{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Racebeskrivelse af din hund. {{forumTopicSubject}}

I denne tid, hvor alting jo nærmest render op i konstante debatter om politik, vil jeg lige huske folk på, at det er et site for os der elsker hunde.

Racebeskrivelser, er ret sjove at læse og se. For gud hvor nogen rammer plet, mens andre render helt galt i byen.

Jeg ramte tilfældigvis denne fyr (Liam Murphy), som faktisk rammer ret præcist omkring Grosseren, og derfor vil jeg gerne dele den med jer.


https://youtu.be/mP4fRnMJV38

Han har beskrevet mange andre racer, og det er spændende at høre om i er enige med ham omkring jeres race.

Hans kanal er her:

https://www.youtube.com/channel/UCBdCdtoMmyM6Ow5hYpmk8bA/videos


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racebeskrivelse af din hund.
  • #1   14. maj 2019 Ingen om yorkies, så jeg kan ikke udtale mig. smiley

  • #2   14. maj 2019 @Yorkie...
    Øv. skriv til ham og klag over det! smiley


  • #4   14. maj 2019 @Isabelle.
    Må jeg lige bede om kammertonen her! ;-D

    Huskyen er der der og det er da næsten det samme. smiley


  • #6   14. maj 2019 @Hearthitter.
    Tak for at lægge linket ind, for nu ville jeg da se det.

    Hans beskrivelse rammer også meget godt min opfattelse af Boxeren.

    Jeg synes dog, at hans score på dens evne til at blive trænet er lidt lav. Men igen, jeg taler ud fra min opfattelse, og absolut ingen erfaring...


  • #7   14. maj 2019 Han rammer også whippet ganske fint, men mit yndlingsportræt af racen er dette, det kan ikke gøres smukkere:
    https://www.youtube.com/watch?v=DBCE5DnxcSg


  • #8   14. maj 2019 @Kirsten.
    Fremragende, måske er han en af dem der bare forstår hunde.

    Dit link er lidt for sukkersødt til mig. smiley


  • #9   14. maj 2019 Se bort fra musikken, manden er den på verdensplan, der ved mest om racen smiley

  • #10   14. maj 2019 Hans beskrivelse af bulldoggen sys jeg ikk helt passer.. Han siger bla at de ikk er "sociale sommerfugle" og er "aloof" overfor fremmede og fremmede hunde.. Det er slet slet ikk sådan mine mange franske bulldogs gennem tiden har været.. Tværtimod..

  • #11   14. maj 2019 @Pernille.
    Jeg kender intet til Fransk Buldog, så du har helt sikkert ret. smiley


  • #12   14. maj 2019 Altså skal da ikk kunne sige om andre franske er sådan, mine og dem jeg kender/møder er bare ikk sådan smiley Men udover de to ting så passer beskrivelsen ret godt og han er inde på at det faktisk ikk er en doven hund men ret aktiv hvilket mange ikk forstår eller hvad man skal sige.. Så udover de to ting så passer det smiley

  • #14   14. maj 2019 @C F.
    Sikkert, jeg har aldrig ejet en jagthund. smiley


  • #15   14. maj 2019 Ah, ved sgu ikke helt med aussien smiley Han har ret i mange ting, men det lyder nærmest som om man selv skal være skudt ud af en kanon hvert eneste sekund i døgnet for at have en Aussie og sådan oplever jeg bestemt hverken min egen eller de aussier jeg kender. Jo, vist er de da aktive, men ikke værre end man gør det til eller end andre brugs-/hyrdehunde.
    De er også rigtig gode til at putte og slappe af smiley Tror billedet taler for sig selv smiley

    https://m.youtube.com/watch?v=wT4SxN-aHE0


    profilbillede
  • #17   14. maj 2019 Jeg rynker også lidt på næsten af raceportræt af Ruhår.

  • #18   14. maj 2019 @Kennel H...
    Det er egentligt lidt sjovt det der med træning, for hvad betyder det egentligt?

    Altså, min Grosser er nok noget af det nemmeste jeg har oplevet at arbejde med, og for mig virker det om om at han vil gøre alt for mig.

