kald ikke en muskel hund for agressiv. kald ikke en muskel hund for agressiv.
Dette er selvfølgelig en provokerende overskrift, men jeg mener ikke at de "fleste" muskel hunde. ( DET VIL SIGE DE HUNDE DER ER ORDENTLIG OPDRAGET). Er mere agressive end andre hunde. Men deres angreb er så meget mere voldsom, fordi de er så stærke. Og det giver dem ders dårlige ry. Ved ikke hvor mange gange jeg har mødt en lille hund (puddel, gravhund, foxterrier osv) som hænger i enden af en snor, med blottede bisser, og bare vil angribe. Hunden kan knap nok slå en flue ud af kurs, men alligevel laver den et frontal angreb mod min "kamphund". Det jeg mener er, at en "muskelhund eller kamphund ikker er mere agressiv end så mange andre racer, de er bare meget stærkere fysisk og psykisk, og det kræver mere af deres ejere. Jeg er meget enig i, at der er et problem med muskelhunde i Danmark, eller rettere med ejerne. Men det er ikke fordi de er mere agressive end andre racer, de er bare stærkere. Forestil jer bare en hund der er krydset med størrelsen af en rottweiler og personlighed som en gammel dames gravhund,. Det er ikke fordi de er agressive, de er bare stærkere, det er min pointe
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
læs følgende - især hvad der er beskrevet i højre kolonne:
(link fjernet)
feb 2007
Karin H - Der kan man bare se...
jun 2004
Tja det syntes jeg da.
Endnu et problem mange muskelhunde har er manglende "kropssprog" - og det er DET andre hunde reagerer på!
Som de der har overfaldet min ene hund - det kom bare som skudt ud af en kanon - uden forvarsel af nogen art - den ene kom endda stormende bagfra og angreb!
jan 2007
jeg bad om indlæg der var saglige....
Og ikke om nogen som * Sandie's love *
som ikke kan se det fra flere sider, eller med åben sind.
jeg vil aldrig benægte, at " muskelhunde" er farlige for andre, men det er kun pga. deres styrke. Og ikke fordi de er agressive.
Hvor mange har mødt en agressiv "muskelhund" og hvor mange har mød en lilllle hund som hang i snoren hos ejeren på en gammel dame eller lign.
Jeg vil aldrig fraskrive det ansvar en muskelhund ejere har, men prøver bare at skabe lidt mere forståelse for alle hunde....
jun 2004
Og jeg har set hvad jeg har beskrevet ovenfor.
Og det er ikke kun vedrørende min egen hund.
Jeg vil nok sige jeg har mindre respekt for et gravhundebid ... så den med de små hunde osv holder ikke. De har slet ikke den aggressionstærskel - og slet ikke de kræfter som en muskelhund
feb 2007
feb 2007
Hvordan ville i have det hvis en kæmpe stod foran jer og man bare ikke ved hvad der skal ske??
Jeg ville da hvert fald prøve at forsvare mig hvis jeg ikke kunne komme væk...
Man skal jo også tænke på hvordan det må se ud fra hundens øjne... De ved jo godt at den store hund kan slå dem ihjel....
Thomas - Det er godt nok nogle stærke ord du vælger at bruge :s
feb 2007
Men når der er nogen der snakker grimt om deres hund skal de jo også snakke grimt om andres. (Sådan opfatter jeg meget fx. det Thomas skriver)
jun 2004
Janus og Mie ?
Ja det er jo det, ikke?
Tag konsekvensen - sådan er det altså nu engang skruet sammen.
Jeg kan da ikke sige min hund ikke er en jagthund bare fordi jeg ikke går på jagt med den?
feb 2007
Synes det er for tit at man ser mennesker der ikke kan finde ud af det...
jan 2007
Jeg angriber ingen, men søger efter en løsning, eller rettere en forståelse.
Syntes der er lidt for meget krig hunde ejere imellem, i stedet for at arbejde for bedere hunde velfærd.....,
det er synd.
feb 2007
jun 2004
Jamen det vil for mig at se blive registreret og administreret avl - og ejere.
Hunde der har bestået væsentester - osv der måtte bruges i avl - hverken mere eller mindre.
