør meget.

Og ganske rigtigt har jeg en hund der gør og gør.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg ved ikke hvad der har sat det igang. Det eneste jeg ved, er at jeg har en hund der ikke har det godt.

Der har været lange perioder hvor der slet ikke har været problemer, så forstår det ikke.

Jeg har kunne komme hjem hvis jeg har været væk i nogen timer hvor han dårligt nok gad at reagere.

Tror der er noget fysisk med ham, men han viser intet, andet end han er utryg når han er alene.

Tror ikke at han "beskytter" hjemmet og det er derfor han gør.

Nyt hjem til ham er ikke på tale.

Jeg har ikke flere ideer til hvad jeg han gøre, andet end at give ham fred.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En utryg hund
  • #1   5. mar Et grundigt tjek hos dyrlægen samt en dygtig kropsbehandler ville jeg starte med, netop for at udelukke smerter.
    Dernæst et kig på ugens aktiviteter, for at se om mængden og formen på hundens aktiviteter er passende, og til sidst et kig på morgenrutinen samt miljøet hunden er alene i.
    Problemet ligger gerne i én af ovenstående ting.


  • #2   6. mar Sidst jeg havde en voksen hund der pludselig ikke kunne være alene havde hun cancer.

    Jeg ville få en grundig udredning.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #3   9. mar Hvad laver du med hunden inden du tager afsted. Hvornår tager du af sted?

    Jeg ser flere hunde hvor man går til ro om aften og sover x antal timer. Står op og hunden får en lille tur eller kommer i haven.

    Så skal hunden være i ro igen det meste af dagen. Uanset hvordan det går er det ikke rimeligt.

    Jeg siger ikke det er sådan i dit tilfælde. Har du ikke mulighed for at få en til at kigge til hunden i løbet af dagen?.



  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.434
    #4   10. mar Hvordan går det, Helle?

  • Helle A
    Helle A Online Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 52 Svar: 285
    #5   12. mar Beklager at jeg ikke har fået opdateret.

    Jeg har ikke hørt ham gø siden jeg lavede opslaget.

    Jeg holder Ozzy under overvågning og har "alarm" når der er bevægelse i hjemmet. Jeg kan ikke følge ham med kameraet da det kan udløse at han begynder at gø.

    Nu hvor det er mere lyst når jeg går morgenturen, er jeg begyndt at gå en anden tur hvor han kan snuse mere og løbe mere rundt hvis han har brug for det. Ikke at "vinterturen" har været kortere, den har bare været kedeligere.

    Om aften har jeg mere lys tændt hvis jeg ikke er hjemme, da det åbenbart ikke er nok mere med lyskæden.

    Han virker glad og frisk, så han kommer ikke til dyrlægen - endnu.


Kommentér på:
En utryg hund

Annonce