    Men mit udgangspunkt er jo også andre Mollosere, og derved er mit billede af "trænbar" ret tyndt. smiley

    @L.P
    Din kommentar giver ingen mening i mine øjne. At rynke på næsen uden forklaring, er ret ligegyldigt. Beklager. smiley


  • #19   14. maj 2019 CF kom med en ret tydelig forklaring.

  • #20   14. maj 2019 @L.P
    Ok. så giver din kommentar lidt mere mening. smiley


  • #24   14. maj 2019 Jeg synes måske at beskrivelsen af schæferen er temmelig ..... ligegyldig?

    Han bruger en hel masse tid på at omtale agression og gøen, og ønsker man ikke det, skal man købe en af udstillingslinjer smiley Og så siger han igen (og igen og igen) at der er en risiko for sundheden ved store purebreeds. Altså ja, men der er også en risiko, måske endda større, ved store muds smiley

    Så snakker han om at den er meget klog og trænbar. Enig. Men ikke så meget om at den er aktiv, og at den har brug for at blive brugt.

    Alt i alt synes jeg bare at det var 7 minutter af mit liv der havde været bedre brugt på at se reklamer i tv.

    Corgien har han ikke lavet noget om. Men det er nok fordi sådan én ikke kan være stille imens man laver en så lang optagelse smiley


  • #25   14. maj 2019 Nej, schæferen rammer han ikke lige i røven, al den snak om aggression er noget vrøvl - og da især forskellen på aggression i brugs- og udstillingslinjer.

    Det ender for mig med et skuldertræk..



  • #26   15. maj 2019 Det han siger om Cane corsoen er meget, som der står i racebeskrivelsen - noget passer fint og andet slet ikke - på min hund altså smiley
    Det er rigtigt, at det er en beskytter, som ser/hører ALT - men vores lukker gerne fremmede ind i huset, for hun er sikker på at vi passer på hende og så længe vi siger okay for dem er der ingen problem- dog bliver det mere problematisk, hvis der er mørkt
    Men grundlæggende, så elsker hun at snakke med alle mennesker og specielt børn og så er hun vanvittig god med alle hunde - trækker sig fra alle konfrontationer smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=W6SD55FV6o8



  • #27   15. maj 2019 Ingen Keeshond, Øv! smiley

  • #28   15. maj 2019 Heller ingen pyr smiley


  • #29   15. maj 2019 Ingen italiensk mynde..

  • #30   15. maj 2019 Hverken ulvehund eller greyhound smiley

  • #31   15. maj 2019 Omkring Schæferen tror jeg der noget kultur om det.

    I USA/Canada ligger Schæferen højt på bidlisten af en eller anden grund.

    Så aggression fylder måske mere der end her i DK.

    @Smilende Sussie,
    Der vil altid være individuelle træk ved en race.

    Ved Grosseren går de fra meget mistænksomme overfor fremmede, til at de elsker alle har jeg lagt mærke til.

    Der har det meget med linie at gøre.


  • #32   15. maj 2019 @martin
    Selvfølgelig er der det smiley jeg syntes det virker til, at han bare læser på af "manualen" ??
    Jeg har kun erfaring med 1 corso og jeg giver ham da ret i, at erfaring med "stærkere" hunde er et must samt ikke mindst at man er realistisk omkring hvilken person man er smiley


  • #33   15. maj 2019 Schæferen som tjenestehund bruges markant anderledes i USA i forhold til her.
    Der bruges langt mere aggression og dermed stimulerer de det også mere. Herhjemme skal en tjenestehund være allround, det skal den ikke der, den bliver i højere grad lavet som angrebshund.

    Men det betyder jo altså ikke det store for dens grundlæggende egenskaber.
    De amerikanske schæfere af brugslinjer er af europæiske linjer - der sælges en del, også fra DK, så det er ikke fordi de avlsmæssigt skiller sig specielt ud.

    Faktum er, at schæfere af brugslinjer er så stærke i byttedriften at de godt kan være halvsvære at stimulere på aggressionssiden - der vil man langt hurtigere nå resultater med showlinjerne, som har mindre drift at gøre med og et lidt mindre belastbart væsen.

    Det han siger, er temmelig vrøvlet, ganske enkelt.



  • #35   15. maj 2019 Ha ha, Maj-Britt, den er så sjov, den bog smiley

    De mega bidske corgier smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Racebeskrivelse af din hund.

Annonce