{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.631 visninger | Oprettet:

DKKs standarter - jeg er skuffet {{forumTopicSubject}}

Jeg nægter at tro jeg er den eneste, som sidder tilbage og er ret skuffet og overrasket over at DKK igen igen igen siger god for den kennel.
At DKK blankt afviser problematikken og kalder det fake news når folk beretter om deres ærgelige oplevelser må jeg virkelig indrømme overrasker mig. DKK er på den måde med til at sige god for stedet.
Jeg har mødt min andel af hunde derfra og det har bestemt ikkke kun været positiv. Jeg har overhørt rigtig trælse udtalelser fra opdrætter selv. Jeg har været på stedet for år tilbage og var bestemt ikke positivt overrasket. Jeg har fået mange fortæller fra folk der har været det og arbejdet der og de har virkelig været bekymrende. Men åbenbart er det ikke andet end Fake News og en forkert opfattelse af have godt hundehold er.
DKK godkender nu stedet igen og afviser bekymrede beretninger der fra som Fake News.
Jeg har altid været stor tilhænger af DKK og selv anbefalet DKK til andre netop som en sikkerhed for etik og kvalitet og en sikkerhed for at undgå at komme til at støtte en hvalpefabrik. Hvor det er henne her har jeg svært ved at se eller er jeg bare en af flere der har misforstået hvad godt opdræt og hundehold er smiley

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156898144949976&id=188221254975


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKKs standarter - jeg er skuffet
  • #2   25. jan 2019 jamen... hvem i alverden rådgiver DKK om kommunikation? ingen? eller slår de en tegning om det.?

    Jeg mister mere og mere


  • #3   25. jan 2019 Jeg har været på den kennel, og mit hjerte bløder for alle de mange arme hunde.
    Jeg fatter ikke at DKK vil være bekendt at lægge navn til sådanne forhold, men de får jo mange penge i kassen fra sådan en kennel, så det vil jo være direkte dum af dem at kræve lidt mere end den aller laveste overholdelse af loven, da det jo ville gå ud over deres pengekasse.

    Jeg har altid været DKK'er, men mister mere og mere for dem, da de efterhånden kun arbejder for deres pengekasse og glemmer alt om at foregå med et godt eksempel med både avl og hunde hold.
    Jeg har taget konsekvensen og har sidste sommer meldt mig ud af DKK efter 40 år, selv om jeg dermed mistede både kennel navn samt adgang til databasen.

    CMP - har du selv været på vedkommende kennel?


  • #4   25. jan 2019 Hearthitter - den kennel har været anmeldt flere gange.

  • #6   25. jan 2019 #5 De har Sct. Bernhard, basset griffon, pudler og tidligere mange andre racer bl.a. Chi. Jeg PBer gerne om hvilken kennel det er hvis du er i tvivl

  • #7   25. jan 2019 Anni: Ja det er virkelig trist. Jeg har været der og er var bestemt ikke positivt. Jeg kender desuden bl.a. igennem mig arbejde som pædagog flere der har været i jobprøvning der og fortæller skrækkelige ting der fra og flere har måtte stoppe da de ikke kan holde det ud. Jeg har ligeledes talt med andre der har været det både for år tilbage og for nylig - det har en heller været positiv for at sige det mildt. Og ja jeg har overhørt samtaler og udtalelser fra vedkommende selv som jeg end ikke vil gengive da det ville være rigtig grove beskyldninger. Så ja jeg kender lidt til stedet og jeg tror vores oplevelser har været meget ens kan jeg høre

  • #9   25. jan 2019 Jeg ved de har mange hunde og jeg ved at dyreværnet og har sagt det er for mange. Men jeg ved også at de har haft endnu flere men at de er væk nu og er et andet sted Vedkommende skrev selv en søster havde en del dengang hendes hjemmeside var mere informativ og man også kunne tælle hvor mange hunde de havde

  • #12   25. jan 2019 Jeg troede egentlig at hun var ved at lukke og slukke? Hun havde voksne Skt. Bernhard og Petit Basset til salg i efteråret. Men det var måske bare udtjente avlshunde.

    Jeg er rystet over at DKK bakker op om det sted. Uanset hvor dårligt lys og hvor skrækkelige tekster, så KAN de sgu da ikke mene at de forhold er gode?


  • #13   25. jan 2019 Lise, “rimelig pænt”? De billeder jeg så, særligt af de indvendige bokse, viste bokse der var møgbeskidte smiley En stor hestestald, med hunde i boksene - og adgang til løbegårde. Jeg ved godt at selv formanden for en specialklub jeg har hund fra (*hint*) holder hund på dén måde, men det gør det sådan set ikke godt nok...

  • #14   25. jan 2019 # 10

    Lise, du har set billederne, som åbenbart overholder minimum af loven.
    En ting er billeder og kommentere ud fra det, men har du været på kennelen og set de faktiske forhold ?
    Har du talt med nogle af de utallige ansatte kennelen har haft ?


    Jeg har været der jeg har set hendes omgang med hundene, selv om jeg var der.
    Hvis hun behandler hundene sådan som jeg har oplevet mens jeg var der, så tør jeg slet ikke tænke på, hvordan de bliver behandlet når ikke der er fremmede tilstede.


    Men en god ide, man burde lave en lovgivning som forbyder kenneler over X antal hunde.


  • #15   25. jan 2019 #11 ja og forholdene og hvad der er sket der er lige så sindssyge- tro mig. DKK har set igennem fingre med det mest groteske fra den kennel - kr de ligger som du kan se også mage mage penge til klubben smiley

  • #16   25. jan 2019 De bar præg af at de blev brugt boksene - men der lå altså hverken lort eller pis. Om det er en ombygget stald eller lade, som hundene går i er vel egentligt ligegyldigt, når nu man vælger at de skal gå i bokse med løbegårde? De udvendige gårde var belagt med sand - tis kan ikke ses der men der lå altså ikke lorte.
    Jeg aner ikke hvilken formand du snakker om...

    Personligt ville jeg aldrig holde hund på den måde og ej heller købe fra sådan et sted - men loven forbyder jo ikke at de holdes sådan og når folk er dumme nok til at købe på disse lovlige "fabrikker" så tror jeg ikke de forsvinder. Hundene havde da mere plads end de fleste andre produktionsdyr i dette land og på en eller anden måde er det vel hvad hunde, holdt på denne måde er: produktionsdyr...


  • #17   25. jan 2019 CMP må jeg få navn via Pb?

  • #21   25. jan 2019 Kennel HH - og så har du er der også lige:
    131 cocker spaniels
    184 afghanske mynder
    39 dalmatinere
    117 islandske fårehunde
    4 boxere
    116 basenji

    Jeg kan huske den pågældende kennel helt tilbage fra min barndom, allerede dengang var der snak om, at hun havde for mange hunde og nu er vi tilbage i midt 70'erne hvor der var ganske mange store kenneler spredt rundt i landet.

    Vi kørte forbi, når vi skulle i sommerhus.


  • #23   25. jan 2019 ……. nå, så blev kennelnavnet skrevet her i tråden, så varer det ikke længe og den her tråd er slettet.

