640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Iiih altså... Iiih altså...

Ved godt at det nok bare er hans alder, Aiko er 17 mdr men han er bare så provokerende lige for tiden.. Han har fundet ud af at vi ikke er lige så hurtige som ham, så når vi fx skal kalde ham ind til træning, spæner han først rundt og driller de andre hunde og derefter kommer han hen og står en lille meter fra os og kigger på os, hvis vi så rækker ud efter ham, løber han en ny rundte oh kommer tilbage og står igen og det hjælper ikke selvom vi snakker sødt til ham eller sidder os ned på græsset eller kommer med en godbid eller noget som helst.. Og han lovre med halen imens det hele står på, som om han rigtig hygger sig.... Iiih det er irriterende efterhånden...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Iiih altså...
  • #1   24. apr 2007 Pernille: Så er det på med en lang (10-15 meter) line.. Slut med at være løs, når I træner indkald.. Hvis han så ikke kommer, så prøv med små nøk i linen og få hans opmærksomhed og løb den modsatte vej..

AIko din bølle!!!

• #2   24. apr 2007 Tihi det er nu lidt sødt kan se det for mig,.....men fyyy Aiko....

• #3   24. apr 2007 Kender det godt lidt hæhæ...
    Indtil videre den mest provokerende alder > Juhaaa...jeg er for lækker og ved bedst selv...;o)

• #4   24. apr 2007 JA det er en meget god ide at løbe den anden vej, evt at gemme dig.

• #5   24. apr 2007 Jeanette: Han er en bølle.. Når vi har lang snor på (ca 20 m) så gør han alt hvad han får besked på, og vi roser og roser og roser men lige så snart snoren er væk, komme bølle-aiko tilbage igen....

Louise: Når vi går den anden vej går han bare med men holder sig stadig lige den meter væk fra os og når i gemmer os, blir han godt nok lidt nervøs for hvor vi er men så snart han har set os(selv bare igennem en hæk) er han lige glad.....

• #6   24. apr 2007 Sus: det er lige præcis den attitude han har, han er da den lækreste og sejeste så vi kan da bare kalde og lokke aalt det vi vil...

• #7   24. apr 2007 Han kan også find allerede at begynde den leg før vi han kaldt på ham, hvis han ligesom synes han har ligget længe nok eller der er noget der er spændende et andet set....

• #8   24. apr 2007 Pernille > det er helt normalt..Den matale pubertetsperiode stopper vist, når de er ca. 22 mdr. ;o)))

• #9   24. apr 2007 Tanja: Ja han hygger sig rigtig meget og det lidt svært at fortælle ham at det IKKE er hyggeligt for vi kan jo ikke skælde ud når han endelig kommer hen til os... så måske han slet ikke har fatte hvad han skal men bare synes at det er en sjov leg..

• #10   24. apr 2007 aldrig aldrig - gribe ud efter ham

Når I nu går i tur når i ikke er til træning - laver du så også indkald - hvor han bare lige får en godbid/nusser ham uden at få snoren på. Man skal huske at hvis man hver gang man kalder giver ham snor på - så er det altså ikke sjovt at komme hen til mor.
    Ha' f.eks.en bold eller en bidepølle med lommen - og prøv at lokke ham med det - at løbe i modsat retning er også altid godt - selvfølgelig samtidlig med at man kalder.
    Men som du selv siger - nu er han også lige i lømmelalderen - så virker det som om de har glemt det hele - det kommer igen smiley
    Man altid glad stemme også selvom du egentlig er pisse-sur på ham - kan være svært - men det er en nødvendighed. smiley
    kh Karin

• #11   24. apr 2007 åh - glemte lige at du skal bede de andre på holdet om at sende ham hjem med rigtig sur/dyb stemme hvis han kommer rendene over til dem smiley

• #12   24. apr 2007 Sus: Så vil jeg glæde mig til han er 23mdr :o) Der var en til træning igår der sagde at det først stoppede når han er 2 1/2 år, der er lang tid til synes jeg...

Camilla: Ja man tænker lidt pis hund indimellem...

• #13   24. apr 2007 Karin: Vi har forsøgt ikke at give ham snår på hver gang vi kalder ham ind hjemme, så får han en godbid og bliver "fri" igen, det går ganske fint meen hvis der er andre hunde så går det galt igen.... men tusind tak for rådene..
    Selvom det er noget alle siger så er han jo så god når vi er alene uden andre hunde, han skal bare spilde smart når der er andre tror jeg..

• #14   24. apr 2007 Kære Alle jer der han givet råd eller gjort opmærksom på at det ikke kun er Aiko der er en bandit, tak for hjælpen, jeg må vist væbne mig med tålmodighed og være koncekvent.. Kigger ind senere og ser om der er flere gode råd..

• #15   24. apr 2007 he he - ja sådan er det med de "leif lallegalde" hunde
    Hvis der er andre hunde -
    så vil de bare lege hele tiden smiley - men trøst dig med at det er da værre hvis han var gal på de andre

Men det skal nok blive bedre - når han er ovre lømmelalderen smiley

Kommentér på:
Iiih altså...

Annonce