{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.346 visninger | Oprettet:

HundeGalleri.dk
HundeGalleri.dk Administrator

Tilmeldt:
10. maj 2004
Følger: 1 Følgere: 152587 Emner: 72 Svar: 499

Tip: hjælp til hundepasning {{forumTopicSubject}}

Her på Hundegalleri har vi også Handyhand.dk, som er Danmarks største tjeneste for formidling af privat-til-privat arbejde.

Vi får løbende opgaver ind fra folk, som enten ønsker hjælp til hundepasning eller som tilbyder at hjælpe med pasning eller hundeluftning.

Hvis du mangler hjælp eller vil tjene en ekstra skilling, så kan du se alle de seneste opslag: https://handyhand.dk/opgaver (Du kan vælge Hundepasning i menuen)

Det er helt gratis at oprette og byde på opgaver smiley

De bedste hilsner fra Hundegalleri teamet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tip: hjælp til hundepasning
  • #2   5. okt 2018 Forhåbentligt mere end vi giver for at skrive herinde smiley

  • #4   5. okt 2018 Handyhand er vores eget site, så vi tager ikke noget - Og synes egentlig at det er ret relevant. Det kunne være fedt hvis flere kunne få glæde af at hjælpe hinanden. Og ja, både Hundegalleri og Handyhand er helt gratis at bruge smiley

  • #10   5. okt 2018 Hundegalleri har for travlt med at udvide egne reklamekanaler, så de har virkelig ikke tid til at tage sig af spammere.

  • #14   5. okt 2018 Så tror jeg vi kommer til at tage afsked, Sofia. Den slags reklametråde plejer ikke at blive slettet smiley

  • #18   5. okt 2018 Kære hundegalleri
    Det virker ikke til at I kender forskel på tip og reklame, så nu får i lige lidt hjælp til det.

    Et tip er noget man ikke selv har gevinst på - altså fx at jeg skriver at Netto har tilbud på letmælk. Hvis folk benytter sig af dette tilbud, så er det ikke noget der kommer mig til gode.
    Reklame er noget man har gevinst på - altså at jeg skriver at i denne uge er der rabat på mine hjemmelavede grydelapper. Hvis folk benytter sig af dette tilbud, så får jeg jo en direkte gevinst.

    Lad os skære det ud i pap for at fremme forståelsen.
    Hvis jeg som bruger fortæller om handyhand, så er det tip.
    Når I som ejere af servicen fortæller om det, så er det reklame - og her skal man overholde loven.

    ..... loven er ikke anderledes for jer, selvom det umiddelbart virker som den gængse opfattelse.


  • #25   5. okt 2018 Noget helt andet.
    Men seriøst, hundegalleri.

    Vi spurgte engang pænt, om ikke vores,hjælp til dyrlægekørseltråd, kunnne fæstnes øverst i forum, sådan så dem der akut manglede hjælp, kunne finde det hurtigt. Rigtig mange, skrev sig op i den tråd, hvor de rakte en hånd ud, i det område de boede.

    Men næe nej, det kunne man slet ikke smiley

    Og nu, så er jeres total ligegyldige reklameindslag fæstnet øverst i forum smiley smiley smiley


  • #30   5. okt 2018 Jeg synes det er noget af en tilsnigelse at kalde det et site, der er gratis at bruge.
    Vi betaler dælme da via alle de forbandede pågående reklamer, som findes på hver en uudnyttet pixel.

    Det er et kæmpekompromis....
    I får jeres penge på grund af brugerne.
    Ingen brugere, ingen penge.
    Det må der gerne være lidt respekt for!


  • #36   5. okt 2018 John, hvad med at følge dit eget gode råd og springe over statusbeskeder med billeder af katte? smiley

    Men ellers virkelig irriterende, at den er bjælket fast i oversigten over emner!


  • #47   5. okt 2018 Hundegalleri er snart mere reklame end hunde. Der er så mange annoncer alle steder, både skjult og frit fremme.