    Men sådan kan man jo også "hjælpe" en kennel kollega og få stoppet mere dårlig omtale...…..


  • #24   25. jan 2019 Anni - Hvad i alverden bilder du dig ind???

    Hvorfor skulle det ikke være tilladt at skrive at det var den kennel der blev hængt ud?
    Istedet for dine små perfide spydigheder kan du da kontakte mig hvis du mener det er forkert at skrive det - jeg kender ikke, har aldrig kendt, og har ingen interesse i den kennel - og jeg har dælendylememig svært ved at se at det er at hjælpe kennelen at nævne hvem det gik ud over!!


  • #25   25. jan 2019 Anni - Hvad i alverden bilder du dig ind???

    Hvad jeg bilder mig ind ?
    Jeg undrer mig bare over, hvad du har gang i, for ifølge HG's retningslinjer, så må man ikke hænge folk ude herinde, hvis ikke man selv har set/været på stedet, for så bliver trådene slettet.

    Og som du selv påpeger, så har du jo ikke slev været der og du kender dem ikke engang
    Men kennelen bliver nok meget glad når tråden her bliver slettet


  • #26   25. jan 2019 Der burde da sættes et max på hvor mange hunde man må opdrætte om året.
    Det er jo helt vanvittigt!!! smiley


  • #27   25. jan 2019 #25
    Og du er så stæreblind at du ikke så at jeg spurgte om det er ulovligt at skrive - Kunne du have svaret på det og uden at tømme din mave for sur galde måske?

    KH - har så svaret - og på en ordentlig måde - tak!





  • #28   25. jan 2019 # 27

    Ja, du har fuldkommen ret, min mave er fyldt med sur galde - sur galde over, at man kan forsvare sådan en hvalpefabrik - endda uden at man har været der...……


    Og måske du burde have slettet dit opslag med navnet efter at Kennel svarede dig, for du har jo aldrig været der.....


  • #29   25. jan 2019 Jeg vil også godt have kennelnavnet i PB, hvis nogen vil være så venlig smiley

  • #31   25. jan 2019 Kan I ikke bare skrive, hvilken kennel der er tale om her i tråden, så vi ikke sidder 35 forskellige brugere og skal have en PB?

    Jeg er også nysgerrig på, om det er en kennel jeg har hørt om. Det er da ikke udhængning eller lignende, at man nævner kennelnavn og giver sin mening til kende. Selvfølgelig kan man det.


  • #32   25. jan 2019 Anni:

    Jeg forsvarer ikke noget som helst - jeg forholder mig til det opslag med billeder og video'er der blev lagt frem at en falsk profil på nettet.



  • #33   25. jan 2019 Det et sindssygt med alle de hvalpe smiley

  • #34   25. jan 2019 Fünke, hvis kennelnavnet skrives, så bliver tråden jo slettet, det har vi jo oplevet en del gange.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #35   25. jan 2019 Man behøver ikke avle ringe kvalitet bare fordi at folk er dumme nok til at købe. Det kaldes dårlig moral.

    Efterhånden ser man et mønster. Man tegner et billede og virkeligheden er en anden.


  • #36   25. jan 2019 På koebhund.dk skulle man kunne finde den.
    Jeg kiggede blot på et par af de racer kennel HH nævner. En søgning på FB og ja, så er man ikke i tvivl


  • #37   25. jan 2019 Jeg besøgte kennelen som barn... Og tingene har tydeligvis ikke ændret sig.

  • #38   25. jan 2019 Så blev mine kommentarer i DKK opslaget slettet -det passede måske dårligt ind at man fortalte hvor mange hubde der reelt var tale om og at nogle af og reelt havde egne oplevelser med stedet. Hvor er det dog råddent af DKK det er vist ikke hundenes interesser der er det primære her smiley

  • #39   25. jan 2019 Det er ret dårlig stil af DKK... Tyder på de godt ved det er et problem...

  • #40   25. jan 2019 Gud, dem "kender" jeg da godt.. kørte forbi dem hen over julen hvor min mor snakkede om, at de havde pudel. Hun mente faktisk også, at de havde hundepension, men det kan så være pga de flere løbegårde?

  • #41   25. jan 2019 #39 det tror jeg bestemt godt de ved. En hver der kommer på det sted bør kunne se det er noget helt glat... Trist at det åbenbart er okay for DKK smiley

  • #42   25. jan 2019 De har haft hundepension, mener at de stadig har det.
    Fatter hellere ikke, at folk vil sætte deres hunde i pension sådan et sted.


  • #43   25. jan 2019 Problemet er jo loven. Bare hundene får opfyldt absolut basisbehov, så kan man godkendes som opdrætter. Det er ikke DKKs skyld.

    Jeg kender ikke den nævnte opdrætter, men jeg kender mange andre, som jeg hverken vil eje hund fra eller have noget med at gøre, fordi de driver hundehold meget langt fra min verden. Det er op til hvalpekøberne hvad de vil have, og hvad de vil støtte. Hvis alle nu bare handlede hund med hjernen, så var den slags steder længe lukket.


  • #44   25. jan 2019 Der er en her i byen der har to Petit derfra - i øvrigt et par dejlige hunde.

    den første på 4 år købte han fordi det var DKK hvalpe, for han havde fået at vide, at han kulle købe med DKK tavle for det var kvalitet og så kunne han være sikker på, at alt var i orden.
    Jeg ved så ikke, hvorfor han købte nr to, men det vil jeg da spørge ham om når jeg møder ham igen.


  • #47   25. jan 2019 Hold da op, DKK har haft travlt med at slette kritiske opslag fra dem der har været på kennelen og har set forholdene, samt en del andre kritiske opslag.
    Blandt andet opslag med hvor mange hvalpe de har lavet.

    Det er total useriøs af DKK


    profilbillede
  • #48   25. jan 2019 Hvor mange år har de været om at spytte så mange hvalpe ud? Det er jo fuldstændig vanvittigt!!! smiley

  • #49   25. jan 2019 #47
    ja og så topper de den lige med at blokere os der kommer med for kritisk beretninger om stedet smiley


  • #51   25. jan 2019 Måden DKK takler dette her på bekræfter mig i, at det var den rigtige beslutning at jeg meldte mig ud sidste sommer.
    Hvorfor er der ingen der må vide, hvor mange hvalpe kennelen har spytte ud?
    Gad vide, om de også har blokeret kennelen hvalpeoplysninger i deres database?


  • #52   25. jan 2019 Suk nu afvises tællende af antallet af hvalpe i tråden på FB - DKK har stor magt også til at få folk til at synes noget åbenlyst forkert er helt i orden "fordi DKK siger det"
    https://m.facebook.com/groups/463907440376343?view=permalink&id=1770501196383621


  • #53   25. jan 2019 nej nej nej DKK...... De kan virkelig ikke håndtere kritik.

    det er rystende at se

    og det værste er at det handler om levende dyr


  • #54   25. jan 2019 Jeg kan I hvert fald ikke få noget frem nu ?

