{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Fornærmet ( muskelhundejer)!! {{forumTopicSubject}}

Åhh det er bare så svært at høre kritik af sin opdragelse af sin dejlige vaps. Vi kommer et sted hvor der efter arbejstid mødes en masse dejlige og skønne vovser, det er super duper for os og vores vapser. Der er så hende her som har en Amstaff hvalp. Hvalpen er kun 1½ måned og udviser allerede en del "aggresiv" karakter, hun er ikke bange for en skid, hopper bare på de allerstørste hunde og bider fast i dem (halsen, halen og hvor end hun kan få fat) og slipper simpelthen ikke. Normalt har Philly en rigtig god fornemmelse for hvalpe og gider ike at lege med dem, men den her afstaff blir han tosset på, og skal hele tiden ha hende ned og ligge og gør hende lige i fjæset. Hvalpen havde på et tidspunkt valgt at bide sig fast i Nemos sele og ville sgu ikke slippe iegn, jeg gik der over og måtte nærmest råde til hunden at den skulle spille før hund gjorde det. Ejeren lader hvalpen gøre fuldstændig hva der passer den. Jeg sys at det er forkert, hun burde være meget mere opmærksom på hendes tydelige aggresive adfærd allerede nu og bifalder det ved netop ikke at gøre noget ved det. En af de andre hundeejere havde sagt til ejeren at hun sys at hun skulle være opmærksom som at hendes hvalp var så dominerende og at den som størrer måske kunne ha tendesn til aggresivitet, ejeren bleb skide sur og sagde at hun var skulle lukke r.....
Det er bare så svært at tage imod kritik, med det burde hun sys jeg. Hva sys i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fornærmet ( muskelhundejer)!!
  • #1   13. apr 2007 Jeg ville da helt sikkert være meget opmærksom på min hvalp, hvis den viste sådan en aggressiv adfærd! Nogle folk kan desværre bare ikke klare den mindste form for kritik.

  • #2   13. apr 2007 1½ mdr?

    Jeg ville vælge ikke at lade min hund lege men en hund/hvalp den føler sig så generet af. Du har også et ansvar overfor din hund, og føler du at dens grænser overtrædes, så må vælge noget andet. Hvis den anden hundejer ikke vil gøre noget, så må du tage ansvaret for din hund, og sørge for at den kan lege et andet sted.


  • #3   13. apr 2007 moster stella! der vil altid være nogle hunde som min philly ikke bryder sig om til et træf, og han leger bare så fint med alle de andre hunde, så sys helt ærligt ikke det er en løsning at holde sig væk, hvis bare den lille amstaff un derkaster sig, som den burde da det er en hvalp ville der jo heller ikke være noget problem.

  • #4   13. apr 2007 Den er vel forhåbentlig ikke kun 1½ måned??

  • #5   13. apr 2007 Men det gør den jo ikke, hvis jeg forstår dig rigtigt. Hvis ejeren ikke vil indse problemet, så er der jo kun dig selv der kan gøre noget.

    Og hvalpen må da være mere end 1½ mdr?


  • #6   13. apr 2007 Min Amstaff var præcis sådan da han var hvalp og jeg tror mange Amstaff ejere har prøvet det samme, det er faktisk en pisse irriterende og flabet race, specielt i hvalpetiden, og ja man bliver altså nød til at holde øje med dem konstant.

  • #8   13. apr 2007 1½ måned???!!!!

    Hvordan hænger det lige sammen.....???


  • #9   13. apr 2007 nu tror jeg osse den er ældre.. min bulldog var osse sådan ville kun lege med de store og bed sig fast i kæben og var stædig.. hun er bare den bedste hund idag og er ikke aggresiv o.lign. det er opdragelse der betyder noget

  • #11   13. apr 2007 ved 1½ måned er den ikke gammel nok til at være fra moderen... Den burde i teorien hellere ikke være til træf fordi den sandsynligvis hellere ikke er vaccineret...

  • #12   13. apr 2007 hmmm mon ikke hun har haft den i 1 1/2 måned så eller hvad, for ellers er der da noget der ikke stemmer...

    Måske en tastefejl?


  • #13   13. apr 2007 Bortset fra det, var vores dalmatiner ligesådan fra vi fik ham, til han blev et år - han var dominerende og bed og hev i alt hvad han kunne komme til, han har aldrig udvist agressiv adfærd, men er nu som 3 årig kønsmoden hanhund der aldrig er blevet sat på plads af andre hunde et stort fjollebarn, der liiiige skal dominere og prøve grænser over for de andre...

    Han er en meget positiv og glad hund, overfor alle dyr og mennesker.


  • #14   13. apr 2007 ups ja 1½ måned det passer heller ikke, det er 1½ måned siden ejeren fik hende: tihi

  • #16   13. apr 2007 Jeg kan godt se hvorfor du syntes det er trælst, men sådan var min hvalp også, men selfølgelig fik hun afvide når det var nok..min er næsten et år nu, og hun er bare en super dejlig hund. hun elsker alt og alle, og kan sammen med alle hunde.. men det er jo hvordan du opdrager din hund..

    hilsen Thomas


  • #17   13. apr 2007 Nå okay, man sad jo og blev helt nervøs:-)

  • #18   13. apr 2007 tror næsten alle hvalpe er sådan, atde skal prøve grænser af.. min er stille og roligt nu.. jeg kan næsten ikke få hende til og gø.. så det er jo dejligt. hun elsker små børn.. især mine lille søstre..

  • #19   13. apr 2007 Min lille Storm (Amstaff pige 4 mdr) er præcis sådan. Hun går dagen lang og hygger med onkel Conrad (Am Staff dreng 2 år). Han lader hende gøre ALT hvad hun har lyst til...bide sig fast i kinden, dominere ham, stjæle hans mad mm..... Derfor tror hun, at det samme gælder med andre hunde! Det hjalp dog gevaldigt da hun fik en røvfuld af en fuldvoksen Fox Terrier. Som hvalpe ejer bør man altid vise sig som fører hund og være i stand til, at sætter grænser over for sin hvalp og man skal ALTID tage ansvar for hvalpen og dens opførsel. Man skal ikke påtvinge andre hunde/mennesker, at blive udsat for sin hvalps voldsomme opførsel. Så må man hellere finde nogle andre hunde, hvalpen kan lege med, der bedre kan sætte den på plads....

  • #20   13. apr 2007 prøv og se om du kan få andre med muskel hunde til at sige det til hende, især nogle med amstaff, så kan det være hun hører bedre efter


  • #21   13. apr 2007 den lille hvalp, er i et stadie i sit liv, hvor alt er nyt og intet forbudt, før man får det at vide.... hvalpe er generalt belastende for sin omgivelser...netop fordi de bare tromler ud i verdenen...at denne lille Amstaff hopper rundt og bider i alt (inklusiv andre hunde) lyder for mig helt normalt...for en hvalp (uanset race).... men når det er sagt er det alle jer hunde ejere (både Amstaff ejeren og jer andre`s ) pligt at stoppe legen i tide inden det bliver FOR vildt....det viser også godt lederskab
    at hun reagerer sådan, synes jeg ikke lyder mystisk....for jeg synes generalt hvalpeejere tit er rigtig dårlige til at bedømme leg, tumlen og hundesprog....de står som du siger bare og glor....og ligger ikke mærke til hvis noget bør stoppes....

    Lykke


  • #22   13. apr 2007 der sku ha været et punktum efter lederskab...sorry...

    Lykke


Kommentér på:
Fornærmet ( muskelhundejer)!!

Annonce