Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Platinum foder
  • #1   3. maj 2019 Jeg er lige begyndt at bruge det som godbidder ... så kun erfaringer med det ...semi moist... Junior elsker dem.

Kan bedre lide proteinerne i Eden foder, så det prøver vi næste gang..

• #3   3. maj 2019 Jeg bruger det i perioder, og hundene er rigtigt glade for det. De fungerer også super på det.

• #4   3. maj 2019 Trine ja det er ellers et ret dyrt Platinium ... og jeg får Essentials meget billigt, så kan ikke betale sig at skifte her.

• #6   3. maj 2019 Nu har jeg smiley

Flexadin har virket her... og Junior har været på Essentials hele tiden.

• #7   3. maj 2019 Trine- Ja jeg kender det fra Orijen, som vi bruger nu smiley
    Men ja 700kr er virkelig dyrt, men synes også det virker som et lækkert foder

• #8   3. maj 2019 Jeg bruger Platinum dog mest som godbidder til træning. Men det bliver faktisk ofte til hele måltider fordi vi træner meget smiley Især for den lille hund smiley
    Hundene elsker Platinum. smiley Jeg har brugt det i flere år.
    Det er nemt og praktisk.

Jeg fik ved en fejl købt en tør variant af Eden fuldfoder og det er de godt nok ikke ret vilde med smiley Så nu ved jeg ikke rigtig om jeg gider købe semi moist Eden til godbidder.

• #10   3. maj 2019 Eden semi moist var her slet slet ikk samme succes som platinum.. Det dufter heller ikk nær så kraftigt og godt, plus at det er mega små stykker..

• #11   3. maj 2019 Jeg bruger det som godbidder og sælger det på min træningsplads.
    Jeg har ikke prøvet det som rent foder, men umiddelbart tænker jeg at det er et okay foder også.
    Mine hunde elsker det, alle varianterne, bidderne er lette at håndtere, har en god størrelse til større hunde, de er ikke fedtede, men de lugter lidt.

• #12   3. maj 2019 Vi har brugt Platinum igennem 1,5 år, da jeg havde lyst til at prøve noget andet end Essential, som vi havde fodret med siden det kom frem. Vores hunde gik død i det til sidst og indrømmet, så var pelsene ikke på højde med hvad Essential giver. Vi er nu gået tilbage igen og ser altså en bedring.
    Men de elskede det..... indtil de ikke gjorde mere hahaha.
    Det samme gjorde sig gældende for en opdrætter kollegas hunde samt mine forældres Bedlington.
    Samme mønster.

• #13   3. maj 2019 Mille Elsker platinum! Det er det foder hun bedst har ku li og pelsen var super fin.. Kan kun anbefale det.. Vi kunne både bruge det som foder og godbidder.. Min mors hund var også mega vild med det og fungerede super fint på det, lige til hun blev steriliseret og tog på og måtte på slankekost..

• #14   3. maj 2019 PS var den med lam og ris

• #15   3. maj 2019 Det er det bedste foder jeg nogensinde har fodret whipperne med. De får ca. 2/3 Platinum resten vådt, råt og rester.

De har efterhånden fået det et par år og er stadig lige vilde med det. Jeg kan bruge det som godbidder også til daglig træning/belønning.

Ghini var småtyk og uden energi efter sit 2. Kuld for snart tre år siden. Hun var konstant sulten på slankefoder, eller andet jeg prøvede for at få hende ned i vægt. Da hun kom på Platinum var hun normalvægtig efter nogle måneder og nu hvor hun er knap ni år gammel er hun næsten i lige så fin kondition, som da hun var tre smiley

Pelsen er fin hos alle og maverne fungerer upåklageligt, jeg ser stort set aldrig stressmaver eller tynd afføring generelt, hvor det tidligere kunne forekomme et par gange om måneden hos den enkelte.

Jeg fodrer med alle tre (nu fire) varianter på skift.

