{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe negle
  • #1   25. jan 2010 Hvorfor får du ikke bare dyrlægen til at gøre det??

  • #2   25. jan 2010 Jeg får dyrlægen til det.. Koster 50 kr. Jeg kan nemlig ikke selv gøre det på Luna

  • #3   25. jan 2010 Jeg har selv gjort det fra hvalpe tiden af. Men kan ikke mere på grund af gigt i fingrene - nu får jeg hundefrisøren til det - samme pris som Jeanette og Luna* - 50 kr pr hund, dvs hun gav rabat sidst fordi Penjo selv slider sine bagpote negle. 80 kr for to vuffer.
    Der var engang en der foreslog mig at købe den der drimmel maskine med slibehoveder og så file neglene på den måde. Det kan måske være en ide. Det vil selvfølgelig også kræve tilvænning med masser af guffer, de larmer jo lidt og kilder sikkert også med det snurreri.....


  • #4   25. jan 2010 Sender? Jeg er da med..

    Jeg har en hund, der er en kanon god skuespiller og hun kan mærke jeg er nervøs.. Det bruger hun til sin favør.. Hun har næsten sorte negle, så jeg kan ikke se, hvor jeg skal klippe.. Så betaler jeg altså gerne 50 kr for at stå og nusse hendes øre, mens dyrlægen bare tager fat..


  • #5   25. jan 2010 Og det er jo så endnu en af de ting, man lærer som første gangs hundeejer. at man fra dag 1 skal lære at klippe kløer på sin hvalp

  • #7   25. jan 2010 Jeg kan sagtens komme til hendes poter.. I øjeblikket bliver der jo vasket poter og smurt poter i en uendelighed

    Og det er da ikke alle hunde, der stresser hos dyrlægen? Min gør ikke. Hun elsker at være hos dyrlægen. Vi kommer der minimum 1 gang om ugen for at runde vægten.



  • #8   25. jan 2010 Altså min dyrlæge klipper osse mine hundes negle. Og mine hunde stresser absolute ikke hos ham, de elsker at kommer der, for det er der der er lækre godbidder fra ham den søde mand der nusser dem bag øret og snakker venligt til dem...
    Jeg tør sgu ikke selv klippe deres negle, da jeg ikke er helt sikker på hvor langt ned jeg skal klippe, og det bliver da helt sikkert en dårlig oplevelse hvis "mor" klipper for langt ned og det gør ondt.


  • #9   25. jan 2010 Helt enig med Maiken og Catalina, hvorfor vænner man ikke bare hunden til at sådan er det. Man lader da heller ikke sine børn slippe for at børste tænder selvom de ikke gider.
    Man skal selvfølgelig lære hunden det fra hvalp og starte blidt op.

    Men at være 3 sygeplejersker om at lægge en hund i benspænd fordi deres ejer ikke har lært den at få klippet negle er altså hverken sjovt for hund eller personale...og så må det være helt utroligt stressende for hunden....


  • #10   25. jan 2010 Linda - man kan se på neglen når man er ved at være der. Og så handler det bare om at tage små bidder af gangen, så undgår man helt at klippe for langt ind...

  • #11   25. jan 2010 Hold da op!
    Hvem lægger i benspænd? - Sgi ikke det mine hunde er udsat for, når de får klippet negle.

    NB, Catalina og Maiken - nu har jeg selv tidligere klippet negle på mine hunde. Jeg kan bare ikke mere. Derfor er det bedre at de får deres kløer klippet andet steds end vildtvoksende negle.

    For mig at se er det da også bedre at feks Jeanettes hund er glad for at komme til dr.dyr end hun selv skal bøvle med det Og dermed gøre det til en negativ oplevelse.

    Kan det dybest set ikke være lygegyldigt om det er proffer: dr.dyr, hundefrisør mm eller ejeren selv der klipper de klør? Jeg vil mene at hunden vil føle sig mere tryg ved en med forstand på klipperiet end en usikker ejer.


  • #12   25. jan 2010 NB:
    Det kan godt være man kan se det, men mine hunde har helt sorte negle og nej JEG kan sgi ikke se det;0)
    Men jo jeg ville nok overveje at lære det hvis mine hunde skulle overmandes og tvangsnedlægges af tre sygeplejesker og en dyrlæge.... Men det skal mine hunde så heldigvis ikke og de elsker min dyrlæge;0)


  • #13   25. jan 2010 lygegyldigt = ligegyldigt

  • #14   25. jan 2010 Jeg siger ikke at det gælder for alle hunde. Men ofte har man hunde nede der stritter så meget imod at man er 3 om at holde den...det synes jeg er synd for hunden...

    Hvis man har gigt i hænderne eller hunden intet problem har med at være til dyrlægen så er det jo ingen sag, men det var heler ikke lige de tilfælde som mit indlæg var møntet på....


  • #15   25. jan 2010 Det lød bare sådan NB - Men vi ved jo at ting kan se forkert ud i ft hvordan det er ment smiley

    Nu skriver trådstarter, at det er blevet umuligt selv at klippe negle og efterlyste gode ideer. Hvis hun ikke har mod på at starte forfra med træning, kunne en prof' være et alternativ....


Kommentér på:
Klippe negle

Annonce