  • #49   5. okt 2018 Tør man spørge hvor mange af jer stakkels misbrugte brugere der har lyst til at afholde udgifterne og tidsforbruget (som jo er meget højt værdsat her) på at drive en side som denne?

    Mon ikke det er ved at være på tide at få et realitetscheck ind over,,, og jo, det ER en gratis side, uanset om man vælger at "betale" ved at lide under de slemme reklamer eller freeloader...

    M.h.t. at HG til forbrugerombudsmanden omkring valget af hvad ejeren vælger at bringe af lovligt materiale på sin egen side... smiley smiley smiley


  • #50   5. okt 2018 Jeg vil ikke af med Sofia smiley

  • #51   5. okt 2018 Jeg har arbejdet på større sider, så jeg kender rumlen. Med så mange brugere, er der rigtig gode reklameindtægter. Ingen grund til at have ondt af ejerne. Man kan vælge at genere brugerne mindst muligt og samtidigt tjene penge på reklamer....og så kan man skide hul i brugerne, og fyre så mange reklamer af som overhovedet muligt. Gallerierne valgte så det sidste.
    Heldigvis er Adblock Plus opfundet - det er desværre det redskab, man er nødt til at bruge, når en side bliver for grådig.

    Der er ikke en skid at hente i loven - men det er vel ikke for meget forlangt, at de overholder de regler, de selv udskriver?


  • #53   5. okt 2018 Som en venstrekvinde sagde....man skal kun true med at blive smiley



  • #54   5. okt 2018 Det er derfor jeg altid er her smiley smiley

  • #55   5. okt 2018 Nu har jeg faktisk kigget på den hjemmeside der reklameres for, og jeg må erkende at den aldrig vil blive brugt (af nogen) til at finde hundelufter. Når man filtrerer på hundeluftning, er det godt og vel ALLE profiler der har hakket det af som en ydelse de tilbyder, sikkert ud fra devicen “enhver idiot kan vel lufte en hund”. Læser man profilteksterne, tilbyder folk i virkeligheden havearbejde, børnepasning eller rengøring.

    Jeg tænker at HG er det forkerte sted at hente kunder smiley

    I øvrigt forstår jeg ikke at folk gider lave et forsøg på en dramatisk exit pga. noget så ligegyldigt som en fastgjort tråd med reklame for sites egen biks smiley Men ok, der var da én der forsøgte at tale brugeren fra det smiley


  • #56   5. okt 2018 A Jeg søgte på børnepasning og fik akkurat samme oplevelse - useriøst!

    Og ja jeg er sgu ked af Sofia er gået smiley Holdt meget af den brugers humor og intelligens


  • #57   5. okt 2018 "I øvrigt forstår jeg ikke at folk gider lave et forsøg på en dramatisk exit"
    Og det siger du nu. Nu, hvor jeg netop har engageret Bøvling hornblæserlaug og moster Fies stepdansende border collier til at akkompagnere mine følelsladede sidste minutter på hg.


  • #58   5. okt 2018 Åh Søren, det MÅ du ikke smiley smiley smiley Hvordan skal vi nogensinde klare os uden dine stegepandetrusler og kærlige ord? Jeg vil personligt holde et minuts stilhed og arrangere en mindekoncert, hvor Helmut Lotti skal synge duet med Medina. Det bliver så smukt smiley

  • #60   5. okt 2018 det er en god pointe at det ikke er gratis når man giver data. den kunne jeg godt tænke mig at hg svarede på

  • #62   5. okt 2018 robotterne kommer john og lige nu samler de alle vores info, svagheder!

    lool

    Sofias indlæg er væk. der stod det. gider ikke finde reglerne for er ligeglad ... mine data er hos PET hvis nogle er nysgerrige så hent dem der hahaha

    nej ok... der er gået fredag i den...men det er ikke gratis at være medlem her...lige som andre fora fb mm


  • #63   5. okt 2018 Lens, vil du godt fortælle, hvor meget DU betaler for at være her?
    Sært at det ikke er gratis for dig.
    Jeg betaler ikke en eneste krone for at være her.


