618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

ja så fik vi dommen på stella ja så fik vi dommen på stella

stella har HD hvis man har en skala fra a til f hvor a er det bedste så ligger hun på e... Så nu skal vi tage den svære beslutning hva skal der ske, vi kan vælge at ligge guld ind i hoften på hende men det er ikke en helbredelse men kun smerte lindring, og hun må ikke resten af sit liv træne eller løbe rundt ret længe af gangen og da vi også har tyson bliver det svært at holde hende i ro.. Så det store spørgsmål er om vi skal gøre det eller om vi skal lade hende sove.. i må meget gerne fortælle mig hvad i syntes er det igoistisk at holde en hund i live som alligevel ikke kan være hund 100 %..
puha det er en meget svær beslutning, så håber på lidt hjælp fra jer..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ja så fik vi dommen på stella
  • #1   4. apr 2007 Det gør mig ondt.. Har selv en hund med HD godtnok bare b/c hofter, men han er da mærket af det..
    Min hund får jævnligt massage og skal begynde til svømning idag smiley

Held og lykke med det hele..

• #2   4. apr 2007 ja det er trist det er en skala fra A til F og hun ligger på E

• #3   4. apr 2007 jeg inviterer dig lige til min gruppe for hunde med HD..

der er vi nogle stykker der har samlet os for at støtte og viderbringe erfaringer..

har hun mange smerter? hvordan ser status ud på den anden hofte? får hun smertestillende nu?

Føler med dig - har aflivet en hund med E og D, og har nu en aktiv hund med samme status (E og D)..

Hundesvømning og hundemassage er SUPER !!
    Og et kosttilskud der hedder glukosamin er uundværligt !

• #4   4. apr 2007 Helt ærlig så ville jeg aflive hende... Hun vil aldrig kunne få et værdigt liv.

• #5   4. apr 2007 Det er en meget svær beslutning. Hvad siger dyrelægen, mener han/hun at det vil være ok at lade hende leve videre?.

• #6   4. apr 2007 det tilskud får hun det er i begge hofter hun har det og lige for tiden er det slemt med hende..

• #7   4. apr 2007 Pyha føler med jer, stod selv i samme sitioation i sommers valgte den hårde beslutning. Stella er jo eller en ung tæve med livet foran sig... Min blev 4 år synes det er alt for tidligt de får de problemer... Tænk jer godt om når I træffer jeres beslutning, selvom det er ikke er det bare sjov.

• #8   4. apr 2007 Michael og stine - mange hunde lever et aktivt og bestemt værdigt liv med HD; men selvfølgelig er der også dem der bærer præg af det, og de skal selvfølgelig aflives..

Men min Kaoz ved ikke selv han har så svær HD, så han springer rundt og fjoller konstant =)

• #9   4. apr 2007 dyrlægen sagde faktisk ikke rigtig hvad hun syntes og kunne ikke få mig selv til at spørge da jeg inderst inde godt ved hvad ville være bedst

• #10   4. apr 2007 Nina...

Jeg har selv haft en hund med HD, og gjorde alt for den med behandlinger osv.

Men jeg ville ikke kunne ha det godt, med at gå rundt og ha sådan en hund...Der ikke må løbe rundt osv...Du kan ikke holde sådan en hund i ro...

• #11   4. apr 2007 vi fik at vide at der ingen garenti ville være for at det hjalp med guld slet ikke når de var så slemme... ja stella er kun 16 mdr og hun vil så gerne lege men så får hun bare sp ondt bagefter..