Og så forbyde at blande disse racer - evt konfiskere fremtidige hunde uden dokumentation.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 169
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.263
jan 2007
jan 2007
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.263
jan 2007
kan kun sige jeg synes det er rart det ikke er folk, som dig der sidder og bestemmer, det er rart med nogle folk der tænker lidt og giver det noget tid og sætter sig lidt ind i tingene fra begge sider
jun 2004
Hmm - du er inde på noget der omkring import
Er der andre lande der har restriktioner vedr. avl?
jun 2004
Ok - så må jeg en tur på Google hvis jeg vil vide mere
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
jun 2004
Tak for info.... Lyder til de har taget konsekvensen - eller har det været fra "start"
mar 2005
Følger: 53 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 133 Svar: 615
Jeg har selv muskelhund, og kender mange som ejer disse racer.
De fleste er simpelthen bare de sødste af de sødeste, men har dog mødt en som ikke er min smag.
Uden nogen advarsels tegn røg den i hoved på Anna, nåede heldigvis at rive hende til mig inden der skete noget. I mine øjne skal en hund ikke angribe når den modsatte hund ligger sig ned og overgiver sig inden de er nået hen til hinanden.
Jeg blev vildt overrasket da jeg ikke hvade en vildeste idé om det kunne ske, når Anna overgav sig og hun er en hvalp på 8 måneder og den som angreb hende var en fundvoksen tæve på næsten 3 år.
Selvom jeg har oplevet dette, skære jeg ikke alle over en kam, for alle de andre jeg kender som har hunde ligesom jeg selv har, har ingen proplemer.
Jeg er også tit kommet gående med Anna op igennem byen og selvom hun går fint er der tit andre små hunde som farer hen imod hende og gør helt vildt. I mine øjne er der ikke rigtig nogen som reagere på dette, men havde Anna halset helt vildt og trukket i snoen hver gang vi møder andre hunde, så er min hund bare skide farlig
Husk at det er den som står i enden af snoren der har proplemet, og ikke hunden. De bliver hvad vi selv gør dem til!
God dag til jer alle
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
skal muskelhunden have mundkurv på skal ALLE, det ville være det mest retfærdige, om ikke andet, en lille hund ville ikke se godt ud hvis den angreb mine, hvis de havde mundkurv på, hold da op en flyvetur den ville få... ligesom i reklamerne.. he heh he
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 74
Jeg føler med jer der har hunde der bliver hængt ud i pressen, ingen tvivl. Har aldrig mødt en muskelhund der ville gøre mig eller min hund noget.
Men jeg reagerer på når i begynder at svine de små hunde til, jeg giver jer ret i at de gør, og de tit er meget ivrige.. men giver i den ikke bare videre?
Bevis for folk at jeres hunde ikke er slemme, men lad være med at give den videre.
jun 2004
Det er et af de dokumenter jeg hælder til - samt egne meget dårlige erfaringer!
Istedet for du slynge injurier ud burde du selv dokumentere at disse hunde ikke er farlige overfor andre hunde!
jun 2004
Det er noget vrøvl - og det er slet ikke hundens intelligens der bliver debatteret.
Mangt og meget kommer an på miljøet den enkelte hund vokser op i. Men om der er "Dummies for begynder-hunde" aner jeg ikke noget om *S*
jun 2004
Og det indlæg syntes jeg du skulle uddybe?
Ved ikke om du har behov for bekræftigelse - men din holdning gør det endnu mere svært for alle der har en mening at ændre den.
Totalt usaglige højtråbende sekvenser vinder ingen genklang hos nogen - så hvis du vil være en repræsentant for din hund bør du vægte dine ord mere med omhu.
Og det er ment venligt.
jan 2007
Problemet her synes jeg også ligger i, at når det drejer sig om en lille hund, så er det ok at hjælpe den og evt. give den anden hund skylden for at den laver disse udfald... ?? !! Den anden hund har nok gjort et eller andet med sit kropssprog... Men hvad så når en stor hund bider en lille? Skal den så ikke hjælpes og så kan vi gi' den lille hund skylden fordi den nok var provokerende...??!!
Dette er nok provokerende, men jeg er træt af, at det åbentbart er ok, når små gør det, men ikke store.. bare fordi de, de store kan gøre mere skade...
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
så sidder jeg med de hunde, der ifølge mange undersøgelser og lister sku være de mest intelligente........
ikke noget jeg er stolt af her, men Jesse HADER naboens gravhund (den er også meget provokerende)
og han har gentagne gange været ved at slå den ihjel..... han markerer ikke.... han har fat i nakken og rusker.... meget voldsomt....
min pointe er.... hjerne og aggression har INTET med hinanden at gøre!
apr 2007
apr 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
kors altså
jan 2007
jun 2004
Ser du - jeg har fået det problem med min ene hund nu efter den er blevet overfaldet et par gange (af muskelhunde) at den knurrer overfor fremmede - er usikker - osv
Det har den ALDRIG været før - eller gjort!
