{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Midler mod lopper..? {{forumTopicSubject}}

Ja, Bella (og garanteret også Mickey som vi passer) bliver gang på gang angrebet af lopper.. Vi har også kat, men hun er blevet loppebehandlet (med det man putter i nakken), så kan ikke se hvordan de kan blive ved med at komme tilbage.. Vi tager begge hunde i bad og vasker dem 2 gange med loppeshampoo og til slut lidt balsam..
Bella er det tydeligt at se på, da hun jo er hvid og ikke har så tæt og kraftig pels, men Mickey derimod har sort og tæt pels, så det næsteb er umuligt at se..
Hvilke midler vil I anbefale? De var lige i bad i går, og ved at hvi sman bruger det midel man putter i nakken, at så må de ikke have været i bad en uge før.. Har hørt at der også skulle være nogle piller imod det..? Håber virkelig at nogle kan hjælpe, da jeg meget gerne vil have de lopper væk..
Og hvordan kan de blive ved med at komme tilbage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Midler mod lopper..?
  • #1   28. aug 2006 Jeg bruger de nakkedryp (kan ikke huske hvilket mærke) og så giver jeg hvidløg i maden, og vi har ikke haft en eneste loppe inden for dørene, heldigvis da både jeg og Tara (ældste datter) slår vildt ud af bare et loppebid.

    Shampooerne giver jeg ikke meget for, lopperne kan blive resistente, ligesom med lus og luseshampo på mennesker.
    Loppeshampoo har aldrig virket efter hensigten på mine forældres hunde, derfor holder jeg mig fra det.


  • #2   28. aug 2006 Annette: Er hvidløg effektivt? smiley

  • #3   28. aug 2006 Jeg er ikke så meget for de kemiske midler, men du har jo virkelig et behov.

    Bayvantic skulle kunne holde til en del vand - men sørg for at katten er behandlet ordentligt!


  • #4   28. aug 2006 Miss Fisch: Okay.. Men er det ikke noget med at hverken mennesker eller dyr må få det i munden, mens det sidder i nakken og er vådt? Vi har jo 2 hunde, og de leger jo sammen, så der er stor sandsynlighed for at de ville få det i munden..? Eller er det kun med kattene? (da vi gav katten måtte mennesker hverken få det på hud eller i munden og ej heller måtte andre dyr..)

    Og ved I om man må bruge frontline selvom hunden lige har været i bad?


  • #5   28. aug 2006 Okay.. Så hvidløg Bayvantic...
    Nicola: Ved du hvor man kan få det Bayvantic? Skal nemlig ud og købe det i dag, så jeg kan få dem væk hurtigst muligt..


  • #6   28. aug 2006 Og mange tak for hjælpen folkens *S*

  • #7   28. aug 2006 Bayvantic fås på apoteket og hos Dr.Dyr.

  • #8   28. aug 2006 Måske skulle du prøve at "behandle" huset.
    Lopper kan godt gemme sig i gulvtæppet


  • #9   28. aug 2006 Lige et helt andet spørgsmål.. Mickey klør sig hele tiden, har enormt tør hud, sår rundt omkring på kroppen (små sår) og en smule røde pletter nede omkring maven (lige ved låret).. Nogle der ved hvad det kan være? Det er jo ikke vores hund og vil derfor ikke rende rundt og betale hans dyrlægeregning.. Ikke fordi vi er nærrige, men har i forvejen betalt alt for ham (mad, godbidder osv) og det var jo altså ikke meningen.. Så vil gerne høre.. Tror I det er noget der kræver akut behandling? For så må jeg lige tale med hans ejere og bede dem overføre nogle penge..

  • #10   28. aug 2006 Alex: Og hvordan "behandler" man så huset/lejligheden? smiley Har heldigvis ikke gulvtæpper, men de kan da garanteret også sidde i sofa, Bellas seng osv.. Men hvordan behandler man dog uden at vaske det?

  • #11   28. aug 2006 Bayvantic er det eneste af pipette midlerne, der kan holde til at hunden ofte går i vandet eller ofte bliver vasket - præcis som Nicola skriver smiley

    Hos mig er problemet flåter enmasse (fra de dagl. turere i mosen) og der er det kun Bayvantic der dur og kan holde dem væk i tilstrækkelig grad smiley

    Hvidløg i de rigtige mængder holder lopper væk på NOGLE hunde og katte, det virker kun forbyggende (i følge undersøgesler) så har dyret allerede lopper skal der andre midler i brug.

    Nogle af pipette midlerne giver nogle hunde lidt hudeksem - og hvidløg giver nogle hunde problemer, så man skal prøve sig lidt frem og bruge sin sunde fornuft smiley


  • #12   28. aug 2006 PasDuDat.. Jamen, man maser vel også hvidløget og putter det i maden..? Man kan da ikke bare proppe et helt fed i halsen på en hund? Eller er det en joke?