• #12   4. apr 2007 Michael/Stine - Jeg lod også Kayser aflive fordi han var mærket af det og ikke kunne holde til at løbe rundt og være unghund =(

Men siger bare at mange hunde lever fint med det, man skal bare tage lidt forholdsregler og så er det skam en hund som alle andre =)

• #13   4. apr 2007 Det gør mig frygteigt ondt at høre, og jeg har selv været / er i den situation at min hund har HD D hofter. Nu skriver du jo ikke spor om din hund er mærket af sygdommen, men at hun skal holdes i ro resten af sine dage. Med mindre det er noget jeres dyrlæge har fortalt vil jeg synes at det er misforstået at holde sin hund i ro så den kan risikere at blive inaktiv, men jeg synes at du skal gøre hvad der er muligt for at opbygge muskulaturen i hofterne ved en rigtig og fornuftig motionsform som fx Svømning eller waterwalk som pga den vægtløse tilstand i vandet vil styrke muskulaturen bedst muligt og på en skånsom måde. Omlægning af kost kan også komme på tale... men som sagt er det svært at rådgive dig ud fra de oplysninger du skriver her. Vil blot afslutningsvis fortælle at mange hunde lever fint med HD nogle er slet ikke mærket af at have D - E hofter hvorimod andre igen kan være påvirket af B - C hofter så det er en meget individuel sygdom. Kan da anbefale dig at søge optagelse i gruppen for HD hunde oprettet af Nina som også er HAer her her vil du kunne få en masse nyttige svar på spørgsmål der måske ikke har forplantet sig hos dig endnu.

Mine varmeste tanker...

/ Trine

• #14   4. apr 2007 Der mener jeg bare at vi mennesker må tage den triste beslutning, at aflive hunden. Også selvom det er RIGTIGT HÅRDT

• #15   4. apr 2007 Jeg gjorde det at jeg fik en smertestillende kur i 16 dage for at se hvilken hund jeg ville ha hvis ikke hun var syg... Og det jeg så efter et par dage gav mig den viden jeg ville ha, hun levede ikke det liv hun skulle til daglig. Så jeg valgte at give hende fred, det var en hård beslutning, men jeg havde fred i min sjæl da jeg gik fra dyrlægen. Jeg vidste at det var det rigtige for hende.

• #16   4. apr 2007 Pernille - Jeg går til hundesvømning og -massage, og det hjælper altså på MANMGE hunde !!

Hvis hun er for smertepræget skal hun aflives, men er hun værd at redde - forstået på den måde at sindet er godt, og hun vil få markant bedre livskvallitet - jamen SÅ skal du da bare igang med genopbygning af muskulaturen !!

• #17   4. apr 2007 og således havde en masse skrevet imens jeg lavede mit indlæg...

Du siger din scala går fra A - F hvem har foretaget undersøgelsen for hos DKK er scalaen A - E og det er en international aftale så vidt jeg ved....

• #18   4. apr 2007 det er vores dyrlæge der har sagt at hun ikke må lege og løbe rundt selvom hun får guld ind.. jeg er lige blevet medlem af hd gruppen... stella er mærket meget af det især lige for tiden, det er svært at se på at hun har ondt hun er på smerte medicin lige for tiden...

• #19   4. apr 2007 Kan kun give Nina ret i det hun skriver ... tag en snak med hende og hør hvordan de andre hunde lever med HD før du træffer en beslutning.
    Guld kan sagten hjælpe ... Min veninde har en hund med HD og hun er glad for de fik det lavet ....

Tanker og knuz samt god påske til dig og din fam.

Janne

• #20   4. apr 2007 Ja det er nemlig meget svært som ejer at se sin hund have ondt :(.. Jeg håber at i finder en løsning.... Og gør det der er bedst for hunden.

• #21   4. apr 2007 Pernille - er hun igang med smertetesten lige nu? i hvor mange dage?

du kan evt ringe og snakke med John på Fyns Hundecenter, han er knald dygtig og har hjulpet mig med en bedre forståelse for hvad jeg kan gøre for at holde ham smertefri uden piller..

• #22   4. apr 2007 det er vores dyrlæge der har det vi var over at få taget billeder idag, og de var godt nok slemme...

• #23   4. apr 2007 nej vi har bare fået piller med hjem til hende, og så skulle vi tænke over hvad vi ville gøre...

• #24   4. apr 2007 sagde dyrlægen noget om, om det er løse hofter eller disideret HD?

HD er når hoftekuglerne er mølædte og usle (slidte)
    Og løse hofter er når kuglen er hel, men ikke sidder ordentligt inde i skålen...