Hun er 4 år gammel - har altid været 110% stabil og stærk psykisk.
Dette er blevet ødelagt af disse umotiverede angreb.
Og kom ikke og sige at hun ikke har et godt hundesprog - for det har hun (haft!)
Såå - derfor har hun ændret sig desværre.
Det skal tilføjes jeg næsten daglig kommer sammen med andres hunde - har aldrig haft problemer hverken med hende eller de 3 andre jeg har....så jeg ved hvor filmen knækkede.
apr 2007
og min gamle hund fik de samme problemer fordi en Siberian husky angreb umotiveret.... så ehhhhh......
jan 2007
jun 2004
er ikke helt med?
jan 2007
jun 2004
Det vil jeg ikke give dig ret i...
Disse ville IKKE slippe - og de bliver ved!
En veninde til mig - hendes er også lige blevet overfaldet hvor den hægtede sig fast.
De måtte sparke - slå - og uanset de løftede op i bagparten blev den hængende. Og det ser du IKKE hos andre hunderacer!
Og belive me - jeg har set en del hunde toppes gennem årene som træner bl.a. men ingen med en angrebs adfærd som muskelhunde.
apr 2007
apr 2007
og det gør han.... han smiler... det er ikke aggressiv adfærd men noget hans mor også gjorde når hun var ivrig/glad.....
jun 2004
Øh ja - det gør du vel *S*
Jeg har efterlyst løsningsmodeller - og desværre er de tråde mundet ud i ingenting.
Jeg vil tror en form for skema folk kunne udfylde ville sætte ord og tal på hvad man præcist er bange for eller frygter.
Derfra skulle de seriøse mennesker bag muskelhundene sætte sig ned og finde en løsning på hvordan disse problemer kunne løses - hvilke restriktioner der skal til - og så have en åben dialog med indsigt før noget kan ændre sig.
Jeg ved de der har overfaldet min hund - er hunde uden stambog. Ergo har de heller ikke en væsentest - og ergo bør de ikke indgå i avl.
Det kan være et af udlæggene i en dialog - hvordan man kan gøre dette anerledes - evt forbyde restritionsfri avl ??
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
jun 2004
Men hvad bliver der gjort inden for "murerne" i klubben?
Prøver I at påvirke politikkerne? Og kan stå som en enhed mod disse ikke registrerede hunde?
I er jo ikke alene - er ret så sikker på mange seriøse hundefolk vil stå bag en tavleavl med muskelhunde - incl jeg selv...og diverse krav spesielklubben vil stiller (og gør)
Jeg er ikke bange for hundene selv - kun for mine egne - og hader dem - nej det vil jeg bestemt ikke sige - men er rasende på dem der ikke holder disse i snor og render fra ansvaret når det går galt.
mar 2007
Problemet er jo bare at vi kun var 20-30 mennesker til det møde. Os med Amstaff der har DKK stamtavle er desværre noget i undertal. Der bliver hentet utrolig mange blandingshunde i Øst Europa som bliver kaldt Amstaff, det er sørligt med sandt. Også længe det kører på så er det ikke nemt at komme igennem nogen steder.
mar 2007
Når man siger kamhunde er det første folk tænker snart Amstaff, og det er meget synd især når man tænker på at Amstaff´en aldrig i dens historie har været tænkt som eller avlet som kamphund.
jun 2004
Ja - det er noget skidt!
Fatter ikke der ikke er flere der er interesseret`?
Både med og uden bog - for det der ligger og ulmer rammer jo alle?
Det må være kanon frustrerende for jer der er 110% seriøse at se det hele er ved at smuldre -
Vil forslå I gør jeg mere synlige herinde og taler for HVORFOR fx stambog - væsentest osv...
Det er jo mest ensidighed man læser.
Og så er man (også jeg selv) hurtig til at slå alle over en kam. Og sådan ligger landet jo ikke. Heldigvis!
Jeg kunne da egentlig godt tænke mig at komme med engang og hører på...?
jun 2004
Ja - det var netop i sådan et indslag at der skulle have været 2 sider af samme sag!
Dvs en repræsentant for Racen som din fx
Et slogan som - Avl med omtanke - kan måske...???
jun 2004
Ja - jeg kan svare for "min" egen race - og det er med al tydelighed noget l... der er blevet sprøjtet ud uden bog!
