{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Design din egen race
  • #1   5. dec 2018 En schæfer, med aktivitets niveau som en GD!


  • #2   5. dec 2018 En Border Collie i str. maks. 12kg som ikke fældede smiley

  • #3   5. dec 2018 Synes det er sjovt alle drømmer om BC, det er "Færøernes labrador" og for mig den mest almindelige familie/fåre hund xD

    Huha jeg synes den er svær.. Men god!
    For at være helt ærlig? Så personligheden af min kat, i en hund. Gerne Finsk Lapphund, eller en Riesen smiley
    Hmm.. Eller i en Kerry Blue. Eller en af de der Færøske BC blandingerne (Ved ikke hvad andet man har propper i gennem årene)


  • #4   5. dec 2018 Sådan helt seriøst, så kan jeg ikke forstå behovet for at blande, og jeg kan heller ikke komme i tanke om en blanding, der mangler.
    Med ca. 400 registrerede racer er der noget for enhver smag.
    Der findes både store dovne, små dovne, store aktive, små aktive, store med pels, små med pels osv osv.


  • #5   5. dec 2018 #3
    "Synes det er sjovt alle drømmer om BC, det er "Færøernes labrador" og for mig den mest almindelige familie/fåre hund"

    Ikke alle..... Jeg drømmer bestemt ikke om en bc. Det er jo ikke en terrier. smiley


  • #7   5. dec 2018 Det er ingen hemmelighed at hvis jeg selv skulle designe, skulle det være en Husky med aktivitetsniveau som en volpino, haha.
    I stedet for så vil jeg nøjes og bare købe en volpino - så må huskierne blive i mine drømme smiley


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #8   5. dec 2018 Jeg plejer at sige en westie med trimme-fri pels. Altså den skal stadig have sin fantastisk lækre ru pels men den skal bare være vedligeholdelsesfri tak? smiley

    Ellers en broholmer en 10kg klassen? smiley

    Jo, der er mange racer og burde være noget der matcher, men det kan dælme da være en jungle alligevel smiley


  • #10   5. dec 2018 Amerikansk Akita, med Grosserens sind. smiley

  • #11   5. dec 2018 Martin - Så grosseren ér altså ikke den smukkeste race?! smiley

  • #12   5. dec 2018 En race der har sind som en golden retriever, størrelse som en cavalier og pelslængde som en saluki.
    Hvis den race findes, må i endelig sige til smiley


  • #13   5. dec 2018 Det her er komplet uden konsekvensberegning, uden etiske overvejelser, uden sundhedsmæssige overvejelser - så ud fra fri fantasi!

    Og der kunne jeg da snildt finde et par, som jeg gerne ville kombinere med fysikken fra én race og sindet fra en anden; omend det nok i virkeligheden ville se helt anderledes ud og slet ikke kunne lade sig gøre smiley

    Det er så hyggeligt at høre andres forslag


  • #15   5. dec 2018 En pharaoh med mindre lyd ville være den ultimative hund for mig smiley

  • #18   6. dec 2018 En race, der minder om Vaks.
    Mange papillon/pomeranian ligner ham faktisk helt vildt. Sindet er måske ikke helt ens, men det er da interessant!


  • #19   6. dec 2018 Jeg ville have en whippet med en pels præcis som Emmas, vores japanske spids mix smiley

  • #20   6. dec 2018 En race med en fysik og et sind som en amerikansk bulldog i størrelsen 30-40 kg

  • #23   6. dec 2018 Rottweiler med kuperet hale, i cocker str eller ja, en cocker med kuperet hale smiley

  • #24   6. dec 2018 bare en lækker retriever smiley

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #25   6. dec 2018 Malinois i en riesensnauzerkrop.

  • #27   6. dec 2018 En amstaff med mindre energi smiley

  • #28   6. dec 2018 Jeg kan godt forstå folk gerne vil have en husky-light. Fandtes den, havde jeg den selv.

    Ellers tænker jeg en model malteser/bichon med en lettere pelspleje kunne blive et kæmpe hit! Måske i hårløs-model.


  • #31   6. dec 2018 bullmastiff uden savl ????


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #32   6. dec 2018 En Rollo af udseende. Også minus Sankt B i sindet. smiley
    (og uden savl, og fældefri hvis muligt)


  • #33   6. dec 2018 En tibetaner med et mere pleasende sind, samme vogtergen men med en del mindre lyd , og gerne i 8-10kg størrrelse smiley Det allerbedste ville være hvis hunden jævnligt kunne ændre størrelse alt efter mine ønsker smiley smiley smiley

  • #35   6. dec 2018 Mb det er altså også en lækker hund!

  • #36   6. dec 2018 Så ville jeg have mig en storpudel og en afghansk mynde begge med deres flotte pels men uden behov for at få den ordnet.. ????

