{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

skal bare skide indendøre! {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har min fransk bulldog kaiser .. han er 6 mdr og er stadig ikke renlig! han ved godt at han skal tisse udenfor hvilket han også gør de fleste gange.. men når han skal af med afføring skal det bare være indenfor.. jeg går forholdsvis tit med ham og han snuser og snuser men vil bare ikke gøre det uden for.. han er heller ikke særlig intresseret i at komme ud og sætter sig gerne på sin numse og nægter at gå, hvor jeg så løfter ham et stykke væk fra trappe opgangen og så er der heller ingenting bortset fra at han ikke vilskide ude og at jeg tit syntes at når der skere uheld indenfor at der er mere tis på gulvet end hvad det ser ud til at han komme af med udenfor :S

nogle gode råd eller andet ? :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal bare skide indendøre!
  • #1   18. jan 2012 Måske han er utryg ved at gøre det udenfor?

    prøv at gå til præcis det samme sted hver gang han skal, så han lærer at det er okay at gøre det der.. og han bliver tryg..
    evt. ignorer ham.. lad være at kigge på ham.. min ene tøs er genert og kan hverken det ene eller det andet når man kigger.. :S


  • #2   18. jan 2012 tak, det vil jeg prøve (:

  • #3   18. jan 2012 er der nogen tid på hvornår en hund bare skal være renlig ?

  • #4   18. jan 2012 Har ingen anelse om det vil virke.. smiley Det tager jo sin tid at få ham til at blive tryg, hvis det er fordi han er utryg.. smiley Men det er et forsøg værd smiley

  • #5   18. jan 2012 Nej det er der ikke.. smiley
    Jeg er dog ret striks og mener at den hurtigt skal være renlig.. smiley Ingen af mine har været urenlige efter en måned efter ankomst smiley


  • #6   18. jan 2012 *molly*kiki*.. hold da op, hvordan fik du fikset det så hurtigt ?
    nååe.. jaaa det må også være forskelligt fra hund til hund ?
    syntes han virker meget tilbageholdende når jeg er ude med ham, han kan lige få tisset en tår men så styrter han faktisk nærmest hjem igen.. altså trækker helt vildt!


  • #7   19. jan 2012 Han lyder bestemt utryg i mine ører.. har han oplevet noget ubehageligt ude?

    Det er blot ved at blive luftet samme sted, dygtig og guffer smiley Men har virkelig også fået nogle hunde som er blevet arbejdet med fra opdrætter smiley

    De har kun haft uheld hvis de har været syge eller vi har været for længe væk fra hjemmet og de ikke har fået gjort sig færdige inden vi tog afsted.. smiley Hvilket er utrolig sjældent..


  • #8   19. jan 2012 nej, jeg har ikke lige ku se hvad det skulle være.. når han er langt hjemme fra går han også pænt lidt ukoncentreret, men han ved godt hvornår turen går hjemad.. så stormer han afsted, men kan ikke lige tænke mig til hvad han ku ha oplevet der har gjort ham utryk.. hmm så jeg skal prøve at holde mig til samme sted også få rost ham godt?

    troede faktisk at det ku ha noget med vejret at gøre, at han frøs.. men har forsøgt med jakke på også, gjorde ikke den store forskel (:


  • #9   19. jan 2012 nååe, ja der kan man se(: der var ikke gjort noget ved ham her da han kom her som 12 uger..

  • #10   19. jan 2012 Mandy er det på noget bestemt han vil lave på ??

    tænker på da jeg for en del år siden havde schæfer hvalpe .....
    de var endlig rendlig da de tog her fra ......
    det vist sig kun at være et poblem ...og det havde jeg også med min ejen Bondo som er fra det kuld ....
    da de jo er født den 2 / 12 ......og med 6 hvalpe til at lave i stuen nex ikke her .....haven ku jeg ikke lukke dem ud i da vi kun havde hæk det er nok til de forælderne .....men ikke til de små .....så min mand lave en træ går på godt 1,5 m gange 1,5 m ....og den blev sat i carporten ....da de jo ikke sku gå i tis og lort på fliser ......lage vi et lag sand i bunden ...så var det jo også nemt at fjerne når de lavede...så godt så godt .....
    fra de var 6 uger viste de godt hvor de sku tis og lave ......dejlige smiley
    men da de kom hjem til de ny ejer og vi også fjerne sandkassen og sku have ham med ud på lange ture ...gik det galt ......vi opdage alle at de kun vilde lave i sand ....når de sku tis var der ikke noget ...de havde været et pargang i snor ude på plænen og nogle havde jo så tisset der ...men ikke lavet noget ......det tog lang tid før vi fik vors til at lave i rabatten hvor der kun var græs ......i start lage vi sand på græsplænen og lidt af gangen fjerne vi sandet og han fik det lært og gøre det fler steder ...

    noget jeg har lært meget af .....
    håber du moske kan bruge noget af det .....ved godt han nok har lært at bare gøre det inde ...på trægulv eller moske tæpper ....har i mulighed for og prøve som vi gjore med sandet ...???


  • #11   19. jan 2012 hej, tak for rådet, men der er ikke noget bestemt han vil gøre det på .. det alt fra håndhlæder trægulve gulvtæppe osv osv..men jeg ved at dem jeg fik ham af ikke havde problemer med det.. sagde de.. men han har også vværet lukket ud i en have.. om det gør en forkel ved jeg ikke .. jeg har haft ham siden han var 12 uger, og har kun gjort det ude 2 gange på den tid smiley og jeg har ikke lagt mærke til at der var noget anderledes ved de to gange end de andre dage jeg har gået med ham..
    jeg har også ladet mig fortælle at det også har noget med rytme at gøre og måske jeg har været ude med ham på de forkerte tidspunkter efter han har spist, men syntes at det rykker sig rigtig meget smiley så er der det med om det er koldt for ham og om han måske er utryk.. syntes godt nok det svært smiley


  • #12   19. jan 2012 tak, vil jeg prøve (:

  • #13   19. jan 2012 jeg har også haft små problemer med at få min Maltipoo renlig, nogle siger at små hunde kan være sværere at få renlige, ved dog ikke om det stemmer. Jeg har en tidsplan som jeg forsøger at holde mig til. Min hvalp skal ud , straks efter at han har sovet, og ca 30 min efter at han har spist, overholder jeg dette gør han sine behov ude og får ros.Derudover får han sine 3-4 gåture om dagen, hvoraf en er på en time.

  • #14   19. jan 2012 tak, for rådende alle (:!

  • #15   20. jan 2012 Helle W......
    og det er mine schæfer eller chihuahua ......er de blevet rendlig 14 dage efter vi har fået dem hjem ......det var kun den ene gang vi selv fik valpe .
    og sku have 6 rendlig på en gang .....det gik også meget godt ....bare vi satte dem ud i sand .....så da jeg sidst år fik en chihuahua valp selv den 2/2 ...begynte jeg at sætte hende på græs da hun var 6 uger og hun var rendlig da hun var 9 uger ....alle mine chihuahua kommer selv og siger til hves de skal ud før næste gå tur ......bare man opdrager dem som man gør med store hunde .......havde jeg vist det havde noget at gøre med hvad de føler de kænder ...ja så havde jeg sat rammen ud på græsplænen ...den gang ...og bare fjernet sne .....men synes det vare synd de sku ud og få så kolde poter ...derfor brugte vi sand og havde sat dan i carporten ......men nu har jeg fået lært hvad man ikke skal :))


Kommentér på:
skal bare skide indendøre!

Annonce