{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Camilla T
Camilla T
Tilmeldt:
26. maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Midler mod lopper og andet?? {{forumTopicSubject}}

Hej. Vi skal have en lille Cocker Spaniel hjem næste onsdag smiley Vi bor på en stor gård med masser af skov osv. omkring, og kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad I andre bruger mod flåter - lopper og andet? Har læst lidt om de der halsbånd, tic clip, og de lyder til at virke rigtig godt, nogle erfaringer? smiley :)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Midler mod lopper og andet??
  • #2   26. maj 2014 Brug hvidløgsgranulat på hundens mad. Det hjælper mod lopper, flåter og andre insekter. De kn åbenbart ikke lide blodets smag! Hvidløg er ikke giftigt for hunde i små mængder.

  • #5   26. maj 2014 jeg synes jeg har været de fleste "alternative" metoder igennem -hvidløg, cur1 (spray) mm.
    Tic-clip har jeg dog ikke prøvet, men agter det heller ikke.

    jeg bruger bayvantic/frontline og det fungerer ganske ok. Mine tåler det fint, og s længe der dryppes ca hver 4.-5. uge, har vi yderst sjældent flåter, men en enkelt kan det da blive til i ny og næ.
    eg har førhen osse kombineret med et flåt-halsbånd (kan ikke huske mærket, men det kostede ikke alverden og kan se det stadig fås i de fleste dyrehandler jeg kommer i). Så blev der kun dryppet ca hver 2. måned, og effekten var udemærket.

    Jg drypper kun om sommeren -lopper har mine heldigvis aldrig haft.



  • #7   26. maj 2014 Jeg overvejer at prøve det nye produkt Bravecto, som netop, som en skriver skal tygges og holder 12 uger.

    Vælger du noget andet så ville jeg til enhver tid holde mig fra Frontline da det kun er nogle få steder i landet det stadig virker.

    Capstar virker på levende lopper, ikke forebyggende, så det ville jeg ikke bruge medmindre der allerede var lopper i huset. Dog kan det med fordel gives med et andet produkt som er forebyggende. Men Capstar er unødvendigt i mine øjne medmindre der allerede er konstateret lopper.

    Har du kat så er Bayvantic no-go også da katte bliver syge og/eller dør af kontakt med selv meget små mængder af det. Så jeg vil ikke have det i samme hus som min kat.

    Advantage synes jeg er fint hvis ellers man har en sund og rask hund som kan tåle det :o) Det skulle være mildere end fx Frontline og Bayvantic. Hvorvidt det nu også er sådan ved jeg ikke.

    Jeg bruger hvidløg. Min allergihund har svært ved at tåle andet så hun behandles kun hvis der konstateres lopper og så er det med Capstar og Advantage.

    Kia har 7-9-13 aldrig haft lopper selv om katten havde dem med fra opdrætter. Flåter får hun dog stadig, det er sjældent, 1-3 gange om året, men hun får dem.

    Er vi i et område hvor der er meget vildt så vil hun få MANGE flåter desværre.


  • #8   26. maj 2014 Her bruges også bayvantic.
    Ikke én gang har jeg oplevet nogen former for utøj, mens han har været dækket ind med det smiley


  • Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #9   27. maj 2014 Pia, du skriver at det er vigtigt, at de ikke får lov til at bide sig fast, men hvordan undgår jeg det? Gør flåter-midler at de ikke bider sig fast? Må indrømme at jeg synes det er rigtig forvirrende at finde rundt i, da det lader til, at alle har forskellige meninger om hvad virker og ikke, og hvad der er farligt osv..
    Min kærestes søster bor også på gården og hun har 3 eller 4 katte gående, hunden vil dog yderst sjælden komme i kontakt med disse, da jeg er meget allergisk overfor katte, og de kommer derfor ikke op på vores etage i huset, men det er nok bedst at jeg holder mig væk fra de midler, der er farlige for katte?


  • Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #11   27. maj 2014
    Sanne M. hvor får du de der Bravecto? smiley er det dem, man får fra dyrelægen? Som jeg har læst, så skal flåten bide sig fast, og så dør den af det, indenfor 12 timer, men nogle sygdomme overføres indenfor den første time (har jeg læst) ? er det helt forkert hvad jeg siger?? Dette står på beskrivelse af midlet "4.4 Særlige advarsler for hver enkelt dyreart, som lægemidlet er beregnet til: Parasitten skal have startet indtag af føde fra værten, før den udsættes for fluralaner; derfor kan risikoen for sygdomme overført fra parasitter ikke udelukkes."

    Findes der ikke et middel, der simpelthen gør, at de ikke bider sig fast (flåterne).. Jeg har haft hund før, men det har været på Færøerne, og der har vi overhoved ikke disse problemer, prøver at sætte mig ind i det så godt jeg kan, men det er virkelig svært synes jeg x(


  • #13   27. maj 2014 Aner det ikke. Jeg kender ikke noget der med sikkerhed forhindrer flåter i at bide sig fast ...

  • #14   27. maj 2014 Jeg bruger Bayvantic. Bravecto lyder også god, men hørte flåterne stadig bider på, for derefter først at dø, og dermed kan nå at overføre sygdomme...

    Mine har aldrig en eneste flåt der når at bide på, når de får bayvantic.


  • Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #16   27. maj 2014 Lyder som det, der er flest, som er glade for, er Bayvantic, men det kan katte jo ikke tåle, så det er nok ikke en mulighed, da jeg ikke vil risikere at dræbe min svigerindes katte smiley

  • Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #17   27. maj 2014 (link fjernet)
    Nogen der har prøvet dette?


  • #18   27. maj 2014 Prøvede Prac-tic i år, da det var billigere... Men der sad simpelthen stadig så mange flåter på pigerne smiley Så endte med at købe Bayvantic igen...
    Hvis der ikke kan gives baycantic, ville jeg satse på bravecto.


Kommentér på:
Midler mod lopper og andet??

Annonce