661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Forkert hvalp.. Forkert hvalp..

Hey alle!!
Hvad gør jeg når "opdrætter" af vores lille silas har solgt os ham som sbt godt nok uden papir men med billeder af begger forældre, og vi så ikke kan komme i kontakt med "opdrætter igen, fordi han er alså rimelig stor af den race at være kun 20 uger og allerede tæt på 50 cm over ryggen.. Og vi har så nogle venner som opdrætter gerne vil svare når de skriver. Og de skriver så til opdrætter at vi er lidt i tvivl om den er "ren" fordi han er meget reseveret og kan alledere nu ikke lide andre hunde særlig godt, selvom vi er ude og møde andre hunde stortset hverdag osv osv..

Så skriver opdrætter tilbage med det samme at han ER ren race.. Men hvilken... En Amstaff.....

Så forstår vi pludselig bedre at han kæmpe potter og at han allerede er så stor..
Men hva gør man nu??
Vi ville jo ikke have en amstaff men en sbt.. men nu kan vi jo heller ikke nænde at gå af med ham..

Mvh Rose

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkert hvalp..
  • #1   9. apr 2007 Så i ikke moren ?

• #2   9. apr 2007 Ej hvor frækt...

Jeg kan godt forstå at i er sure men at i stadig ikke vil af med ham da i jo har haft ham noget tid...

• #3   9. apr 2007 i kan ikke gøre noget andet end at give ham et andet hjem hvis i ikke vil have ham og så købe en sbt med stambog..

• #4   9. apr 2007 Har I ingen papirer at forholde jer til, en købskontrakt ?

• #5   9. apr 2007 Vi så moderen via billeder, men igen når vi tænker over det så hun ikke ud som om hun havde haft hvalpe.. Og vi har skrevet kontrakt på at vi har købt en sbt, Og mht stambog det behøvr jeg ikke for jeg har ikke planer om at skule brug ham på avl..
    Mette p selvfølgelig skal vi ikke af med ham igen det vil han o blive skør i hovdet af..

• #6   9. apr 2007 Hvilken race er det lige... Amstaff.. jeg skal ikke være skyld i han bliver skør i hovdet, han skal ikke over i et 3 hejm det vil jeg ikke være med til at gøre mod dyr..

• #7   9. apr 2007 Jeg undre mig meget over, at i ikke så moren.........undrede det ikke jer da i var henne for at kigge på hvalp ?

• #8   9. apr 2007 De kom til os med hvalpen.. Så jo det efr meget mærkeligt men det tænkte vi jo ikke over den gang.. Først nu hvor han er blevet så stor.. Man stoler jo på folk indtil det modsatte er bevist..

• #9   9. apr 2007 jeg er ked af at sige det

men renracet amstaff er han altså heller ikke

man er desværre efterhånden nødt til at købe med stambog for at være sikker på at den race man har købt er osse den man har betalt for

• #10   9. apr 2007 At købe en hvalp med stamtavle har intet at gøre med at gå på udstilling, men en garanti på hvad det er man har købt.

• #11   9. apr 2007 ja ja ja det ved jeg godt alle sammen stamtavle er garanti.. Men tænk på hvor mange hunde der ville blive afllivet hvardag hvis vi ikke var nogen der var "ligeglade"
    Og gin man stoler jo på folk til det modsatte er bevist..

Janne hvorfor kan det ikke være en amstaff..

• #12   9. apr 2007 i mine øjne er det en blanding med amstaff i , ville skyde på evt lab.

• #13   9. apr 2007 janne
    Fordi han er sort eller hva smiley

• #14   9. apr 2007 janne- det tænkte jeg osse på, en lab..

• #15   9. apr 2007 Rose........hvis man ikke har 100 % tjek på, hvordan en ex. sbt ser ud som hvalp, så er det den risiko man løber ved at købe uden tavle...........vil så lige skynde mig at sige, at jeg selv har en blandning, så det er ikke fordi jeg er fanatisk ;o)

Jeg vil gætte på, at han er blandet med labradore

• #16   9. apr 2007 Det eneste han har arvet fra en lab skulle være at han er mega mad glad.. ellers kun farven..