    Kirsten H: kan du finde tallene igen og måske dumpe screenshots i FB debatten eller er de også væk hos dig?


  • #55   25. jan 2019 # 52
    CMP
    Når jeg prøver at gå ind på det link, så siger den, at siden ikke findes?


  • #56   25. jan 2019 er den slettet....

    men hvad nytter det DKK... kennelen er vel stadig der og godkendt....



  • #57   25. jan 2019 Anni: Er det linket jeg deler? er du medlem af gruppen "alle os med hunde (og humor) " Det er inde inden

  • #59   25. jan 2019 #58 okay smiley

  • #60   25. jan 2019 At DKK ikke kan smide vedkommende ud, fordi hun opfylder nogle minimumskrav, betyder jo ikke at de ligefrem skal forsvare det.

    Det er ikke DKK der vedtager love, nej, men derfor kan man da ikke bare smide al ansvaret fra sig. De er i en position, hvor de SKAL tage stilling til sådan noget her - de kan ikke bare sige "det er ikke vores skyld". Og det gør de jo ikke engang; de bifalder det. Det er da bestemt under al kritik.


  • #61   25. jan 2019 DKKs kennelkontakter skal kun tage stilling til om loven overholdes eller ikke.



  • #62   25. jan 2019 brugen af ordet fake News gjorde at jeg troede det var en dårlig joke.... Hvad tænker de på?

    Der skal en del til at stikke rødvins løkke på sociale medier i sene nattetimer men DKK tager sejren


  • #63   25. jan 2019 Men at DKK påstår det er falske nyheder folk beskriver fra stedet er jo direkte forkert. DKK er jo ved at afvise dette direkte med til at skabe et usandt billede af den hvalpefabrik... Hvorfor... Desuden kunne man håber på at DKK have bare lidt højere krav til deres opdrætter end at de bare ikke bryder dyreværnsloven.. På mange andre områder vil DKK jo gerne sætte krav som logger over dansk lovgivning for at sikre kvalitet og etik men åbenbart ikke her...

  • #64   25. jan 2019 Malene men det er vel kun fordi de har besluttet sig for at det er sådan. det kan de jo bare beslutte om...

    jeg sover lige på vores fremtid i avl i det regi.... det kan jeg mærke jeg har brug for nu. det er ved at være for mange sager efterhånden.


  • #65   25. jan 2019 Ja de bruger fake News begrebet præcis som Trump men de har nok samme kommunikationsfolk...

  • #66   25. jan 2019 CMP nej, jeg er ikke medlem af den gruppe.


  • #67   25. jan 2019 Aslan & Lens: præcist det er en beslutning DKK har taget at man ikke ønsker højere krav. Naturligvis skal de opfylde danske lovgivning men selvfølgelig må man som seriøs klub have højere krav til sine medlemmer (man er jo ikke tvunget melem) Det har DKK jo også valgt at havepå mange andre områder

  • #68   25. jan 2019 Det er en skam der ikke findes et seriøst alternativ til DKK....

  • #70   25. jan 2019 Så blev jeg blokeret, jeg er fuldstændig rystet

  • #71   25. jan 2019 De har nok indkaldt ekstra forstærkning til deres FB i dag, de sletter og blokerer på højtryk.

  • #72   25. jan 2019 Jeg havde lige lagt antallet af hvalpe op i oplaget.
    Det blev fjernet på under to minutter, og så kom der den her besked op


    profilbillede
  • #73   25. jan 2019 Jeg er da også nysgerrig på hvad det er for en kennel

  • #74   25. jan 2019 Jeg har bare en lille hund i avl i det regi og jeg føler min tillid til hovedklubben er væk. Jeg føler med jer med hele opdræt smiley

    pokkers også DKK smiley Jeg forstår det slet ikke....


  • #75   25. jan 2019 blokerer DKK jer?

    Jamen... Hvad sker der....


  • #76   25. jan 2019 Jeg blev blokeret efter 1 min. Min besked var ikke i den grove ende.

  • #77   25. jan 2019 Når Jens Glarvin skriver sådan, er det så, fordi registreringerne i DKK's database ikke er rigtig?

  • #78   25. jan 2019 Jeg så også opslaget på FB. Tænkte også “fake news” at det måtte være en joke.
    Og folk klager altså sjældent om intet, særlig når der er flere der klager.
    Det er så sørgeligt.... folk må holde op med at købe de steder. Og trist at DKK vælger at lægge navn til det. Desværre får man aldrig garanti for at noget er i orden smiley
    Er helt rystet over opførslen. Hold da op.

    Mit nr. 1 kennel krav er antal hunde de har. Håber flere begynder på det også.
    Man kan kun håbe det ikke vil betale sig i fremtiden.


  • #80   25. jan 2019 Hundepasseren deltager i tråden på FB, så er man da godt skør.

  • #82   25. jan 2019 Jeg skrev ikke noget særligt men er jeg blokeret skal de heller ikke ha mine penge. Jeg gider simpelthen ikke støtte dem mere, det var dråben


  • #83   25. jan 2019 over 4500 hunde, det er sindsygt når man tænker på følgende står i DKKs guide til hundehold

    Sikre, at hundenes fysiologiske,adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov er tilgodeset



  • #84   25. jan 2019 Ydermere er jeg (og flere andre) ikke tilfreds med hvad man tillader i ringen (altså RRs) Gamle hanhunde der nærmest ikke kan slæbe sig afsted, det er bare ikke i orden.

  • #86   25. jan 2019 Jeg spurgte Jens Glarvind om, om de registreringer i deres database ikke var rigtig siden de oplysninger ikke måtte komme frem.
    Og vupti, så var mit opslagslettet og jeg blokeret.


  • #88   25. jan 2019 Så de er fuldstæ dig intolerante overfor deres egne facts?

    Det er pinligt DKK! pinligt!


  • #89   25. jan 2019 Jeg kender en kennel i en anden klub, med lignende forhold...
    Men der er DKK meget afstandssøgende, og vil intet have med kennelen at gøre....


  • #90   25. jan 2019 Jeg ville næsten ønske, jeg var medlem, for jeg ville elske at melde mig ud i protest.

  • #91   25. jan 2019 Det jeg synes at det aller værste, er, at det nok ikke får nogen som helst konsekvens for DKK.
    Folk fravælger dem jo ikke, da der ikke er et alternativ.
    Jeg synes, at det er utrolig kynisk at slette og blokere alt der kan stille kritiske spørgsmål.


  • #92   25. jan 2019 Mon ikke det betyder noget, hvis folk melder sig ud i protest ? Jeg ved det ikke, men det må da betyde noget

  • #93   25. jan 2019 Jeg tror ikke at folk melder sig ud i protest
    Der er jo ikke et alternativ.
    DKK er den eneste forening med FCI.


  • #95   25. jan 2019 Nej det har i ret i, tavlen kan vi jo ikke komme uden om.

