{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

At klippe negle {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Nu er det igen tid til at Carlo skal have klippet negle, neglesaksen er fundet frem og under sengen har han allerede gemt sig! Han er fuldstændig panisk for at få klippet negle, vrider sig rundt og piver højt allerede inden saksen rør neglen. Er der noget man kan gøre? Sidst det skulle gøres endte vi med 3 mand at holde ham rolig. Han må have haft en dårlig oplevelse siden han opfører sig sådan. Nogen der kan komme med en god ide til hvordan det fremover kan gøres bedre, uden at skulle gå til dyrlægen og betale en masse for det! God søndag til jer derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At klippe negle
  • #1   22. apr 2012 Vi har samme problem med vores.. Vi fik nogle træningstips af dyrlægen. det har dog ikke hjulpet men du kan jo prøve om det hjælper hos jer...

    Få fat i ham, evt sætte ham op på et bord, som ved dyrlægen. Rør ved hans poter stille og roligt, bare kæl poterne mens i roser og giver godbidder. Når han er tryg ved det, er næste skridt at tage saksen frem og lægger den et stykke væk fra ham, mens I rører ved poterne... derefter tager i saksen i hånden mens I rører ved poterne, roser og giver godbidder... Alle skridt skal være UDEN at klippe....

    Når han så er tryg ved at I har saksen fremme mens i rører ved poterne kan I prøve at klippe mens I roser....

    Det vigtigste fik vi at vide, var, at han ikke fik noget ud af at stresse... begynder han at blive nervøs og stresse skal I få ham til at slappe helt af inden I slipper ham løs, I må ikke slippe ham løs når han stresser og vrider sig for så tror han at han får lov at slippe hver gang han vrider sig....


  • #2   22. apr 2012 Find de lækreste godbider frem som du kan komme i tanke om også få en til at hjælpe dig :o) Så klipper den ene og den anden giver godbider :o)

  • #3   22. apr 2012 Har selv en der ikke kan lig det. Tror dog det hænger sammen med hende dysplasi i albuerne, for kan nogenlunde klippe dem på bagpoterne. Så skal lige have hørt min dyrlæge hvad jeg gør.

  • #4   22. apr 2012 Jeg har klippet dem før, et par gange, men det tager lang tid, hun piver og trækker poterne til sig og hun kan ikke lig det.

  • #5   22. apr 2012 Maria
    Det vil jeg prøve, så må vi se om det er i dag han får klippet negle smiley

    Agnete
    Pølserne er fundet frem og skåret i tern smiley


  • #6   22. apr 2012 Super :o)

    Tror det Maria skrev ville være en super god ide at afprøve :o)


  • #8   22. apr 2012 det er ikke sikkert det lige er idag i skal klippe neglene.... prøv de næste par dage bare at træne men UDEN at klippe så han bliver tryg ved at I tager fat i poterne først, og derefter bliver tryg ved at saksen er der INDEN I begynder at klippe.. Hvis I går for hurtigt frem kan I risikere at han bare stresser endnu mere... Det handler om at gøre ham tryg ved at I tager fat i hans poter jo.... smiley

  • #9   22. apr 2012 Sasha hader at få klippet negle MEN med træning kan jeg nu holde en pote i hånden, have saksen fikseret om hver eneste negl så jeg reelt se kunne klippe hver negl, hun er blevet så dyrgtig

    vi gjorde det at: jeg fandt god bidder frem, kaldte hende hen, viste negle saksen og gav en godbid, viste den igen og gav en god bid, og sådan fortsatte jeg til hun ikke længere var stresset (hun kørte sig selv langt op over synet af den)

    så begyndte jeg at be om poten og så god bid, pille ved negle, og så godbid, så førte jeg neglesaksen op til pote og så godbid, indtil jeg til sidst kunne tage fat om en negl med saksen, uden at klippe og så give godbid

    det gjorde vi mange gange før jeg en dag klippede en lille bitte spids og så godbid, hun tog det ok, og så fortsatte vi træningen som normalt uden at klippe mere

    næste dag trænede vi uden at klippe, og nu kan jeg ca hver anden træningssession klippe EN negl, og så stadig træne bagefter

    din lyder noget mere angst end sasha, så tror jeg ville starte med at ligge saksen på gulvet med lækre godbidder, før jeg har den i hånden, viser og giver godbid...

    jeg tror aldrig vi kommer til at klippe mere end måske to negle af gangen, men så må man jo klippe tit


  • #10   22. apr 2012 Som de andre skriver, masser af godbidder og tilvænning til negletangen.
    Her gider jeg slet ikke klippe selv, da vores dyrlæge har en "klub", som man kan melde sig ind i, så betaler man ca. 250 kr. om året, og kan komme og få klippet kløer på husstandens hunde så tit man har lyst. Mine 3 maltesere får klippet kløer ca. 1 gang om måneden, så det er under 10 kr. pr. gang pr. hund:-)


Kommentér på:
At klippe negle

Annonce