• #16   3. maj 2019 Hvor køber i platinum foder henne ? Og hvilken variant bruger i ? Der ingen med fisk kan jeg se smiley

• #18   3. maj 2019 Hos platinum.dk
    Der er nogle forhandlere rundt omkring i landet (bla mig i Vestsjælland), men det fås ikke så mange "almindelige" hundebutikker.

• #19   3. maj 2019 Okay, måske jeg skulle prøve det. Tror i ikke godt man kan blande det lidt ? Jeg har nemlig lige købt en sæk wolfsblut også, og det fungere han så godt på. Men det kunne være rart at kunne blande lidt i, eller bruge det som godbidder.

• #20   3. maj 2019 Nå de skriver så at det ikke er tilrådeligt at blande det med andet foder.

• #22   3. maj 2019 De to hvalpe jeg har pt. får 1/2 platinum + 1/2 Taste of the wild, det fungerer fint. De vokser pænt og jævnt. Jeg blander gerne

• #24   3. maj 2019 Jeg bruger den som godbidder - puppy versionen. Men har ingen erfaring med den som foder. Mine elsker den dog og ville sikkert lyksaligt æde det som fuldfoder, det synes jeg dog det er for dyrt til.

• #25   3. maj 2019 Jeg bruger det på sporet.

Det er lækkert nok til, at labberne vil spise, men går ikke i selvsving over det

• #26   3. maj 2019 Junior går i selvsving over det.... altså labben elsker mad, men godt nok stor forskel på hvad der bliver tilbudt.

• #27   3. maj 2019 Jeg prøvede Platinum for en del år siden (5-6-7 stykker), og fandt plastikstykker i pillerne. Tog billeder af det, sendte til producenten i Tyskland, skrev lidt frem og tilbage med dem og de bad mig sende det til dem. Jeg sendte det og hørte aldrig mere.

Det får mig til at være en smule skeptisk over for hvad de putter i foderet, og så trykker det på alle de forkerte knapper at de ikke har svaret mig efterfølgende - trods flere rykkere.

• #28   3. maj 2019 Ok, det lyder da ikke godt smiley
    Det er dæleme dårlig service! De skal da tage sådan en henvendelse meget alvorligt. smiley
    Jeg har aldrig hørt om problemer med platinum før. Og der kan selvfølgelig altid ske fejl. Men at de ikke tager en fejlproduktion alvorlig og i det mindste svarer er ikke ok.

• #30   4. maj 2019 Kenzie, sjovt nok har jeg jo stadig både mails og billeder et sted. Tjekkede for et års tid siden, da en bruger herinde ikke troede på det smiley

Men jeg kan huske at der dengang var en del skriverier om netop plastik i Platinum, så jeg var bestemt ikke den eneste der oplevede det. Jeg læste også om det inden jeg købte foderet, men troede egentlig ikke på det. Så fandt jeg selv de små stykker plastik, og oplevede deres reaktion på det...

• #31   4. maj 2019 Skrev og spurgte dem der står for flaxadin advanced i dk

Hej igen,

Har lige et spørgsmål mere.. Har hørt at det skulle gi dårligere effekt af flexadin advanced at gi glucosamin og chondroitin sammen med flexadin advanced, er det rigtigt?

På forhånd tak.. 

Svaret var

Hej Pernille!

Det er der ikke problemer i, og i praksis ser vi rigtig god effekt af at kombinere de to :)

God weekend :)

• #32   4. maj 2019 Ja altså der er Flexadin i Essentials .. og Flexadin havde en tydelig effekt her, selvom han fik det foder.

• #33   4. maj 2019 Nu kom det ihvertfald fra "hestens egen mund" smiley Så kan der vist ikk være tvivl..

• #34   4. maj 2019 Jeg vrøvler ... der er glycosamin i Essentials...

• #35   4. maj 2019 Tak Pernille, det var egentlig godt at få afklaret. Underligt at Gærum så er af en anden opfattelse.