  • #96   25. jan 2019 Og man kunne ønske, at fordi de netop nærmest har monopol, så tog de deres ansvar seriøst. Men åbenbart ikke smiley

  • #97   25. jan 2019 Man behøver jo altså ikke være medlem bare fordi man køber en DKK hund.
    Næste hund bliver også DKK, men det er simpelthen i mangel af bedre.
    Jeg udstiller ikke og bruger heller ikke andre af deres aktiviteter, så jeg er ikke tvunget til at støtte pengemaskinen.


  • #98   25. jan 2019 Rikke i det øjeblik du køber en hund mrd DKK tavle, så har du støttet dem
    Hvis ikke du vil støtte dem, så må du købe hund et andet sted.
    Skal det være med FCI tavle må du til udlandet, og når du hverken udstiller eller andet, så behøver du ikke at overføre tavlen til DKK


  • #100   25. jan 2019 Anni - Ja, men jeg behøver ikke være medlem, det er jo det, vi (jeg) snakker om. Jeg vil ikke figurere som betalende medlem år efter år. Hvis det var en seriøs klub, ville jeg da være medlem, selvom jeg ikke benytter deres aktiviteter.



  • #101   25. jan 2019 Enig Rikke

  • #102   25. jan 2019 Jeg har været kritisk over for DKK siden de fjernede alle krav før avl. Det handler kun om penge.
    Men hvad er alternativet?? Der er intet!

    Hvis bare alle kun købte hvalp ved gode opdrættere med få hunde og masser af stimulering, så var vi ude over problemet med de steder, men folk handler jo hund uden hovedet.


  • #104   25. jan 2019 Det er så trist hvis gode DKK-opdrættere skal sættes i bås med hvalpefabrikker. Og nej det er ikke fair overfor de gode opdrættere. Men det sker jo netop fordi DKK tager afstand (faktisk afviser) kritikken der berettiget er af hvalpefabrikkerne og ikke ser af at få de brodne kar smidt ud af klubben og derigennem demonstrer at DKK stadig står for etik og kvalitet frem for bare at være en pengemaskine (I dette tilfælde på hundenes bekostning. )

    Jeg er selv opdrætter af katte og kender lidt samme problematik med den danske klub. Vi har taget konsekvensen og et registreret i den tyske istedet (Her handler problematikken om hvorvidt det er okay at opdrætte sundere katte end racens gennemsnit (som er alarmerende lavt)). Men hvor er jeg ærgeligt over det har været nød til at blive sådan smiley


  • #105   25. jan 2019 må jeg få en pb med navn ?

  • #106   25. jan 2019 PB hvis en af jer gider?

  • #107   25. jan 2019 Vil også gerne have Pb med kennel navn

  • #108   26. jan 2019 Jeg vil også gerne have en PB hvis det kan lade sig gøre?

  • #109   26. jan 2019 Der er ikke flere annoncer på DBA.

  • #110   26. jan 2019 Det er godt nok trist smiley Og sådan en sag skaber jo desværre kun mere mistillid til DKK og det at købe hund med stamtavle..

  • #112   26. jan 2019 DKK elsker penge. jeg elsker hunde.
    det kan ikke længere forenes.


  • #115   26. jan 2019 Kennel Harthitter og Aslan & Lens:
    jeg forstår jer så godt og har det, nok ikke overraskende, på helt samme måde.
    Det er så skrækkeligt ærgeligt at det skal være sådan - at det tydeligvis er pengene frem for noget andet der betyder noget i den klub.
    For mig er det (som det burde være for alle der har noget med hunde at gøre), hundene der betyder det altoverskyggende.
    Jeg har haft DKK hunde i over 20år, jeg har hjulpet ved udstillinger (gratis), hjulpet ved LP prøvet (også gratis) anbefalet klubben til højre og venstre som garanti for at det man støtter at købe hvad fra er i orden, jeg har sendt dem tonsvis af billeder (gratis), betalt mit medlemskab og ALTID talt pænt om den klub. Første gang jeg udtaler mig kritisk til det, som åbenlyst er en uetisk hvalpefabrik som klubben holder røven oppe på, bliver mine kommentarer slettet og jeg bliver blokeret. Det er grotesk og viser en side af klubben, som er så grim at jeg nægter at holde mund med det.

    Og nej naturligvis er det ikke DKK der siger hun skal behandle sine hunde sådan men er DKK så uskyldige i hvad der sker - eller kunne man forestille sig at vedkommende avler (for opdrætter det er vedkommende ved gud ikke) ville have haft lidt sværer ved at producere over 4500 hvalpe og tjene fede penge på dette hvis de ikke alle havde fået smidt en "fin" DKK-tavle i røven som seriøse opdrættere har arbejdet hårdt for at gøre til det kvalitetsstempel som mange (og ofte også med rette) ser dem som?


  • #116   26. jan 2019 Maj-Britt *DKK snob. : Ja de bor hos vedkommende (med mindre det er udstationering at flytte hunde til andre lader og skurer) Der har altid boet groteskt mange hunde. (Vedkommende har dog sendt en del hunde over til sin datter som også har kennel efter vedkommende blev ældre så antallet i dag er lavere end det har vlret tidligere)
    I 90erne da jeg var der første gang bl.a. i skurer og kaninburer. Der er intet smukt ved det sted her. De mange hunde og hvalpe der bliver produceret er en ting måde hundene bliver behandlet på er en anden og bestemt ikke mindre bekymrende...

    Jeg havde håbet DKK medlemmer og opdrættere ville støtte hinanden i at gå imod DKK i denne sag og forsøge i fællesskab at få DKK til at handle på eneste etiske og seriøs måde her, frem for at opfordre medlemmer og opdrættere, som forholder sig kritisk til hvalpefabrikker og DKKs støtte til denne til at finde en anden klub.


  • #117   26. jan 2019 Maj-Britt, hvis man vil noget seriøst med sin hund, så står det jo netop ikke en "frit for" at skifte klub. Eftersom DKK er den eneste under FCI..


  • #120   26. jan 2019 Nu så jeg billederne fra stedet af den anonyme anmelder. Og jeg syntes virkelig ikke det så slemt ud. Der var pænt og rent ude og inde. Og hundene så fine ud.
    Meget bedre forhold end hvad vi tilbyder vores husdyr.
    MEN så mange hvalpe smiley Avle så massivt smiley
    Det er simpelhen IKKE i orden!
    Der skal da være et max!!!!
    Og der skal laves et max på hvor mange hunde en opdrætter må have.
    Hunde skal da ikke bare fungere som avlsdyr i stalde.
    De skal stimuleres og aktiveres dagligt.
    Jeg vil aldrig støtte sådan et sted.


  • #121   26. jan 2019 Ja det vil det sige. Jeg har set hende og hendes hunde til udstillinger og ja de bliver præmieret. Om hundene i kaninburer kom på udstilling skal jeg ikke kunnne sige noget om (Men som hun selv siger så kan man jo som opdrætter skrive den hund man vil på som far på stamtavlen når bare farven passer)
    Hundene jeg har set til udstillinger har bestemt set fine nok ud (hun er også selv hundefrisør og har tidligere bestemt sagtens kunne gøre en puddel i stand) Dog har jeg også set meget lidt fine hunde fra hendes side i ustillingsringen (og det ved jeg jeg ikke er den eneste der har)...


