{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

At klippe for dybt? {{forumTopicSubject}}

Hurtigt spørgsmål.

Jeg klippede negle på Broholmeren lige nu.

Når jeg klipper, forgår det ret hurtigt, og med sådan en afstands dims på.

Underligt nok, da jeg har færdigklippet bagpoterne, opdager jeg at hun bløder på de tre sidste negle, jeg klippede.

Du undrer mig vildt at det kan bløde, uden at hun overhovedet reager det mindste. Nu er det kun anden gang jeg oplever at klippe for dybt, og det var på min forrige hund.

Han reagerede da med det samme.

Har andre oplevet, at klippe for dybt uden at hunden reagerede overhovedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At klippe for dybt?
  • #1   11. jan 2019 Ja jeg har set dyrlægen gøre det en gang ved aslan. han reagerede heller ikke. det var en negl

    jeg klipper ikke selv for kan ikke lide Lyden


  • #2   11. jan 2019 Mystisk, da jeg gjorde sidst, der skal jeg da love for at min reagerede. smiley

    Nå, det er nu stoppet med at bløde, så det er da gået hurtigt.


  • #3   11. jan 2019 Tror hunde er ret forskellige med den slags og også lidt afhængig af, hvor meget for meget der klippes.
    Reiki skreg hvis bare man var tæt på måske og muligvis at klippe for langt (Han var generelt sart med sine negle). Mine bedsteforældres cairn har jeg klippet for langt en enkelt gang, han sagde ikke en lyd, det var dig også kun minimalt for meget der var klippet- lige nok til at give en smule blod.
    Generelt er jeg dog ret forsigtig når jeg klipper og klipper hellere lidt oftere end risikerer at klippe for langt.


  • #4   11. jan 2019 Ja åbenbart.

    Jeg havde billedet af, at alle hunde reagerede hårdt. Men sådan kan man lære hver dag. smiley


  • #6   11. jan 2019 John for f...
    Jeg har sgu’ heller aldrig klippet kløer på mine, og deres aktivitetsniveau er afgjort ikke på højde med dines.....


  • #7   11. jan 2019 John - det er desværre ikke nok for alle hunde og hjælper jo i øvrigt ikke på ulvekløer (for de hunde der har dem) smiley


  • #8   12. jan 2019 @John.
    Nu er jeg jo en voksen mand, og synes det er lidt sjovere med den ægte vare.

    Men nuttede er de små væsener da. smiley


  • #9   12. jan 2019 Jeg har klippet for langt ned på Atlas to gange. Første gang kom han med et lille piv, anden gang opdagede jeg det først, da jeg så blod på min hånd. Måske det har betydning hvor meget man får klippet for langt ned. Men Atlas er på ingen måde sart med sine negle. Det betyder måske også noget. Han er ellers ret pylret med mange andre ting smiley

  • #10   12. jan 2019 JOhN, det hat ikke noget med aktivitet at gøre.
    Gaddafi er utrolig aktiv, dine vil nok ligne sløve padder ved soden af ham, og selv om han er så aktiv, så får han klippet negle.


  • #13   12. jan 2019 min amerikaner reagerede ikke på at blive klippet for dybt hvis klipper bare klippede igennem, men var den lidt sløv så du maste negle lidt inden, så skreg hun selv om du ikke klippede for dybt.

  • #14   12. jan 2019 Jeg hader at klippe kløer på hunden, så det er altid kæresten, der bliver sat i sving.

    Han klipper kløerne på Czhaplin ret ofte, så han kun tager lidt af for hver gang. Jeg aner seriøst ikke hvorfor Czhaps kløer vokser i det tempo som de gør - det er helt vildt !
    De to andre hunde, og alle mine forrige, får ikke klippet deres kløer, det er lidt underligt, at der er så stor forskel egentlig.

    Ham den sløve Czhap må sq til at komme lidt op i tempo smiley


  • #15   12. jan 2019 #5: Jeg har Ridgeback, med højt aktivitetsniveau, og Ridgeback negle vokser ekstremt, så her skal de tages 1-2 gange om ugen. smiley

    Jeg tænker det har noget at gøre med de forhold Ridgeback'en levede under førhen, det slid på neglene kan vi slet ikke give dem naturligt i dag.


  • #19   12. jan 2019 Det er vist rigtig nok, at potestillingen betyder en del.
    Taliban havde en frygtelig grim potestilling og deraf lange negle.

    Gaddafi derimod har fine poter, han er ude rigtig meget af dagen, går - nej, han render, det eneste tempo hankender - rigtig lange ture hver dag, samt at han graver efter mus.
    To gange om dagen går han på asfalt/fliser og på trods af det, så skal hans klør klippes med max to ugers mellemrum.



  • #20   12. jan 2019 Jeg tror da, at hvis hundene er meget ude (stor aktivitet) er bestemt meget afgørende. Det er vil næsten selvforklarende.

    Absolut det samme med potestilling.

    Begge dele giver jo god mening.

    Desuden er der så nogen individer hvor neglene bare vokser meget hurtigt, kan vi læse her.

