{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Lille have, bedre end ingen have? {{forumTopicSubject}}

Vi snakker meget om at købe lejligheden nede under os, da den lige er kommet til salg. Boligarealet er en smule mindre, men til gengæld har den en lille have.

Jeg vil rigtig gerne have en have til hundene, men denne her have er jo ret lille - ikke en de kan drøne rundt i, i hvert fald. Men de ville sagtens kunne ligge derude og tage deres brydelege udenfor! smiley

Tror I, at hundene vil synes at en lille have, er bedre end ingen have? Jeg vil skyde på den er cirka 15 kvm, men det hele er ikke græs.

Planter mv. skal væk, og vi vil umiddelbart også sætte hegn op, i stedet for hækken, det giver også en smule mere plads.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille have, bedre end ingen have?
  • #1   4. nov 2018 Helt klart at min ville finde en lille have mere interessant end ingen have - det ville jeg også.
    Hunden ville netop kunne ligge ude og holde øje med alting.


  • #3   4. nov 2018 Jeg er ikke enig i, at størrelsen er ligegyldig, men mine hunde ville da også foretrække en lille have frem for ingen have. Man kan jo sagtens ligge og følge med i livet rundt omkring i en lille have, men man kan ikke tage sig en god spæne tur.

  • #4   4. nov 2018 Helt klart bedre med lille have end ingen have.
    Selvom den er knap stor nok at gasse i, så er den stor nok til at finde en solstråle og at køle maven på græsset smiley


  • #5   4. nov 2018 Jeg tror også at specielt Easy vil elske at ligge derude - Nicki vil højst sandsynligt helst bare være sammen med os smiley

  • #6   4. nov 2018 Svende elsker sin have...det samme gør jeg smiley Så ville nok vælge haven, hvis alt andet tiltalte mig og jeg havde råd til at købe den.

    Vær dog opmærksom på, om der står noget i servitutter vedr. hæk. Vi skal have “grønt” hegn (hæk) ud mod vejen.


  • #7   4. nov 2018 #6 Man må i hvert fald gerne sætte hegn op, det har langt de fleste - men det kan være, at det skal være et bestemt hegn, det ligner nemlig at alle har det samme smiley

  • #8   4. nov 2018 Vores to ville klart foretrække en lille have - eller bare en lille plet med fliser - fremfor ingen have! De elsker at ligge derude og bare dase og slappe af smiley

  • #9   4. nov 2018 Uden tvivl!

  • #12   4. nov 2018 Lille have til leg er bedere end ingen have, jeg ville dog lære hundene ikke at besørge i den når den er så lille smiley

  • #13   4. nov 2018 Jeg går sikkert lidt i mod strømmen, da jeg til en hver tid vil foretrække to store haver frem for én lille. Men det er nok bare mig smiley

  • #14   4. nov 2018 Enig med de andre. Og så kan der da også klemmes et lille vandbassin ind, de kan lege i, om sommeren smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #15   4. nov 2018 Vi ahr jo haft Rollo i lejlighed de første 4 år af hans liv - og det fungerede upåklageligt.
    Men efter at vi sidste år flyttede og fik en lille have med græs - så har det bare forsødet tilværelsen SÅ meget..

    Selvom at haven er lille, så giver den bare rigtig meget glæde i mange situationer.

    - om sommeren kan man åbne døren, og hunden kan rende ud og ind som det passer den.
    - Man kan have den med ude mens man griller, eller slikker sol - uden at man skal tænke på snor.
    - man kan lave fodersøg om morgenen.
    - skulle uheldet være ude, og man kommer for sent op om morgenen, så kan hunden få tisset og skidt inden at man smutter - ikke at det skal blive til dagligdag. Men det er en skøn mulighed at have..
    - Hvis det er en sommer som i år, kan hunden let blive skyllet igennem med en vandslange, eller et badebasin.


    Nu har vi så ikke haft have siden februar grundet renovering, og hold nu op hvor vi mangler den.


  • #16   4. nov 2018 Åh ja, FODERSØG!! smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #17   4. nov 2018 Og store lækre, snaskede kødben!!

    Rollo ahr ikke fået et kødben siden Februar, da vi ikke gider have dem inde.. Den dag vores hegn er sat op, rundt om haven igen, så skal han have verdens største, som undskyld smiley


  • #18   4. nov 2018 Om de kan drøne rundt i den er vel også en lidt mindre faktor, hvis du i forvejen har adgang til et lukket areal hvor de kan tonse rundt?

    100% hellere lille have end ingen have! Jeg har en lillebitte terrasse, men den er ikke hegnet ind. Det giver altså bare virkelig nogle gode muligheder, hvis man har en indhegnet have, også selvom den er lille - og den er da slet ikke så gal igen, den på billedet smiley


  • #19   4. nov 2018 #18 Lukkede arealer hvor de kan tonse er der desværre ikke så mange af, så det er mest når vi besøger forældre. Vi har flere store områder, hvor de må gå løs, men Easys indkald er ikke heeelt godt for tiden smiley

  • #20   4. nov 2018 Vi havde en meget lille have (8 kvm ca.) i den lejlighed, som vi boede i før, og jeg savner den helt vildt. Atlas bliver luftet to gange om dagen, men nu skal jeg pludselig ud med ham flere gange, fordi han skal have mulighed for lige at tisse af. Det tager selvfølgelig ikke særlig lang tid, men det er stadig mere bøvlet, end da han bare kunne lukkes i haven. Og så mangler vi den også, af alle de andre grunde, som de andre allerede har nævnt.

