{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Klippe negle {{forumTopicSubject}}

Min hanhund er fuldstændig panisk for at få klippet negle. Han hyller helt vildt når jeg tager ved potten, men siger ikke noget når jeh klipper. Har aldrig klippet for langt ind.
Ved virkelig ikke hvordan jeg skal få ham til at slappe af? Syntes det er træls at slæppe ham til dyrlæge og betale en masse penge for det, når jeg kan gøre det selv, og der er han jo os panisk.
Hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe negle
  • #1   28. dec 2010 Du skal starte heeelt forfra smiley

    Røre stille ved poten, Helt uden saksen i nærheden - godbidder og helt afslapning smiley Gerne om aften når han er træt.
    Husk at stop LIGE før han syntes det bliver for meget - os ros smiley
    Langsomt kan du røre mere og mere, pille ved hans negle og nulre dem.
    Så kan du tage saksen og lægge den på borden, Og gøre overstående igen.
    Efterhånden kan du "dutte" med saksen på en negl, Husk at ros og hav godbidder klar !

    hvis alt det overstående er gået godt, og i hans tempo - så burde det være muligt at klippe negle på ham smiley

    men på nogle hunde skal negleklipning tages over nogle dage smiley
    Jeg kan tage ca 2 poter på Zoe af gangen, Så venter jeg en dag og tager de to sidste smiley


  • #2   28. dec 2010 Det er i hvert fald sådan jeg har gjord *G* hehe

  • #3   28. dec 2010 Heeeeer var den video jeg ville have fundet til dig : http://www.youtube.com/watch?v=WWZUcLfHXLE

    Husk at alt det her er jo klippet sammen smiley Så øvelserne skal foregå over noget tid smiley


  • #4   28. dec 2010 Har selv 4 maltesere + hvalpe én gang om året. Vi har et "klippekort" hos dyrlægen. Det koster ca. 250 kr. om året, og dækker alle husstandens hunde, lige så tit vi har lyst. Desuden får vi så også lige tjekket tænder og bliver vejet. Vi kommer der ca. 1 gang om måneden.

  • #5   28. dec 2010 Freja og rullepølsen

    Mange tak for det, det må jeg prøve. Ved ikke hvorfor han er så panisk...

    Lise - Lotte K

    Det er da ihvertfald værd at tænke over:)


  • #6   28. dec 2010 Det kan sagtens være lyden af neglen der bliver klippet, Eller trykket på neglen - Man kan jo godt forstille sig det ikke er så rart smiley

    men bare gå laaangsomt frem, og hvis han bliver "panisk" så tag et skridt tilbage i "planen" smiley

    Held og lykke i hvert fald smiley


  • #7   28. dec 2010 Mange tak for det:)
    Det skal nok blive godt:)


  • #8   28. dec 2010 Så blander jeg mig lige i noget, som egentlig ikke kommer mig ved, men var lige inde og se dine hundes profiler. Kan se, at du har en ung han og en ung tæve. Sørg for, både for din egen og hundenes skyld, at tage stilling til hvad der skal ske, inden din pige kommer i løbetid. Der kører lige en anden tråd, hvor en pige med en løbsk tæve har taget sin mors hanhund til sig pga sygdom. Nu står hun med en løbsk tæve og en totalt frustreret hanhund. Hav det lige i tankerne, så du ikke bliver totalt overrumplet. Det er svært at holde en han og en tæve helt isoleret fra hinanden, når tæven er i løbetid.

    NB: med hensyn til klippekort hos dyrlægen, nu ved jeg ikke, om dyrlægerne i dit område har samme ordning, men ellers kan det være, at du kan få en aftale med en hundefrisør.


  • #9   28. dec 2010 Har helt styr på det... :)Min hanhund skal kastereres i januar, men ikke af egen fri vilje... Han er kryptokid
    Hvis hun når at komme i løbetid, finder i os ud af det:) De har det heldighvis godt sammen nu, og ved godt de kan ændre sig, men det er heldighvis ikke store hunde:)
    Men tak for at du tænker på det:)


Kommentér på:
Klippe negle

Annonce