{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Bor jeg et forkert sted ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes der er utroligt mange mennesker, som har talrige eksempler på hvordan deres hunde er blevet overfaldet af andre hunde.
De har altid deres hund i snor, men så kommer der en sværm af andre hunde og overfalder og skambider deres hund.
De kan stort set ikke gå 5 skridt med deres hund før der kommer en løs hund farende og springer på deres hund.

Jeg er ét stort spørgsmålstegn.

Jeg kan ikke, med min bedste vilje, mindes at der nogensinde er kommet en løs hund farende hen til min hund.

Faktisk er det ekstremt sjældent jeg i det hele taget ser løse hunde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bor jeg et forkert sted ???
  • #2   17. apr 2007 Jeg oplever det heller ikke så tit.. Men i lørdags gjorde jeg så.. En stor hanhund. Den overfaldte ikke Luna (sådan bidsk) men forsøgte at hoppe på hende.. Og den var bare kodyl stor, og svær at hive ned og Luna kunne intet gøre..

Den kom bare ud fra et hus (vi gik på en vej i en lille landsby), snusede og dansede lidt omkring Luna og så synes han åbenbart hun var for lækker..

• #3   17. apr 2007 Samme her..Jeg går ofte løs med mine, og møder mange hunde både med og uden snor. Har aldrig oplevet at de er blevet overfaldet.

• #4   17. apr 2007 Pyh....

Godt jeg ikke er den eneste ;O)

• #5   17. apr 2007 Jeg har heldigvis ikke oplevet at mine hunde er blevet overfaldet når jeg har været ude at gå.

Men har oplevet (ikk tit men det sker) hunde der har været løse, som er løbet hen til os. Har oplevet det nogle gange med folk der har været ude at cykle med hunden løbende ved siden af sig, og så en enkelt gang en hund der løb over vejen fra en rideskole med ejeren efter den...og så nogle få gange herude hvor jeg bor.

Heldigvis har der ikke været sket noget....men jo det sker, at jeg møder folk med hunde, hvor hunden har taget turen hen til os. (og her snakker jeg ikk om i skoven osv, men på stier og fortove.

Men vær du da bare glad for at du ikk har oplevet det :o) det er ikke specielt rart når man ikk kender den anden hund.

• #6   17. apr 2007 Jeg bor et forkert sted...

Der var hundekamp ude foran mit vindue i lørdags.

• #8   17. apr 2007 Jeg så nu tit løse hunde da jeg boede i randers, de fleste af dem var velopdragne og venlige men der var altså også et par stykker som ejerne overhovedet ikke havde styr på samt et par stykker som absolut IKKe var af venligt sind.
    F.ek.s. var der en mand som havde en collie blanding og selvom hunden var (nogenlunde) velopdragen og gik pænt ved hans side så bed den ud efter andre hunde der ville passere og hvis han ikke fik fat i den inden så løb den gerne efter... ham ser jeg stadig gå med hunden uden snor selvom jeg ( og andre ) flere gange har skældt ham ud og fortalt at det er uforsvarligt at gå med sådan en hund uden snor på....

• #9   17. apr 2007 har prøvet det 2 gange i kongens have (hvor der faktisk er linepåbud) og én gang op ved sj. odde

• #10   17. apr 2007 Kisser

Jeg bor ikke "et pænt sted"...

Masser af "udskud" her.... Så'n lidt Volsmose, du ved.

Især DERFOR det undrer mig.

• #11   17. apr 2007 Søster

Er Watson blevet så'n rigtig overfaldet og bidt ?

• #12   17. apr 2007 Weee

det er nok fordi de allsammen er bange for dig

• #13   17. apr 2007 Søster

"det er nok fordi de allsammen er bange for dig"

Hvorfor vidste jeg DEN ville komme, og hvorfor vidste jeg den ville komme fra DIG *ggg*

• #14   17. apr 2007 Weee

Heldigvis ikke, fordi de gange har det været sbtére (2x) og en cairn.. så jeg fik dem fra hinanden inden det blev for voldsomt. Og så har watson så lang pels at de ikke rigtig kunne komme til m d samme (der gjorde det også nemmere at fjerne de andre hunde fordi der ikke var kød der hvor de bed).. Af en-eller-anden grund er det altid mig der ender m en hund i hver hånd, ikke de andre ejere. Og det kan jeg godt undre mig over

• #15   17. apr 2007 vi har masse af løs hunde ved en stor mark egen - selvom det er tæt på et stort etage byggeri- det er meget til gene- for mange af ejerne kan ikk kalde ders hund til sig- det er få der kan det- jeg har oplet 3- 4 gange en anden hund løbe mod min som var i snor og den for på min hund uden grund- så bliver jeg ski sur- jeg syntes folk de tror de ejer marken og ser ikke ret titi op- de sankker med andre hundejere og jeg går på en sti ved siden af- det er møg irreterende folk ikke kan kalde deree hunde til sig- jeg slipper aldrig min hund løs, der er også tævehunde i løbetid osv...

• #16   17. apr 2007 Søster

Så skal du bare ha' en saks med når du går tur. Så kan du klippe de andre hunde væk fra kampsheltien ;O)

• #17   17. apr 2007 Weee

Du må være synsk!

Jeg vil forresten lige nævne at det m sbt'ere ikke har givet mig et negativt syn på dem, idet der har været tale om egetkøns-aggression, ikke mere.. Fejlen har ligget i at ejerne af disse har troet at min hund var en tæve og derfor bare ladet dem hilse...

• #19   17. apr 2007 Jeg må vist til at holde om m at kalde ham prinsesse når vi går tur..

smiley

• #20   17. apr 2007 Og en ting der undrer min ENDNU mere.