• #36   4. maj 2019 Pernille- Tak fordi du deler det smiley
    Har du set den undersøgelse jeg linker til højere oppe?
    Den viser nemlig at man ikke opnår fuld effekt af flexadin, hvis man benytter glukosamin.
    Ja, ved skisme ikke hvad jeg skal tro på længere

• #37   4. maj 2019 Men undersøgelsen viser jo at man ikke nødvendigvis opnår den fulde effekt af flexadin, hvis man også bruger glukosamin.
    Det betyder jo ikke, at man slet ikke opnår en effekt.

• #38   4. maj 2019 Sådan som jeg læste det diagram de steder hvor man bestiller flexadin, så er det i forhold til hvis man kun bruger glucosamin.. Hvis det er det du henviser til.. Men når nu dem der står for det i dk siger det virker godt sammen så tror jeg personligt på det.. Blev netop henvist til hende der svarede fordi jeg havde spørgsmål vdr sammensætning og virkning før jeg spurgte om det spørgsmål i så.. Ergo må hun vide hvad hun snakker om tænker jeg klart...

• #39   4. maj 2019 Pernille- Hvem står for det?
    Undersøgelsen undersøger jo netop om det giver den bedste virkning kun at bruge flexadin, kontra at bruge det sammen med glukosamin eller kun at bruge glukosamin.

• #40   4. maj 2019 Jeg skrev på flexadins officielle hjemmeside (flere sprog kunne vælges) også fik jeg svar fra deres danske kollega der kunne svare på mit spørgsmål og som var inde i den slags..

Sådan læser jeg slet slet ikk det diagram! Vær sød at linke til det du præcist hentyder til..

• #41   4. maj 2019 Er der et sted man kan se, hvor man kan købe foderet?

• #42   4. maj 2019 Martine- butiklunden forhandler det smiley

• #43   4. maj 2019 Sorry her er linket Pernille
    https://gaerum-dyreklinik.dk/wp-content/uploads/PhotoScan.jpg

• #45   4. maj 2019 Der står jo "i forhold til" og ikk sammen med plus der på hjemmesiden står

Se en afprøvning af Flaxadin Advanced UCII sammenlignet med chondroitin og glukosamin klik her>

Dvs det ikk er sammen med de stoffer men i forhold til dvs i stedet for...

• #46   4. maj 2019 Nr 4. Er jo netop flexadin givet sammen med glukosamin.
    Den sammenligner jeg så med nr. 2, som er ren flexadin

• #47   4. maj 2019 Ud fra de informationer der kan du jo så også konkludere at placebo virker bedre, og på dyrlægens vurdering står der da netop at giver du tingene samlet har det bedst effekt.. Og nu må dyrlægens vurdering vel tælle ret højt..

• #48   4. maj 2019 Kan slet slet ikk komme frem til hvad du læser ud fra det diagram..

• #49   4. maj 2019 Jo hvis jeg udelukkende kigger på sidste diagram alene - men det er lavet hvad er en "jord styrke plade" analyse og kan den virkelig stå helt alene?
    (hvad end det er)

• #50   4. maj 2019 Pernille, Y-aksen angiver smerteniveau, så jo længere “pinden” er, jo mere ondt har hunden. Så en kort pind=lav smerte. I diagram nr. 2, altså det i midten, vurderer dyrlægen smerteniveauet mindst, på de hunde der udelukkende får Flexadin (den grønne pind).

Det bakker sådan set Gærum op, det diagram.

• #51   4. maj 2019 Ah på den måde smiley

• #52   4. maj 2019 Havde helt overset der stod smerteniveau

• #53   4. maj 2019 Nej placebo er da netop dårligst.
    Men kan godt se det viser noget helt anderledes end det de skriver i den mail

• #54   4. maj 2019 Men ses der så virkelig en effekt der er bedre når det gives alene?

