{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beagle vs dansk svensk gårdhund
  • #10   14. mar 2019 De beagler jeg har kendt, har alle været destruktive, og splittet hjemmet ad, så jeg vil ikke anbefale, kun at have én, i en lejlighed.

  • #11   14. mar 2019 Nu har jeg dsg og han kunne sagtens bo i lejlighed. Han er aktiv udendørs og rolig indenfor. Han elsker at træne og kan blive ved og ved. Kan gå frit overalt og er en nem, sjov og kærlig lille hund. Han går rally og løber agility.
    Beagler kender jeg kun fra klubben. De larmer allesammen meget, især ved afbinding. Og så styre deres næse ret meget. Så nemme er de ikke at træne.


  • #12   14. mar 2019 når jeg har beagler i rådgivning er det fordi de stjæler bla. Jeg elsker dem lidt for de er kvikke smiley

    der var en der løb ud og gøede ved døren når ejeren havde sat maden på bordet... han faldt for den gang på gang hahaha

    den tillærte sig og så at åbne skuffer og kravle op på borde. da jeg kom havde den på vej op vef et uheld tændt et komfur og sat ild til huset så de tænkte de havde brug for lidt hjælp...

    en vild hund og aldrig en for mig smiley men jeg elsker den opfindsomhed og problemløsningsevne!


  • #13   14. mar 2019 Min genbo havde en, som jeg somme tider luftede, når han havde lange vagter.
    Den åd alt, hvad den fandt på vejen og havde snuden konstant i jorden.
    Når den stak af, var det eneste positive, at man kunne høre den jage på kilometers afstand.
    Man skal virkelig vide, hvad man går ind til med sådan smiley


  • #14   15. mar 2019 Du skal vide, at en beagle sjældent kan gå løs. Den har et eminent jagtgen og får den fært, så er alt andet ligemeget.

    Og ja før I går til angreb på mig, så læs, at jeg skriver SJÆLDENT!!!

    De to racer kan slet ikke sammenlignes.


  • #15   15. mar 2019 Beaglen er en skøn hund.

    Jeg opfatter den som noget mere robust en DSG´en. Der er meget stor forskel på jagt-lysten i linjerne. Hende jeg havde kunne uden problemer gå løs - det eneste hun tog fært af var ræv (så hvis der var fare for ræv, skulle hun selvfølgelig være i snor) og så alt tilberedt mad (en madpakke, der var smidt i et buskads opsporede og fortærede hun på rekordtid - og hun elskede at svømme rundt mellem ænder og andre fugle, og stjæle det brød, der var smidt ud til dem)

    Hun var ikke specielt gøende, og var faktisk en utroligt nem hund, at have med at gøre. Hun var YDERST trænbar (løb bla. agility), fordi hun seriøst ville gøre alt for en godbid.

    Af negative ting indrømmer jeg, at alt hvad der med god vilje kunne kaldes spiseligt (inkl. f.eks. dej, der stod til hævning) skulle lukkes hermetisk væk, hvis man efterlod hende ude af syne. Og jeg tror ikke, hun ville have kunnet trives som enehund. Vi passede fx. hendes storebror, da ejerens anden beagle skulle tilbage til opdrætteren for at få hvalpe, og han kunne slet ikke være alene hjemme.

    Og så skal man altså være opmærksom på, at det nuttede ydre normalt dækker over en jernvilje, og en stædighed der langt overskrider fx. de fleste terrier og spidshunde smiley


  • #21   15. mar 2019 Jeg har kun set dem i action på film smiley
    Til de store rævejagter. Med fine ryttere i røde jakker og jagthorn. Så sendte de beaglerne ud i en stor flok. De fandt fært og så glammede de ellers bare efter ræven. Og rytterne red efter.
    Rytteren der først fandt ræven fik halen.
    Om det foregik på den måde i virkeligheden aner jeg ikke.


  • #34   15. mar 2019 Min erfaring med beagle vs dsg er at beaglen hurtigere "lukker ørene" når den har en færd af noget spændende og kan oftes ikke gå fri af den grund.

