650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

PjHusKy
PjHusKy
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6

Forhudsbetændelse = Opkast lyd? Forhudsbetændelse = Opkast lyd?

Hej Allesammen.

Jeg har en mindre bekymring, som jeg vil høre om nogen har oplevet?

Min 3 år gamle husky knægt har de sidste 14 dage, lavet opkast lyde ca. 1 gang dagligt. Nogle gange kun hver anden dag.

Han har døjet lidt med forhudsbetændelse, som de kære hanhunde jo ofte gør.. Jeg synes at kunne kæde det sammen med, når han rengøre sig selv dernede, at han så efterfølgende laver den her opkastlyd. (tænker ikke det smager godt) Eller kan det være noget hår der kilder i halsen?

Det skal siges, at jeg ikke altid kan kæde det sammen med at han rengøre sig, da jeg jo ikke kan holde øje med ham 24/7, men nogengange blot høre lyden.
Han bliver forresten rengjort med forhudsrens.

Vi var idag forbi Dr. dyr, da han alligevel skulle have sin vaccine og sundhedsundersøgelse. Alt var i den fineste orden.

Han spiser, drikker og er fuld af krudt. Ingen bræklyde under gåture eller løb/leg. Afføring er tiptop smiley

Dr. dyr lagde ikke så meget i det, men mente det måske kunne være nogle bakterier fra rengøring af forhudsbetændelsen. Det undre mig bare, da hunden ikke har gjort sådan tidligere og jeg mener 1 gang dagligt er for meget.

Andre der oplevet noget lignende?

På forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhudsbetændelse = Opkast lyd?
  • #1   1. nov 2018 Jeg ville få ham testet for hjerte lunge orm. Hakkelyde er nemlig et symptom på det.

• PjHusKy
    PjHusKy Tilmeldt:
    maj 2005

#2   1. nov 2018 Ja. Jeg var faktisk selv inde på det, men det var ikke udbredt i vores område, mente han.

Han fik taget blodprøve for 1½ år siden og tjekket for det, der var intet, men måske skal jeg bede om en igen smiley

• #3   1. nov 2018 Blodprøve....? Det er en afføringsprøve der skal til. Eller rettere 3 fra 3 på hinanden følgende dage.

• PjHusKy
    PjHusKy Tilmeldt:
    maj 2005

#4   1. nov 2018 Tak, men det er ikke helt sandt smiley

Hvordan stilles diagnosen?
    Baermanntest: Hundeejeren afleverer 3 afføringsprøver opsamlet over 3 dage i træk til dyrlægen. Se vejledning nederst på siden i opsamling af afføring. Efter 24 timer kan dyrlægen påvise eventuelle hjerteorm i afføringen. Der går ca. 60 dage fra en hund spiser en snegl, der indeholder hjerteormslarver, til disse kan påvises i afføringen.

En negativ afføringsprøve udelukker derfor ikke, at hunden kan være smittet med hjerteorm.

Blodprøve: Man kan også ved en blodprøve påvise hjerteorm. Testen kaldes Angio Detect Test. Testen kan på 15 minutter kan afsløre, om hunden er smittet med denne farlige orm.

• #5   1. nov 2018 Ok, det var jeg ikke klar over. Men hvor om alting er, så kan der ske rigtig meget på 1,5 år.

• PjHusKy
    PjHusKy Tilmeldt:
    maj 2005

#6   1. nov 2018 Fuldstændig enig. Må nok bede om en test igen, selvom han ikke mente det var nødvendigt.

• #7   1. nov 2018 Held og lykke med det. smiley og tak for info. smiley

• PjHusKy
    PjHusKy Tilmeldt:
    maj 2005

#8   1. nov 2018 Jo tak og tak for svar smiley

• #9   1. nov 2018 Enig med Anne Julie. Din hund har ændret adfærd, og det er derfor en rigtig god idé at få kigget på det. Orm kunne være en mulig forklaring.

• #11   1. nov 2018 Enig med de andre - få testet for orm.

Forhudsbetændelsen kan du minimere ved at give tomat i hundens mad, fx makrel i tomat, hakket tomat osv.

• PjHusKy
    PjHusKy Tilmeldt:
    maj 2005

#12   1. nov 2018 #10 Okay. Det var jeg ikke klar over - Troede faktisk det var det samme. Jeg går straks igang med at samle prøver. Så mange tak. Det kan bare irritere mig, at man selv skal lege dyrlæge, når man ekstra spørger ind til tingene. De burde jo have ekspertisen.

#11 Okay. Det vil jeg da forsøge. Tak for det. Synes jeg har læst på et tidspunkt, at tomat ellers var usundt for hunde, men det er måske ikke korrekt? smiley

• #13   1. nov 2018 Grønne tomater er giftige. Du skal selvfølgelig bruge de modne, røde smiley

• PjHusKy
    PjHusKy Tilmeldt:
    maj 2005

#14   1. nov 2018 #13 Ja selvfølgelig de røde smiley Tak. Det vil jeg prøve.

Blot for at opsumere, så samler jeg afføringsprøver og beder samtidig også om en blodprøve, så det hele bliver udelukket.

Jeg giver lige en update, når der er svar på prøverne.

Hvis jeg forstår rigtigt, så er der ingen der har oplevet disse lyde i forbindelse med rengøring? smiley

• #15   1. nov 2018 Korrekt: Jeg har aldrig oplevet, at hverken hanhunde eller tæver har lavet bræklyde i forbindelse med at de har vasket sig. De 2 ting hænger ikke sammen.

• #17   2. nov 2018 Rotterne: Eller når de rent faktisk brækker sig smiley smiley

Kommentér på:
Forhudsbetændelse = Opkast lyd?

Annonce