{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

mette b
mette b
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133

At gøre hunden træt {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler lidt inspiration til at gøre hunden TRÆT. Aktiv kleiner der kører sig selv meget hurtigt op.

Vi har afprøvet at gemme godbidder under kegler, gemme foder i huset, fodersøg på plænen, pakke foder i håndklæde, foderbold, foderflaske, hænge pålæg på træer i haven. Han udfører opgaverne til ug, men syntes ikke han bliver sådan rigtig træt.

Hvis min kæreste går spor med ham eller jeg tager ham med et fremmed sted hen og lader ham løbe og snuse er han dejlig træt, men det ville være rart at kunne opnå samme effekt herhjemme på dage hvor det ikke lige passer med spor eller tur til fremmede steder.

Har I nogle forslag hvor de virkelig bruger hovedet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At gøre hunden træt
  • #1   27. mar 2019 Går i til noget træning?
    At gå spor er jo lige hvad den er skabt til

• #2   27. mar 2019 Hvad med bare at lære ham at slappe af engang imellem?
    Jeg tænker, at hvis hunde selvfølgelig får, hvad den skal af fornuftig motion og aktivering, så behøver den vel ikke være helt udmattet for at slappe af?
    Tænker det er lige så vigtigt at lære, at der IKKE altid skal ske noget?

• #3   27. mar 2019 Jeg træner meget tricks og laver balancetræning/kropskontrol hjemme.
    Når hunden skal regne ud hvad den skal lave for at få sin belønning, synes jeg den bliver godt træt.

• #4   27. mar 2019 Jeg tror ikke, du kan køre en kleiner mentalt træt - ikke medmindre den allerede har fået en stor portion fysisk aktivering? D
    en har jo virkelig brug for at spurte igennem, samtidig med at den bruger næsen. Jeg tror desværre ikke, at du kan få den samme virkning, hvis den kun bruger hovedet og næsen...

Uanset hvor meget mentalt aktivering, træning mv., jeg putter i husky-drengene, så er de altså først trætte og tilfredse, når de også har 10km i benene...

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
    #5   27. mar 2019 Tak for jeres input. Rart at høre at det måske bare ikke er så nemt at gøre ham træt med små pusleopgaver

Vi går til almindelig lydighed hver uge. Min kæreste går schweiss spor med ham et par gange om ugen og deltager også i forskellige jagtrelaterede kurser hvorfor der trænes apportering, dirigering osv i det daglige.

Det at løbe gør ham ikke synderlig træt. Men at komme helt nye steder med nye dufte, det er klart det der har størst effekt udover spor.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #6   27. mar 2019 altså.... min hund er aldrig træt træt... Det ligger i hans design. han vil altid gerne lave noget sammen med mig. altid.

laver jeg ikke noget, står han dog ikke og tripper. men han vil altid gerne mere. altid.

Har hunden en slukknap bør det ikke være et problem.

Jeg har svært ved ud fra din beskrivelse at se at jeres hund lider afsavn. måske han bare er sådan i sit design.

Jeg har mange venner der ikke kan døje min fordi han er for vild synes de. Jeg plejer at sige at man ikke kan få alt. Det der gør min fantastisk at træne med, gør man ind imellem til en pestilens i det daglige.... men aldrig ret lang tid for os smiley det er derfor vi bor sammen med ham og mine venner ikke gør

hvis jeg skulle lave noget med min hver gang han syntes.... Ja... Så kunne jeg gå med kronisk dårlig samvittighed... men da hans fundament er på plads ved jeg at han ikke savner noget. derfor kan jeg sagtens tåle at se at han gerne vil mere og mere og mere.... også efter en lang dag.

Jeg tror I skal ændre jeres syn på jeres hund. hvis han får aktivering nok så smil af hans glæde ved at ville mere. Det bliver næppe nogensinde anderledes om så i løb maraton med ham hver dag smiley

Kommentér på:
At gøre hunden træt

Annonce