{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Martin B
Martin B
Tilmeldt:
20. feb 2019
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 1

Rødligt akvarievand {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har et 30l akvarie, som er startet op for ca 2 måneder siden. Fiskene trives fint, men vandet har et rødligt skær. Jeg har ingen rødder eller andet i (se vedhæftet billede) Har fornyeligt skiftet 50% af vandet, og efter få dage er vandet rødligt igen.
Har nogen oplevet det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rødligt akvarievand
  • #1   20. feb 2019 Med kun 2 fisk i, er det let at komme til at overfodre, og derved kommer der ubalance i vandet og det kan farves af den grund.
    Det er utroligt lidt sådan to små fiskemaver spiser.
    Er der filtermaterialer i pumpen, der kan afsætte farve? Det ligner en pumpe med magasiner til forskellige filter materialer..
    Jeg ville også finde noget mørkt at sætte på bagsiden af akvariet, det gør underværker for helhedsindtrykket smiley
    Og skift gerne 50% af vandet hver uge.


  • #2   20. feb 2019 Ehhhh...... Nyoprettet bruger på hundegalleri spørger om fisk?

    Noget lugter af fisk her smiley


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 1
    #4   20. feb 2019 Hej med jer ?? Billedet snyder faktisk ret meget, ser jeg nu. Der er faktisk to sæt Mollyer, en sugemalle og seks rejer ?? Men de gemmer sig dælme godt.
    Tak for svar og ja et fiskespørgsmål i et hundeforum.....smells fishy ?? Fandt et andet fiskerelateret spørgsmål, så jeg tænkte det skal da prøves smiley
    MLA:
    Mht fodring hvor meget mad giver du dine fisk? Fik at vide at 1-2 gange var fint, så pt giver jeg lidt morgen og aften. Men det er måske derfor vandet ser uldent ud??


  • #5   21. feb 2019 Tror altså det er din væg der giver genskin og ændre farven i akvariet, du kan sætte film på bagsiden af akvariet, så du skipper for væggens genskin

  • #6   21. feb 2019 Jeg fodrer kun en gang dagligt, det er svært at sammenligne mht mængde af foder, men der må ikke ligge foder og flyde i længere tid , jeg har et 250 liters med en del fisk i, maller og rejer, og tæt beplantet, og skifter 40% vand ugentligt.
    Det kører upåklageligt.
    I det lille akvarie på 20 liter har jeg temmelig mange rejer, og en enkelt ansistrus unge, der skifter jeg 70%vand ugentligt.
    Se bort fra den hvidlige mallehule foran, troede jeg kunne fjerne den, men mallefar ruger på æg igen, så den måtte ligge der til han er færdig.

    Men tror dit problem vil løses ved hyppigere vandskift, mørklægning af baggrund samt mindre foder


    profilbillede
  • #7   21. feb 2019 Der er ikke rigtig andet end den hvide sten der kan give misfarvning i akvarievandet. Prøv evt. at fjerne den i en periode.

    Nu har du jo ikke spurgt til det, men akvariet er ikke rigtig stort nok til dine fisk.

    Et andet sted at få gode råd: www.akvariefisk.dk


  • #8   21. feb 2019 Enig med Kim.

    Er mollyerne tit i overfladen, som de to på billedet?

    Dit akvarie virker til at, være højere end det er bredt? Det begrænser antallet af fisk en del, da der er en mindre vandoverflade til at ilte vandet.


  • #9   21. feb 2019 enig ud med stenen smiley

    hilsen en der bor sammen med 4 akvarier pt... kun 4 lige nu og nej de er ikke mine men smukke og rådet er min mands smiley


  • #10   21. feb 2019 Du bør slet ikke have de fisk du har. Der er alt alt for lidt plads. De vil dø hurtigt. Den størrelse akvarium er kun egnet til en enkelt kampfisk fx. Eller rejer er også en mulighed.

Kommentér på:
Rødligt akvarievand

Annonce