547 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

skal jeg bare lade dem "slås" det ud?? skal jeg bare lade dem "slås" det ud??

jeg har i øjeblikket meget store probmlemer med mine 2 hunde, min mindste og ældste hund er blevet meget aggresiv overfor min anden hund, jeg ved ikke hva der er sket det har bare ændret sig over en nat!! det er når jeg går fra dem at nemo bliver total mærkelig, rejser børster og knurre helt vildt af philly.. så når jeg går fra dem nu lukker jeg dem inde i hver deres rum, men det kan de ikke klare og står og gør helt vildt til stor gene for mine naboer (har fået 2 klager).
Så mit spørgsmål er; skal jeg bare gå og lade dem selv finde ud af det? altså lade dem slåse det ud? og lade dem finde deres indbyrdes heraki, troede ellers det var fuldstændig på plads, men åbenbart ikke!!
jeg skal desuden ha dem kastreret.. håber det vil være en løsning!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal jeg bare lade dem "slås" det ud??
  • #1   7. apr 2007 jeg er med på en lytter. vores er begyndt at tage nogle magtkampe (over tyggeben osv.) som de ikke gjorde før. jeg kan forestille mig det er fordi der ikke er så stor aldersforskel på vores hunde! der er kun 7 måneder imellem mine, og det skulle efter sigende kunne give problemer med at finde pladsen i hierakiet... pga lømmelaldrene hvor de lige skal finde deres plads..
    så jeg er lige så nysgerrig som dig! skal de have lov til at kæmpe om det, skal man blande sig?

• #2   7. apr 2007 Er det en genpostning - var det ikke dig jeg spurgte ang. underboen...ellers har der lige været en tråd, der ligner, ser om jeg ka hitte den..Ss

• #3   7. apr 2007 SUS: jeg har bare skrevet en ny tråd om det;O)

• #4   7. apr 2007 Okay, nu er jeg med...tror du skal tale med en rådgiver

• #5   7. apr 2007 det tænker jeg osse kan være en løsning, kender du nogle? vh malene

• #6   7. apr 2007 spørg Kisser smiley

• #7   7. apr 2007 Jeg ville absolut ikke lade dem 'slås det ud', slet ikke når det forekommer når de er alene hjemme, idet at du simpelthen risikerer at den ene slår den anden ihjel eller skader hinanden alvorligt.

Jeg ville nok få en til at kigge på jeres flokstruktur med friske øjne og se på hvor kommunikationen halter og så holde dem adskilt når de er alene. Kan du ikke forsøge at foklare underboen situationen? Eller have et børnegitter imellem dem så de kan se hinanden men ikke nå hinanden?

• #8   7. apr 2007 jeg har franske døre med glas hvor de kan se hinanden, men det hjælper slet ikke!! de står og gør som sindsyge!! det gør de ikke når de er sammen, men er bare bange for at der sker noget forfærdeligt når de er alene!!

• #9   7. apr 2007 Det gode ved et børnegitter er at der er åbent imellem dem, de kan snuse til hinanden og høre hinanden men ikke komme i klinch. Jeg tror at glasset imellem dem ophidser dem mere end dæmper dem.

Jeg kan godt forstå at du ikke tør lade dem være sammen, det ville jeg heller ikke turde hvis der var så alvorlige gnidninger mellem dem.

Ikke for at male fanden på væggen, men du kan jo risikere at de skal være adskilt altid når de er alene, hvis ikke situationen ændrer sig mellem dem, så jeg ville også få en til at se på dem når de er sammen for at se hvor kommunikationen går galt.

• #10   7. apr 2007 jeg VIL ha at de kan gå sammen når jeg ikke er hjemme, det var hele min grund til at få en hund til, at de aldrig skulle være alene! de kan være jeg skal prøve med det børnegitter så! tak for dine gode råd mie! du lyder til du ved hva du snakker om!

Kommentér på:
skal jeg bare lade dem "slås" det ud??

Annonce