{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Hvor er jeg træt af min nabo.. {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i rækkehus og har på den ene side en enlig mor med en datter på 7 år, jeg har siden jeg flyttede ind for 1½ år siden prøvet at gøre det klart for barnet at hun ikke måtte snakke med mine hunde (Fluffy er meget bange for børn og især hende) Men hun fattede det bare ikke og blev ved med at følge efter mig på ture hvilket gjorde min hund kravlede i frygt for hende, 1 gang tog jeg hende i at sidde med begge arme igennem min hæk imens Fluffy var i haven og stod og knurrede af hende. Til sidst tog jeg fat i moren og forklarede hende at min hund altså er meget bange for børn så hun blev altså nød til at tage en snak med sin datter, men hun blev ved med at sige at hun jo var vandt til dyr (katte) og til sidst sagde jeg til hende at jeg ikke kunne garentere for at Fluffy ikke ville bide hendes datter, hvis hun ikke lod hende være, og straks udbryder moren åhh nej jeg vil jo ikke have hun bliver bidt og da jeg jo ikke kan holde min kæft siger jeg højt nej jeg vil sgu heller ikke have min hund bliver mere bange end hun allerede er.

Nå men det hjalp altså nu går hun væk når hun ser jeg kommer med hundene, men til gengæld fadt jeg i går ud af at hun går rundt og spræder løgne herude.
Der stod 2 børn på omkring de 10 år uden for min have og så siger den ene det er den der jeg fortalte dig om (hundene var i haven) ja den er den der var ved at æde ........ (barnets navn, altså min nabo) og hvis ikke hun havde nået at flå den væk ja så var den død nu for så var den blevet aflivet!!!!! Øhh what tænker jeg men når ikke ud før de er væk, men så tænker jeg tilbage og nu kan jeg sgu da godt forstå at alle flygter når de ser mig komme gående med hundene, især forældre når de kommer med deres børn...

Hvad kan jeg gøre ved det her, folk vil jo åbenbart ikke tro på mig og jeg er da bange for at der på et tidspunkt er en der melder mig til politiet for at have en hund der bider...

Det skal altså lige siges at Fluffy ALDRIG har bidt nogen og det tvivler jeg også på hun nogensinde vil gøre, hun er utryg ved børn og netop derfor holder jeg hende væk fra børn... Men det er ikke sjovt at folk går og siger min hund er farlig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er jeg træt af min nabo..
  • #1   15. apr 2007 ... suk

    Har desværre ikke svaret på dit problem, men dybt suk på din vegne


  • #2   15. apr 2007 Du kan ikke forlange at folk ikke må gøre opholde uden for din have (vejen er jo offentlig) ...:-)

  • #3   15. apr 2007 der er ikke såmeget at gøre du kan jo ikke tahe fat i alle og fortælle dem hvad der skete og det nytter ikke noget at snakke med sladdertanten ved siden af. du kommer nok til bare at ignorere det.

  • #4   15. apr 2007 ja det er squ trist hun er nød til at sprede historier...:-(

  • #5   15. apr 2007 jeg tænker på om ikke det kunne være en god løsning at tilvænne din hund stille og roligt til børn? Det er lidt en omvendt problematik af den vi engang havde her på vejen - dog var der intet sladder eller konspirationsteorier GG børnene på vejen var skidebange for battie, men efterhånden i samarbejde med forældrene vader alle vejens børn, og der er dælme mange, ind og ud i vores hus og haveog elsker nu Battie..

  • #6   15. apr 2007 Babett jeg forlanger da heller ikke at folk ikke må opholde sig uden for min have, hvor fik du lige det fra?? Jeg forlanger at alle ungerne herude holder sig fra min hund da den er bange for dem og de ikke stikker deres arme ind i min have, det er jeg da i mine fulde ret til.. Mit problem er nu at fordi jeg vil tage hensyn til min hunds svage psyke ja så har min nabo gjort hende til et frådende monster der æder alle, hvilket alle der har mødt hende kan skrive under på hun ikke er.. Og nu er jeg bange for at en eller anden hysterisk forældre skal melde hende til politiet.

  • #7   15. apr 2007 Kan du på en eller anden måde sætte et hegn op???