  • #123   26. jan 2019 122
    Det kunne DKK jo så passende sætte sig ned og finde ud af. I stedet for at holde hånden over sådan en sølle hvalpefabrik


  • #126   26. jan 2019 AG jeg er helt enig.Ee billeder jeg så var på INGEN måde slemme i forhold til hvad jeg har set og oplevet fra hendes side. Det var bestemt ikke dem jeg regere på- det er alt det der faktisk ikke er lige så fint. Primært mine egne oplevelser med hende, hendes egne udtalelser om hundene, hvad hun har lavet der ude, omgangen med hundene, de historier jeg får fra triste borgere der må stoppe der ude fra efter meget grimme oplevelser osv. Billederne er da trods alt noget af det "pæneste" jeg har set fra den avlere side

  • #127   26. jan 2019 Maj-Britt -DKK snob: Ja det undre i den grad også mig. Men det er vitterligt sådan det forholder sig og håber du tror mig. Jeg har aldrig hængt andre opdrættere ud og jeg har ingen som hels grund til at hænge nogen ud ud over at det der sker i den her sag simpelthen er så groteskt. Mine beretninger fra den avler har nærmere være underdrivelse end overdrivelser (de rigtig grimme oplevelser tror jeg langt de fleste ville nægte at tro på)
    Hvis du kender en dommer der har købt hvalp der så må jeg bare sige at så kender du en dommer der har støttet en hvalpefabrik længere er den ikke (som bevars ofte laver eksteriørmæssigt fine hunde - nu har hun også 1000vis af chancer for dette)


  • #130   26. jan 2019 Der er meget ved DKK der undre mig.
    Se bare på de deforme hunde der hverken kan gå, stå eller trække vejret men vinde store præmier og titler på DKK udstillinger det kan de.
    Nu prøver man så at rette lidt op på fejlen, som de selv har skabt.
    Tager du en effektiv og dygtig arbejdshund på udstilling bliver den bortdømt i forhold til pyntegenstande.
    Latterligt!!!


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #133   26. jan 2019 Maj-Britt. Så når det er DKK er det stik modsat af hvad du plejer at mene. Du plejer ellers ikke at holde dig tilbage og lede efter forklaringer og undskyldninger.

    Kunne der tænkes at DKK ikke er ufejlbarlig. Det er godt nok en underlig tilgang. I stedet for at se på sagen kan folk bare finde en anden klub.

    Det er da også en måde at behandle sine betalende medlemmer på.


  • #135   26. jan 2019 Jeps Maj-Britt alle os andre der har været der og har set forholdene og hvordan hundene bliver behandlet er selvfølgelig fyldt med løgn.
    Du, som aldrig har været der eller har oplevet omgangen med hundene, du ved selvfølgelig bedre...………..


  • #136   26. jan 2019 Ja forholdene er slemme og kommunen har nu også stoppet med at bruge stedet.
    At stedet har overlevet på trods af politi og dyrlæger overrasker mig på INGEN måde. Lovgivningens minimumskrav overholdes oftest (og de er ved gud ikke ret høje). Det der undre mig er at det er godt nok til DKK. At det eneste man skal gøre for at leve op til DKKs kvalitet er ikke tydeligt at bryde dyreværnsloven. og så må man så ellers avle lige så tosset man vil (og endda blive blåstemplet af som du siger anerkendte dommere og opdrættere som køber hund der) og dermed er med til at sige god for stedet. Som sagt er det DKKs standarter jeg som der står i overskriften er skuffet (og i min naivitet var overrasket) over er så lave for så er baren godt nok sat lavt.


  • #143   26. jan 2019 lad os flytte debatten hertil Majbrit og Pia

    jeg mener jeres mangel på kritisk sans for DKK er udtryk for en usund kultur


  • #146   26. jan 2019 selvfølgelig har de da monopol.... altså det er mig en gåde at nogle altid forsvarer DKK blindt. det er virkelig udtryk for en usund kultur

  • #147   26. jan 2019 Nå, men når nu du påstår at DKK ikke hat monopol på FCI stamtavler i Danmark, vil du så ikke godt fortælle alle os andre dumme mennesker, hvor i Danmark vi kan købe en hvalp med FCI stamtavle hvis ikke den skal komme fra DKK, og hvor i Danmark jeg kan få FCI stamtavler på mine hvalpe, hvis ikke det skal være gennem DKK. ???

  • #149   26. jan 2019 Jeg undre mig meget over det at en kennel overholder dansk lovgivning på dette område er nok for DKK og nærmest fremsættes som eneste mulighed. På andre områder har DKK intet problem med at lovgive ud over dansk lov og sætte standarten højere end minimum fx krav til sundhedsundersøgelser, HD mv. Men krav til at man ikke overproducerer 1000vis af hvalp, lader hundene gå i stalde og med minimum af kontakt og socialisering det er bare tip top jorden for DKK og ikke noget man kan stille krav til da "love jo er overholdt" jeg undres

  • #151   26. jan 2019 "Masser af andre klubber laver tavler, masser af træningssteder er ligeglade med tavle, så mulighederne er mange her i landet."

    Det er dælme en spøjs udtalelse at læse fra dig, Maj-Britt, når vi godt ved at DDH og DRU næppe er dem du roser til skyerne.... smiley
    Jeg hverken udstiller eller går til konkurrencer, men det er da stadig DKK der giver mig de bedste muligheder. Ellers kunne jeg lige så godt købe en blandingshund uden tavle.


  • #155   26. jan 2019 Masser af andre klubber laver tavler, masser af træningssteder er ligeglade med tavle, så mulighederne er mange her i landet.

    Maj-Britt, vi taler ikke om masser af andre klubber.
    Vi taler om FCI tavler.
    Så endnu engang, hvor kan vi købe hvalpe og registrere hvalpe med FCI stavler i Danmark, hvis ikke det skal være DKK ?


    Venligst oplys alle os andre dumme om, hvor vi kan det, for du påstår jo, at DKK ikke har monopol på det i Danmark.


  • #158   26. jan 2019 Nu har DKK jo op til flere gange i årenes løb taget afstand af et par andre hvalpefabrikker, blandt andet kennel S***** og H*******, det samme har Maj-Britt
    Pudsig, at man tager afstand fra disse hvalpefabrikker, men støtter op om den her fabrik.
    Den eneste forskel på disse fabrikker er, at den her kennel har opbakning fra DKK.


    Om det er rigtig ved jeg ikke, for jeg har ikke personligt været hos kennel S*****, men jeg har hørt, at deres hunde har bedre forhold end hos denne DKK hvalpefabrik.



  • #159   26. jan 2019 Wow, det skræmmer mig en smule at nogen, helt alvorligt, bakker DKK blindt op i denne sag smiley





  • #160   26. jan 2019 Hvor mange hunde, må et sted producere, uden at det kan kaldes en hvalpefabrik om året?

    Altså hvis loven bliver overholdt, hvor skal grænsen så gå?


