{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.311 visninger | Oprettet:

Klippe negle? {{forumTopicSubject}}

Ja, Gaia gider ikke have jeg klipper negle på hende!..

Jeg har gjort det siden jeg fik hende, da hun ikke slider neglene på forpoterne, og det har aldrig været et problem.
Jeg har aldrig klippet for langt, og sørger for at holde afstand, så jeg er heller ikke er lige ved at klippe for langt..

Men nu vil hun ikke mere!.. Jeg må gerne rode ved hendes poter, og må også skille tæerne ad, men så snart jeg har saksen i hånden, gider hun ikke.. Jeg giver hende ellers en belønning hver gang?

Hvad kan jeg gøre?.. skal jeg blive ved at prøve, eller give op og lade dylle gøre det?
Nu er det lykkedes mig at klippe to negle, i morgen kan jeg så tage to mere, når hun sover, men det er virkelig træls og en laaang proces..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe negle?
  • #1   1. maj 2009 Hmm. Det gjorde mig hund også.
    Men jeg gjorde bare som du gør. Nusse poterne, pille ved neglene og give godbidder, mens jeg holdt saksen i hånden,
    Nu må jeg gerne klippe dem igen.
    Altså hun elsker det ikke. Men hun løber ikke mere,

    Ved godt nok ikke hvad du ellers kan gøre. Men synes da du skal prøve at træne det. Det er dyrt hvis man skal til dyrlæge hver gang.


  • #2   1. maj 2009 synes det er godt du blir ved.
    Også med godbidder, så er det i mine øjne fint, at du tar et par stykker om dagen.

    Jeg klipper mine en gang i ugen, og lidt ad gangen


  • #3   1. maj 2009 jeg kom til at flække en klo på anubis på et tidspunkt, fordi han tiltede mens jeg var ved at klippe klør på ham, og efter det høl han hver gang han så meget som så klosaksen, så jeg kender godt problemet. jeg løste det så ved en dag vi lå og puttede, tog jeg saksen frem og lagde den ved siden af ham, så han kunne se den lidt an, uden den gjorde andet end at ligge. dagen efter gentog jeg proceduren mens jeg nussede hans poter lidt og tog fat om poterne, som jeg ville gøre, når kløerne skulle klippes. dagen efter det tog jeg en pose godbidder og saksen frem, og så klippede jeg en klo, gav ham en godbid, og så kunne jeg godt få lov at klippe alle hans kløer. -der skulle så bare falde en godbid af efter hver klo, men det virkede smiley

  • #4   1. maj 2009 jeg kan se at din hund er fra 2008, mon ikke hun bare er i den fase hvor hun er teenager og "glemmer det man har lært", Det skal nok komme igen *s*

  • #5   1. maj 2009 Pia,
    jeg håber du har ret.. Det kan godt være..

    Karina,
    jeg er også begyndt bare at give hende godbidder, hvis jeg får lov at røre hendes poter mens jeg har saksen i hånden..

    det er virkelig irriterende.. Jeg håber det kan trænes væk, for hun plejede at være ligeglad, og nu virker hun virkelig som om jeg bryder hendes tillid til mig, ved at klippe dem.. Og jeg har aldrig klipper for langt.. Nøjes hellere med bare at klippe lidt af.


  • #6   1. maj 2009 Reiki kan absolut ikke li' at få klippet klør. Han skriger og skaber sig, og det er bestemt ikke rart.

    men det skal jo gøres, så jeg tager ham ganske enkelt mellem benene, og så bliver der klippet.
    -han skriger mindre når jeg selv gør det end når dyrlægen gør det, så selvom mange sikkert synes jeg er ond, så er det altså den mulighed vi har (han har dobbelte ulvkløer, og alternativet er at de vokser ind i benet)

    Derudover har jeg anskaffet mig en fil til hundekløer -den er simpelthen guld værd, for med den kan jeg øve det der med at pille og rode ved neglene, uden at jeg rent faktisk klipper -of samtidig kan man så får holdt kløerne nogenlunde nede, så det kuner nødvendigt at klippe engang imellem.

    Med filen kan jeg faktisk få lov at komme til, uden at han forsøger at komme væk, så den bliver brugt under aftenhyggen foran fjernsynet:o)


  • #7   1. maj 2009 Michelle hvor har du købt sådan en fil henne?? Har simpelthen ikke kunne finde det nogen steder..

    Anja: Evt. kunne du smøre et tyndt lag leverpostej ud på en tallerken, som hun får lov at slikke af mens du ordner poterne :o)


  • #8   1. maj 2009 Vores labrador falder i søvn mens han får klippet klør. To af de andre er ligeglade, den sidste begyndte pludseligt på at pive når man klippede, også hvis jeg lod som om jeg klippede, altså lukkede saksen foran selve kloen. Hun var bare utryg ved det, det tog en masse godbidder, og nu er hun god igen, bare hun får en leverpostejsmad imens smiley
    De får alle klippet mindst hver anden uge, også når der ikke rigtig er noget at klippe, så er det bare rutinen, så de er med på den næste gang. Mon ikke det er en fase hun bare skal have overstået, og bliv endelig ved med godbidder, alt med mad hjælper jo på stress.


  • #9   1. maj 2009 Ann-sofie -jeg købte den på en udstilling. Men jeg tror nok man kan få dem ved www.loppetjansen.dk

Kommentér på:
Klippe negle?

Annonce