  • #13   28. aug 2006 Karina: oKay.. Have også planer om både at købe Bayvantic og hvidløg.. smiley

  • #14   28. aug 2006 Dina - du kan købe forskel. sprays til at "behandle" huset med, både på apoteket og i større supermarkeder.

  • #15   28. aug 2006 Der er ingen grund til både at give hvidløg OG Bayvantic, det er lige som livrem OG seler smiley

  • #16   28. aug 2006 Hvidløgs granulat er en del smartere - nemmere at dosere og spise for hunden
    Kan fåes i de fleste dyrehandlere og www.olivers.dk

    Dina - alle loppemidlerne fås hos dyrlægen eller på apoteket....

    Hvor har du købt det du hidtil har brugt??

    Ellers ring og snak med dyrlægen om hvad de anbefaler - for det skal jo både beskytte men også slå aktive lopper ihjel...


  • #17   28. aug 2006 PasDuDat >
    troede man skulle proppe et helt hvidløg i halsen på hunden?? Var du 2 år dengang?? Ja undskyld men det lyder usansynligt... tjaaa.. dumt.


  • #18   28. aug 2006 Nicola: Okay.. Jeg tager bare hen på apoteket og spørger.. De ved garanteret hvilke midler der både forebygger og dræber.. smiley
    Mange tak for hjælpen..
    Karina: Hvad nu hvis jeg gerne vil have både livrem og seler? smiley hehe.. Ej, starter så bare med bayvantic..

    Er der nogle der kan svare på det med Mickey og hans hudproblemer?


  • #19   28. aug 2006 hehe

  • #20   28. aug 2006 Det med Mickey lyder umiddelbart som noget hudeksem, men tag og ring til dyrlægen - det koster ingenting.

  • #21   28. aug 2006 Karina: Jo.. Det koster penge at ringe.. Ej, det er gas.. Må nok hellere ringe til dem og høre.. Er sgu bange for at det er noget der kræver behandling straks..

  • #22   28. aug 2006 Kathrine: Uha.. Så var det godt du sagde det.. Hmm.. Kan du fortælle lidt om advocate? Kan man også få det på apoteket?


    Til jer alle: Har lige ringet til dyrlægen og de kunne ikke svare på hvad det kunne være, uden at se på ham.. :-s Så må nok hellere lige tage en snak med hans ejere..


  • #23   28. aug 2006 hvidløg virker kun forebyggende... ikke behandlende - giver samtidig en lækker pels!!!

  • #24   28. aug 2006 Kat - der kan man bare se - godt du vidste det, een her har ikke kat og har derfor ikke undersøgt dette :-))

    Hold hunden fra vand så, hvis du vil have den fulde effekt af pippette middlet i alle 3 - 4 uger. Jeg ved af erfaring at kopmmer hunden meget i vandet (svømmer/bader flere gange om ugen), så aftager virkningen af fx Frontline Combo og Advantage med flere uger og meget hurtigt.


  • #25   28. aug 2006 Karina: Okay.. Så må Mickey undvære vand det næste stykke tid, selvom vi næsten altid går ture hvor der er søer.. øv.. Men der er vel ikek så meget andet for...

    I hvert fald skal I have mange tak for hjælpen..

    Uha Kathrine.. Det havde sgu ikke været godt hvis I var kommet til det.. Tør slet ikke tænke tanken..


  • #26   28. aug 2006 Kristina: Og er det så hjemmepresset hvidløg du bruger, eller noget færdigkøbt?

    Kristina, Kathrine og Karina.. Hold op hvor lyder jeres navne egentlig ens.. *G*


  • #27   28. aug 2006 Læs ALTID alle indlægs seddeler inden brug smiley

    Dina - mens de får loppemiddlere kan de godt komme i vandet, min Misja er i vandet hver dag (med meget få undtagelser) og der virker de andre loppemiddler så kun i små 14 dage - værd lige at have i baghovedt smiley


  • #28   28. aug 2006 .....de andre loppemiddeler = Frontline Combo og Advantage........*ss*....

  • #29   28. aug 2006 bruger altid hvidløg beregnet til heste eller hunde - har brugt pulver men bruger nu granulat... der står doseringsvejledning på, for store mængder hvidløg er nemlig skadeligt/giftigt for hunde.

  • #30   28. aug 2006 gik engang på et ridehold hvor der var 3 Karinaer en kristina en michael og en micha... prøv lige at spørg om vores ridelærer blev skør i hovedet... Tilsidst brugte hun hestenes navne i stedet!!!

  • #31   1. sep 2006 Haha.. Kan jeg sgu godt forstå.. Jeg ville da godt nok også være forvirret..

Kommentér på:
Midler mod lopper..?

Annonce