{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Utryg hund. {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG.

Jeg har næsten lige fået, en dejlig lille tæve.
Hun er meget nervøs anlagt, og bliver utryg og ryster. Kan se på hendes kropssprog, at hun er ikke trygt ved det, ved at hun slikker sig meget om munden og gaber, og sådan.

Hun vil næsten kun ligge i sofaen, på nogle puder, eller putte sig på en dyne, hvor hun ligger og halv sover. Hun følger efter mig, over alt, hvis hun kan slippe afsted med det. Jeg prøver meget med godbidder, at gøre hende mere tryg ved bl.a. haven. for eksempel ved at sprede godbidder i haven, så hun kan søge efter dem, og forbinde haven med noget godt.For eksempel, så går jeg også på toilet, med døren lukket, så hun kan vænne sig til, stille og roligt, at jeg ikke hele tiden er ved hende. Men sætter mig også i haven, hvor hun er i stuen, så hun stadig kan se mig.

Gør bl.a. sådan noget for, at lære hende, at kunne være alene hjemme til sidst.
Har ikke haft hende så længe, og ved at det også tager tid, for hende at falde til først. Men vil gerne hører hvad jeg kan gøre, for at gøre hende mere tryg ved hele, og hvordan jeg bedst kan træne hende i, at være alene hjemme?

Håber på Jeres hjælp, på forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utryg hund.
  • #1   20. maj 2012 Hvor gammel er den... hvis det er den på billedet har du så fået den som voksen, har den i givet fald været andet sted før, eller er det en hvalp ???

  • #2   20. maj 2012 Jeg har fået hende for nogle dage siden, hun bliver 2 år her til september, hun har haft 2 hjem før hun kom til mig. Jeg har overtaget hende fra min mor, fordi at hendes hund, fik konstateret HD, så det at have en hvalp i huset, var ikke godt for hende, fordi hun ville lege så meget. Hun er en dværggravhund. Hun er sød og kærlig, men meget nervøs. Så vil gerne allerede fra start af, arbejde på at gøre hende meget mere tryg.

  • #3   20. maj 2012 mon ikke det hjælper når den er helt vænnet til hverdagen hos dig og bliver helt tryg ved stedet og dig, og kender dine rutiner og lyde osv....sådan er det her, i takt med de ligesom indtager hjemmet som deres, så bliver de langsomt tryggere...

  • #4   20. maj 2012 Er enig med Hanne..
    Prøv at sætte dig i hundens sted og tænk hvor lang tid der ville gå før du var faldet helt til smiley

    Jeg tror det kommer helt af sig selv når hun først vænner sig til hjemmet! Giv det lidt tid og tålmodighed smiley


  • #5   20. maj 2012 Tak for jeres svar smiley tror også det bliver bedre med tiden smiley men hun er nemlig meget nervøs/utryg af natur, det var hun også hos min mor, så vil gerne arbejde med det, så det bliver bedre, og ved det tager lang tid, og tålmodighed, men er villig til at arbejde hårdt på det. Søger også lidt råd til træning, til, at lære hende, at være alene hjemme? For hun har altid, haft en anden hund, hos sig. Så skal starte helt fra bunden af. Håber meget på svar, tak indtil videre smiley

  • #6   20. maj 2012 Ditte
    Synes først du skal give hende tid INDEN du begynder på alene hjemme træning.. Når du føler hun er mere tryg ved dig og generelt hele situationen synes jeg du skal gøre som du også selv har nævnt, luk dørene efter dig når du skal ting der går hurtigt f.eks toiletbesøg, ud med skraldet, ud at hente vasketøj osv. så arbejd dig op efter der... Når du så skal til at "forlade" hende rigtigt, ville jeg strø godbidder ude i haven, lade hende snuse rundt og lave lidt aktivering, du skal dog huske hun skal have tid til at få slappet helt af herefter, og så efter ½-1 time gå ud af døren.. Nu ved jeg ikke hvordan du bor, men hvis det er muligt kan du jo evt. lytte og se hvor lang tid der går før hun piver/gør - så ved du hvor du skal starte smiley
    Hvor meget plads har du tænkt dig at give hende?


  • #7   21. maj 2012 Tak for dit svar Maria smiley

    Jeg havde tænkt på gang og badeværelse, men er kommet i tvivl om det, for hun vil ikke bruge sin kurv, hun vil meget hellere bruge sofaen, når som helst. Så ved ikke om det er for meget plads, at give hende?


  • #8   21. maj 2012 Det kommer jo an på hvor meget plads der er! Bor du i lejlighed? I så fald vil jeg IKKE lade hende få gangen da lydene udefra kan høres meget tydeligt og måske gøre hende endnu mere utryg?

    Vores herhjemme har stuen og der har de det helt klart bedst, de har ca. 40 m2 her. Men det fungerer bare ikke i gangen da det er alt for småt samtidig med at alle lydene kan høres alt for tydeligt (når folk gå op og ned ad trapper, børn råber osv)


  • #9   22. maj 2012 Bor nemlig i lejlighed, og der er færre lyde i stuen, så har tænkt på, at hun skulle have den i stedet for. Hun elsker sofaen, hvor hun kan putte med puder, og sådan. Så det er nok det jeg skal gå efter i stedet for. Dejligt, at du gav mig nogle gode svar, til når jeg skal øge tiden til lidt mere. Tusind tak smiley

  • #10   22. maj 2012 Er glad for at kunne hjælpe, stuen virker klart som det bedste sted for hende! smiley

    Hvis du har yderligere spørgsmål så er du velkommen! smiley


  • #11   25. maj 2012 Tusind tak skal du have smiley

Kommentér på:
Utryg hund.

Annonce