• #17   9. apr 2007 det har nu heller ikke noget at gøre med man er ligeglad med hundene uden stambog....

• #18   9. apr 2007 Ja min første indskydelse var også at det er en labrador blanding. det kunne jo også passe fint med højden.

• #19   9. apr 2007 er osse med på en labblanding,når man kigger på hans udseende

• #20   9. apr 2007 men igen han er jo alså kun 20 uger.. I følge opdrætter vel og mærke.. Men det ved vi jo ikke nu..

• #21   9. apr 2007 og hans poter er større en razzias den am bulldog vi har
    Men har også selv tænkt den tanke med en lab, men alligevig når vi har spurgt folk med lab selv ser de ingen samligning..

• #22   9. apr 2007 ´siff da jeg så hvor hurtigt han voksede i starten tænkte jeg også GD med skøddet hurtigt ud af hovdet igen for sådan´en har vi slet ikke plads til smiley

• #23   9. apr 2007 Rosa og torben.. I har jo fået en dejlig hund,uanset hvad han er for en.. men det er da trist at i ikke ved sådan nogenlunde hvad str og temperament i ender op med smiley

Men tror ikke i kan gøre noget ved det

• #24   9. apr 2007 Jeg syns han ligner et vaskeægte gadekryds, hverken det ene eller andet.

Som de andre siger så er der stort set intet I kan gøre, udover at tænke Jer bedre om inden I anskaffer Jer en hund, især når I er gået efter en bestemt race.

Den eneste måde man kan sikre sig at den hvalp man vil have nu også er af den race man ønsker, er ved at købe med stamtavle.

Når det kommer til køb af levende væsner må man ikke være for godtroende, det vil i sidste ende gå ud over enten hund eller ejer.

Men uanset hvad han er for en størrelse Jeres Silas, så er han jo dejlig og som du selv siger vil I ikke af med ham. I må bare tage ham for den han er uden at skele til hvilke racer der evt er i ham, for det vil I aldrig med sikkerhed kunne vide.

• #25   9. apr 2007 Stine det jo lige det vi ved ikke hvad vi ender op med..:-(

• #26   9. apr 2007 Her er en blanding af en amstaff og en lab.. lækker hund er han (link fjernet)

• #27   9. apr 2007 nej har intet med farven at gøre

amstaff kan osse være sort

har noget med den måde han ser ud på

ren amstaff er han ihvertfald ikke, og sbt er det heller ikke

men han ser jo dejlig ud, bare surt at opdrætter ikke var til at stole på

• #28   9. apr 2007 Grunden til jeg gætter på lab. er at han har øre, ansigt og snude efter labben.........efter min mening ;o)

Du må vist have fat i opdrætter igen og bede dem være ærlige denne gang

• #29   9. apr 2007 Reose og Torben: Synes også at han ligner en lab og amstaff blanding.. Og ikke kun lab pga. farve og højde, men også i ansigtet.. Der er en anden lab og amstaff blanding herinde og der kan man virkelig se en sammenligning mellem den og din..

Synes sgu det er en ærgelig situation.. Det er virkelig lavt gjort af opdrætter..

• #30   9. apr 2007 Har lige kigget på den bla og tror det er derhen ad vi er med ham..
    Men nu tænker vi bare om han er yngre end han egentlig er. For da vi så ham lignede han skind og ben og var meget bange for alt.. Så hvor han er kommet fra har jeg lidt itvivl om. Opdrætter siger nu at hendes tæve ikke er mor og hvalpene er nogen hun af passet for en venninde.. Meget meget mystisk..