  • #65   5. okt 2018 Mike, ved godt at det er gratis, jeg betaler jo hellere ikke for at være her, men det gør Lens åbenbart, for hun skriver i # 62, at det ikke er gratis.

  • #66   5. okt 2018 Jeg er altså ret sikker på, at jeg betalte for at oprette mig herinde dengang for 6 år siden. Og nej, det var da ikke et kæmpe beløb, men betalte det gerne for at kunne være på et godt site uden reklamer (i hvert fald uden for mange). Men det princip har de nok droppet for længst ud fra deres mange reklamer at vurdere

  • #67   5. okt 2018 Jeg tænkte det samme Ida
    Jeg mener da også jeg betalte da jeg oprettede mig


  • #69   5. okt 2018 Jeg mener bestemt også, jeg betalte. Men det er efterhånden mange år siden, så hukommelsen kan svigte mig. Jeg er dog næsten sikker på, at det ikke var helt gratis dengang.

  • #70   5. okt 2018 Jeg har ikke betalt en eneste krone, hellere ikke for at oprette mig.

  • #71   5. okt 2018 Jeg modtager årligt i omegnen af 152,- dkk for at "være" herinde. Beløbet betales af mit forsikringsselskab som en slag kompensation for svie og smerte. Ikke just nogen god forretning. Forventningerne går lidt i retning af at runde de 200 dask inden år 2030.

  • #72   6. okt 2018 smiley smiley smiley smiley smiley er mit svar til TS. Ellers ingen kommentarer.

  • #73   6. okt 2018 Du betaler med din aktivitet, ikke penge.

    fb betaler du også indirekte. der er også en masse data osv. her står lidt

    https://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/internet/art5779298/Facebook-aflytter-n%C3%A6ppe-dine-samtaler-%E2%80%93-det-er-meget-v%C3%A6rre

    de tjener på os. det er derfor der er reklamer osv. det kan findes i regler, vilkår hvis man er nysgerrig

    https://heymate.dk/vilkaar-og-privatlivspolitik/

    derfor skal hg i sit svar herover ikke kalde deres app gratis at bruge. det har Sofia helt ret i


  • #74   6. okt 2018 Åh Lens flueknepperi.
    Du personligt betaler ikke en eneste krone for at være her inde.
    At HG tjener penge på reklamer er en anden sag
    Derfor har du som bruge stadig ikke tegnebogen frem og betaler for at være her. Du e her gratis, og det er fakta


  • #75   6. okt 2018 jeg mener at data, trafik mm har værdi

    der findes flere værdier end cool cash

    og det er jeg bestemt ikke ene om at mene - heldigvis. du tillægger det ingen, nok fordi du ikke ved hvad det er, men den holdning bliver mindre og mindre udbredt globalt


  • #76   6. okt 2018 Jeg er enig med Anni, det virker lidt...småligt at beklage sig over at "betale" med sine data, det gør vi mange andre steder uden at beklage os.

    Hvor mange af os bruger ikke Facebook, selvom de om nogen har rigtig mange reklamer?

    At HG´s ejere tjener en mønt på os er da fint, for så slipper vi for at skulle have penge op af lommen, win-win. smiley

    Men det er rigtigt, at for år tilbage (måske omkring 10 år?), der kostede det omkring en flad 50'er at melde sig ind, men der var så til gengæld ingen reklamer.

    Det er ganske frivilligt at være her, og kan man ikke forliges med reklamer m.v., så kender vi jo alle vejen ud. smiley


  • #78   6. okt 2018 Jeg har heldigvis add blocker på, så der er ingen reklamer lige i fjæset smiley
    - jeg mener også at en del år tilbage kostede det 50 kr at oprette sig. - og man var nød til at betale et månedligt VIP gebyr hvis man ville have der skulle være flere eller bedre kvalitets billeder på ens hund man har oprettet.