  • #37   6. dec 2018 En Hovawart der kunne blive 40 år... smiley

  • #38   6. dec 2018 Jeg synes.faktisk det kan være svært at finde en race der passer mit behov, altså at sind/egenskaber jeg søger fåes i en indpakning der passer med de vilkår jeg har. Mange af de racer jeg har haft kigget på er feks ret store i forhold til at skulle sidde i en taske i bussen.

  • #39   6. dec 2018 En rottweiler i halv størrelse til når jeg bliver pensionist smiley

    Ellers ingen ændringer ! Den skal VÆRE som rottweiler, bare mindre smiley


  • #40   6. dec 2018 Så ville jeg få mig en Chinese Crested hårløs med masser af pels de rigtige steder, dog uden den groede til de forkerte og gerne med et lidt skarpere sind ala terrier og uden nogen form for nervøsitet.

  • #43   6. dec 2018 Aussie udseende, cocker/whippet størrelse og whippet sind smiley

  • #47   6. dec 2018 Hvis jeg selv kunne designe en hund, så skulle det være en rottweiler født med stumphale i størrelse omkring 30-40cm høj. Dens egenskaber og sind skulle ligne Labbens smiley

  • #48   6. dec 2018 #45
    Så har jeg en Lab, der har en boxer i maven smiley Min yngste flejner helt ud, når han får ros for noget smiley


  • #49   6. dec 2018 Ja, mynderne er altså noget af det mest smukke og elegante.
    De skulle bare lige have hyrdehundenes trænbarhed smiley


    profilbillede
  • #51   6. dec 2018 American Staffordshire Terrier, den skal være født med kuperede ører, være sort brindel på hvidt og have et hvidt hoved.
    Noget i stil med den her, bare i sort brindel i stedet for.




    profilbillede
  • #52   6. dec 2018 Og så ville jeg elske at have sådan en her i AmStaff størrelse og med Dværg Pinscherens væsen.



    profilbillede
  • #53   6. dec 2018 Hm... nu er jeg jo ret godt tilfreds med de to racer jeg har og ville egentlig ikke ønske at de var den mindste smule anderledes end de er. Skulle jeg ønske at noget var det at jeg kunne købe mig en Dobermann uden at skulle tænke på sundhed. Sådan som det er med min anden race Irsk Terrier.

  • #54   6. dec 2018 Emma - det er den ellers havde jeg ikke købt en smiley smiley men jeg er vant til at kæle og nusse i pels og meget af det. Så er det altså underligt med sådan en bagefter smiley

    profilbillede
  • #56   6. dec 2018 Haha nej xD jeg gider simpelthen ikke pelsplejen der kommer med racer som sheltie osv ??

  • #58   6. dec 2018 Hmm den er svær, for i mine øjne er chihuahua jo perfekt, men der findes så mange smukke racer.
    Så generelt hvis man kunne tage de andre racers smukke udseende og stoppe det i en chihuahua størrelse og med chihuahua sindet, så var der nok en del hunde jeg pludselig skulle have smiley smiley

    Evt tage husky eller corgi og blande med chihuahua, for at give de blå øjne og merle..

    Hvis det skal være lidt mere realistisk, kunne jeg godt tænke mig en blanding af pomeranian og chihuahua. Den skulle være 100% chihuahua, men have pomeranian pels (eller lidt kortere) så egentligt bare en fluffy chihuahua smiley lidt i stil med denne måske. Og så skulle de have chihuahua farver så man kunne få dem i alt muligt.


    profilbillede
  • #60   6. dec 2018 Jeg kunne godt tænke mig en fluffy BC. Det findes allerede - bearded BCer smiley

    Eller en Coton af udseende, men med BC temperament og uden lige så meget lyd.


  • #62   6. dec 2018 Emma - En af vores overvejelser var at få en klassisk Færøsk "border collie", dog faldt valget lidt anderledes pga. jeg ikke synes de er så fantasiske til børn. Men helt klart en af mine favorit hunde! (Selvom det ikke er en egentlig race)

  • #63   6. dec 2018 Jo, han er far til et bearded kuld. Det er født i Holland. Det er dog tæven som er bearded smiley

  • #64   6. dec 2018 # 54
    Anya, hvor er han altså kær.
    Det med pelsen løses let.
    Han skal jo alligevel have dækken, så du får bare syet et par dækkener med lang pels, og vupti, så har du en langhåret wip der ikke kræver pels pleje. smiley


  • #65   6. dec 2018 Anni - mange tak men det er en tæve smiley

  • #68   6. dec 2018 Jeg ville gerne en Sally all over again smiley

    Måske med strit eller halv strit øre. Mentalt /temperement er der småting der kunne være anderledes, men det kunne sandsynligvis have været "fixed" med korrekt prægning.