• #25   4. apr 2007 det hun sagde var at det eneste der manglede for det blev en f var at man kunne se gigt, det kunne man ikke endnu, begge hofter sidder næsten helt ude af skålen..

• #26   4. apr 2007 hvor trist for din hund det var tidligt.. vores dyrlæge sagde også at det ikke var sikkert at det ville hjælpe med guld, og det nok kun virkede et par år men hun kunne ikke love noget...

• #27   4. apr 2007 Kaoz´ billeder ser heller ikke for gode ud, men nu ER det jo ikke billederne han skal løbe rundt på !!

Han har muskuløse lårbasser, og det holder fint hofterne på plads =)

Men som sagt.. Havde en anden hund med samme status og han havde store smerter og måtte aflives..

• #28   4. apr 2007 puha jeg syntes det er svært og lige for tiden når hun vil op i sofaen eller lig.. så sætter hun begge forpoter op og løfter så sit bagpati op ved hjælp af sin brystkasse.. og det er fordi hun har ondt...

• #29   4. apr 2007 Jeg holder stadigvæk på at det bedste ville være at tage den triste gang :(.

Så holder man jo kun hunden i live for ens egen skyld

• #30   4. apr 2007 Pernille - hvor mange dage har du fået smertestillende til?

• #31   4. apr 2007 det fik jeg til en uge..

• #32   4. apr 2007 Hunden har nok ondt nu efter røngten, så den vil være mere smertepræget idag end imorgen..

Jeg ved udemærket hvad du går igennem, min sidste hund blev kun 8 måneder og det var et sandt helvede de sidste 2 måneder... =(

Brug HD-gruppens viden i stedet for det store forum.. Vi ved hvad vi taler om, og har eksperters udtalelser og også egne erfaringer..

De første dage er svære og du vil nok se flere smerter end hunden har fordi du er så ked af det =(

Vi i gruppen har alle gået igennem nøjagtig de samme tanker som du gør nu - jeg har endda 2 gange =( - og vi er der for at støtte og rådgive...

Jeg tager til hundesvømning nu, men kommer tilbage senere hvis du vil snakke tude eller spørge..
    - Det er det gruppen er til for =)

• #33   4. apr 2007 Øv.. Men jeg vil give nina ret, der er mere i det end at E = aflivning, da ikke alle er lige mærket af det.

Men øv er det da alligevel. Stort trøstekram herfra.

• #34   4. apr 2007 En hund kan godt leve med slem HD . . uden medicin eller andet . .

Luie havde D og E Hofter og han var hverken på medicin eller noed . . han blev 6 år . .
    han tonsede også rundt med de store udenfor . . der var slet ikke noed . .
    men det er så forskel fra hund til hund . . :o/

Viser hun allerede teg n på at have ondt eller ?!

• #35   4. apr 2007 senere bare lige en tanke til jer Pernille, det er noget møg.... :o(

• #36   4. apr 2007 Hvor er det trist for din elskede hund......det er nok næsten det værste man kan blive udsat for....altså at skulle tage stilling til aflivning eller ej........men jeg tror at du pludselig en dag kender svaret.

Jeg har selv haft en hund med svær HD og hun fik lagt guld ind. Det virkede okay i ca 1 år, men så gik det hurtig ned ad bakke. Hun fik pludselig mange smerter og efter en nat, hvor vi næsten ikke havde sove p.g.a hun lå og peb og hylede og skreg bare hun skulle vende sig.......ja så kørte vi straks op med hende da dyrlægen åbnede og lod hende få fred.........det var så hjerteskærende at høre og se på og hun skulle ikke lide 1 sec. mere..........puuuuha det var så hård bagefter.......vi var knuste men vidste det var det bedste for hende.......vi kunne ikke gøre mere ;o(

• #37   4. apr 2007 jeg vil lige sige tak til alle de søde ord og at i har villet give jeres mening..

Kommentér på:
ja så fik vi dommen på stella

Annonce