  • #161   26. jan 2019 "Monopol betyder egentlig, at der kun findes en eneste sælger af en bestemt vare på markedet."

    Jeps Maj-Britt, nu du selv siger det.
    Og denne vare hedder FCI - STAMTAVLE


  • #163   26. jan 2019 @Kennel Hearthitter.

    Ved vi hvor mange kuld den omtalte Kennel producerer cirka om året?

    De 8 uger er loven, så det er jo plads.

    Fuld fokus kan ikke bruges, for det er jo en suspektiv vurdering hvad det er.

    Er antallet af avlshunde ikke relativt ligegyldigt, hvis man alligevel ikke må avle på dem?

    Ps. Sjovt det med plus 10, for det troede jeg var helt normalt. Der er jo mange Broholmere der får 12-14.


  • #165   26. jan 2019 Ifølge annoncer, så skulle der være minimum 3 kuld hvalpe lige nu.

  • #167   26. jan 2019 Det er altså mange smiley

    Ret skal dog også være ret, og bliver loven overholdt, så er det jo som det er.

    Vil man så gerne sætte andre regler op, må man jo prøve at samle tal på tingene.

    Personligt fatter jeg jo hat af folk, som har mange hunde. For mig er det ligesom, de kan umuligt have det særligt godt.

    Alligevel, så var jeg ude ved en dame forleden, som havde 11 hunde i alle størrelser. Hvis hun så avlede oven i tror jeg ikke ville betyde noget, men nu importerede hun hunde i stedet i en af de der (i mine øjne) tossede foreninger.

    Jeg indrømmer gerne, at hendes hunde med garanti, havde et mere spændende og alsidigt liv jeg kan tilbyde mine egne.

    Summa summarum. Uanset, at hun gjorde ting som jeg er i mod, magtede at klare flere hunde end jeg nogensinde kommer til, så afleverede jeg alligevel mine egne køtere, så hun oven i lige kunne passe dem. smiley

    Min pointe er:

    At selvom noget lyder vildt for en selv, så betyder det ikke at andre ikke kan, eller at de behandler deres hunde dårligt. Der må man stole på, at dem der inspicerer de avlere gør deres arbejde ordenligt.

    Jeg forsvarer ikke den Kennel, jeg argumenter for, at man skal passe på, at man ikke tager udgangspunkt i ens følelser af hvad man selv magter, og så putter de begrænsninger ud på andre.


  • #168   26. jan 2019 Jeg kommer ikke til at gå nogen andre steder hen.
    Et er jeg skal sættes i bås med en fabrik som dkk opdrætter, det er slemt nok i sig selv. men de skal fandme ikke tage min interesse og aller største hobby fra mig. Og beklager, men den kræver dkk medlemsskab.
    Så jeg bliver - for min skyld.

    Og så må hvalpekøberne forhåbentlig kunne se forskel på snot og godt. Jeg skal gerne forklare det når de kontakter mig. Det er hvad jeg kan byde ind med.


  • #169   26. jan 2019 men faktum er at denne kennel ikke magter det Martin og vi snakker ikke generelt men specifikt. med mindre man synes det antal og de forhold er at magte det. og det synes jeg ikke.

    men hver sin standard for trivsel.

    og DKK synes det er super.


    en anden ting

    når der er monopol så er det velkendt at den usunde kultur som vi også er vidne til her i tråden kan opstå. samtidig med at nogle sidder for længe på poster og det stiger dem til hovedet og de ender som selverklærede ærkebiskopper der kan blokere kritik og tror de kan gøre som de vil

    man skal huske at dem man møder på vej op møder man også på vej ned. Jeg vil opfordre medlemmer til at vælte den bestyrelse og få nye friske kræfter ind.

    magten ligger hos jer. ikke dem. selvom de har glemt det er sådan...



  • #170   26. jan 2019 en anden ting. hvorfor laver man hvalpe?

    jeg lavede kun kuld på kattene når jeg kunne forbedre racen. naivt troede jeg det samme galt ved hundeavl. for det ved jeg det gør nogle steder

    i mine øjne kan intet retfærdiggøre så mange hvalpe på de avlshunde der i den kennel, om så hundene sov i himmelseng og spiste gourmet. jeg nægter at tro at de hunde på den kennel er så unikke gode for racerne som helhed at de forbedre dem med hvert kuld

    og præcis der burde DKK slå ned.


  • #171   26. jan 2019 @Lens.
    Gider du give mig det fakta?

    For jeg læser kun, at de er blevet inspiceret af flere forskellige organisationer, men det har ikke givet årsager til sager.

    Så har vi nogen personlige opfattelser af nogen forhold. Tja, det kender vi jo allesammen kan være en smule øh forskellige i virkelighedsopfattelse.

    Så hvad er fakta Lens?


  • #172   26. jan 2019 Uanset om man kan gå til andre klubber og købe, eller man kan købe en blandingshund, så skal DKK da stadig stramme op! Den er den klub alle nye købere får besked om at handle ved, da det er godt. Så skal der delme også strammes gevaldigt op fra deres side af

  • #174   26. jan 2019 på samme måde skal man jo passe på at ren logik ikke styrer ens valg om levende dyr alene. at være styret af både følelser og logik bringer iflg mine 40 års erfaringer længst.

    men tag ud og se det Martin. jeg var set det sted men tag derud. de viser gerne frem. de var jo alt i orden...

    det er jo let at sidde og sige at alle os der var set det sted tager fejl når du ikke selv har set det. og hvis vores ord ikke er fakta så må du jo ud og kigge

    at myndigheder blåstempler dyrehold er bestemt ikke lig med at det er i orden efter mine standarder.

    jeg var i mere end 10 år involveret i at få cks katte væk. de sad i åbne kaninunger og i skure med mudder bund i vintervejr og sol på marker. alligevel var det fint med myndighederne. så myndighedernes vurdering giver jeg ikke syv Potter pis for.

    så autoritetstro er man ikke efter i en lang årrække at have kæmpet for at få syge katte væk fra de forhold.

    her er et pænere foto. sikke dejligt de har det de små fødemaskiner ikk... forestil jer når det var vinter... eller da de blev syge og filtrede til


    profilbillede
  • #175   26. jan 2019 Jeg var kennelpige på den pågældende kennel kennel for år tilbage og dengang var forholdene horrible og jeg måtte stoppe af samme årsag.
    Ejeren fortalte desuden historier om at hun havde en ammende tæve med på udstilling med hvalpene gemt væk og hun fik lavet kosmetiske operationer på hundene - for slet ikke at tale om fusk med stamtavlerne fordi hannen viste sig at have svær HD...


  • #176   26. jan 2019 *Heidi* Tak for din beretning Heidi-Den stemmer fuldt ud overens med mine oplevelser af stedet smiley


  • #177   26. jan 2019 Heidi, når nu der blev fusket med stamtavlerne, hvorfor indberettede du det ikke til DKK ?
    Det kunne de jo nemt have tjekket med en dna prøve.


  • #178   26. jan 2019 Anni dengang anede jeg ikke man kunne den slags. Jeg var ung og drømte bare om at arbejde med hunde.. Jeg har desuden først bevæget mig i DKK regi efterfølgende...

