667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

cookie F
cookie F
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

my dog barks at specific guest, why? my dog barks at specific guest, why?

hi
my computer has no Danish keyboard so pls forgive me for using English.

I have a border collie at 9 month. He barks at guest for a little bit but then calm down quickly after eating a treat from the guest.

But he barks constantly at one of my nabor, also one of our best friend. He barks at her since he was little puppy.. and his tail is between the legs, ears backwards.. seems he is very scared of her.

but she is a super nice lady. and my dog has seen her many times....
still no improvement. now he is 9 month and quite a big boy.

WHY is that?

I am going to invite this friend and her family for dinner soon.
what should i do? any good suggestion?

feel free to answer in Danish, I can read.

many thanks in advance

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  my dog barks at specific guest, why?
  • #2   19. dec 2018 nej det har ikke noget multinationalt modul installeret smiley

• #3   19. dec 2018 Tænker at det æ, ø og å

Ts
    Æ=ae
    Ø=oe
    Å=aa

Det lyder underligt. Halen mellem benene, det tyder på usikkerhed, utryghed.

Vent lige.
    He barks at guest for a little bit but then calm down quickly after eating a treat from the guest.
    Kunne det tænkes at han faktisk bliver belønnet for at gø?
    Men det forklarer ikke halen mellem benene.

Kan du beskrive situationen hvor han gør af hende lidt mere detaljeret? Så er det nemmere at hjælpe.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #4   19. dec 2018 Der kan være mange grunde til at hunden kun er utryg ved enkelte gæster. Jeg har haft en hund i behandling der kun bed rygere. så en duft, deres væremåde mm kan spille ind

instruer gæster i at lade hunden være, luk den ud i haven med godbidder at søge imens gæster ankommer, tag eventuelt en snor på og sid på tilpas afstand og lad godbidder som er ekstrem lækre falde ned til hunden. gradvis kan i rykke tættere på over tid men vær varsom og læs hunden løbende

til sidst kan gæsten give hunden godbidder men forvent ikke at ende der. sæt et realistisk mål. fx at være i samme rum uden kontakt hvor hunden er tryg

et alternativ er at lukke hunden bag et børnegitter med et lækkert ben og acceptere at der er folk den ikke kan lide og så bede de folk ignorere at der er en hund.

Du kan med fordel bakke din træning op med kalm hvis du vælger at træne.

er du i tvivl om du kan magte opgaven dvs læse din hund så den aldrig presses så få hjælp fra en rådgiver

du finder en her www.sea-hund.dk eller andre herinde kan henvise dig og anbefale en hvis du spørger i en tråd. presses hunden er det både synd, etisk forkert og risikabelt.

var jeg dig ville jeg starte med at lukke væk og acceptere og instruere gæster. og så se om det ikke virker. man kan stort set træne og adfærdsændre alt men det er ikke altid man skal fordi man kan

sørg i øvrigt for at din hunds fundament er i orden. giv den nok mental og fysisk aktivitet da det modvirker stress at bevæge sig og bruge hovedet. stress forværrer utryghed pga kortisol.

overvej samtidig altid en fysisk årsag og få din hund udredt ved en dygtig dyrlæge og kiropraktor

• #5   20. dec 2018 Har den person han reagerer så voldsomt på, nogensinde været alene med ham, hvor hun kan være kommet til, at overskride hans grænser voldsomt, uden der straks er rettet op på dette?
    Er hun syg? Fejler hun noget der får hende til at lugte anderledes? Er hun psykisk syg (jeg har mødt overraskende mange hunde, der reagerer voldsomt, over for mig, når jeg har det skidt)?

Har I prøvet at få hende til at ignorere hundens adfærd, så den ikke forstærkes. At lade den tage kontakt i eget tempo?

Kommentér på:
my dog barks at specific guest, why?

Annonce