Når nu man bor et sted hvor der er SÅ mange hunde, hvordan f..... kan man så slæbe sin egen hund rundt i kvarteret i måske en halv time, og man møder ikke én eneste hund.

(Kæft Søster)

Har de en tissebakke til hundene.
    Lufter de dem på altanen ?

Overfor mig kan jeg høre de har hund. Den har gøet i haven hver dag i flere år, men jeg har ALDRIG set hunden.

• #21   17. apr 2007 Jeg har oplevet det en del gange, fordi der er mange løse hunde hvor jeg bor.
    Lilly er blevet overfaldet men det var i hundenskoven - det er sket to gange heldigvis uden nogen skade.
    Min nabos hund er også blevet overfaldet 2 gange - det var på gåturen - én gang så slemt så han måtte inlægges.

Jeg bor i Aalborg Øst.

• #22   17. apr 2007 Søster - Line påbud i Kongens have ? Uh, Jeg lod Cais løbe rundt i 3 timer engang heelt uden at møde andre mennesker - that is, på min side af hegnet :S Men dem der gik på den anden side blev noget forundret over en løs hund i haven smiley

Jeg har heller ikke oplevet et overfald herude i Ishøj hvor jeg bor, måske jeg er heldig smiley

• #23   17. apr 2007 Rilou

Jamen.. var det ikke efter lukketid?

• #24   17. apr 2007 Vi ser ikke så tit løse hunde,men nu bor vi så også ude på landet... men der hvor vi boede før var der da en eller to løse hunde men deres ejer havde styr på dem..

Det eneste der var, var at en dame som sidder i kørestol har en rotte, hvilket ikke er noget galt i,men hvis hun ikke kan styre sin hun når hun er ude og gå tur med den burde hun ikke have den,den kan ikke lide andre hunde heller ikke på de modsatte fortov,så hver gang vi gik tur med vores og hun var der blev vi nød til at vende om og gå en anden vej...

• #25   17. apr 2007 Søster - Well... Jo *rødme* Han synes det var super fedt at have så meget plads at løbe på smiley

• #26   17. apr 2007 Har da mange gange mødt løse hunde, men det er sjældent kommet til slagsmål, bare nogle markeringer, men nu stiller jeg meg heller ikke op og råber hvis der kommer en løst hun til mig, jeg slipper min egen fri, og så er det det. Da jeg havde min første cairnterr, for en del år siden kom der 2 hunde løbende, og gik lige efter hende, så der sprang hun op i armene på mig, hun var kun et halvt år. Det er nok den eneste gang jeg har været nervøs, jeg var heller ikke vant til at have så lille en hunbd.
    Da det skete næste gang, var hun blevet voksen, og det var en sch. den jagtede hende 20 meter så vendte hun om og sprang lige op og bed sig fat i snuden på hunden
    Jeg fik hende til at slippe, og sch rendte for livet.

• #27   17. apr 2007 Det skal så også siges at vores oplevelse i lørdags ikke var hjemme ved os selv, men ude i Herfølge, hvor jeg boede som teenager..

• #28   17. apr 2007 Har oplevet løse hunde et par gange, men ikke mere... Den ene gang var Daisy ved at blive parret da hun var i løbetid og der kom en løs hund over til os :o(
    Daisy var selvfølgelig i snor...
    Jeg blev nødt til at samle Daisy op....

• #29   17. apr 2007 Nu bor jeg på Bøhlandet, og har som regel min hund løs når vi går tur, men får altid fat i min hund når der kommer andre løse hunde, da min hund har været oppe at slås, hvor jeg troede at det ville få fatale konsekvenser for hende eller den hund hun sloges med.
    Jeg er ikke tryg ved fremmede hunde, og jeg oplever at folk opfatter det som en fornærmelse når jeg beder dem få fat i deres hund der løber direkte imod min hund. Det svar jeg som oftest bliver mødt med er: "Min hund gør ikke noget...." nej det er da meget muligt, men det gør min måske, og især hvis hundene mødes på ulige kår.
    Desuden synes jeg ikke det er særlig rart at fremmede hunde kommer løbende lige med kurs imod mig og min hund, og så er jeg ligeglad med om det er en venligsindet hund eller ej.

/ Trine

• #30   17. apr 2007 Jeg møder nogen hunde uden snor en gang imellem..

Men ejerne er altid flinke til at sætte snor på eller kalde dem på plads

Måske min udstråling sender dem,den tanke at det nok er bedst eller måske det er mine hunde..hmm

• #31   17. apr 2007 Jeg har stor set aldrig tyson uden snor,mest fordi han ikke altid vil komme når jeg kalder han har travlt med at snusse... men til træf har jeg ham løs..

hvor i mod draco har vi løs hvis vi er på en mark eller sådan noget men han kommer stort set altid når vi kalder..

• #32   17. apr 2007 Har oplvet løse hunde . . men de er aldrig nået at komme hen til os . . så var de nok også blevet ædt . . :o/ jeg råber for det meste af dem også piler de af sted igen . .

dog er det gået galt en gang hvor en Pudel kom over til os . .dog var det vores gamle dreng Sam der gjorde den noget og ikke omvendt . . :o/

men ellers er det faktisk ikke så tit jeg ser løse hunde heller . . og har heller ikke hørt om nogen "uheld" her over i lille Strib . . :o/

• #33   17. apr 2007 Jeg har jo også næsten altid Luna løs, men ser jeg folk komme med hunde - løse eller i snor - imod mig, kalder jeg Luna ind på plads..

Kommentér på:
Bor jeg et forkert sted ???

Annonce