• #31   9. apr 2007 Rose og Torben.. det lyder godt nok lidt underligt det hele..
    Hvor kan mennesker være uærlige .. øv

• #32   9. apr 2007 Ja æv bæv.. Men vi er i hvertfald glade for ham den lille lømmel.. Og han skal ingen steder hen andet en hos os.. Nu er vi bare mere spændet på mht opdragelse og træning osv.. Men det må vi jo tage som det kommer..

• #33   9. apr 2007 der er da ikke så meget der

han skal da trænes og opdrages som enhver anden hund *S*

• #34   9. apr 2007 Fanden ta sælger - håber virkeligt I ka gi ham, hvad han har brug for - iøvrigt smuk hund..;o)

• #35   9. apr 2007 Alder burde jeres dyrlæge nogenlunde kunne skyde sig ind på smiley

• #36   9. apr 2007 Og hvis den er 20 uger og allerede 50cm, så vil jeg nu også gætte på amstaff/lab eller anden blanding. En amstaff han må være mellem 46-48 cm...som voksne. Selv om der er mange der er lidt over så synes jeg at det lyder voldsomt med 50cm som 20 uger.

Men det er ikke den værste blanding man kan have- lidt ærgeligt selvfølgelig, når nu I regnede med en sbt, men jeg vil tilføje mig til koret- Køb en med tavle næste gang, så ved I hvad I får.

• #37   9. apr 2007 Sådan går det, når der ikke er stamtavle på hunden, så kan du sælge hunden som du vil, selv om du både ser moderen og faderenen - hvad ligger der så længere tilbage..

Alle de hiistorier om at du kan få stambogen senere mm, tro ikke på det. du ved jo ikke hvad du køber..Med mindre du er total ligeglad med stamtavle osv.

Problemet er bare, at det er opdrætteren (sælgeren) der griner - og du kan intet gøre.

//.. Så derfor lad vær med at købe efter hjerte - køb efter hvad du ser, og lad vær med at stole på opdrætteren.

• #38   9. apr 2007 Mon ikke det er noget der er slæbt hjem fra Polen, kunne godt tyde på det med måden det er foregået på.
    Hvordan nogen kan købe hund uden at kende til opvækstforhold og have set hvalpen i eget hjem + en hel masse andre ting, det er for mig ufattelig, når man nu ved, hvor meget prægningen betyder for psyken.

• #39   9. apr 2007 er der slet ingen alarmklokker der ringede hos jer???
    jeg mener, at de kom hjem til jer... var i ikke interesseret i at se hvor den hvalp kom fra... at moderen ikke lignede en der havde haft hvalpe... hmmmmmmm, det lyder da enormt mærkeligt alt sammen....
    nu er han jo jeres dejlige hund, og sådan skal det da være... men det undre mig at i ikke har været mere krittiske, og jeg er da ked af at i skal finde ud af at man ikke nødvendigvis kan stole på folk...( og slet ikke når der er penge indblandet..) på denne måde---
    men held og lykke... håber at i kan stille dem til ansvar på en eller anden måde, selvom det måske bliver lidt svært...

• #40   9. apr 2007 vi kan og vil i hvertfald elske ham som han er.. Og vi er ligegalde med stamtavle, men det er jo altid rart at kunne peje sig nogenlunde ind på hvad man har i hænderne.. Og som det bliver sagt er det hunden man skal kigge på når man køber hund, og han var jo også dejlig som helt lille det var jo derfor vi købte ham.. Og vi skal nok få massere glæde af ham, han skal jo værken bruges til avl eller noget.. Så jeg glæder mig til at se ham vokse..

Opdrætter har jeg lige fået fat i og hun siger han er amstaff, men vil slet ikke tro noget før han er "voksen"..

• #41   29. maj 2007 amstaff /labrador ...helt sikkert min bror havde en og den så nøjagtig såden ud som mindre prøv at tjek ham ud han hed sevall og han var altså bare en dejlig hund

Kommentér på:
Forkert hvalp..

Annonce