{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
397 visninger | Oprettet:

PennHIP / 16 uger gammel - {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaringer med pennHIP undersøgelser / prøver på eb 16 uger gammel hvalp - ???

Som evt også har fået det gjort når den var 1 - 1,5 år gammel - og har svarene så holdt stik fra den første ved 16 ugers alderen - ????

Ville være rart at høre andres erfaringer -

Sagen er den at jeg overvejer at få det gjort på en kommende tæve hvalp... med henblik på at beholde den til senere brug i avl...

Julie ;O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PennHIP / 16 uger gammel -
  • #1   4. apr 2007 Jeg mener at en del avlere af bl.a bullmastiff bruger at få lavet Pennhip ved 4 måneders alderen....
    Derud over hævder University of Pensylvania, hvor billederne sendes til, at det er en sikker målemetode for HD som kan bruges fra 16 uger.
    Skal selv have det gjort på min tæve inden længe og er så heldig at min dyrlæge er godkendt/uddannet til at tage disse billeder. Han mener også at de er sikre fra den alder der angives..

• #2   4. apr 2007 Min hvid/sorte blev pennHippet som 5½ mdr. Han er lige blevet HD og den var sagde A og B ...svarede fuldstændig med PennHip...Desværre er vores anden newf ikke PennHip, men hvis jeg nogensinde får en hvalp igen, skal den bare have den.
    Min opdrætter på den H/S gør det med alle sine hunde og den bliver altid det samme. Ved der lige har været et seminar på Fyn hvor den blev diskuteret, da nogen havde oplevet et andet resultat ved HD, men en hund kan jo skade hoften efterfølgende...Så der er jo altid en risiko
    / Marianne

• #3   4. apr 2007 PennHipp er jo ikke HD ...PennHipp siger noget om løsheden i hoften i forhold til gennemsnittet på racen. Så reelt kan man godt få en dårlig PennHiPP og en B i HD, men hvor man ved at hunden er " løs" og derfor ikke skal avle på den, da den vil give løsheden videre

• #4   4. apr 2007 Tusinde tak for jeres svar -
    Nej ved godt PH og HD ik er det samme - Min dyrlæge er certificeret i PennHIP... Og ved vores voksne som skal have taget nu her - vælger vi fremover at få taget begge samtidig -
    Så bliver de testet HD og AA foto samtidig med PennHIP´en -

• #5   4. apr 2007 Julie>
    Lidt i tvivl hvad du mener med dit svar; En PennHip skal laves mellem 4-6 mdr og ikke senere. Det er kun hofterne der bliver PennHipp. Det svar kan du bruge mht. om du skal satse på din hund. Når den er ? gammel , for min race 1½ år skal den HD for det siger DKK. Der er da ingen grund til at PennHIP på den alder, ved egentlig heller ikke om man kan ?( alle steder siger man 4-6 mdr) Hvorfor vil du have begge svar på voksne hunde.... Det er da bare at smide penge ud af vinduet ;o)

• #6   5. apr 2007 Marianne :

Det er altså ikke helt rigtigt det du skriver der...

Pennhips kan tages på hundene i alle aldre...

Jeg skal feks ned og have taget dem af KAnye her når hun bliver 12 måneder, for så kan jeg også få HD og AA resultatet med det samme...

Så den med at de skal være 4-6 måneder passer altså ikke...

• #7   5. apr 2007 Min den ene har fået lavet Penn hip.. den holdt osse stik med HD resulatet smiley

Kommentér på:
PennHIP / 16 uger gammel -

Annonce