    Babett det er sikkert rigtigt, men det er ikke det Nadjas tråd handler om... Det er da synd for hunden og nogle (andre end mig gnæk gnæk) vil sikkert også synes det er synd for ungen... Jeg synes da bare det er træls med sådan en nabo,,,


  • #8   15. apr 2007 Øv Nadja:-(

    Jeg aner ikke, hvad du skal gøre.. Du kunne måske tage en venlig snak med din nabo, men jeg ved ikke om det vil nytte noget


  • #9   15. apr 2007 Nadja... tror jeg ved hvordan det føles... Og det er da bestemt ikke rart... Tyson er også før blevet kaldt for dræberhund osv... Men lad dem.. Du ved, din hunde ikke er farlige.... Og du kan jo ikke blive meldt til politiet uden beviser.. vel..?

    Og hvis små børn vil stå og sige sådanne nogle ting, så lad dem.. Det er da bedre end at de går efter dig og fluffy kryber og er møg bange på turen..

    Op med humøret og tag dig ikke af folk... *S*
    Tror ikke man kan gøre så meget andet..


  • #10   15. apr 2007 Der er ikke rigtigt noget at gøre.
    Har et ligende problem her hvor jeg bor.
    Jeg har valgt at lukke ørene for alle deres løgne.
    Men tager da gerne en snak med folk hvis de kommer hen til os.
    Kan foreslå dig hvis du falder i snak med nogle af forældrene til de børn en dag, så forklar dem hvordan det hænger sammen.
    Det har jeg gjort her og det virkede.


  • #11   15. apr 2007 Anna du kan ikke vænne hende til børn jeg har prøvet i 2 år nu og hun kan stadig være utryg ved min lillebror som hun ser 3-4 gange om ugen og han er altså 12 år.. Hun er fra Grækenland og har været bange for børn siden jeg fik hende.

  • #12   15. apr 2007 Banehunden Babett . barnet havde jo også armene inde i haven.. Det kan man gidt forbyde..

  • #13   15. apr 2007 gidt = godt

  • #14   15. apr 2007 Jeg synts du skulle lægge sedler i folks postkasser om det der bliver sagt ikke passer, men at din hund "bare" er bange for børn.. evt invitere de voksne på kafe/the/hvad de nu vil have så de kan se hvor sød hunden(e) er smiley

  • #15   15. apr 2007 Nadja: jeg skal gerne skrive under på at Fluffy ikke er et frådende monster *G*

    specielt ikke sådan som hun tøffede rundt mellem os alle i dag *S*


  • #16   15. apr 2007 Barnet kan ikke gøre for det, hun har nok svært ved at forstå hun ikke må nusse den lille søde godte - men hvad nu hvis du lod være med noget som helst? Nogle gange kan det gøre tingene værre ved at man prøver i sin gode mening at sige "for meget" for at beskytte hunden og barnet?

  • #17   15. apr 2007 Nadja: Politiet kan jo ikke gøre noget ved det så længe der ikke er bevis på at hun har bidt nogen.. Du må fortælle om de problemer du har haft med naboen og fortælle dem hele historen, hvis det skulle nå så vidt at politiet kommer..
    Og du må jo fortælle til dem du kan, at din hund altså ikke gør noget men blot er utryg med børn..

    Synes næsten også at du burde tage endnu en snak med din nabo omkring det og sige at hun bedes lade være med at sprede rygter om dig og at du blot sørgede for at hverken hund eller barn "kom til skade".. Hun burde da være taknemmelig..? Barn skal ikke gå hen til en fremmed hund, lige meget hvad!!


  • #18   15. apr 2007 Min have er hegnet helt ind med tråd hegn og en høj hæk hele vejen rundt, men det har ikke stoppet dem i at mase deres arme igennem.

    Jeanette jeg har ikke gjort andet end at tage pæne snakke med moren op til 20 gange fordi hendes datter ikke fattede noget og moren har nusset med Fluffy flere gange, hun elsker jo mennesker bare ikke børn.

    Men jeg kan ikke se der er noget i min historie der skulle gøre det var synd for barnet, hun har jo bare fået besked på at holde sig fra min hund...


  • #19   15. apr 2007 7 årige børn er altså ikke dumme.. De kan godt forstå en besked, ellers ville de godt nok have det svært i skolen..

  • #20   15. apr 2007 det der med at sprede løgne- syntes jeg du skal gå til hendes forældre- det skal hun vænnes af med- selvom vi er voksne mennekser- ved jeg på min egen egen krop jeg hader løgn og hvad det ikke gør ved en, er sgu da så lige meget om løgnen kommer fra et barn eller en voksen- det er så uforskammet- at jeg mener barne skal sætte på plads af sine forældre...

