741 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Horny hanhund, trods sterilisation? Horny hanhund, trods sterilisation?
Rubi blev steriliseret sidste år (fik kun fjernet æggestokkene) Calvin vores hanhund, har de sidste uger opført sig, som han plejer når hun er i løb før hen. Han spiser mindre, snuser hende meget bagi, piver og prøver at parre hende. Hvis hun ikke var blevet steriliseret, ville hun være højløbsk lige nu. Er det normalt han opfører sig sådan, udskiller hun stadigvæk løbetid?
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
sep 2017
Følgere: 547 Emner: 158 Svar: 10.837
Så nej, der er ikke noget ved din tæve, som gør at hanhunden reagerer. At nøjes med at fjerne æggestokkene er tilstrækkeligt for at opnå alle de gode virkninger af neutralisering (og de dårlige, for den sags skyld), men det er et mindre indgreb, som er mere skånsomt for hunden.
Hvis du er i tvivl om operationen, så snak med dyrlægen. Lad ikke HG få dig i tvivl om det var “klogt”
dec 2007
Jeg er glad for min dyrlæge og stoler på han ved hvad han gør. Syntes bare det er mærkeligt at Calvin reagerer på præcis den tid hun ville være i løbetid..
dec 2007
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.784
Jeg gætter på at din hanhund kan lugte en anden tæve i nærheden, og lader adfærden gå ud over din tæve. Skil dem ad, hvis det stresser flokken.
dec 2007
Vi har et par tæver rundt omkring os. Kan godt være han kan lugte dem og så lader det "gå" ud over" Rubi? Kom til at tænke på, kan hun stadigvæk få fx betændelse i livmoderen nu? Tror jeg overtænker det hele lige nu...
dec 2007
Er det ikke noget forholdsvis "nyt" kun at fjerne æggestokkene? Kunne det tænkes det er den gamle garde der stadigvæk fjerner begge dele?
dec 2007
Hvis han ikke var en Collie, var det ham der var blevet snippet. Men det ville smadre hans pels
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
jeg har hørt om katte hvor der opstår problemer hvis ikke al æggestok fjernes. dog kender jeg kun to hvor det er sket. her går katten stadig i en slags løb.
livmoderen på en kat som min bliver på størrelse med en lille rosin.
om hunde er anderledes skal jeg ikke kunne sige.
ts kan det være forklaringen? at der stadig sidder væv som påvirker hunden? hvis det er som med de katte jeg kender, kan man intet gøre.
I katteverden er man af samme årsag meget kræsen med hvilke dyrlæger der laver operationen. men jeg ved som sagt ikke om de to arter kan sammenlignes her
dec 2007
sep 2017
Følgere: 547 Emner: 158 Svar: 10.837
Jeg ved at en del dyrlæger ikke udfører operationen - fordi den kræver et skop og en uddannelse i at bruge skopet. Så det er da muligt at de gemmer sig bag andre argumenter, men det kan jo også være fordi de ikke har udstyret og evnerne
Jeg har forholdsvis stor tillid til Århus Dyrehospital som har lavet den type operation i mange år, og TS, hvis du er i tvivl, så ring og snak med dem. Lasse er manden du skal tale med, og han er sød til at forklare.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Han får bare af vide, at han skal stoppe, og så er den ikke længere. Jeg tror netop at han reagerer på andre tæver i løb, men han er heldigvis nem at få til lige at køle af
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.557
dec 2007
Hvorfor skulle hun dog have blærebetændelse?
Hun er sund og frisk som hun plejer..
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Har haft selv 3 tæver der har været steriliseret og min mor har haft 3.. Ud af de 6 hunde har de 4 en sjælden gang imellem blødt en lille smule (vi snakker dråber enten kun en eller to dage i træk) og vi var selvfølgelig bekymrede og spurgte dyrlægerne (de var steriliseret hos forskellige dyrlæger) og det vi fik at vide var at det godt kunne ske fordi når man sterilisere (fjerner hele molevitten), så bliver man nødt til at efterlade en lille bitte smule da det det hænger sammen med derinde ikk bare kan hænge og dingle (er længe siden og er muligvis ikk super til at forklare det).. Derfor kan nogle tæver godt reagere ved at bløde en lille bitte smule (slet slet ikk som løbetid).. Men for en sikkerheds skyld så blev den ultralydsscannet og diverse andre ting for at udelukke andre årsager men alle prøver var normale.. Så hvem ved om din tæve har blødt en bitte smule og din hanhund reagere på det?
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 24 Emner: 40 Svar: 854
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.557
Horny hanhund, trods sterilisation?