  • #21   5. nov 2018 Helt klart 15 kvm frem for ingen have smiley Jeg ville så IKKE skifte hækken ud med et hegn. Jeg ville sætte et hegn tæt op af hækken. Den lille smule ekstra plads det giver betyder mindre end den afskærmning giver smiley Hundene kan nemt komme til at føle sig 'klemte' hvis der færdes folk tæt på deres hegn = så er gøen ret nærliggende smiley

  • #22   5. nov 2018 Vi fik lille have i stedet for ingen for 1,5 år siden og Dixie ELSKER det! Om sommeren ligger hun derude hele dagen, og kan også sagtens finde på at be' om at komme derud om aftenen efter det er blevet mørkt.

    Hun har før det kun været lejlighedshund, og hun synes haven er for lille til at bruge som toilet, så vi må stadig ud med hende på det antal turer hun er vant til smiley

    Men hun har lige haft en omgang dårlig mave, og skulle meget hurtigt ud på lidt halvtrælse tidspunkter, der var haven guld værd!
    Når det var så akut, så kunne den godt bruges. Det var rart at kunne lukke hende ud i en fart.


  • #23   5. nov 2018 Luna og jeg boede i de første 8 år af hendes liv i lejlighed på hhv. 3. sal og 1. sal. Så flyttede vi længere ud på landet og fik en 1-værelses lejlighed på 34 m2 med have, som var ca samme størrelse som lejligheden haha. Nej man kunne måske ikke tonse rundt, men det brugte vi jo gåturene til smiley Luna fik da ikke færre gåture, fordi vi fik have.

    I 2014 flyttede vi hjem til min kæreste og har fået stor have, som Luna elskede at ligge i smiley Quila tonser rundt i den med sin fodbold smiley Men hun får da stadig sine gåture smiley

    Jeg kan ikke se, at de skulle blive færre bare fordi man har en have smiley

    Så jeg ville købe lejligheden og nyde at der var et sted, man kunne gå ud og være, når vejret er godt smiley


  • #24   5. nov 2018 Selvfølgelig fortsætter man med at gå turer smiley

    Den tur vi tænkte vi kunne undlade er tisseturen lige før morgenmaden.

    Det bliver så en "tur" rundt om en bygning for det handler kun om at komme af med det der nu er.

    Hun kommer ud på en længere tur efter morgenmaden, længere tur igen om eftermiddagen og længere tur igen om aftenen.

    Så vi havde blot håbet at hun lige kunne tisse af derude, men niks! Hun er vant til at komme ud smiley


  • #25   5. nov 2018 Nej, man holder vel ikke op med at gå ture blot fordi man får have. Jeg har 5 Ha og går stadig tur to gange dagligt med mine hunde. Meeeen indrømmet, når de bare lige skal ud og tisse så bliver døren altså bare lukket op smiley

  • #26   5. nov 2018 Præcis Mette smiley

    Tror bare mit indlæg blev misforstået, og det var da heller ikke pindet helt ud. Tænkte slet ikke over det, da det er helt naturligt for mig at komme ud og gå med ryffe smiley


  • #28   5. nov 2018 Jeg tror nu ikke, at mine hunde ville bytte deres dejlige have for en lille tissetur i snor, og de almindelige gode ture er der jo ingen grund til ikke at fortsætte med.

    Jeg kan selvfølgelig kun snakke for mig selv, men jeg går da også tur, fordi jeg selv kan lide det.


  • #29   5. nov 2018 Det var ikke specifikt møntet på dig, Tinna. Det er bare ofte, at man får en fornemmelse af, at er der en have, behøver man ikke lufte hundene smiley


  • #30   5. nov 2018 Det har du fuldstændig ret i, Jeanette. Når emnet hund i lejlighed kommer op, bliver påstanden om, at hunde i lejlighed får flere ture - underforstået har det bedre - næsten altid luftet som en fordel for lejlighedshunde.

  • #31   5. nov 2018 Haven er højst sandsynligt for lille til de vil besørge i den (i hvert fald stort, tror godt de vil tisse) - medmindre det er akut, tænker jeg.

    Så de vil naturligvis stadig få en tur morgen, aften og eftermiddag. De er vant til at få ca. 20 minutter om morgenen, 15 minutter om aftenen og så en lang tur om eftermiddagen, som dog nogle gange bliver til en kort tur (10-20 minutter), hvis vi skal til træning smiley


  • #32   5. nov 2018 Ja, det er jo nok rigtigt nok, at nogen tænker sådan. smiley

  • #33   5. nov 2018 Ziva elsker at ligge ude på græsset og holde øje med indkørsel igennem hegnet. selv nu hvor det er koldt, er det ikke koldt nok til at hun frivilligt kommer ind smiley

Kommentér på:
Lille have, bedre end ingen have?

Annonce