    Men når man nu engang har hunde der er knap og aktivitets prægede så må man nu engang have gang i saksen. smiley


  • #21   12. jan 2019 Uanset hvor aktive i går og tror i er, lol, så går/løber ingen af jer superhelte så lange ture som vilde ulve.. Ingen af jer, eller de færreste tænker jeg, tillader hunden at grave så meget som ulve gør. De graver næsten lige så meget som 5 årige Mikkel fra Facebooken i sin søgen på rødder og et let måltid mus lign.... I fangeskab bliver ulvekløer typisk regelmæssig klippet, hver gang i fuld bedøvelse hvilket skader ulven hver gang.. I det mindste kan de fleste klippe deres hunde uden fuld bedøvelse. Hvis det bare handlede om at være aktiv nok og lade hunden "gå på asfalt" som en naturlig fil, så burde jeg ikke døje med Mollies negle bliver for lange vel? For hun er altså pænt hyperaktiv! Hun går hurtig og meget på asfalt, snitlig 5 km om dagen + offroad... Hun trækker også en smule til tider, det burde jo virke som en suveræn naturlig neglefil, ikke? Det er ikke bare sådan at lave facit omkring det her problem med lange kløer, udover at reagere fornuftig i tide og få dem klippet ind så det ikke går ud over. At flyve rundt som en skoldet gris på asfalt sliber overhovedet ikke Mollies kløer. De flækkker lidt i kanterne hvis de er lidt lange i det, men de bliver aldrig mindre lange af det. Har jeg lige klippet dem meget korte så kan asfalten heller ikke file hendes negle hurtigere end de vokser. Jeg kan ikke se hvad jeg skal gøre, skal jeg løbe 20 km på asfalt for at være aktiv nok? Jeg fortrækker nu negleklipperen over at risikere knækkede negle via skraben på asfalt..

    Går i flex.. Hunde som bliver friluftet i flex går i snit ca 80% længere end hundelufteren... Så at jeg måler snit på 5 km om dagen betyder ikke at molly kun går 5 km.. De fleste hunde som bliver regelmæssig luftet går langt mere end man nogengange kunne tænke.Når præcis gps til hunden er billig nok vil jeg ha molly testet.. Tror faktisk ikke de +80% slår til for er noget liberal med flexen ;p Men det er neglene sgu pænt ligeglade med....


  • #22   12. jan 2019 uha den gang jeg kom til det med Keiko.. der var rama skrig.
    han skreg som en stukken gris, og hylede de næste 14 dage bare man rørte poten (ja han er en prima donna)

    siden hen kunne jeg aldrig nogensinde få lov at klippe negle på ham igen.
    kun hans elskede dyrlæge måtte.
    en dag kom hun til at klippe for langt - reagerede hunden ? næh ! han åd bare godbidder smiley smiley smiley

    idag kan jeg dog godt få lov at til at klippe lidt negle
    forpoterne skal dog underligt nok aldrig klippes - de ikke blevet klippet i flere år.
    men ulvekloen og bagpoterne skal klippes.


  • #24   12. jan 2019 @Vaxhound.
    Det lyder meget sikkert det du gør. smiley

    Så stor tålmodighed har jeg bare ikke, det skal bare overståes.

    Negleklipning her i huset tager under 5 minutter pr. hund.

    Begge køtere er heldigvis også fuldstændigt ligeglade. De har fokus på godbider. smiley


  • #25   12. jan 2019 min er heldigvis ligeglad men jeg kan ikke klare Lyden... klipper på kattene

    vaxhound en jeg kender bruger en pandelampe. så har du begge hænder fri

    min har hvide klør. han får ikke engang godbid. sidder bare eller står. det er virkelig... mig der ikke kan. den lyd der brrrrr


  • #26   13. jan 2019 Jeg har samme problem Lens, jeg kan bare ikke. Prøver og prøver men gør altid hunden bange for jeg sidder og ryster af skræk smiley
    Mon godbidder virker på mennesker? smiley


  • #27   13. jan 2019 Jeg er ikke bange. synes bare Lyden er klam smiley

    det gør godbidder smiley har trænet mig selv med rosiner til at køre motorvej


  • #28   13. jan 2019 Jeg klipper af og til for langt på Ghini, hun siger ikke et kvæk og trækker heller ikke poten til sig. Hun har nogle mærkelige klør, hvor man ikke kan klippe så langt ind, som blodåren indikerer, hun har flest hvide kløer.

    Cala trækker poten, hvis jeg klipper for langt, men siger intet. Bianchi skriger, hvis jeg får sat tangen for tæt på nerven.

    Mine slider ikke selv deres kløer, de skal klippes en gang om ugen hele livet igennem, typisk ryger der 4mm pr. gang.
    Deres potestilling er helt klart årsagen. En whippet skal have tykke trædepuder, der har funktion som støddæmpere, det betyder, at kløerne sidder højt på poten og da de også vokser stort set uden krumning, vil en klo blive meget lang, før den rører jorden.


    profilbillede
Kommentér på:
At klippe for dybt?

Annonce