{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.681 visninger | Oprettet:

e G
e G
Tilmeldt:
16. feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 116

Krave - HJÆLP til mad og drikke! {{forumTopicSubject}}

Begge vores to mastiffer har i dag fået krave på.. men problemet er at de slet ikke kan finde ud af hverken at drikke eller spise.. vi har to forskellige stativer til mad, men de får hver gang kraven indover maden/vandet, så de kan ikke få fat i det.
Og det samme sker hvis vi stiller det på gulvet..
Synes ikke vi kan få noget til at virke smiley

Har i ikke nogle forslag og tips?
Findes der evt et specielt stativ til dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krave - HJÆLP til mad og drikke!
  • #1   10. okt 2018 Kan du ikke klippe kraven til?
    Måtte jeg gøre med min, da hun ikke kunne drikke vand/spise..

    Og ellers må de få den af, når de er under opsyn?


  • #2   10. okt 2018 Nej for så kan han nå stingene :s

  • #4   10. okt 2018 Øv.
    - Dengang Fiibi havde krave på, måtte hun nemlig få den af, når jeg holdte hende under opsyn. Så hun kunne spise/Drikke.


  • #5   10. okt 2018 Den ene har fået fjernet modersmærker fordi der var celleforandringer i.. og der er nu gået betændelse i sårene.. så han må under ingen omstændigheder slikke i det.

    Og den anden er blevet opereret i øjenlågene, fordi de var for store.. og han sidder med kløerne i det, med det samme hvis vi piller den af. Han prøver hele tiden, men han kan jo ikke på grund af kraven.

    Men vi han sagtens hjælpe dem med at spise, problemet er at jeg ikke ved hvordan de skal få noget at drikke når vi ikke er hjemme? Og om natten


  • #10   10. okt 2018 Hvad med de oppustelige kraver?

  • #11   10. okt 2018 De har ikke i deres størrelse smiley
    Og dyrlæge mente også de var for farlige lige til de her typer af operationer de har fået.
    Altså fordi den ikke vil beskytte nok, og de så stadig kan nå stingene.

    Det foreslog jeg nemlig også.


  • #12   10. okt 2018 er det ikke bare at hånd-fodre og hånd-vande?

  • #13   10. okt 2018 Øv da smiley

  • #15   10. okt 2018 Amen den ene er lige startet på allergifoder, så han må absolut ikke få noget som helst andet, end hans tørfoder...
    Det hele er bare lige ramt på én gang smiley


  • #16   10. okt 2018 Måske noget lunt vand henover?

  • #18   10. okt 2018 Det gider de ikke, de har vi prøvet. Også førhen smiley

  • #19   10. okt 2018 hvad med en "kasse" som ikke gylder mere end skålens bund

    stil skålen ovenpå (sørg for den er stabil) så der ikke er noget der går imod ved siderne.

    lad være med at stille skålen helt op af væggen, men sørg for der er plads til skærmen mellem skål og væg


  • #20   10. okt 2018 Tror vores ene stativ minder lidt om det du beskriver

  • #21   10. okt 2018 Tag dog skærmen af og giv mad og derpå skærmen på igen. Hvad er problemet i at gøre sådan, så længe du er der?

    Hvad med vand? De kan vel heller ikke drikke med skærmen på eller hvad?


  • Jette J
    Jette J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #22   10. okt 2018 Jeg ville også tage dem af. De behøver jo ikke at slikke i sår, når de skal spise og drikke, og så er du der jo til at holde øje med det. Det tager vel kun et par minutter eller lign. at spise og drikke for en stor hund? Held og lykke.

  • #24   10. okt 2018 De dør vel ikke af tørst i løbet af natten?

    Nej men de skal vel have kraven af ind imellem i løbet af dagen for at drikke - ligesom når de skal spise.


  • #26   10. okt 2018 Ah ok, jeg har kun skimmet tråden.. slemme mig. smiley

  • #28   10. okt 2018 Jeg turde ikke lade mine hunde alene hjemme med krave på. Ville være bange for at de hang fast i noget eller blev kvalt.

  • #30   10. okt 2018 Jeg ville slet ikke tage kraven af, overhovedet. De skal nok vænne sig til den, og lære at drikke/spise, med kraven på.
    I kan evt. hjælpe dem med at stikke skålen op under skærmen, når de skal fodres/drikke.
    Min bullmastiff blev opereret for indadkrængede øjenlåg, for mange år siden. Og jeg fik strenge ordre på, at kraven under ingen omstændigheder måtte tages af i de første mange dage, da risikoen for at sårene kunne blive flået op, ved et øjebliks uopmærksomhed, var for stor.
    Min hund vænnede sig forbavsende hurtigt til at have den kæmpe lampeskærm på, og lærte at spise og drikke, uden problemer.
    Jeg tog for øvrigt hans skåle ud at stativet i den periode, da han en enkelt gang hang fast i stativet, med skærmen. Han lærte ret hurtigt selv at placere skærmen rigtigt over sine skåle, så han selv kunne drikke og spise.


  • #31   10. okt 2018 Det er nemlig også indadvendte øjenlåg den ene er blevet opereret for smiley og vi tør ikke tage den af, for lige så snart den er væk så smadrer han øjnene ind i alle møbler og alt hvad han kan komme i nærheden af. Bare en klo rammer, så er det flået op.. så vi tør ikke pille den af smiley

    Men jeg har fundet en nogenlunde løsning nu.. har taget en stor, tung gryde samt et fad med gummifødder på, så det ikke kan glide rundt og de kan heller ikke skubbe det væk med kraven.
    Det går nogenlunde smiley

    Tak for svar allesammen


Kommentér på:
Krave - HJÆLP til mad og drikke!

Annonce