  • #83   6. okt 2018 Kan I ikke bare abstrahere fra de reklamer ? smiley

    Her hos mig fiser der reklamer rundt i siderne - foroven - forneden på skærmen , men jeg lægger ikke mærke til dem mere. ( eller rettere ---> tænker ikke over det )

    Det er lidt ligesom selv at have haft / har … 4 børn … 8 børnebørn … og været dagplejer for 3-4 børn i 20 År …… man lægger ikke mærke til , at ungerne der bor her larmer udenfor.------> Man abstraherer fra det . smiley

    PS: …. Jeg er næsten sikker på , at hvis der ikke var reklamer , der betalte for at vi kunne være gratis på HG , men vi skulle til at betale for at være her ….. så brokkede vi os også over det . … smiley


  • #84   6. okt 2018 Jeg synes da det er en god ide med sådan en "handyhand" formidlingstjeneste
    - Hvis man kigger derinde opfordres der nu ikke til sort arbejde: https://handyhand.dk/skatskatikke
    Jeg er vist ikke helt med på al den negativitet? Firmaer skal udvikle sig for at overleve og kan man ikke li' det så kan man jo holde sig væk - det er vist ganske frivilligt at gå ind i div. forums.


  • #85   6. okt 2018 #80 præcis

    jeg er alle steder for som jeg skrev er jeg ligeglad jo men der er en stor af danskerne som ikke kender til dette emne og ved hvad deres data bruges til eller er værd. derfor har Sofia som jeg skrev netop ret i det indlæg hun lavede om det og som nu desværre er væk.



  • #86   6. okt 2018 Der var en periode, hvor tilmelding kostede et gebyr. Størrelsen skiftede lidt - 19 kr, 29 kr - i det leje....

    Det der med at ignorere reklamerne - på min skærm vælter de ind over teksten og der skal jeg så scrolle væk fra for at læse... det er SÅ påtrængende.

    Jeg kan sagtens leve med at der er reklamer, men når de forstyrrer den praktiske brug, så er de gået for langt i forsøget på at hive indkomst ud af hvert et klik.

    Alt med måde - og den grænse er overskredet


  • #88   6. okt 2018 Hvis man får reklamer ind over teksten på siderne her, er der et problem med opsætningen af browseren. Jeg ser da glad og gerne på de reklamer der kommer, og opfatter det som min "betaling" for at være på siden.

    Adblocker er jo en fin måde at undgå betaling, men måske skulle man lige overveje hvad der sker hvis det pludselig ikke kan betale sig for HG at holde siderne kørende?

    Hvorvidt noget er "gratis" eller ej, kan jo anskues på mange måder; En af dem er at se hvor mange penge man har på kontoen, og regne lidt på hvor mange flere der ville være, hvis man ikke brugte HG. smiley


  • #89   6. okt 2018 Den her debat er jævnligt oppe at vende. Vi oplever enkelte dramatiske udmeldinger, men efter ganske kort tid er situationen status quo. Hvad opnås der? Slettede profiler og (endnu) flere hullede tråde.
    Desuden er jeg sådan indstillet, at jo mere febrilsk man reklamerer for et produkt, jo mindre er sandsynligheden for, at mine penge sendes den vej. Kunne fx ikke finde på at købe hos mcd, med mindre at Conor var løbet tør for kallun.


  • #91   6. okt 2018 #90 .. JOhN …. Det er muligt du så mig FRA Christianshavn smiley … ( så er det godt spottet ) , da jeg bor i Herlev , og var hjemme hele dagen / aftenen … ha ha ha

    PS: …. Men min søn og svigerdatter var der … og min søn ligner mig måske lidt … ( griner ) … han er skaldet … og det er jeg sgu også snart …. Fniiis .


  • #93   6. okt 2018 jeg mener at data, trafik mm har værdi

    der findes flere værdier end cool cash

    og det er jeg bestemt ikke ene om at mene - heldigvis. du tillægger det ingen, nok fordi du ikke ved hvad det er, men den holdning bliver mindre og mindre udbredt globalt


    Så du mener at jeg virkelig er dum ?
    Jeg ved så sandelig godt, at hvad datatrafik er., og det er da en dum undskyldning at komme med, at du betaler for at være medlem af HG med datatrafik. Det gør du ikke, at være her på HG, er ganske gratis for dig.
    Datatrafikken betaler du jo ikke til HG, men til din net-udbyder, og du har vel en fast månedspris hos din udbyder og betaler ikke ekstra for at være på HG.

