{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

unghund vil ikke spise sit fodder -.- {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille spidshund (kai) på 7 mdr og jeg har prøvet ALT efter kunstens regler.

af foder har han fået Oliver's, acana, Orijen, men HVER gang så går der 3 dage på det nye foder og han spiser det regelmæssigt og med stor glæde, men så er det som om at det bliver "kedeligt" for så nægter han at spise det, han går lige hen og snuser, fnyser og går sin vej -.-

jeg har også prøvet at "sulte" ham (i ved det, hvor man fjerner det efter 10 min om morgenen og så får han først igen om aftenen og rigtigt nok, når han bliver sulten nok på 3 dagen så spiser han, men så er han mæt den ene gang og så kan jeg starte forfra) og har det MEGET skidt med at "lille fisen" ikke spiser, for han kegler rundt med vores 3 andre hunde og er ved at være noget tynd syns jeg selv.

Men han spiser med glæde alt andet end sit eget foder, for det er jo nyt og spændende, så det ikke fordi han ikke kan eller ikke vil spise.

jeg har prøvet at kaste det ud i haven, men det gider han heller ikke når det er hans eget foder, men hvis jeg kaster de andres hundes mad ud vil han gerne spise det.
jeg har også prøvet at blande hans foder op med lækre ting og sager, men han spiser 80% udenom -.- den lille bølle, så står han og spytter tørfoderet ud (jah, dygtig er man blevet)

jeg har prøvet at fodre hundene sammen, og hver for sig, og det virker lige motiverende i lige lang tid, når han spiser sammen med min tæve.

og har vitterligt aldrig troet jeg skulle sige at jeg har en hund, der syns at hans foder er "kedeligt"

men håber at der er en her inde der har erfaring med dette, eller måske en god ide til hvordan jeg får ham til at spise, uden at det skal blive til noget træls noget.

her er der lige et billede af ham taget for et par dage siden smiley så det jo ikke fordi han er monster tynd eller noget, men vil da gerne have lidt mere sul på ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unghund vil ikke spise sit fodder -.-
  • #2   22. jan 2013 Charlie havde det på nøjagtig samme måde da han var en stor teenager. Kunne gå i et par dage eller tre uden rigtigt at ville spise. Jo jo godbidder og kattens mad gled skam nemt ned smiley Jeg gjorde som du skriver du gør. Og det hjalp. Men det der hjalp allerbeds var at skifte til Taste Of The Wild. Han har ikke sprunget et eneste måltid over siden. Om det så er lige DET der har gjort det ved jeg altså ikke. Måske en kombination af de to ting.

  • #3   22. jan 2013 har godt overvejet det, og der kommer også dyrlæge i morgen, så jeg tager den med ham der smiley og kender alt om hjerteormen og hvor den befinder sig, men tak for rådet smiley

  • #5   22. jan 2013 hehe årh der har jeg også været med min bølle!! Så jeg fandt maxi zoo som har smags garanti - så vi gik igennem 7 forskellige mærker og tilsidst fandt vi Bioplan og det er det eneste dyret gider æde nu.
    Men prøv en butik hvor de bytter sækken selv om der er taget af den, så det nemmere at finde noget mad. Og nogle gange hvor han er lidt træt af det får han noget lakse olie henover.
    Udover det får han en masse hjemmelavet hundemad - bare for at det ikke bliver for kedeligt med tørfoder.


  • #6   22. jan 2013 Jah vi fik også kingsmoor - de sagde det var godt til kræsne hunde (jøsses det har også en lugt af kaliber)

  • #7   22. jan 2013 Margit: jah kattemad og godbider det er lige sagen, og grunden til jeg har skiftet foderet er netop for at se om noget andet ville fange hans appetit, men jeg kigger lige på "taste of the wild"

  • #8   22. jan 2013 jeg har været igennem mindst ti forskellige mærker med bobby, og til sidst var han så tynd at jeg ikke turde prøve mere, så i samarbejde med min dyrlæge gik jeg igang med at råfodre ham, det har hjulpet, han holder vægten, men han kan stadig gå to dage uden at spise hvis jeg giver det forkerte.
    håber ikke det kommer så langt ud for dig, men prøv maxi zoo de giver som lonni nævner smags garanti og du kan prøve dig frem uden det koster en formue smiley


  • #9   22. jan 2013 er lidt kræsen når det kommer til foder, og kan se at kingsmores puppy har majs som nummer 2 på ingrediens listen, syns der er rigeligt krudt i ham som det er smiley men jeg siger tak for svar smiley

  • #10   22. jan 2013 Har du prøvet wolfsblut?
    Jeg kender mange, der køber flere forskellige varianter og derved varierer kosten meget mere. Det er også super godt foder, i hvert fald ^^
    Ved ikke, om de har hvalpefoder though.


  • #11   22. jan 2013 har jo som sagt aldrig haft problemer med at fodre min labrador blanding, men bare ordet labrador siger jo sig selv smiley
    Mig grave....aldrig: det lyder da også voldsomt, at det skulle blive så slemt, men dejligt at det er gået den rigtige vej igen smiley
    syns også det er lidt rart lige at få "bekræftet" at det ikke kun er min bølle der teer sig åndsvag med sit foder


  • #12   22. jan 2013 Patricia, den nye Kingsmoor pure til mellem og store hvalpe, kommer i handlen inden for de næste par uger, den er lige blevet lagt op til forhandlerne, og kan leveres til dem fra på mandag...