  • #179   26. jan 2019
    #159
    Wow, det skræmmer mig en smule at nogen, helt alvorligt, bakker DKK blindt op i denne sag

    Havde du virkelig forventet andet? smiley
    Jeg har bare siddet og ventet på at DKK's største fan, dukkede op i tråden.
    At være så ukritisk er virkelig en bedrift.


  • #180   26. jan 2019 er der ikke der er god til tal som kan regne ud hvad så mange hvalpe giver DKK i kr?

    lad os sige at 40 % af køberne også melder sig ind og starter stævner og at 20 % udstiller.

    med stamtavler osv hvad har DKK så tjent?



  • #181   26. jan 2019 Den kennel er en hvalpefabrik og har altid været det. Ejeren lever af at opdrætte hunde.

    Jeg har aldrig selv været det, men jeg har hørt fra nogen, der har været det, at der var pænt og rent og gode forhold for så vidt man kan snakke om gode forhold for hunde i kennelanlæg, der ikke bruges til andet end avl. Fra andre har jeg hørt om dårlige forhold, og det er ikke første gang, hun er meldt til DKK.

    Men eftersom hun har været aktiv i mere end 50 år, er det ikke usandsynligt, at tingene faktisk har været bedre i nogen perioder end i andre, så folk derfor får forskellige indtryk. Og hvis de billeder, der figurerer i øjeblikket, giver et rimeligt pænt indtryk, så er det måske det, kennelkontrollen, der har været derude for nyligt, er blevet præsenteret for. De der forfærdelige udtalelser om snyd m.m., står hun formentlig ikke og gentager overfor repræsentanter for DKK.

    DKK har ikke en holdning til, hvor mange hunde man må have, og hvordan man som kennel har sine hunde, så længe man overholder nogle minimumskrav, som bl.a. indebærer 15 min. individuel tid pr. hund pr. dag. Og det vil jo kræve temmelig mange ansatte i en kennel med flere hundrede hunde, så det er svært at forestille sig, at hun kan opfylde, selv om hun selvfølgelig har ansatte.
    Men dvs at for DKK er små kenneler med hunde i familiære forhold ikke pr. automatik bedre end store kenneler med mange hunde i kennelanlæg. De små kenneler, hvor folk er i det på grund af interesse for hundene, er heldigvis det mest almindelige nu til dags. Sådan har det ikke altid været.

    Jeg mindes ikke at have set, nogle af de kandidater, der stiller/har stillet op til valg til bestyrelsen, give udtryk for, at de ville arbejde for begrænsninger i forhold til antal avlshunde i kennelerne eller antal kuld/hvalpe pr. år. Jeg tror, der skal en hel del mere end udskiftning i bestyrelsen til, for at komme holdningen om at DKK skal rumme begge typer opdræt til livs.

    Men når jeg tænker på hvor mange almindelige hvalpekøbere, der prioriterer hvalpe, der vokser op inde i huset og fra steder, hvor også de voksne bor inde, så kan det undre, at sådan en kennel kan blive ved at sælge så mange hvalpe.



  • #182   26. jan 2019 Lens, jeg tror ikke, du skal regne med at 40 % melder sig ind i DKK eller at 20 % udstiller.

    Langt de fleste, der køber en DKK hund, er ikke aktive, og hvis de er, er første valg som regel specialklubben.


  • #185   26. jan 2019 # 180

    Lens, det kan du nemt regne ud.
    Stamtavlen koster 310 kr hvis man har kennelmærke og det gange ca 100 hvalpe om året det er 31.000 kr om året

    Med Chip og hunderegister koster tavlen vist 740 kr gange med ca 100 hvalpe, så bliver det 74.000 kr om året

    Dertil kommer der kontingent, samt udstillingsgebyrer mm.

    Så DKK får 31.000 kr ind om året.
    Men jeg vil tro, at hun også får chippet hos DKK, det ville være langt det letteste for hende.

    I dette regnestykke er der så ikke taget rabatter med. Når man køber stamtavler så koster 1 tavle pr. kuld 310, to tavler 620, tre tavler 930 osv.


  • #186   26. jan 2019 så lad os sige uden rabat og uden at nogle melder sig ind osv, for det har nogle af de mange tusinde jo gjort så det kan så modregne rabatter

    er det så 31000 gange 50?

    eller 74000 gange 50?

    alt efter om hun chipper altså.

    det er da en pæn sjat

    jeg er virkelig dum til tal smiley

    MEN

    jeg gider ikke igen gøre det argument med at DKK intet tjener på hende. hvis det her ikke er penge for DKK så må de gerne sende mig 31000 de kommende mange år. for mig er det absolut penge

    og er det 74000 pga hun chipper der så er det naturligvis også helt ok med mig...det anser jeg også for en god sjat

    Jeg vil gerne modtage mellem 3-6000 kr hver måned også hvis de foretrækker at betale på mdr. basis

    jeg er SÅ træt af at høre at DKK intet tjener på deres business. det er naturligvis løgn


  • #187   26. jan 2019 Havde du virkelig forventet andet?
    Jeg har bare siddet og ventet på at DKK's største fan, dukkede op i tråden.
    At være så ukritisk er virkelig en bedrift.


    Det er jo en helt sekt-agtig tilgang til DKK smiley


  • #188   26. jan 2019 A ja usundt... og desværre rammer det hunde

    handlede de med bøger eller andre døde ting var jeg ligeglad men det gør de jo netop ikke


  • #189   26. jan 2019 Selvfølgelig er der en indtægt på at registrere hvalpe, osv., alt andet ville da være mærkeligt. Der er selvfølgelig også nogen udgifter til det ansatte personale. Men der sidder ikke en ejer, en ejerkreds, nogen aktionærer eller andet og skovler ned i egen lomme. Det overskud, der er, bliver i foreningen og arbejder der.

  • #191   26. jan 2019 Isabelle det er relevant fordi argumentet er at DKK intet tjener på hende og det gør de. tal er tal.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #192   26. jan 2019 Jeg er enig. Problemet er ikke at de tjener penge for hvordan skulle det ellers hænge samme.

    Men hvis man for at få flere penge i kassen går på kompromi med kvaliteten er det da et problem. Det er det jo så noget der tyder på.


  • #194   26. jan 2019 Det gider jeg ikke gå hele tråden igennem og finde. beklager. det er lørdag aften smiley

  • #195   26. jan 2019 Jytte undskyld havde overset dit indlæg.

    så du mener at disse 4000 og nogle hvalpe alle har været berettiget?

    hvis man blot avler for at lave hunde så er det i min verden et tomt argument. der er hunde nok i verden at tage af.

    arbejdslivet avler man forhåbentlig for at forbedre brugsegenskaber....


  • #196   26. jan 2019 Mon ikke den kennel snart lukker af helt naturlige årsager smiley Altså jeg mener stedet eksisterede også i min barndom i 70erne og 80erne. Opdrætterne er ikke ligefrem pufunge mere smiley I min barndom var ruh fox en af de racer de produceredd mange af. De mere seriøse opdrættere i racen frarådede folk at købe hvalp der. Og de solgte ikke hvalpe til dem og var temmelige kede af det hvis en af deres hvalpe ad omveje havnede i den kennel.