    Med din logik, så betaler min søster, min nabo, Gaddafis opdrætter, min moster og alle de andre, som ikke er medlemmer af HG også til dem, for de bruger datatrafik.
    Den er godt nok langt ude.


    At HG tjener penge på reklamer er en anden sag, men det koster jo ikke dig noget ekstra.
    Lige netop fordi de har mulighed for at tjene penge på reklamer er det muligt at stille dette forum gratis til rådighed for brugerne.
    Hg er en forretning lige så vel som alt andet, har de ingen indtægter, så lukker butikken


  • #95   6. okt 2018 Hvor er Sofia blevet af? smiley

  • #96   6. okt 2018 Elsker også dig JOhN, men jeg vil ikke mødes med dig ved det røde skur. smiley

  • #97   6. okt 2018 Anni du blander det sammen. data er mere værdifuld end en betaling med penge, og det handler ikke om hvordan det teknisk foregår men om at det altså ikke er gratis hverken her eller andre steder. det er begrebet gratis som Sofia gik imod, og det er jeg enig med hende i.

    intet er gratis. især ikke online og man acceptere nogle vilkår, i dette tilfælde at koncerner får adgang som der står i vilkår, og dermed betaler man for at deltage her på den måde


  • #98   6. okt 2018 Men Lens, mister vi noget ved at "betale" denne data? Går du glip af noget? Hvori er det farlige i det?



  • #99   6. okt 2018 Sikke en gang ammestuesnak
    Lens, du er journalist. Vis lige det ved at komme med konkrete eksempler på, hvad du fx betaler for at skrive på hg.


  • #100   6. okt 2018 skrigehunden uha det er jo en kæmpe diskussion som jeg ikke lige kan svare på med en One liner. Jeg er nok mindre urolig end mange andre.

    men jeg mener ja der er nogle faresignaler. det mener flere, herunder EU. prøv fx at finde radio 247s program aflyttet. det er online. Og der får du nogle flere tilgange. det er et stort område men spændende at sætte sig ind i

    du kan også prøve at finde lidt om baggrunden for den nye lov om databeskyttelse mm. der står også nogle af tankerne

    selv er jeg som sagt splittet. Jeg lytter med interesse til debatten om det, finder en del af det skræmmende og overvejer hvor det ender i fremtiden men jeg har ikke en uro der får mig til at ændre adfærd eller tænke meget over det.

    mit indlæg handler mere om at jeg er enig med Sofia i at hg og andre da skal bekende kulør og sige tingene som de er i stedet for at bruge et begreb som ikke dækker. det lyder flot at sige at noget er gratis.
    se fx mit link om fb herover eller høringen af Mark zuckerberg hvor han får det gyldne spørgsmål om hvilket hotel han sov på i går.

    men jeg ligger ikke vågen om natten pga det for så havde jeg gjort nogle ting anderledes.

    ellers så prøv at se de links jeg smed herover. I hgs vilkår står det klart og tydeligt. det ligger også i link herover



  • #102   6. okt 2018 Add-sense, Google-analytics og utallige andre "værktøjer" kører skjult i baggrunden og opsamler sammen med alverdens cookies, viden om vores færden på nettet. Disse oplysninger er penge værd, så jeg vil vædde med at HG ikke kun tjener penge på reklamerne de viser.

  • #104   6. okt 2018 Der er altid en vej John, kombinerer man adblocker med Private-Browsing, så er der lukket for det varme vand. smiley

    Jeg bruger dog bare min almindelige browser, de må gerne tjene lidt på mig.
    Jeg gider bare ikke påtrængende reklamer - som også gør indlæsningen af siderne langsommere.