  • #13   22. jan 2013 ts, fik af vide af min dyrlæge, at det er et større og større problem med kræsne hunde.

    bobby han får zivi peak som supplement til sin råfodring når han er med steder hvor det er svært at give ham rådt.


  • #14   22. jan 2013 Altså hvis du gerne vil have hunden til at spise (gjorde det med min gamle da hun var syg og ikke spiste) kan du tage en teskefuld leverpostej (stryhns den franske i den gule pakke er bedst) og opløse det i en halv kop kogende vand. Hæld det ud over tørfoderet og rør rundt. Lad stå i 5 minutter og servér.

    Selvfølgelig skal du finde noget foder din hund kan lide, men indtil da kan det være det hjælper dig.


  • #15   22. jan 2013 har bare altid haft det sådan lidt.. det med kræsne hunde det noget pjat.. og det nu heller ikke fordi han er kræsen, for han spiser alt jeg giver ham fra hånden, men det der med at håndfodre en hund, det kan han sku godt glemme alt om. Enten må han selv spise det, eller så kan han lade være.. men ja jeg håber da han vokser fra det smiley

  • #16   22. jan 2013 Vi har også en hund der går meget hurtig træt i sit foder. Vi har nu gjort det at vi har købt 2 forskellige varianter hjem. En baseret på fisk og en der ikke er baseret på fisk. Så får hun den ene variant den ene dag og den anden variant den anden dag. Altså så hun ikke får det samme foder 2 dage i træk.

    Hun kan stadig af og til ikke gide spise det, men så fjerner vi det bare. Det sker nemlig ikke lige så tit som førhen.


  • #17   22. jan 2013 Petra&Janco: har godt nok ikke prøvet det i vand, men han har fået det med leverpostej før også den franske smiley .. i dag fik han det med græsk yoghurt, det hjalp også på det.

  • #18   22. jan 2013 KD har godt overvejet at have 2 slags foder her hjemme, men tænkte om de ikke fik dårlig mave af det, skiftende foder ?

  • #19   22. jan 2013 Hm.. Har du prøvet at fodre ham i en aktivitetsbold eller sådan noget istedet for kun i skålen? Skålen skal self så ikke være der, hvis han har bolden, lol. Det hjælper på Vaks' appetit ^^

  • #20   22. jan 2013 Patricia; Det tvivler jeg på. I hvert fald ikke, hvis det er samme mærke.
    Har jeg i al fald aldrig hørt om. Vaks får også 2 forskellige varianter.


  • #21   22. jan 2013 Det er muligt nogen hunde får dårlig mave af det, men det er ikke tilfældet her. Vi bruger som Alexandoria skriver det samme mærke smiley

  • #22   22. jan 2013 jah har også haft prøvet bolden, det godt nok ved at være et par uger siden, så kan jo lige prøve igen i aften...
    Det med at skifte foder har noget at gøre med at det ikke altid er de samme sammensætninger i foderet, men selvfølgelig når det er samme producent er der nok en hvis ens sammensætninge, så det kan da godt være at det det ikke er så hårdt for deres maver smiley


  • #25   22. jan 2013 Eksempelvis Taste of the Wild, Kingsmoor, og Wulfsblut, ligner hinanden så meget i sammensætning at de færreste hunde får dårlig mave af det..

  • #26   22. jan 2013 Patricia

    Ved godt det er det du tænker på og der skal da sikkert nok også være nogle hunde hvis maver ikke kan tåle det. Her er det bare ikke tilfældet og derfor en god løsning smiley

    Jeg har også tænkt over sammensætningen og derfor valgt en variant med fisk og en variant uden fisk så vi kommer hele vejen rundt hvis du kan følge mig. Hun er kørt over på det nye foder ved hjælp af det gamle, så er hun bare kørt over på 2 varianter på en gang.

    Vi har planer om at købe 2 helt andre varianter næste gang. Altså stadig en med fisk og en uden, men med nogle andre fisk og noget andet kød end dem hun får nu. Dem bliver hun så også bare kørt over på via det nuværende foder smiley


  • #28   22. jan 2013 har hørt at unge hanhunde kan have tendens til ikke at spise i en periode. ved ikk om det er rigtigt. min egen hund er nydt år og fra han var 8 mdr til han var 11 mdr spiste han ingenting og jeg skiftede foder konstant. fra den end dag til den anden begyndte han pludselig at spise igen!

  • #29   22. jan 2013 nydt = nu et....

  • #30   22. jan 2013 jeg prøver mig lidt frem med de forskellige foder varianter, og det er da rart at vide, at det ikke slår deres mave i stykker.. skal lige hilse og sige at han faktisk har spist meget godt i dag, i egen skål enda. Men siger mange tak for de gode svar smiley

  • #31   22. jan 2013 Fordelen ved at opløse det i vand er, at foderet suger smagen.
    Men jeg har kun brugt til aller sidst da min hund var meget syg, ville ikke bruge det som permanent løsning, så ville jeg hellere finde noget andet foder smiley


  • #32   22. jan 2013 Pia - Jeg passede en hund som fik Kingsmoor havfisk. Jeg syntes godt nok også det havde en noget ubehagelig lugt, men det kommer vel meget an på, hvad man er vant til tænker jeg.

  • #34   23. jan 2013 har prøvet at bløde det op med vand før, men så syns han bare det er endnu mere uinteressant..
    men har fundet ud af at når jeg servere det med græsk yoghurt om morgenen, så spiser han det gerne uden noget om aftenen smiley så det dejligt smiley


  • #36   23. jan 2013 nemlig ja

Kommentér på:
unghund vil ikke spise sit fodder -.-

Annonce