  • #198   26. jan 2019 Jeg har opfattet et argument sådan. og nu ved vi i hvert tilfælde at dkk tjener, og naturligvis gør de det.

    Mette ja de er seriøse sådan som de skifter race...


  • #199   26. jan 2019 # 190

    Isabelle, jeg er sådanset enig med dig i at det ikke har noget at gøre med det denne tråd handler om..
    Selvfølgelig skal DKK da tjene penge, det er en forretning som alle andre forretninger, men dine argumenter holder ikke.


    DCH, Schæferklubben mm uddanner også trænere, har hjemmesider mm, og for dem er det hellere ikke gratis.
    De kan fint gøre det uden at de bakker brådne kar op., de kan klare disse udgifter med kontingent indtægter.
    Og DKK får jo altså dækket deres udgifter ved at uddanne trænere, endda med overskud ved at hundeførerne betaler for træningen.


  • #200   26. jan 2019 En der kan sende mig pm med kennel navn

  • #201   26. jan 2019 Kennelen er fra 1962 i følge deres hjemmeside, så ejer må være gammel nu, og jeg tænkte egentlig også, at kennelens levetid fremover nok var begrænset. Men jeg så længere oppe i tråden, at en eller anden skrev, at datteren overtog nogle af hundene, så det er måske optimistisk at forvente, at opdrættet stopper. Desværre.

  • #202   26. jan 2019 nu bliver jeg også nysgerrig ,,, send venligst pb med kennelnavn

  • #203   26. jan 2019 Lene N ja datteren har også kennel nu så jeg tror desværre ikke enden på historien er lige rundt om hjørnet. Men man har da lov at håbe

  • #205   27. jan 2019 PB smiley

  • #207   27. jan 2019 Maj-Brit, er det for at vise at de tjener 7.000.000 om året på stambogsføring, og derfor bakke Lens op i at de tjener penge på det? smiley

  • #209   27. jan 2019 Næh, men når man smider et link til et regnskab, uden at skrive hvad man vil med det, står det jo alle frit for at tolke. Så jeg tolker det som at MB gerne vil vise hvor mange penge der er i at stambogsføre hvalpe fra Kennel V smiley

  • #210   27. jan 2019 CMP, kender du til datteren og hendes kennel ?

    Det er vel ikke sikkert, at hun kører det på samme måde som moderen. Som du siger, man har jo lov at håbe.


  • #211   27. jan 2019 jeg synes faktisk som helt almindelige hundeejer/køber at det er trist og problematisk at der ikke er en organisation hvor man ved med sikkerhed at er opdrætter optaget og godkendt i denne så er det et kvalitetsstempel, både mht at nogle avlskriterier er opfyldt og dermed en vis form for sundhed samt at nogle etiske retningslinier er overholdt for de rammer der opdrættes under....

    engang var det sådan med DKk men kritikken læses flere steder efterhånden


  • #213   27. jan 2019 Nej Hanne, sådan en garanti har DKK aldrig været. Men mange har troet det. Men nu kan du jo se, at denne kennel har fungeret på den måde i DKK regi i over 50 år.

    DKK har haft en periode, hvor der kom flere og flere sundhedskrav til, indtil man valgte at skære ned på dem igen, men da jeg startede i DKK var der ikke særlig mange sundhedskrav. Og store kenneler har været helt almindelige, også i langt højere grad end i dag.

    DKK påstår, at de er de bedste, og jeg må indrømme, at jeg kender ikke til noget, der er bedre. Der findes gode og dårlige kenneler alle steder, men jeg ville til en hver tid selv vælge DKK fremfor enhver af de andre stambogsførende organisationer i DK, men en garanti for, at bare man går til DKK, så vil det være et godt sted, som kun sælger kvalitetshunde med en god start i livet, er der ikke og har aldrig været. Selvfølgelig er der og har været nogle retningslinjer, der skal være overholdt, men kravene har vist aldrig svaret helt til det niveau mange bl.a. herinde forventer. DKK forsøger og har gennem mange år forsøgt at sortere bunden fra, men heller ikke mere end det.


  • #214   27. jan 2019 ja jeg har i hvert fald tidligere troet at DKK stod for hunde der var "bedre" end laveste fællesnævner, samt havde nogle gode krav til de opdrættere de ville ligge organisation bag ...

    Jeg er enig i at man nok ikke bredt kan finde noget bedre, men det er bare sørgeligt ...

    kan mindes noget om nogle racer der en gang i hvert fald bestemt ikke blev anbefalet at købe hos DKK opdrættere, mener bl.a. Jack Russell var en af dem ... der er også blandt skotte opdrættere nogle der efterlyser større krav end de der stilles af DKK , men de kommer ikke rigtig igennem med det ...


  • #215   27. jan 2019 Ja, Hanne, det har helt sikkert været mit indtryk, da jeg startede herinde, at mange havde en forventning til DKK, der ikke helt svarede til virkeligheden.

    Heldigvis er der jo mange gode opdrættere i DKK, som ikke bare holder sig til laveste fællesnævner, men som virkelig gør meget for at lave et godt opdræt. Men man skal som køber selv se sig for.



  • #217   28. jan 2019 Personligt kunne jeg bestemt også godt tænke mig at DKK strammede op og satte nogle lidt skrappere krav til deres opdrættere om de forhold de som minimum skal byde deres hunde. Lovens mimnumskrav er for mig at se - som ansvarsfuld hundeejere, der vil gøre det godt for mine hunde - alt alt for lave og latterlige. DKK burde da gå foran og sætte nogle krav der harmonere lidt mere med moderne hundehold og nyere forskning i hundes adfærd. Akurat som de burde gå foran og stille nogle krav til de avlsdyr deres opdrættere anvender. En DKK stambog burde være et kvalitetsstemple. Det er det ikke pt.

  • #218   28. jan 2019 Den dag størsteparten af de aktive medlemmer i DKK og specialklubberne ønsker en anden linje med opstramning på krav til både kennelforhold og sundhedstest og er villige til at prioritere det højt, måske på bekostning af medlemstal, så vil der formentlig også ske nogle ændringer.

    Der sidder en bestyrelse, der kan væltes, hvis der virkelig er stemning for det. Jeg tror bare, at vi må konstatere, at det er ikke tilfældet i øjeblikket. Eller også mangler der folk med den holdning, der er villige til at yde den store indsats der skal til for at drive en så stor klub med så mange aktiviteter.


  • #221   29. jan 2019 Det er jo altid muligt at sende forslag til DKK, men hvis det skal ændre noget, kræves det at flertallet af de aktive medlemmer går ind for forslagene på et niveau, så de er villige til at prioriterer det.

    DKK er jo ikke uvidende om den kritik afskaffelse af nogle af kravene om sundhedstest har skabt.


Kommentér på:
DKKs standarter - jeg er skuffet

Annonce