{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afklaring kørsel med hundeslæde
  • #1   7. nov 2018 Vi er en af de familier, der er berørt af problemet.
    Det er super at ministeren nu er kommet i tale, men det er stadig op til Naturstyrelsen hvad de vil tillade på deres arealer, så det bliver rigtigt spændende hvad der kommer til at ske nu.
    Men nu kan de i hvert fald ikke længere begrunde afslag med lovgivningen, og det er godt!


  • #2   7. nov 2018 Ja, det er super, at der i hvert fald ikke er hjemmel i lovgivning til at forbyde det. Men krydser fingre for, at Naturstyrelsen vælger at tillade det. Det må være svært ikke at kunne, 1. Dyrke sin hobby 2. Giv sine hunde lov til at dyrke det, som de er lavet til - og som de har været vant til

  • #3   7. nov 2018 Ja nogen er jo virkelig ramt hvor det gør ondt.
    Vi har 'kun' fire hunde, så vi kan cykle med dem to og to, men har man 10+ så er det jo ikke realistisk. Hundene står simpelthen stille for mange steder smiley


  • #4   7. nov 2018 #3 …. Er der virkelig nogen der har 10+ slædehunde herhjemme ? … smiley

    Jeg undrer mig bare , da det jo ikke er ret ofte vi har det mest typiske vintervejr her i DK.
    Jeg ved godt at man kan køre slædekørsel uden sne … men det er da ikke helt det samme … er det ???
    Og hvad er ideen egentlig at have så mange slædehunde … er det "kun" hobby … eller andre årsager ----> i så fald hvilke årsager.
    I øvrigt er det smukke hunde … men det er vel ikke kun derfor man har dem ?

    Sikkert et dumt spørgsmål … men jeg aner intet om slædehunde … smiley


  • #5   7. nov 2018 Er der nogen grund til at forvente, at Naturstyrelsen ikke vil give de tilladelser, de plejede at give ?

    Som jeg forstod på debatten for kort tid siden, var Naturstyrelsens eneste grund til ikke at give tilladelse et svar fra Færdselsstyrelsen, som så enten har været forkert eller er blevet misforstået.


  • #6   7. nov 2018 @4: Man har dem vel fordi man synes at det er fedt at kører med slædehunde - også selvom man må bruge vogne pga manglende sne. Der er da mange udøvere af forskellige hundesportsgrene der har 2, 3, 4 eller flere hunde som de træner med.
    Jeg kører jævnligt forbi 2 steder hvor de har 12-14 slædehunde gående som de kører med. Jeg har engang boet tæt på en samojedhundekennel hvor de også kørte med deres hunde (de havde så jord nok til at kunne kører på deres egen jord). De havde ca 10 hunde og kørte ofte rundt med 4-6 hunde for en vogn - det så ret fedt ud smiley


  • #7   7. nov 2018 NITTIB - ja, der er faktisk en del herhjemme, der har 10+ hunde.
    Hvis man vil køre med 6-spand, så har man jo typisk mindst 10 hunde, fordi nogle er for gamle, nogle for unge, nogle kan være skadet osv. smiley


  • #8   7. nov 2018 Bitten, der er mange der har 10+ hunde herhjemme - rigtigt mange. Det har de, fordi de enten kører med dem eller opdrætter på dem.

    Lene, der er grund til at forvente udfordringer i nogle områder, fordi nogen har taget sig uklar med Naturstyrelsen, bl.a. i Nordjylland, hvor hele sagen startede.
    I områder uden problemer tænker jeg at det burde være ligetil. De har jo bare fulgt trop.


  • #9   7. nov 2018 kender en med 20 og en med 15 så ja det er der

  • #10   7. nov 2018 Naturstyrelsen har allerede svaret, at der kommer træningstilladelser de steder, hvor man havde det før deres lille stunt smiley
    Så må vi se med de udfordrede områder. Styrelsen har jo ret til at vurdere at specifikke områder ikke kan bære en bestemt type aktiviteter.


Kommentér på:
Afklaring kørsel med hundeslæde

Annonce