Min mors hund får det hele samlet og ser en utrolig god effekt..

Er da ihvertfald underligt at de modsiger sig selv.. Tror da jeg vil prøve at spørge lidt mere ind til det pr mail for et mere uddybende svar, fordi det der er da modvisende...

• #55   4. maj 2019 Jeg kiggede også på det temmelig mange gange inden jeg forstod at kort pind er godt smiley

Ground force plate er en metode til at måle noget biometrisk bevægelse. Jeg gætter på at den er brugt til at måle hundens belastning på sine ben, altså noget med hvor jævnt den går, og dermed hvor lidt den aflaster.

• #56   4. maj 2019 Nu har jeg forelagt det diagram for hende og spurgt lidt mere ind til det.. Så må jeg se hvad hun svare..

• #57   4. maj 2019 Jeg er sgu også ved at være nysgerrig på hvad der er optimalt. Og hvis man giver glucosamin, hvor meget eller lidt skal/må man så give, uden at det påvirker UCII?

Jeg mener, glucosamin m.m., skulle jo angiveligt opbygge og styrke led og brusk. Hvorimod UCII skulle fjerne selve smerten. I mine øjne er det da bedst at kunne gøre begge dele på én gang. Men det er jo noget skidt hvis UCII bliver uvirksomt af små eller store mængder glucosamin.

• #58   4. maj 2019 Pernille- Ja sådan læser jeg det.
    Men igen er der jo ingen der siger, at man ikke kan opnå en god effekt ved at give flexadin sammen med glukosamin.
    Jeg forstår det bare som om det mest optimale er at give flexadin alene.

Men jeg kommer da også vildt meget i tvivl om hvad man ligge skal tro på

• #59   4. maj 2019 Pernille- Er du sikker på det er en dyrlæge der har svaret på din mail?

• #60   4. maj 2019 Ja altså jeg tænker jo også at gi det hele må være mest optimalt sådan umiddelbart.. Og må også erkende at jeg sætter spørgsmålstegn ved hvor meget man kan regne med det diagram..

Tænker også at jeg har svært ved at se hvordan min mors hund næsten skulle kunne få bedre effekt - hun laver ikk gadedrenge hop længere og har ikk længere smerter..

Tænker også om hvis man kun gir flexadin om leddet så bliver hurtigere nedbrudt - det måler de jo ikke.. De måler kun smerte niveau.. Og hvis jeg skal vælge mellem lidt mindre smertestillende effekt og langsommere nedbrydning af leddet, så ved jeg ihvertfald godt at jeg ville vælge at gi begge det hele fremfor kun det smertestillende..

• #61   4. maj 2019 A- Ja min logik siger mig også at det burde være bedst at give det sammen.
    Men ja det kunne være interessant at vide hvor stor en mængde glukosamin der skal til før det påvirker flexadin.

Pernille- Det bliver spændende at høre deres svar smiley

• #62   4. maj 2019 59# Om hun er dyrlæge aner jeg ikk.. Jeg ved at det er hende der står for flexadin i dk.. Ergo bør hun jo også være inde i produktet.. Men nu får jeg ihvertfald svar på hvad der er op og ned, har skrevet jeg er forvirret da det diagram i linket viser at det er bedst at gi alene men at jeg ser en god effekt med kombinationen og at hun jo lige har sagt noget andet..

• #63   4. maj 2019 A- Men jeg tænker selv mindre mængder glukosamin kan påvirke flexadin, for den dyrlæge anbefaler også foder uden glukosamin

• #64   4. maj 2019 A- Under beskrivelsen af flexadin står der at det også forebygger degeneration af ledbrusk smiley

• #65   4. maj 2019 Okay..

• #66   8. maj 2019 Har fået svar

Hej Pernille!

Undskyld mit sene svar, jeg er på messe i Italien i den her uge, så har haft lidt begrænset adgang til min mail.

