10.444 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Piller mod lopper Piller mod lopper

For ca 7 uger siden fandt jeg piller mod lopper.
Capstar Vet som virker på de levende lopper og
Program Vet som de skal have hver 4. uge.
Dette var en super løsning for mig, da jeg har 2 hunde. (så var der ingen fare for at de ville slikke hinanden i nakken efter en pipette.)
Men nu har jeg besluttet at de ikke skal have en ny pille efter de 4 uger. For jeg synes at de klør sig rigtig meget og min tæve har fået lidt "eksem" på øret pg ganske lidt på det ene ben. Men ved selvfølgelig ikke om det er pillernes skyld.
Vil bare høre om der er andre der har fået den mistanke til disse piller.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piller mod lopper
  • #1   16. jan 2010 Jeg kender ikke pillerne du bruger, men jeg giver Zisca hvidløgspiller eller hvidløgsdråber, det har hjulpet her...
    Jeg begyndte med det netop fordi Zisca begyndte at klø sig.

• #2   16. jan 2010 Tina P
    Jeg ville rigtig gerne bruge hvidløg, men når de kun vejer 5 og 3 kg er det svært at finde ud af, hvor meget de må få.
    De klør sig heller ikke pga lopper, jeg har tjekket hver dag i 3 uger og har ikke fundet nogen lopper. Da de er hvide og ikke har underuld plejer det at være "nemt" at se lopperne.

• #4   17. jan 2010 vi var på et tispunkt vild angreet af lopper her og det var et maridt og frontline kunne mine to hunde ikke tåle jeg brugte også pillerne til at starte med men de virkede bare ikke også blev de sprøjtet med noget andet i nakke dette virkede en uge nu har jeg brugt advokate dette virker mod mange ting lige fra lopper lus orm i næsten alle organer og denne gang har vi bare været fri for lopper vi er sammen med mange hunde mennesker både i fritiden og til udstilling så det var bare super træls med de der lopper og gjor jo at jeg ikke ville tage dem med rundt omkring da jeg selv får et føl på tværs over at folk kommer her med deres hund smæk fyld med lopper også kan vi bøvle i det næste halve år med de iriiterende små krypaf lopper men jeg tror at jeg holder fast ved advokate en periode ved ikke om det er så sundt i det lange løb men det er effektivt men skal købes på resept nogen dyrlæge har det tilsalg men det er de færeste kh sanne

• #5   17. jan 2010 Tusinde tak for jeresd svar alle sammen.

STEEN A: Jeg ville så gerne bruge hvidløgsdråber, men hvordan deler man en dråbe, når man har små hunde. Jeg har ikke kunne finde noget der passer til små hunde:(

MIXERNE P: Hvad er Advokate????

• #6   17. jan 2010 Uhhh jeg ville også gerne finde noget andet at bruge end gift mod lopperne. Har overvejet det med hvidløg. Men kommer hunden ikke til at stinke af hvidløg så? Hvis ikke så vil jeg da meget gerne have en "opskrift" på det.

• #7   17. jan 2010 Margit N: Jeg kan se du har en stor hund, så er det let med hvidløgsdråber. Dem kan du bestille over nettet.

• #8   17. jan 2010 Jeg har brugt dem nu her også..
    De har fint taget lopperne - dog synes jeg katten bliver ved at klø sig.. Men kan ikke finde lopper på hende.. (jeg er dog også meget kløe fikseret når det kommer til mine dyr)..
    Jeg synes de var en hurtig måde at slippe for levende lopper på - men stoler ikke helt på deres forebyggende endnu..

• #9   17. jan 2010 GINNE: Jeg kan se at du har en forholdsvis lille hund. Er det den du giver hvidløg? Hvor meget vejer den? Hvor meget hvidløg får den???

• #10   17. jan 2010 Nej det var pillerne jeg mente jeg har brugt - jeg er nemlig også nervøs ved hvidløg og min hunds ringestørrelse...

• #11   17. jan 2010 Natascha> program vet pillerne skulle være forebyggende. Derfor de to gives sammen. (Til katte skal man dog bruge dråber i stedet for piller i det forebyggede)

• #12   17. jan 2010 Natascha F: Som Ginne siger så skal man bruge Program Vet samtidig med Capstar. Så slipper man for pipetterne:)

• #13   17. jan 2010 advokate er et middel mod lopper lus flåter orm af forskellige slagt med mere mener også de tager midder det er pipetter til at dråbe i nakken men virker mod en masse ting men er også en form for gift men det er effektivt mod lopper vi har kæmpet med dem fra aug mdr til dec til de fik advokate har prøvet stort set alt på markedet kh sanne

• #14   17. jan 2010 Har lige været med til at bekæmpe et loppeangreb og det eneste de brugte var Capstar til hund og katte x 1 og så Advantage i nakken på alle kræene og siden er der ikke set en loppe ...

Program Vet har jeg ikke fidus til.

Hele huset er så sprøjtet i Trinol 810 (alle dørkarme, lister og vinduer)

• #15   17. jan 2010 Ginne: Vil bare lige sige at jeg har en anden tråd her inde hvor der er en` der giver sine små hunde Hvidløgspulver i maden, En knivspids.
    Det tror jeg godt jeg tør prøve.

• #16   17. jan 2010 Er hvidløg farligt siden i siger at man ikke skal bruge det til en lille hund? Hvormeget skal en golden have og kommer han ikke til at lugte? Og hvad skal jeg bruge? Det lyder til at der er flere muligheder.

• #17   17. jan 2010 Margit: Hvidløg er ligesom løg giftigt for hunde i for store mængder da det kan give voldsom blodmangel. Derfor skal det doseres med omtanke :o)

• #18   17. jan 2010 Margit N: Hvidløgsdråber:
    1 dråbe pr påbegyndt 12 kg hund pr døgn.
    Man kan læse mere om det her: www.pet-gourmet.dk

• #19   17. jan 2010 Okay. Mange tak.

Kommentér på:
Piller mod lopper

Annonce