{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Sejl til USA/Canada med hund? {{forumTopicSubject}}

Hej skønne hunde medmennesker

Jeg vil gerne opleve verden med min prinsesse Shaquila som er en Tjekkisk Ulvehund/Husky. Men jeg arbejder selv i Københavns Lufthavn, og oplever hvor stresset hundene kan blive når de ryger i lastrummet på en længere tur. Det er bestemt ikke min første prioritet. Så derfor ønsker jeg at sejle til de forskellige destinationer, især USA eller Canada, hvor jeg gerne vil opholde mig over en længere periode. Er der nogen der har erfaring med at rejse med store hunde? eller kender en rute til de to destinationer? For kan simpelthen ikke selv finde frem til noget, endnu.

På forhånd tusinde tak for jeres tid og råd!

De varmeste hilsner
Melissa & Shaquila

* Foto er lånt fra google som stemningsfoto.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sejl til USA/Canada med hund?
  • #1   13. nov 2018 Jeg tænker ikke at det nødvendigvis er mindre stressede for hunden at sejle.


  • #2   13. nov 2018 Da vi flyttede havde vi en 2 dages rejse i båd med vores hund. Hun var dog en lille hund, og da vi mødte op for at sætte hende ind i hunderummet fyldt med bure, kom en der arbejdede der over og sagde at hende tog vi med til vores værelse, for det var synd at hun skulle stå der med de andre. Rummet var fyldt med gøende, pivende og stressede hunde.
    Og de syntes selv at det var synd.
    For mig at se er forskellen mellem at sejle og at flyve at ved flyvning er det hurtigere overstået, for der står altså en masse hunde i bure og hyler hele vejen.
    Tror altid den slags er en svær beslutning. For os var vi nødt til det pga. flytning, men var så heldige at vi fik lov at have hende i vores værelse.
    Kan man finde en båd hvor hunden ikke kræves at være inde i det her hunderum, så tror jeg det kunne fungere fint. Men kender ikke til nogen.


  • #3   13. nov 2018 Hej Anne
    Uanset hvad så vil det være mindre stressende at jeg er hos hende, og hun får lov at undersøge tingene ombord istedet for at sidde i en kasse uden at kunne stille noget op med lyde og dufte. Det er helt klart den vurdering jeg har udefra mit kendskab til min piges personlighed smiley Men er enig i, der ikke er en 100% skånsom løsning. Men det er med henblik på at flytte permanent. Men tror jeg vil læse lidt derover, for at ''smage'' på det først.


  • #4   13. nov 2018 Hej Solva
    Jeg ville aldrig i livet prioritere en ''længere'' rejse for hende i et bur. Jeg vidste ikke de ville havde hunde i bur ombord på færgen heller?? Men det jo lige præcis der hele mit spørgsmål ligger. Så godt at høre jeres respons smiley


  • #5   13. nov 2018 Kommercielle færger eller nok rettere krydstogtsskibe, når det er de destinationer du har i tankerne, vil du skulle have hunden i en hundeafdeling/bur det meste af tiden.
    Du kunne alternativt leje dig ind på en rigtig sejlbåd og stå på den et sted i Europa, inden den sejler over. Om man kan det med hund ved jeg ikke. Hvis man ikke kan bidrage til mandskab på de sejlskibe koster det ekstra, så spørgsmålet er om du er vant til at sejle på et sejlskib?
    Jeg tænker hvis din hund og dig ikke er ret søstærke at det er en dårlig ide at leje sig ind, det er længe at være på et relativt lille skib, for en hund der ikke er vant til det.


    Egentlig synes jeg det ville være mere skånsomt med en kortere tur i lastrummet på et fly, evt dopet med afslappende midler for hunden...


  • #6   13. nov 2018 Min første tanke er, hvor skal hunden lufte sig på sådan en lang tur ?

    Jeg siger ikke, at det problem ikke kan løses, men at skulle lufte sig om bord på færgen kan da nemt give max stress for en ellers renlig hund.


  • #7   13. nov 2018 Der er vist kun ét krydstogtskib, som tillader hund
    https://www.cruisecritic.co.uk/articles.cfm?ID=2053
    Og det er med hunden i kennel.
    Ellers skal man ud i privat chartered skibe- det kan man jo også. Men det er en lang og voldsom tur i en privat båd smiley Da min svigerfar sejlede over Atlanten havde de skibshund, men den var vokset op på båden.


  • #8   13. nov 2018 Vi undersøgte det for et par år siden. De eneste muligheder var enten at gå ombord som gast på et sejlskib, købe sig ind på et fragtskib (og det er jo altså ikke helt det samme som at stå på en færge smiley ) eller at tage et eller andet luksuscruise (på alle de økonomicruise vi fandt var hunde ikke tilladt smiley ). I alle tilfælde vil det betyde mindst 14 dage til søs ofte i hårdt vej og hunden vil kunne blive luftet rigtigt og vil skulle tilbringe det meste tid på meget begrænset plads. Du vil ikke kunne tage færgeruter der hakker turen op i mindre bidder og sejle via Norge, Færøerne, Island, Grønland og ende i Canada, da din hund fx ikke kan indføres på Island.
    Vi konkluderede at flyveturen nok var den mindste belastning for hunden trods alt: 8 timer vs 14 dage smiley


  • #9   13. nov 2018 PS jeg kender faktisk temmelig mange hunde der har taget flyveturen fra Europa til USA og ja, de er stressede over turen, men det er hurtigt overstået.

  • #10   13. nov 2018 Hej alle sammen.
    Hvor er jeres respons bare tankevækkende. Udefra jeres ord, vil jeg gerne tilstå at min holdning til en flytur på 8 timer er blevet et bedre bud. Men vil rigtig gerne høre nærmere mht. afslappende/sovemiddel/bedøvelse?? smiley


  • #11   13. nov 2018 De cruses jeg har været på har hundene skulle blive i bilen og der har været 3 faste tider man måtte gå ned til hunden og lufte den et bestemt sted, ellers ingen kontakt til den på resten af turen.

  • #12   13. nov 2018 Att.: Frøken Jensen

    Se det er jo slet ikke den drømme tanke jeg havde med hensyn til en sejltur.


  • #13   13. nov 2018 Nej jeg var også glad for jeg ikke havde hund med smiley jeg ville nærmest bare stå og trippe foran bildækkets dør til jeg kunne komme derind

  • #14   13. nov 2018 att.: Frøken Jensen

    Ja lige præcis! Helt enig...


  • #15   13. nov 2018 Generelt mener jeg ikke, at man anbefaler bedøvende, sovemedicin eller lign. til hunde, der skal ud og flyve. Det er mit indtryk, at man er gået væk fra den praksis, men der kan være delte meninger om det.

  • #16   13. nov 2018 Det kan sagtens være man ikke anbefaler det mere.
    Alternativt kan man jo evt give nogle af de beroligende naturting, Bachs blomsterdråber fx


Kommentér på:
Sejl til USA/Canada med hund?

Annonce