Sølle skrog uden nervefasthed - skudræd - ingen passion osv - og hvorfor var det liiige de ikke havde fået bog? Fordi forældrene ikke opfyldte kravene!
mar 2007
Ja det er meget frustrerende at der er en hel del fjolser der åbenbart ikke er interesere sig for hundene. Det er de samme som vi kalder dårlige hundeejere. Dem der har hundene som potens forlænger. De er totalt ligeglade med andre end dem selv og derfor vil diverse forbud heller ikke hjælpe noget mod de mennesker. De køber ulovlige hunde, de går løs med og lader dem angribe uskyldige hunde uden at løfte så meget som et øjenbrun.
De kommer aldrig til at følge et mundkurvs påbud for de er ligeglade, de vil fortsat have racer der er ulovlige, der har aldrig været så mange Pit Bull i DK som der er nu. De her mennesker er udenfor pædagoisk rækkevide.
Der kræver ressurser til politiet hvis der skal gøres noget effektivt ved problemet og det vil Lene Espersen ikke bevillige, hun ved jo godt at hvis politiet skal kunne gøre noget effektivt kræver det tid og mandskab, men det er der ikke "råd" til, så derfor nægter hun indtil videre at stilling til sagen.
Så indtil videre må vi andre nok bare finde os i at være syndebukke for de sociale problemer der er årsagen til de aggrasive og ulovlige hunde.
Trist men sandt
mar 2007
jun 2004
Ja - kan kun give dig ret!
Og det er en sær drejning. Føs sad man som hanhunde ejer og ventede "pænt" på nogen skulle spørge - og det gjorde de kun ud fra de kritererier at hanhunden var helt speciel med særdeles gode egenskaber..
Disse reklamer om avl har for mig at se intet at tilbyde hverken muskelhundegruppen - racerne - eller noget som helst af værdi.
Hårdt sagt måske - men det er fakta
mar 2007
jun 2004
Nah - det er vel ikke "spændende" nok.
Det er så her jeg mener I skal have andre Racerepræsentanter med til at bakke jer op.
Så giver det måske genklang
mar 2007
Plus den er af gode grunde ikke mental testet, så du har ingen mulighed for sagligt at bedømme det.
mar 2007
Det er desværre ikke så nemt det her;-)
jun 2004
Sørgeligt ...jeg føler med dem der er seriøse!
Tja - forbud "uden bog" er så vist vejen frem..
En skal videre i dagens tekst. Vi "tales" ved :o)
mar 2007
Men igen det kræver en indsats fra politiets side og det koster penge.
feb 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
Det er ikke acceptabelt.
Og den der med at hvis en rotte er krydset med en gravhund...god pointe?
Næ...for hvad er det liiige den der amstaff er krydset med??? Jeps...terrier!
Hvorfor er det så vigtigt at tilbagevise alle de frygtelige overfald, og i stedet henlede på de blodige og rædselsfuldt farlige tæppetissere????
jun 2004
Hmmm - ja.. ved ikke hvad jeg skal sige.
Men håber jeres projekt lykkes.
jun 2004
Ja de er et problem.
De mange.
Og det er også et problem det går ud over seriøse mennesker der HAR styr på hvad de laver - hunden i snor - væsentestet osv
For jeg gad godt se en statestik på de hunde der overfalder - hvor mange af dem der har stambog?
Det er for min del interessandt - og sikkert også for de der har de racerene med papierer...
mar 2007
Det kræver en væsentlig indsats fra politiet.
Hvis man forbyder nogle racer er det kun os der opfører os ordentlige og er lovlydige det går ud over, for dem der er problemet er ligeglade med hvilke love der bliver vedtaget, det ser vi jo med al tydelighed med Pit Bull´en. Som sagt tidligere der har aldrig været som mange som der er nu.
Os fornuftige/seriøse (eller hvad vi skal kalde det), med en såkaldt muskel hund er jo kun interesseret i at løse problemerne, men grunden til vi ikke er så glade for forbud eller flere restriktioner er at de kun rammer os og ikke alle idioterne.
jun 2004
Hmm ja - stof til eftertanke.
Så man skal nok dreje den hen der hvor folk bliver opmærksomme på det er blandingshunde der er problemet?
Eii - må smutte - har ti meter højt græs der snart kikker ind af vinduet :o(
mar 2007
Held og lykke med græsset der, jeg har også brugt for meget tid herinde idag, skal jo også lige passe et arbejde;-)
kald ikke en muskel hund for agressiv.