  • #21   15. apr 2007 det kan da også være hun har det svært i skolen, det ved vi intet om S men jeg ved da at min 6 årige ville, trods mange formaninger, have svært ved at holde nallerne fra en lille sød vaps - hun har så efterhånden lært det, måske handler det mere om at moderen ikke respektere og er lydhør overfor, at hendes barn risikerer et blive skadet fordi hunden er bange..Det er ikke en let situation, rygterne ville jeg falde op og ned på SS

  • #22   15. apr 2007 Anna lige i det her tilfælde er jeg nød til at beskytte Fluffy en del, jeg har lige brugt de sidste 3 måneder hos Kisser med hende for at gøre hende stærkere psykisk fordi hun nærmest kravlede uden for af frygt. så det skal altså ikke ødelægges igen når hun nu gør så store fremskridt.

    Janne ja hun hyggede sig rigtig i dag, hun tullede bare stille rundt for at se om der sgu være nogen der tabte noget lækker i munden på hende smiley

    Dina ja jeg mener også at hun burde være glad for at jeg har henvendt mig til hende inden det gik galt, men undskyld hun er altså ikke den skarpeste kniv i skuffen, min mors veninde har arbejdet sammen med hende...


  • #23   15. apr 2007 Næh jeg ved det heller ikke Nadja:-(

  • #24   15. apr 2007 Nadja - jeg taler ikke om hvem mod hvem SS kan se du har en hund med et seriøst problem, men samtidig er det svært for børn, hvis de ikke får formaninger hjemmefra at holde nallerne væk. Jeg forsvarer ikke den ene eller den anden da SS

  • #25   15. apr 2007 Karin H Det hjælper ikke at snakke med moren om det da hun selv går og siger min hund er farlig jeg overhørte hende i dag da hun stod og snakkede med en uden for og da jeg så kom ud med hundene for at lufte dem tog den anden person straks sin hund på armen og løb væk... Øhh prøv lige at se mine hunde ser de så farlige ud???

  • #26   15. apr 2007 Nadja: Ja, det er jo altså lidt svært hvis moderen selv ikke har hovedet skruet på det rigtige sted.. Men det kan altså simpelthen ikke være rigtig at der skal spredes rygter om at du har en frygtindgydende og farlig hund, når det eneste du prøver på er at gøre det rigtige.. Ved hvor bitter man kan blive når man prøver at gøre sit bedste, men alligevel får modgang..

  • #27   15. apr 2007 Anna det ved jeg godt jeg er bare så træt af dem efterhånden, nu har jeg kæmpet med dem i 1½ år og det gør det altså ikke bedre at Fluffy prøver at æde deres ene kat... Og det er ikke fordi hun ikke kan lide katte, vi har selv 5 som hun sover i ske med, men deres hankat som hverken er neutraliseret eller vaccineret kommer konstant i min have og angriber mine katte og dem forsvare Fluffy jo og i sidste uge var det altså tæt på at hun fik fat i den, i min egen have...

  • #28   15. apr 2007 Jeg kender det GODT!! Raija vil hverken høre eller se børn. De skal bare VÆK fra hende..
    Raija ligner jo en putte nutte hund og derfor spørger børn også altid og de ikke må prøve at kramme hende når vi går tur forbi dem..
    Jeg siger så nej. Børnene kigger lidt. Og så går de til angreb på hunden alivel,.
    Så går fanden i solva *gg* Og så bliver der bare råbt vil i så lade hunden være. Ellers skal jeg personligt bide jer..
    Prøvede engang at børnene synes jeg var sjov. Men de holdt op med at røre ved Raija..
    Skøøønt..

    Sikke en nabo at have :s Jeg hader folk med bred og udhulet mund.. Puhha...

    Men var det mig ville jeg nok sige. Jo min hund er menneskeædende.. Meget... Bare i holder jer væk smiley


  • #29   15. apr 2007 Dina ja det er virkelig frustrerende, i forvejen søger jeg for at tjekke inden jeg går ud af min hoveddør med dem, der ligger jo selvfølgelig en legeplads lige foran min dør !!!! Og de er ALTID i snor her hjemme, de bliver kun sluppet i skoven og på marken osv... Men aldrig her hjemme, netop fordi der er så mange børn.

  • #30   15. apr 2007 Jeg kan godt forstå hvorfor de er bange for dine hunde Nadja. De er også rigtig farlige....de slikker/kysser og maser en ihjel når de vil putte*GGGG*

    Så var der det med den kære lottogevinst igen, så vi begge kunne finde et andet sted at bo :o(

    Jeg ved ikk hvad du skal gøre, for tror desværre ikk der er meget der siver ind hos din nabo...og de unger jeg har set og hørt indtil videre ude hos dig, er godt nok stride synes jeg (som ham der ville slå kattene ihjel med en kæp)!!


