{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.831 visninger | Oprettet:

Skal jeg bare få revet tanden ud ? {{forumTopicSubject}}

Min anden bagerste kindtand i undermunden er fucked..
Dommen lyder på en rodbehandling og en krone til en samlet pris på 8000 kr ......................................
(Har undersøgt billigere priser i udlandet, men sammenlignet med den tid jeg skal bruge på rejse, bro, båd osv så kan det ikke betale sig for en enkelt tand)

Spurgte tandlægen om jeg ikke bare kunne få revet tanden ud for synes seriøst at 8000 kr er mange penge for én tand, nu vi er så meget på røven som vi er i øjeblikket.
Han sagde at jeg ville blive ked af at jeg havde fået revet den ud og at det var jeg alt for ung til..


Snakkede så efterfølgende med min bedste veninde som fortæller at hendes kæreste har fået revet præcis den samme kindtand ud og han overhovedet ikke mærker at den mangler..
Han spiser normalt og det hele..
Hun er overbevist om at tandlægen mest siger det for at tjene penge når jeg skal bruge 8000 kr istedet for bare at få den revet ud...


Overvejer stærkt nu at få den revet ud istedet...



Nogen der har nogle erfaringer ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg bare få revet tanden ud ?
  • #1   6. jan 2010 Ingen erfaringer - men ring til forskellige tandlæger og hør hvad de skal have for samme behandling

  • #2   6. jan 2010 Jeg har fået fjernet den næst bagerste, fordi jeg var et fjols, havde fået den rodbehandlet, men havde ikke lige lyst til anden omgang, så gik med den og den flækkede og begyndte at lave rigtig mange knuder.

    Det har jeg fortrudt, men sådan er det, må jo få lavet noget andet på et tidspunkt *G*

    Fra mit synspunkt var det så ikke pengene men "skrækken", skulle der blive en anden gang, så bliver tanden ikke revet ud, medmindre tandlægen siger der intet er at gøre


  • #3   6. jan 2010 Prøv at tjek med tandlægehøjskolen, de foretager ofte behandlinger gratis eller meget billigt tror jeg

    Min morfor gik der i sine sidste år fordi han ikke gad bruge flere penge på sine tænder hehe


  • #4   6. jan 2010 jeg har næsten lige gået til gratis behandling på tandlægeskolen, hvor jeg er kommet 1 gang ugentligt ca. 7-8 gange.
    jeg har fået renset tænder, lavet 2 huller, hvoraf det ene var særligt stort og kompliseret, og fået revet en kindtand ( den 2.bagerste i overmunden ) ud, da tanden var knækket.
    da jeg spurgte til om det var nødvendigt at erstatte den udtrukne tand med en anden af en art, sagde de at det ikke var nødvendigt, underforstået at det ikke var det værd, da hullet mellem de omliggende tænder, incl. min visdomstand, langsomt ville lukke sig ret meget til, og ikke være til gene.
    ind til videre generer det mig overhovedet ikke... men jeg ved jo ikke om jeg kommer til at ærge mig senere i livet...
    det skal måske lige siges at jeg har stået på venteliste i et år, inden jeg kom til, men til gengæld har det ikke kostet mig en krone, og jeg har været meget tilfreds med det !

    god bedring med tanden - hvad end du besluter smiley


  • #5   6. jan 2010 mange tak for jeres forskellige svar !

    Puha jeg synes at det er svært... smiley
    Synes at 8000 kr på en skide (Undskyld sproget) tand er så uendeligt mange penge..
    Synes at det var mange penge da min kæreste valgte at bruge 4000 kr på sin bagerste kindtand istedet for bare at få revet den ud..
    Så i kan vel godt gætte jer til hvordan jeg har det med det dobbelte beløb..

    René -
    Hvad er det der gør at du fortryder idag ?
    Kan du mærke en forskel eller er det udseendemæssigt eller hvordan ? Hvad er dine gener ?

    Charlotte -
    Hvad er dine gener ved at tænderne er begyndt at rykke nu ?

    Marie-Louise -
    Nej kan desværre nok ikke vente et år *G* ... Gik med til at vente til på Fredag og det må være nok tid på smertestillende smiley
    Men skal helt sikkert huske det til en anden gang !


  • #6   6. jan 2010 Nu er det den næst sidste tand jeg mangler og tygger mere i den anden side.

    I den anden side har jeg fået lavet en krone på den bagerste tand og det er jeg rigtig glad for, de bagerste tænder har jo en stor tyggeflade og man bruger dem en hel del.

    Så det har ikke noget med udseende at gøre, de færreste ligger mærke til man mangler en tand derinde *G*


  • #7   6. jan 2010 kender godt det med at man synes det er mange penge. Har lige brugt 4000,- på at få en visdomstand ud. Og jeg havde ingen valg desværre... det var bare at gabe op og få det overstået og så betale ved kasse 1.
    Og det syntes jeg var dyrt... så 8000,- puha... men på den anden side, så er du ung endnu og hvis man kan få problemer med det senere hen, så var det måske pengene værd i det lange løb


  • #8   6. jan 2010 Stine: jeg arbejder på en tandklinik og der ser vi at folk vælger den billigste løsning men ofte fortryder det.
    Vil give din tandlæge ret i at du er for ung til at mangle så vigtig en tand.
    Hvis det nu havde været en visdomstand ville det være noget andet. så kan det mange gange bedst betale sig bare at få den ud.
    Snak hellere med din tandlæge om at betale regningen over mange gange så du ikke får et stort beløb på en gang.


  • #9   6. jan 2010 Jeg fik min rykket ud, har ingen problemer med den manglende tand.
    UD med den


Kommentér på:
Skal jeg bare få revet tanden ud ?

Annonce