    profilbillede
  • #71   6. dec 2018 Emma - Det varierer også meget og forskellige linjer af avl. Men min erfaring er at de er generelt så arbejds mindede at det ikke som sådan er en hund der vil kæles på, så flytter de sig til siden for at få øjenkontakt og afventer xD

  • #73   6. dec 2018 #72
    De færøske hunde bærer også helt klart præg af at man primært bruger dem til arbejde, og ellers er den på sin plads og venter på det er tid til at arbejde igen.
    Det er dog blevet mere moderne at have -familie- hunde og folk importerer en del også for tiden. Ved også der er mange der forsøger blande mere familie tilpassede racer ind i de hunde der er der oppe for at få lidt kælenhed ind i dem smiley
    Men det er helt sikkert gode hunde. Det er stadig populært at folk bare har deres hunde gående uden snor og at den "lufter sig selv" og de er nu ganske tilpassede når det kommer til trafik og mennesker, de er bare ikke kæle hunde som sådan.

    Dejlig hund du har smiley


  • #75   6. dec 2018 Oh jojo, jeg påstår ikke at de ikke er anvendelige som arbejdshunde hvis de også er familie hunde ;D
    Mere at fokuset er 100% på arbejde, og derfor er de måske ikke så familie tilpassede som andre steder.


  • #76   6. dec 2018 @Erika.
    At Grosseren er verdens smukke race kan ingen jo lave om på. Det er jo besluttet for lang tid siden, da man stemte om det.

    Men den bedste måde at vise det på, det jo at stille en anden sindsyg smuk race ved siden af, for så vil folk jo automatisk sige.

    Nøj, nogen smukke hunde du har, men den smukkeste er dog Grosseren. smiley

    Men oh ha, sådan en Akita ser nu også godt ud:


    profilbillede
  • #77   6. dec 2018 Martin - Haha smiley
    Jeg ville nu sige at du bestemt havde den smukkeste hund i Akitaen så smiley


  • #78   6. dec 2018 @Erika.
    Hmm, jeg læste lige din kommentar op for min køter.

    Et billede siger i sandhed mere end tusind ord.





    profilbillede
  • #79   6. dec 2018 Hvis jeg kunne få en BC i ulveform, så ville jeg være glad smiley

  • #81   6. dec 2018 Hvorfor ulve form?
    Jeg forstår slet ikke den trend for tiden xD Undrer mig hvad folk finder spændende ved den.


  • #82   6. dec 2018 Det er egentlig bare fordi jeg er voldsomt fascineret af ulve og så synes jeg det er noget nær det smukkeste dyr smiley

  • #83   6. dec 2018 Emma - Tror vores definition af tænd/sluk er forskellig så.
    BCer på Færøerne kan gå i lang tid og blive 100% ignoreret og simpelt afvente at det er arbejdstid igen. (Derfra efter sådan som jeg er vandt til at definere sluk knap)
    Og når så den får besked på nu er det ud, er den lynhurtigt klar (Her fra hvad jeg kender som tænd knap)
    Sådan som jeg er vandt til at hunde defineres i tænd og sluk, er når de ikke har forskellig adfærd efter hvilken opgave/situation de er i. Og dette er overhovedet ikke tilfældet i nogen hund jeg har mødt på Færøerne indtil videre.
    Men det er de færreste der synes kæl og kram er hyggeligt.


  • #86   6. dec 2018 Emma - Nej det er også derfor jeg kalder den den færøske udgave ^^ Ved ikke hvad der gennem årene er blevet blandet ind i, og de har også lidt udviklet deres egen race på mange måder?
    Det er meget normalt på færøerne at man ikke er interesseret i at have hunden inde i huset, derfor holder de som regel til i gangen, og/eller kælder. Nok derfra at de er blevet mindre interesseret i kælen adfærd.
    De er dog også blevet mindre populære for tiden af samme grund.


  • #88   6. dec 2018 Jeg ved det ikke. Ved bare at man igennem mange år har avlet videre på dem der ofte er "usynlige" indendørs, og gode til fårene.
    Vi kalder dem border collie fordi det er det vi ved der er i hvert fald mest af dem i, og de ligner også border collie, dog er der ikke meget specific avl i dem.
    Det er ret gammeldags måde hvor en bonde med en god hund avler med anden bonde med god hund.
    Men de er populære der oppe og ses lidt som den færøske hund da det jo netop er standard hunden der oppe smiley Og næsten alle mennesker har får xD


  • #90   6. dec 2018 Hmm. Har haft en hel del af dem i familien og mine venner har dem også. Så jeg har mødt utrolig mange.
    Synes de fleste af dem er utrolig ens, der er få der skiller sig ud. Selvf er der nu og da en hund der egner sig mindre eller mere. Men generelt vil jeg sige de fleste af dem er ret ens.
    Men de er overhovedet ikke som rene bc'er i Danmark smiley


  • #92   6. dec 2018 Ja de importerede har stambog. Og det er ved at blive moderne nu, også grunden til at så mange importerer lige nu.
    Men de typiske Færøske hunde har ikke.


