{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

Foder til senior {{forumTopicSubject}}

Det er første gang jeg har en senior hund, han bliver 11 til november og får markus muhle foder nu, samt fiskeoliepiller hveranden dag.

Er det nødvendigt at skifte til seniorfoder?

Det skal siges at han har været igennem et vægttab over de sidste par år, så han skal ikke tabe sig og helst ikke tage på igen, han vejer ca 36kg og rottweiler/labrador


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til senior
  • #1   14. jan 2019 Jeg havde nok bare tilsat noget til led mv. Hvilket der virker bedst er der nok nogen herinde der ved mere om, end jeg. smiley

  • #2   14. jan 2019 Jeg ville også være ked af at skulle skifte foder for jeg synes han fungerer fint på det han får, og det er så svært at finde noget der ikke er voldsomt dyrt i forhold til det vi bruger nu..
    Og så synes jeg bare det er så pokkers svært at overskue de forskellige produkters indhold og hvad der bør/ikke bør være..


  • #3   14. jan 2019 Jeg har aldrig skiftet til senior foder.

  • #4   14. jan 2019 janni b

    mopsen får senior foder ,men jeg kommer hver dag desuden lakseolie i hans mad,det doneres alt efter vægt.

    han har fået lakseolie nu i 2 år,jeg synes det en god virkning på hans gigt.

    min dyrlæge siger at olien smører hans led,og den tror jeg på
    et ekstra plus han kan godt lide olien

    ps hvis du køber den så lugt IKKE til den det er bavdr,syntes jeg


  • #5   14. jan 2019 Markus Mühle laver da også en senior variant.
    Hundes behov for ernæring skifter med alderen - jeg skifter typisk til senior omkring de 9 år. alt efter hunden. Jeg giver oveni seniortabletter og synes faktisk mine seniorer fungerer godt. Pt har jeg 2 stk - en på snart 11 og 1 på godt 9


  • #6   14. jan 2019 Jeg plejer ikke at skifte til senior. Jeg giver så tilskud, når de bliver gamle. Ofte har det været Vital Animin, som jeg synes har fungeret godt. I den sidste periode med Celtia fik hun Svenske Dyrapotekets Senior tilskud

  • #7   14. jan 2019 Han får fiskeoliepiller sammen med mig, så vi begge får taget dem hehe, har også lakseolie på en flaske til ham, men føj for en ånde han får, bvadr..

    Angående markus muhle til senior, må det være denne https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/markus_muehle/black_angus/379460
    Lidt af en prisforskel, men hvis det er godt, sååå...

    Der er også denne fra eukanuba, hvor jeg dog synes der er en del hvede, majs, ris også i, i forhold til hvad han får nu, så vidt jeg husker, valgte jeg i sin tid markus muhle, fordi der ikke var så meget i og det virkede som om det fungerede bedst for hans mave https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/seniorhund/eukanuba/702280


  • #8   14. jan 2019 janni b

    ja ha ha det skrev jeg også

    men du behøver jo ikke at stikke din snude ned til ham,lige nå du har givet ham olien
    jeg gør det bestemt ikke. .

    men jeg synes olien er god,og han elsker den.Det eneste lille minus er,fortalte min dyrlæge,det feder lidt,så jeg overholder meget nøje doseringen

    held og lykke med hvad end du giver ham


  • #9   14. jan 2019 Jeg synes bare den grimme ånde holde ved så længe hehehe, men kan give ham det der er i flasken og så kan det være det passer med at jeg ikke har mere af det nuværende foder og kan skifte ham over på nyt, så er det bare hvilket...

  • #10   14. jan 2019 janni b

    syntes nu ikke lugten holder hele dagen,kun lige når det er fordøjet,og så resten af dagen,,,nej nej for sjov,,lugten varer vel 15 min.

    forder spørgsmålet,kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. da jeg jo giver mopsen senior mopsefoder,og det er nok ikke lige det du skal give din hund.

    ved det ikke,men der var rigtigt mange gode råd i de forskellige indlæg.
    prøv blot at købe en lille pose af det du vælger,og så fremdeles

    held og lykke med det rette "måltid"


  • #11   14. jan 2019 Hahaha smiley jeg har givet ham for lidt siden og så må jeg se hvordan lugten holder ved smiley
    Tak for det smiley


  • #12   14. jan 2019 altså


    hold bare snuden væk,kan han lide agurk det kan tage lidt af lugten


  • #13   14. jan 2019 Jeg kan prøve smiley smiley

Kommentér på:
Foder til senior

Annonce