  • #31   15. apr 2007 Nadja - kan godt følge dig, men omvendt må deres kat ikke være i din have! så hvis den bliver ædt er det naboens egen skyld.
    En kæk bemærkning; få en GD så slipper du for alt det bøvl GGG kun gas..kan se det er opslidende af H til..håber I finder en løsning på det så i ikke alle ender med at gå helt ned..


  • #32   15. apr 2007 Anna hvis jeg får en GD så må jeg jo alligevel finde noget andet og bo i for der skal jo også være plads til mig *GG*

    Ja jeg er også ved at være kold over for den kat, jeg elsker katte men den der er jeg bare så træt af, den pisser i min have og det stinker fordi den er kønsmoden og så er den nu begyndt at kaste sig mod min ruder hvis mine katte ligger op af dem og sover. Så enten får Fluffy snart lov at tage den ellers havner den lige pludselig på inges katte hjem for den er hverken øremærket eller chippet, ja den har aldrig været hos en dyrlæge.


  • #33   15. apr 2007 Nadja: Man kan da ikke regne med at en hund kan lide katte..? Så der er folk altså virkelig snæversynede, hvis de af den grund tror hun er "en dræber".. Bella jager da også altid en kat væk fra vores have.. Den kat har også flere gange bidt vores kat slemt så hun måtte til dyrlæge..
    Det er da naturligt at hunde jager fremmede dyr ud af deres have.. Det er jo deres territorium..

    Men jeg tror altså virkelig at jeg havde henvendt mig til moderen igen og igen og bedt hende om at sprede rygter om min hund.. Jeg kan slet ikke tollerere sådanne mennesker som skal sprede rygter om andre, for selv at stå i bedre lys..

    Synes virkelig det er en ubehagelig og uheldig situation du er kommet i, og kan sagtens forstå din frustration..


  • #34   15. apr 2007 Nadja: Havde jeg været dig havde jeg taget katten og var kørt forbi Inges kattehjem!!
    Næste gang katten kommer og forsøger at overfalde min kat, så bliver den taget i nakken og smidt ind under bruseren.. Så kan det ellers være den kan holde sig væk.. Men hvis jeg opdager at den ikke er øremærket, så er det også afsted til internatet..
    Den har også prøvet at overfalde en lille hund på 4 kg.. Den er virkelig strid.. Bella tør den dog ikke at lægge sig ud med.. Det er sgu altid noget..


  • #35   15. apr 2007 Dina det her er også et ordenligt brød af en hankat den er på str med min Gizmo og mine katte er ikke særligt store og det er kun 2 af mine der kommer ud og de går ikke ud af haven, den ene som er den han er mest efter er en lille hunkat på 5 år som vejer 3 kg og den anden er min 1 år gamle hankat som bare vil ud og ligge på mit havebord når solen skinner og når han så høre en lyd så er han inde som lynet...

  • #36   15. apr 2007 åhh jeg har det! en godylvandmaskinpistol - så kan nabokatten og moderen + barnet få sig et godylt sprøjt GG nu bliver jeg vist lidt for kæk SS

  • #37   15. apr 2007 Anna vandpistolen er afprøvet på katten og det virkede bestemt ikke, den har lige haft kastet sig mod ruden igen...

  • #38   15. apr 2007 nadja.. har samme problem med en kat her.. den pisser på mine rammmer med cola og overfalder min kat,så han må til dr dyr.. sidste gang var igår.. så nu er krigen igang.. Hvis jeg finder ud af at katten er en strejfer og intet hjem har,blir den indfanget og indleveret ved dyrlægen

  • #39   15. apr 2007 Ja det læste jeg godt den anden dag Stine og der er altså ikke noget der lugter værre end en gang hankatte pis... Jeg har bare kunne lugte det i mine have de sidste par dage hvor solen har stået på og min egen er ikke blevet kønsmoden endnu. Så det er i hvert fald ikke ham... Har jo så også set det er naboens...

  • #40   16. apr 2007 Nadja........er det et råd du søger her.......og hvis det er det.....er det så er råd mod dumme naboer......dumme børn.......dumme katte.....eller?
    Kan se at ingen på HG kan tilfredsstille dine krav.......har du spekuleret på hvor problemet egenligt ligger?

    Hilsen Lise


  • #41   16. apr 2007 Øhh Lise hvad snakker du om??? Problemet er min nabo og hendes (undskyld) dumme unge som igen i dag har jagtet mine hunde på en tur...

Kommentér på:
Hvor er jeg træt af min nabo..

Annonce