    De er mere jordbundne end dsg'en er

    om den trives i lejelighed kommer an på ejeren.


  • #37   15. mar 2019 Holly - Nej, men jeg har venner der har haft en..

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #43   15. mar 2019 Beagler beagler beagler....

    I dag har lortekræet haft en fest imens jeg har lavet mad, med musikken kørende (som i, jeg kunne ikke høre hvad han lavede)!

    Han havde en fest! Et styk Tromborg fodcreme "spist". Gulvtæppet er i hvertfald dejlig blødt nu. En pose the .... Puff.... Og en halv bøtte vaffelrør spist med velbehag. Er det noget der sker hver dag? På ingen måde.

    Og så smelter man lidt igen, når kræet lægger sig ved siden af en og kigger med sine store brune øjne.

    Er du oprigtig interesseret i en beagle, så vil jeg anbefale dig at gå ind på www.beagleclub.dk og find en opdrætter du kan besøge. Det er en fantastisk race, men som ikke er for alle.


    profilbillede
  • #44   16. mar 2019 AG - jeg ved ikke om beagler er brugt på helt samme måde, men det du beskriver er sådan man jager ræv med foxhounds. Bortset fra at det oftest ikke er jægeren men hundene der når frem til ræven... Og flår den levende... så helt så romantisk er det ikke.

    Nu om stunder er den type jagt ikke lovligt (I England. Nogen steder i verden er det fortsat lovligt). I stedet lægger man fært ud, som hundene så skal følge og rytterne følger efter.
    Men det hænder ofte, at hundene ved et "uheld" får fært af en ræv og optager jagten på denne.


  • #45   16. mar 2019 Tusinde tak for alle jeres gode historier og inputs:)

    Havde læst de var meget “med snuden i jorden” og svære at kalde ind.

    Men at de var nogle små tyve og madører vidste jeg ikke??. Jeres historier har givet anledning til en del latter så tak for at dele jeres erfaringer??


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #46   16. mar 2019 Mette... Der findes mange skræk fortællinger om beagler, som simpelthen ikke passer, det er desværre bare nogle sejlivede nogle af slagsen.

    MEN lige præcis når det kommer til mad, så skal du aldrig stole på en beagle. Har den først én gang haft held med at stjæle noget mad, så vil den bruge resten af sine dage på at forsøge igen... Og igen... Og igen....

    Tilgengæld er der absolut ingen problemer med at have dem i en lejlighed, med undtagelse af at de kan have svært ved at lære at være alene hjemme.


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #50   16. mar 2019 CF... Som Caroline siger så er det jo ligegyldigt om det er i hus eller lejlighed. Egentligt er vi jo enige i at de kan have svært ved at være alene hjemme smiley
    Det var for at sige, at beagler sagtens kan bo i lejlighed. Du kan jo bare have to smiley Ej pjat, men der findes også dem som godt kan lære at være alene hjemme. Jeg har dog ikke evnet at lære dem det enkeltvis.


  • #53   16. mar 2019 Holly - det er vel ikke værre end så mange andre aktive racer. Jeg har boet i lejlighed med aussie og der findes jo rigeligt med BC'er o.l. i lejlighed. Så længe man gider opholde sig meget ude, så de kan få både fysisk og mentalt aktivering ser jeg ikke aktivitetsniveau som et problem.

    Det er mere evt støjniveau der kunne blive et problem, hvis ikke hunden er god til at være alene.
    Jeg synes dog ellers ikke jeg oplever dem som hunde der gør nonstop.


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #55   16. mar 2019 C F.. Har set, deraf jeg konkluderede vi var enige smiley

    Holly.. Indendørs er beagler generelt ret magelige dyr, nogen kan være grænsende til det dovne. Bestemt er det en dejlig luksus at have have, men det er jo ligegyldig hvilken race man har.


Kommentér på:
Beagle vs dansk svensk gårdhund

Annonce