  • #105   6. okt 2018 Det er præcis hvad Sofia skrev ikkesom

    men jeg ved ikke om man skal være urolig... altså ikke om hg som sådan men sporing samling osv generelt

    John du er ikke anonym online med mindre du går dark net

    Jeg scroller bare forbi... reklamer ser jeg ikke rigtig må jeg indrømme. Jeg har ikke blocker for er lidt ligeglad... men måske tager jeg et dumt valg. det tror jeg fremtiden må vise

    men det er en spændende debat der kører om det rundt omkring


  • #107   6. okt 2018 Jeg ved ikke om man ligefrem bør være nervøs Lens, jeg er det ikke.

    John, jeg tror da at man kan få adblocker til mobilen?


  • #109   6. okt 2018 Lens jeg blander ikke noget som helst sammen.
    Som sædvanlig, så kommer du med en masse udenomssnak, nu er det data-trafik og data-sikkerhed.

    Du påstår, at HG ikke stilles gratis til rådighed for deres brugere, hvilket jo ikke passer, for hvis ikke det er gratis, så må du jo overføre penge til HG for at være bruger.

    Så længe du ikke direkte overfører penge til HG for at være bruger, så er det gratis for dig at bruge dem.

    men som Søren, så ville jeg da også gerne se hvor mange kr. du overfører til HG for at være medlem ?


  • #111   6. okt 2018 Hvis gratis betyder, at det ikke koster noget, så kan man vel godt sige, at du "betaler" med din trafik.
    Men hvornår gør du ikke det? Hvad har din trafik og email af værdi?

    Og hvornår er noget gratis, så? Man kan ikke sætte en gratis lampe til afhentning, for den er jo ikke gratis - det koster tid og evt. benzin at hente for modparten.
    Jeg mener, at der er en grænse for, hvor meget i detaljer man kan gå med sådanne ting.

    Men nej, intet er da nogensinde gratis, hvis alt har værdi.


  • #114   6. okt 2018 Men de ejer siden og så er det vel fair nok, at de kan og vi ikke kan? For os ville det jo være gratis reklame.

  • #117   6. okt 2018 Nej, Ida - og hvorfor skulle det ikke være det? Gratis, altså.

  • #121   6. okt 2018 #112 præcist

  • #123   7. okt 2018 Ida puha... Vi burde nok alle sætte os mere ind i det.... det er vildt

  • #125   7. okt 2018 det havde jeg også glemt... Du har ret

  • #128   29. okt 2018 #127
    Prøv at læse dette: https://handyhand.dk/skatskatikke
    : smiley


  • #131   14. nov 2018 https://dogley.com/da/

    Den her er meget bedre, hvis det er hundepasning man søger.


  • #132   4. dec 2018 Nu står jeg og skal bruge en ny hundelufter, og fandt pawshake.dk

    Det er en ret god side - nem at søge på, og man betaler gennem siden. Der tegnes forsikring gennem siden, så hvis hunden ødelægger noget hjemme hos passeren, er det dækket.

    Gad vide om det her indlæg får lov at blive stående smiley


  • #133   4. dec 2018 A
    Du er sådan en rebel. Var du et skib, ville man sige, at du ikke var under kommando smiley


  • lone T
    lone T Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #134   21. jan 2019 hej alle sammen gik ind i håbet om kommetarene passede til tråden. kan i ikke oprettte en reklame tråd, så man ikke spilde tiden vh lone

  • #135   21. jan 2019 Reklamer skal oprettes under annoncer Lone, så tvivler på at de laver en reklame tråd smiley

  • lone T
    lone T Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #136   21. jan 2019 var nu jer jeg mente vh lone

  • #138   24. feb 2019 Tror Hundegalleri.dk er en kinesisk bot... smiley

  • Kim R
    Kim R Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #139   6. sep 2019 hold da kæft hvor har i ondt i røven over en skide reklame

  • #140   6. sep 2019 Hold nu kæft hvor har du ondt i røven over en død tråd......

Kommentér på:
Tip: hjælp til hundepasning

Annonce