{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Videreformidling af hunde {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg siger råd til, hvordan man bedst og nemmest kommer af med en mindre flok hunde.
Efter min far er gået bort, ønsker min mor ikke at beholde deres hunde. Til dels også fordi, hun gerne vil i en lejlighed.

Hvordan formidler man bedst fem hunde videre, og gør man det overhovedet?
Mine tanker går på, at hundene har levet sammen altid og nu er mellem 7/8 og 12/13 år gamle.

Afliver man dem? (Dette virker som en forkert løsning, men spørgsmålet står stadig..)
Finder man én der vil tage alle?
Finder (op til) fem personer, der vil tage én eller flere, hver?
Afleverer man dem på et internat?

Håber på nogle gode og brugbare løsninger.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Videreformidling af hunde
  • #1   22. mar 2019 Alt efter hvad det er for nogen hunde kan alle de nævnte løsninger vel være aktuelle? Men det kommer vel også an på hvor meget overskud din mor og/eller du har.

    Kunne det være en løsning at din mor beholdt de ældste og resten blev omplaceret sammen?

    Hvis hverken din mor eller du selv har overskuddet, ville jeg kigge mig om efter et internat eller lignende som kan omplacere hundene udfra en vurdering af den enkelte hund.


  • #2   22. mar 2019 Internat, jeg kan anbefale Fyns internat de er meget seriøse, de skal nok vurderer hundene og få dem pladseret rigtigt.

  • #4   22. mar 2019 Jeg tror det vil blive svært at få omplaceret alle 5 sammen.

    Det er trods alt de færreste mennesker i DK der bor så det overhovedet er lovligt at have 5 hunde.

    Men jeg vil sige at det nok også kommer an på hundene. hvad er det for nogle hunde, hvad har de været vant til af motion/aktivering, og alle de ting.

    Og så kommer det nok også lidt an på racen. De fleste racer bliver jo kun der her 12-15 år gamle, så at omplacere hunde på 12 og derover er jeg ikke sikker på jeg synes er en god idé.



  • #5   22. mar 2019 puha ... som de andre skriver så kommer det an på hundene, men jeg ville godt nok have ekstra svært ved at sætte hunde på 12/13 år på internat ... igen alt efter hundene så er der nok større chance for at hunde på 7/8 år finder nye familier ...

    det lyder lidt som om der er et hus der skal sælges ?? det sker måske ikke sådan bare lige, så jeg ville nok bruge tiden til at søge efter familier der vil tage de yngste hunde, gerne sammen .. og så se hvordan de ældste har det den dag det med flytningen bliver en realitet, er der ingen familie der vil have dem den sidste tid de er friske, ville jeg nok lade dem sove ind, selvom det byder mig imod ...

    kunne være rart at vide lidt mere om hundene inden man byder ind med råd ..


  • #6   22. mar 2019 Kondolere.

    En hund på 12-13 år er gammel, selv for de mindre racer. Der ville jeg personligt kun omplacere hvis der var et familiemedlem eller ven der sprang til. 7-8 år er stadig en frisk voksen hund i mange race. Der kunne jeg godt forsvare omplacering. Om i selv kan finde gode hjem eller de må forbi internatet først, kommer jo an på hvad i kan overkomme og hvor hurtigt det skal gå. Men internaterne har mange tråde og kontakter de kan trække på. Er det racehunde kunne man også tage kontakt til opdrætteren - måske de kender nogen det vil tage hundene. Eller kan hjælpe med en annonce i raceklubben eller en racegruppe på facebook.

    Håber i finder en god løsning.


  • #7   22. mar 2019 Du bliver nødt til at skrive lidt mere om hundene, race/størrelse er væsentligt. Små racer bliver for det meste noget ældre end store racer.

  • #8   23. mar 2019 Det drejer sig om chihuahua’er.
    Én er meget nervøs anlagt, men de andre er rolige.
    Der er, så vidt jeg husker, stamtavle på alle sammen. Mener ikke nogen af dem er købt fra samme opdrætter.

    De er ikke vant til store mængder af motion.


  • #9   23. mar 2019 Hvis de er med stamtavler, så prøv eventuelt at finde deres opdrættere.

    Ofte kan de være behjælpelig med enten gode råd til om i skal omplacere eller aflive, eller også kan de måske ligefrem være behjælpelige med at finde nye hjem..


  • #10   23. mar 2019 Og hvis ikke der er hjælp at hente hos opdrætterne, så send mig eventuelt en PB med oplysninger om de forskellige hunde, for jeg kender da til 2 der gerne vil have hund igen, men ikke synes de vil have hvalp, så de er på kig efter genbrugs-guld og jeg har lovet at hjælpe.

    (begge er oppe i årene så derfor vil de ikke have hvalpe igen,)


Kommentér på:
Videreformidling af hunde

Annonce