Det studie der henvises til i linket er et gammelt studie lavet på et meget begrænset antal hunde.

Det er rigtig nok at i studiet var der en tendens til at effekten blev dårligere, men på samme måde som du også oplever er det slet ikke det vi ser i praksis, hvorfor vi ikke læner os op af resultaterne fra et lille studie, men mere erfaringerne fra rigtig mange dyreklinikker rundt i hele verden :)

Der er derfor ingen problemer i at I fortsætter med at give det hele hvis I synes effekten er god – det er jo i bund og grund vigtigst at hunden trives, og det er ikke altid at hundene læser studierne :)

• #67   8. maj 2019 Tak for opdateringen Pernille smiley
    Så er det jo op til en selv hvad/hvem man tror på.
    Omend jeg helt sikkert synes han har nogle valide argumenter, så har jeg personligt stadig svært ved, at se bort fra undersøgelsen. Samt udtalelsen fra dyrlægen der linker til undersøgelsen.

• #68   8. maj 2019 Ham fra gærum dyreklinik skriver jo netop ud fra det diagram :s

Hvilket argument sys du diagrammet kommer med udover et studie på et mindre antal hunde? Hvis man ser på medicin til mennesker er der jo netop årsager til at det skal være en hvis størrelse gruppe det testes på da det ellers kan påvirke resultatet..

• #69   8. maj 2019 Jamen en lille undersøgelse er i min verden nok bedre end ingen undersøgelse.
    Hendes udtalelse er fin nok, og er sikker på de som producent, kender effekterne fra klinikker rundt omkring.
    Men jeg nægter at tro at de har nogen viden omkring om folk reelt bruger flexadin alene eller med glukosamin.

• #70   8. maj 2019 Jeg giver ikke meget for den undersøgelse ... her har det fungeret også sammen med glukosamin.

• #71   8. maj 2019 Må sige jeg tror langt mere på den massive feedback de med sikkerhed får fra dyrlæger og brugere end en undersøgelse med usikre "beviser" eftersom det er en lille testgruppe (som er kendt for at kunne påvirke resultatet) men altså vi kan jo sagtens være uenige smiley Var bare nysgerrig..

• #72   8. maj 2019 Jamen det er jeg enig med dig i Pernille.
    Jeg tvivler ikke på effekten af flexadin. Jeg tænker bare at de umuligt kan vide hvem der anvender flexadin alene, og hvem der bruger begge dele.
    Men tvivler på ingen måde på, at de får feedback på, at det virker

• #73   8. maj 2019 Mon ikk de har lavet undersøgelser på forskellige ting efter det studie i samarbejde med dyrlægerne.. Ofte evaluerer de jo deres produkter.. Kan ikk se hvorfor det skulle være så usandsynligt at dyrlægen ved om det gives alene eller sammen med glucosamin feks.. Det er jo for langt de fleste dyrlægen der sætter hunden i gang med diverse behandling af gigt.. Og hvis vitterligt at dyrlægen tager det diagram seriøst, så burde de jo netop vide hvorvidt de kun får flexadin eller ej og derfor se forskellen på når det gives alene eller sammen med glucosamin.. Håber du forstår hvad jeg mener..

• #74   8. maj 2019 Jeg mener hende der skriver i den mail ikke dyrlægen.
    Forstår ikke hvorfor sådanne undersøgelser ikke er tilgængelige.
    Men altså igen hold nu op hvor jeg synes det er svært at træffe sådanne beslutninger selv smiley

• #75   8. maj 2019 Men når nu det er hende der er ansvarlig for dk, så må hun jo netop være inde i sådan noget tænker jeg..

Men ja, det er svært generelt med kosttilskud at finde ud af hvad der er op og ned! Og ofte er der ikke den store hjælp at hente..

• #76   8. maj 2019 Ja, det er helt vildt. Og alle vil jo bare gøre det bedste for deres hund smiley

Kommentér på:
Platinum foder

Annonce