  • #94   8. dec 2018 Mine ønsker er:

    - Langhåret og atletisk hyrdehundelook
    - Samarbejdsvillig men samtidig med egen viljestyrke
    - Kan lære at omgås andre hunde
    - Ikke synderligt aktiv

    Findes denne hund, så søger jeg pt. efter en makker!


  • #95   8. dec 2018 Malínois, både i sind, udseende, og indhold ..

    Kongen af hunde - ingen over, ingen ved siden af .. men en aller_elvedes mange langt, langt under.

    Og når jeg engang bliver for gammel til at følge med dem .. så køber jeg mig måske en hest smiley


  • #96   8. dec 2018 Ellers kan jeg rigtigt godt lide de små terriers .. pattersdale, tysk jagt og jrt . De tre racer synes jeg nu heller ikke umiddelbart mangler noget smiley

  • #97   10. dec 2018 Jeg ville have mig en blanding af:
    Min første kareler: Masser af pels uden at være langhåret, god, lang hale, elskede at køre bil, kunne med stort set alle, entusiastisk, standhaftig sind, sov i sengen.
    Og min anden kareler: Eksteriør, gang, lydighed, aldrig ulykker, elsker legetøj, er meget hygge-putte.

    Disse ting der er nævnt er ting jeg elsker som den ene besad/besidder, som den anden ikke gjorde/gør.
    Et match af disse to ville for mig være drømmehunden - Det eneste jeg ikke ville savne, er den insisterende gøen. Snakken, pludren og opmærksomhedsknurren/piben ville jeg dog ikke undvære for noget, og samme med begges små finurligheder smiley
    Farven måtte godt være sort med kæmpe hvid krave, symmetriske aftegn (høje sokker, hvid mave og flotte hvide ansigtsaftegn). Hælder lidt til og fra i forhold til blå øjne.

    Fifi havde den fineste korte prinsesse tunge og savlede aldrig, hvor Maika har en giraftunge og savler en smule. Jeg er tilbøjelig til at foretrække Fifis tunge...indtil jeg ser Maika sidde med tungen hængende ud ad siden, og se totalt goofy ud smiley


  • #99   11. dec 2018 "Eller en Coton af udseende, men med BC temperament og uden lige så meget lyd."

    Jeg er med dig Kathrine! Det kan godt være, at der er 400 racer, og jeg snildt kan vælge en der passer, men det betyder ikke nødvendigvis, at racen findes, som er helt ideel på alle punkter smiley


  • #100   11. dec 2018 Jamen jeg er enig! smiley man må jo godt drømme lidt smiley

  • #102   12. dec 2018 Sådan helt frit design? Så er min drømmerace:

    En beauceron, men med en gennemsnitslevealder på 40 år smiley


  • #103   12. dec 2018 Oh, jeg ville også gerne have en hunderace, der kunne shapeshifte til en drage! Så kunne den flyve mig væk fra alle mine problemer.

    Men det skulle stadig være en beauceron, når den var i hundeform smiley


  • #105   16. dec 2018 Nu har jeg lige læst lidt flere af kommentarerne, og jeg stemmer i med fældefri. En fældefri kareler ville være guld. Og ja, nu er levealderen i forvejen ret høj, størrelsen taget i betragtning, men 40 år ville jeg heller ikke klage over smiley

  • #106   20. dec 2018 Radar - King, hunden vi havde da jeg var lille, han var en mini hund med en stor hund stemme. Det morsomme var at når folk bankede på døren, blev de vildt forskrækkede, og så næsten døde af grin da de så ham xD
    Ved ikke hvordan han var skruet sådan sammen, men hans stemme lød som en voldsomt stor og tung hund.


  • #107   20. dec 2018 Einstein, jeg er med dig på shapeshifteriet smiley

  • #108   20. dec 2018 En Amerikansk Akita med næsten ligeså meget pels som en Keeshond og med keesens sind og aktivitetsniveau, dog gerne med en anelse mindre alarm. Selvstændigheden elsker jeg, så der behøver ikke blive blandet retriever eller hyrdehund ind i ... Ellers er keesen jo bare lige præcis, som den skal være smiley smiley

    Mere eller mindre fældefri pels kunne jeg så også tilslutte mig smiley


Kommentér på:
Design din egen race

Annonce