{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Halten {{forumTopicSubject}}

Tager I hunden til dyrlægen med det samme den halter?
Min hund er idag kommet til skade til agility (Han sprang ret højt ned fra en forhindring). Han halter lidt når vi tuller rundt herhjemme, og når han skal gå lidt stærkere så halter han mere.
Jeg tænker vi tager til dyrlægen imorgen, men må tilstå at jeg er lidt i tvivl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halten
  • #1   11. feb 2019 hvis det pga en skaden er sket ved agility, ja så ville jeg. men hvis jeg ikke ved hvorfor ville jeg give den ro og se hvordan det udvidede sig. men jeg er også en pyller hundemor.

  • #2   11. feb 2019 Jeg havde ventet. En dyrlæge vil med garanti ordinere et par dages ro og evt smertestillende. Næste skridt er røntgen, og det får du såmænd ikke lavet i dag alligevel.

    Hvis hunden kan støtte på benet, er det jo alligevel ikke noget akut. Og efter en nats hvile, kan du se om det er noget der kræver et nærmere tjek. Se evt om du kan mærke hunden igennem i morgen tidlig, om der er hævelser eller varme, om hunden reagerer når du rører bestemte steder.

    God bedring smiley



  • #3   11. feb 2019 jeg havde ringet og bestilt tid men havde ikke hastet afsted da de starter med at ordinere ro men ville da gerne have en tid

  • #5   11. feb 2019 Næh havde evt givet en dosis smertestillende hvis du har det liggende og set det an. Blir det mærkbart bedre over de næste dage ville jeg ikke gøre mere ved det. Er det ligeså slemt i morgen ville jeg få det tjekket

  • #7   11. feb 2019 Jeg ville se tiden an til onsdag. Og holde hunden lidt i ro indtil. Hvis den stadig halter onsdag så ville jeg tage forbi dyrlægen til tjek.

  • #8   11. feb 2019 Vi har desværre ikke smertestillende, og det kan man vel ikke få uden de ser hunden?

  • #9   11. feb 2019 det kommer an på dyrlægen men sandsynligvis nej

  • #10   11. feb 2019 Jeg tænker ikke han ville støtte på den, hvis noget er brækket. Men han sprang ned fra en rigtig høj forhindring.
    Hvis han har det på samme måde imorgen er jeg stadig i tvivl, om vi skal køre ud og hente noget smertestillende.

    Trine- Hans halten er let så længe vi er indenfor. Når vi går hurtigere så støtter han ikke meget på den.


  • #13   12. feb 2019 Hvis ikke jeg ligefrem har mistanke om brud eller andet alvorligt, så tager jeg det roligt. Giver tid, og ser om ikke at det bare skal have lidt ro/hvile i et par dage.
    God bedring.


  • #14   12. feb 2019 Trine- Ja det kan jeg godt regne ud smiley Men bliver jo nød til at kende omfanget af problemet, hvis du forstår.

    Isabelle- Ja jeg tænkte det samme smiley Men shit jeg synes det kan være svært at vurdere alligevel


  • #15   12. feb 2019 Ro i 1 uge MED smertestillende. Hvis det ikke går over, så røntgenbilleder og evt. besøg hos en ortopæd og/eller kiropraktor, som kan hjælpe med yderligere udredning.

    Enya skadede desværre sin skulder sidste år. Man kunne intet se på rgt. billeder, men jeg fik 3 personer (2 kst/massør/fys og 1 kiropraktor/fys) til at mærke hende igennem, og de var ikke i tvivl om hvor skaden var og hvor slemt det var.
    Diagnosen blev et skadet ledbånd = 2 måneders genoptræning m. waterwalker og øvelser der hjemme. Kun rolige gåture i snor og absolut ingen leg eller træning.

    Derefter var hun så god som ny, og løber igen væddeløb, går rally og render fri i skoven med hundevennerne. smiley

    Jeg håber, at det bare er en lille forstrækning som går over af sig selv. smiley


  • #16   12. feb 2019 Jeg giver det typisk nogle dage i ro inden jeg smutter til dyrlæge.
    Men jeg har også et lager af forskellig smertestillende til forskellige ting liggende.

    Anti Inflammatorisk smertestillende er en ret vigtig del af akut behandlingen, så hvis du ikke har det, så synes jeg du skal omkring dyrlægen.
    Det kan også være meget smart ifht at lokalisere skaden og evt få laser behandlinger som virkelig kan gøre underværker når man kommer tidligt i gang.
    Men kræver jo man ved ret præcist hvor skaden sidder.

    Pøj pøj med hende!


Kommentér på:
Halten

Annonce