726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mette L
Mette L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Ny Pille mod lopper og flåter? Ny Pille mod lopper og flåter?

Hej alle sammen smiley

Jeg læste et indlæg for ikke så længe siden om nogle der havde fået en ny pille mod lopper og flåter som holder længere end de normale 3 med.
Men jeg kan simpelthen ikke finde opslaget (eller måske var det på fb)
Er der nogle som har kendskab til en pille der holder længere end 3 mdr? Min dyrlæge har ikke hørt om dem men måske nogle af jer har smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny Pille mod lopper og flåter?
  • #1   25. mar 2019 Jeg har ikke hørt om noget nyt, men Bravecto holder længere end 3 mdr. for mine hunde, i hvert fald for flåter, som er det, jeg behandler for. Jeg behandler normalt i april, og så er de faktisk dækket resten af sæsonen. Og der er rigtig mange flåter her.

• #2   25. mar 2019 Jeg bruger Bravecto og giver kun en pille om året - gerne her omkring April smiley
    Så helt enig med Lene N - de holder meget længere end 3 mdr smiley

• #3   25. mar 2019 Vi plejer at give to Bravecto om året. For så har vi hverken lopper eller flåter fra hunden. Men vi starter så også før. Balder HAR fået den første pille, da flåterne er vrimlet frem.

• #4   25. mar 2019 Jo længere de kan holde, jo stærkere/kraftigere er giften og den belastning som du udsætter din hund for. Tænk lige den tanke...... smiley

Det er jo i forvejen stærke midler, vi taler om.

• #5   25. mar 2019 Nexgard holder 3-4 måneder ikke kun 1 måned smiley

• #6   25. mar 2019 Jeg har gået over til Nexgard. Som Kirsten siger, så er det noget giftigt noget og jo længere den holder, jo mere gift. Jeg se spændt på at se hvor længe Nexgard holder. Plejede også kun at give Lucky 1 bravecto om året.

• #7   25. mar 2019 Ziva har fået bravecto, og kun en enkelt om året. Jeg venter med at bestille den, til jeg har fundet den første og så holder den resten af året.

Jeg håber at jeg kan skaffe en nexgard spectra i år, men et forum på facebook sagde at de stadig var udsolgt, men nævnte et alternativ som jeg ikke lige kan huske. Grunden til jeg hellere vil skifte, er fordi den dækker bredere og også nogle art af orm

• Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #9   25. mar 2019 #4
    Nu er det ikke fordi jeg har planer om at være doven og skifte til noget som holder længere.

Grunden til jeg spørger er fordi jeg faldt over et ok indlæg hvor der var en som fortalte at de lige havde fået et nyt middel ved deres dyrlæge som skulle holde i 6-10 mdr. Men min dyrlæge kendte det ikke og spurgte om navnet som jeg ikke kan huske. Hvilket gjorde mig nysgerrig på om nogle her inde havde hørt om det.

Vi har heller ikke haft problemer med at en pille ikke holder sommer ud, så jeg er fint tilfreds og min hund har heldigvis ikke nogle bivirkninger (som nogle hunde jo desværre får)

• #10   25. mar 2019 # 5

Bodil, det er ikke rigtig.
    NexGard holder kun 5 uger mod lopper og 4 uger mod flåter.

• #12   26. mar 2019 Kan du have misforstået at det skulle være en tablet - og der så er tale seresto halsbåndet?

• #13   26. mar 2019 #10, jep fabrikanten vil gerne sælge sit produkt, så der står 1 måned på indlægssedlen, men fakta er altså at sidste år virkede de her hos mig lige knap 4 måneder fra mine hunde fik tabletten til jeg igen fant en flåt på den ene og vi bor altså lige midt i flåt land og uden behandling er der minimum 5-10 flåter dagligt på hundene.

Kommentér på:
Ny Pille mod lopper og flåter?

Annonce