{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Foder til spidshund {{forumTopicSubject}}

Hej HundeGalleri

Min 16 mnd. gamle Volpino Italiano får på nuværende tidspunkt Royal Canin Mini, men trives ikke rigtigt på det.

Efter konsultation ved dr. dyr er det besluttet, at han skal have et andet type foder, fordi han gerne må lægge sig en smule ud.
Hun foreslog Specific, men jeg ville spørge jer, om der findes andre mærker, I vil anbefale til en aktiv spidshund med høj forbrænding.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til spidshund
  • #4   1. nov 2018 Tak for forslag. smiley

Dyrlægen mener ikke, at han får sine behov dækket af RC, fordi han spiser en del græs - og han er ikke så interesseret i at spise det heller.

• #5   1. nov 2018 Du må prøve en masse forskelligt, og se hvad den er glad for.

Start med at overveje om du har en holdning til ingredienser - korn, ris, majs, kartofler, kylling, fisk (noget fisk kan farve hvid pels) osv., og så lægge dig fast på et prisleje.

De fleste fodertyper kan du få prøver på, eller købe små prøveposer.

Maxizoo har vist smagsgaranti på deres ting, og har et fint udvalg. Drop at købe foder ved dyrlægen!

• #6   1. nov 2018 Jeg ville prøve at tage et foder der er ret anderledes i indhold så.
    Kig bag på det nuværende og læs om lidt forskellige andre og tag noget der er til aktive hunde eller kræsne hunde.

Jeg synes selv Zooplus.dk er god til at skabe et overblik i de mærker de føre og der er masser af typer foder at vælge mellem.

Du kan også prøve at kombinere at fodre med et tørfoder og feks råtfoder eller vådfoder. Det kan nogen gange give mere madglæde.

• #7   1. nov 2018 Selvfølgelig anbefaler dyrlægen det foder, vedkommende sælger i butikken.
    Jeg ville ikke bruge specific, for jeg gider ikke betale for korn, som bare er et fyldstof.
    Jeg fodrer med råt og supplerer med Essential og Platinum.

• #9   13. nov 2018 Jeg er nu i gang med at skifte til et andet foder, hvilket gik super i starten. Efter et par dage, med øgede mængder af det nye foder begyndte han imidlertid igen, at ikke spise op.

Nu er jeg begyndt at føre log med, hvor meget han reelt får spist, fordi jeg bliver lidt bekymret.
    Han er stadig interesseret i godbidder osv., hvilket får mig til at tro, at han måske ikke kan lide det nye foder?

Anyway.. mit spørgsmål er, hvor længe jeg skal give det før jeg giver op? Og skal jeg bare blive ved med at tilføje mere nyt foder og mindre af det gamle? Lige nu er det på 50/50.

Han har ikke tabt sig og hans almentilstand er helt fin, hvorfor jeg ikke har kontaktet veterinær endnu.

• #11   13. nov 2018 Han er jo også ved at være færdig udvokset. Så der skal rent mængde mæssigt ikke længere så meget til.
    Mine voksne 5 kg hunde får 60-80 gram når de er på ren tørkost.
    Så trives han og har energi og ikke taber sig. Så skal han vel bare ikke bruge mere. At han ikke spiser den mængde der er angivet på posen ville jeg ikke være så nervøs for.

• #13   13. nov 2018 Hvis han tidligere var madglad, og ellers ikke har virket kræsen - så ville jeg altså nok reagere, når der pludselig er to slags foder, han ikke vil spise i tilstrækkeligt mængde, og få ham tjekket hos dyrlægen.
    Der er masser af sygdomme, der kan give manglende appetit, nedsat madlys, kvalme osv.

Og ellers ville jeg som tidligere foreslået (hvis han ikke har sart mave) begynde at variere, så han aldrig får det samme to dage i træk. Mine får altid flere forskellige ting, bare i ét måltid smiley

Kommentér på:
Foder til spidshund

Annonce