{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Blanding af racer {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi har denne skønne dreng på 13 mdr.

Alfred er en Hittehvalp, og en blandningshund.

Det vides ikke hvilken race faren er, men moren skulle være en dsg/foxterrier

Temperamentsmæssigt er han selvstændig, ivrig, lærevillig, hysterisk, legesyg og blid..

.. Han er hurtig som lynet og springer nemt 2 meter. Han elsker at grave og stikke næsen i huller..

Han er en slank hund med lange ben på knap 13 kilo og spiser sparsommeligt, men dyrlægen siger han er som han skal være..

Alfred er grundet hans baggrund nervøs, stresset og angst for blive ladt alene. Han mister hurtigt koncentrationen ved træning og maden skal være meeeget lækker for at han kan genfinde koncentrationen...

Ud fra udseende og temperament, er det måske muligt for nogle af jer og vurdere hvilke racer der kunne gemme sig i denne smukke dreng..

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blanding af racer
  • #1   28. feb 2019 Han er fin. ligner en med krudt i smiley

    han ligner meget dsg


  • #2   28. feb 2019 Da det er yderst sjældent at der bruges foxterrier i blandingsavlen, vil mit bud være at der primært er dsg i ham. Derudover kan han jo være iblandet 10 forskellige ting. Det kan ingen vide.

  • #3   1. mar 2019 Tænker af samme grund som Mette m. westie at det er rimeligt usandsynligt at der er foxterrier i ham smiley Hans vægt antyder at der er noget der er større en dsg i ham, men hvad det kan være er rimeligt umuligt at sige.

  • #5   1. mar 2019 Er du sikker på det Kenzie?

    Jeg kender også flere der havde en "Foxterrier" blanding, men gik man dem på klingen, så havde de aldrig set tavler på hverken mor eller far.

    Så jeg tror altså at mange af de der Foxterrier blandinger, de har aldrig set andet faxterrier end hvis de er gået forbi én på gaden engang.


  • #7   1. mar 2019 Foxterrier - hverken ruhåret eller glathåret - er særlig talrig mere. Sidste år blev der registreret 36 ruhårede og 39 glathårede. TS hund er med sikkerhed ikke en krydsning indeholdende ruhåret fox, da dette ville have kunnet ses på pelsen (ruhår er dominant). Der laves ikke ret mange fox'er uden tavler. Selvfølgelig kan de komme til at indgå i en krydsning, meeeeen min oplevelse er den samme som Maj-britts. Hunden på billedet i startindlægget har ærlig talt ikke meget fox over sig smiley Typiske træk fra en fox er kort ryg og lænd, højt ansat hale, forholdsvist kraftige benstammer, 'kattepoter', højt ansatte øre og megalangt hoved og kraftige tænder.
    Jeg har tilgengæld set blandinger af DSG og lab ligne Alfred temmelig meget smiley
    P.S Jeg er vokset op med den ruhårede version af fox'en


  • #9   1. mar 2019 Disse er glathåret fox som de skal se ud smiley

    https://www.hundegalleri.dk/bruger/99682-jema_spot_s


  • #10   1. mar 2019 Alfred er en hittehvalp fra en politisag. Så han er adopteret fra internat, faren er aldrig set og moren skulle være dsg'ish.

    Ingen tavle på ham..

    Men i har nok ret i der ingen foxterrier er i ham.. Han er en højde springer og ekstremt hurtig. Kunne der bordercollie i ham?


  • #11   1. mar 2019 Han er lidt langhåret på halen... Det.må komme et sted fra... var dgs det?

  • #12   1. mar 2019 Aslan og Lens

    Ved det ikke.. Jeg har aldrig set moren. Alfred er hvalp fra en politi sag..


  • #14   1. mar 2019 dsg kan godt have det på hælen kan jeg se.

    umiddelbart synes jeg ikke jeg kan se bc i hunden


  • #16   1. mar 2019 Der kan godt være BC indblandet. Men igen det er ret svært at sige hvad den består af når man ikke rigtige har nogen spor at gå efter smiley

  • #17   1. mar 2019 Ved ikke om halen som sådan er busket, han har et voldsomt dobbelt knæk på halen, om det er medfødt eller den har være brækket ved vi ikke, knækket gør halen ser tykkere ud.. Men han har lidt længere hår på halen end på kroppen...

  • #18   1. mar 2019 Han ligner en rigtig skøn DSG blanding. smiley

    Man kan få lavet en dna test der skulle vise racerne. Men den er vist ikke ret troværdig selvom politiet bruger den i listehunde sager.


Kommentér på:
Blanding af racer

Annonce