581 visninger
|
Oprettet:
Foder til spidshund {{forumTopicSubject}}
Hej HundeGalleri
Min 16 mnd. gamle Volpino Italiano får på nuværende tidspunkt Royal Canin Mini, men trives ikke rigtigt på det.
Efter konsultation ved dr. dyr er det besluttet, at han skal have et andet type foder, fordi han gerne må lægge sig en smule ud.
Hun foreslog Specific, men jeg ville spørge jer, om der findes andre mærker, I vil anbefale til en aktiv spidshund med høj forbrænding.
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Dyrlægen mener ikke, at han får sine behov dækket af RC, fordi han spiser en del græs - og han er ikke så interesseret i at spise det heller.
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.353
Start med at overveje om du har en holdning til ingredienser - korn, ris, majs, kartofler, kylling, fisk (noget fisk kan farve hvid pels) osv., og så lægge dig fast på et prisleje.
De fleste fodertyper kan du få prøver på, eller købe små prøveposer.
Maxizoo har vist smagsgaranti på deres ting, og har et fint udvalg. Drop at købe foder ved dyrlægen!
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Kig bag på det nuværende og læs om lidt forskellige andre og tag noget der er til aktive hunde eller kræsne hunde.
Jeg synes selv Zooplus.dk er god til at skabe et overblik i de mærker de føre og der er masser af typer foder at vælge mellem.
Du kan også prøve at kombinere at fodre med et tørfoder og feks råtfoder eller vådfoder. Det kan nogen gange give mere madglæde.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Jeg ville ikke bruge specific, for jeg gider ikke betale for korn, som bare er et fyldstof.
Jeg fodrer med råt og supplerer med Essential og Platinum.
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Nu er jeg begyndt at føre log med, hvor meget han reelt får spist, fordi jeg bliver lidt bekymret.
Han er stadig interesseret i godbidder osv., hvilket får mig til at tro, at han måske ikke kan lide det nye foder?
Anyway.. mit spørgsmål er, hvor længe jeg skal give det før jeg giver op? Og skal jeg bare blive ved med at tilføje mere nyt foder og mindre af det gamle? Lige nu er det på 50/50.
Han har ikke tabt sig og hans almentilstand er helt fin, hvorfor jeg ikke har kontaktet veterinær endnu.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Mine voksne 5 kg hunde får 60-80 gram når de er på ren tørkost.
Så trives han og har energi og ikke taber sig. Så skal han vel bare ikke bruge mere. At han ikke spiser den mængde der er angivet på posen ville jeg ikke være så nervøs for.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.766
Der er masser af sygdomme, der kan give manglende appetit, nedsat madlys, kvalme osv.
Og ellers ville jeg som tidligere foreslået (hvis han ikke har sart mave) begynde at variere, så han aldrig får det samme to dage i træk. Mine får altid flere forskellige ting, bare i ét måltid
Foder til spidshund