{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Smider hunden om på ryggen. {{forumTopicSubject}}

Jeg er nødt til at oprette denne tråd, fordi der i tiden har været skrevet meget om hundeopdragelse, og det forkastelige at smide sin hund om på ryggen. Og at hunde ikke gør det mod hinanden.
Felix kan ikke læse for han er en hanhund, og hver dag i starten af vores formiddagstur, skal Lady lige kastes en gang på ryggen, eller lægges halvt ned hvis hun ikke holder sig tilbage. Han skal nemlig først have fat i apporten, som på turen er en stor kæp.
Det har generet mig fordi jeg synes med mine menneskeøjne at det er synd for Lady, som slet ikke kan klare kæmpen. Felix er slet ikke vred når han gør det, han demonstrere sin magt over hende, og Lady, ja hun fare på med samme frækhed som hele tiden.
Det er ikke første gang jeg oplever en ung hanhund laver det nummer, men det står åbenbart ikke beskrevet i div. bøger om hundesprog og adfærd?????????
Så ja ved ikke om hanhunde har et problem med literaturen, eller modsat.
Keg er glad fo at jeg altid har haft flere hunde på en gang, for deres adfærd har givet meg mere viden end alle de bøger jeg har læst, om emnerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smider hunden om på ryggen.
  • #1   28. apr 2007 Snow; ja jeg var én af dem der skrev at dette var en helt naturlig adfærd hos hunde, så fik man da lige en lille røffel. Men pyt, det er stadig dét der virker bedst, og jeg vil fortsat bruge det. Du har ret i at man lærer mere ved at iagttage hundene end hvad man kan læse sig til.

    Stort smil herfra.


  • #2   28. apr 2007 Ja man kan jo ikke lave om på den naturlige adfærd hos hunde...*SS*
    Og jeg vil også give dig ret i dine betragtelser.... der er meget at lære ved at studere sine hunde!!


  • #3   28. apr 2007 Susanne, Tror det pt. er med hundeopdragelse som med børneopdragelse. Da mine børn var små, der var div pædagoger fremme i skoene, børn skulle lære af deres fejl, der skulle ikke være noget som hed straf, og der skulle ikke være nogen grænser, Så i nutiden har man så lige fundet ud af for et par år siden, at det bestemt nok alligevel var godt med grænser og vejledning.
    Jeps. Sådan er det med kulturen vi lever i den er omskiftelig.
    Og ja man bliver nærmest sat i gabestok herinde hvis man opdrager på sin hund.
    Ps. Jeg smider ingen af mine hunde på ryggen i øjeblikkket, fordi de nu har lært almindelig dannelse for hunde. Det gør de mens de er hvalp.
    Men Felix, har jeg da nedstirret et par gange når han kommer for godt igang, og lukker ørene, Så er det igen kropsspriog som skal til, det forstår han.


  • #4   28. apr 2007 http://www.youtube.com/watch?v=0L7Orb7ztgc
    Sådan klarer min hanhund en lidt provokerende hvalp.
    Ved ikke, om I ka bruge det til noget i diskussionen, man det siger en del om adfærden blandt hundene og ligner beskrivelsen af Kims indlæg..;o)


  • #5   28. apr 2007 Chivas er altså 6 år.. og han gør det da helt sikkert på næsten alle de hunde han leger med.. når han først har mødt dem et par gange, begynder han at vise at her er det altså ham der er bossen.. De hunde han gør det ved er da også ældre end ham selv.. hans "fætter" kaster sig næsten helt automatisk om på ryggen når de leger.. tror da bare han viser underdanighed og at han godt ved at chivas er den "store"...

  • #6   28. apr 2007 Hvor er Sakki sød ;D Og rigtig god til de små og irriterende *gg*
    Kender det også her hjemme.. (altså med at velte rundt)
    Raija rører knap ved Carmen og så smider Carmen sig rundt (selv)
    Så Raija kan snuse og gøre ved (Rigtig mor) *gg*
    Ellers så har hun Carmen hængende i ører osv. men når Raija mener det er nok lægger hun hende lige på ryggen.. (meget blidt)

    Hvis den ene hund bliver for meget kan man lige selv hoppe ind og vise hvem der egentlig er større end begge to smiley
    Ved mig plejer jeg bare at lægge mig imellem dem og så er der fred... Eller plejer jeg at knurre en smugle på den der er for meget.. Så plejer de altid at holde op, det er jo mig der er lederen smiley


  • #7   28. apr 2007 CP. Ja men det er ingen konflikt i mine øjne, Han fortæller hende, fordi de begge er unge, at han har førsteret, og hun fare på igen fordi det ikke for hende er en forfærdelig ting. Hun siger nærmest ja ja, lad os nu komme hen til mor med den kæp, så hun kan smide den igen.
    Når jeg har lagt en stor fræk hvalp om på ryggen så er den heller aldrig blevet slået ud af det. Den får bare igen fokus på mig, så vi kan lære noget sammen igen.
    Men jeg står så ikke og skriger den ned i hovedet, Det er der ikke belæg for,
    o jeg har aldrig set hundene gøre det i forhold til hinanden, for det er jo agressiv adfærd.
    Og det kan jeg ikke bruge i min opdragelse, for så blir hunden jo bange og usikker på mig.


  • #8   28. apr 2007 Jeg har oplevet det nogen gange ikke min egen hund...men nogen af de hunde den har leget med..

    Hvis man studere tæven og dens hvalpe nabber hun dem også lige ved struben...og det er for at irettesætte hvalpen..

    Jeg gik til hundetræning et sted, hvor de sagde at hvis man havde en meget dominernde hund ville det være en god metode... at vende dem om på ryggen og så lige klemme med sin hånd ved struben... Jeg har dog aldrig selv brugt den metode men min veninde har og det hjalp...


  • #9   28. apr 2007 hmmm det er dog bare lidt svært med en stor hund hi hi

  • #10   28. apr 2007 Ceteris nå...men det har jeg nu set en tæve gøre... og der er intet ondskabsfuldt i det...

    Jeg gør det, at hvis vores hund løber rundt som en gal i lejligheden fanger jeg ham og ligger ham ned og holder ham med mine hænder endtil han ligger helt stille er det så også ondt????


  • #11   28. apr 2007 Videon, vil lige tilføje > hvalp med moderen var på besøg og de var i haven hele eftermiddagen.
    Hvalpen var ret provokerende...den kom hen og gøede Sakki lige op i fjæset og stak derefter af. Hvalpen har tidligere været bange for store hunde, så det der sker er bare super...;o)


  • #12   28. apr 2007 Jeg ville så aldrig bruge metoden. Anders Halgreen sagde på sit foredrag at de konflikter der f.eks. opstår i en ulveflok med efterfølgende slagsmål kun er i flokke i fangenskab. I naturen hvis en unghund ikke kan affinde sig med rangordenen så forlader den flokken og starter sin egen flok. I naturen ville to flokke der møder hinanden heller aldrig give sig til at lege sammen. derfor går jeg heller ikke ind for diverse træf´s hvor fremmede hunde lukkes sammen . Et par stykker som hunden kender godt er fint. Hvis jeg på mine hvalpehold ser hunde der lægger andre ned og fastholder dem får de ikke lov til at lege mere.

  • #13   28. apr 2007 Cetr. P. Nej tæven gør ikke ved hvalpene, men det gør hanhunden, hver eneste gang der er et kuld her hjemme og far er med, så bliver alle hvalpene fra de er mellem 4-5 uger overladt til hans vejledning, og han vælter dem hvis de ikke gør som han vil have. Det er altid de samme hvalpe, som jeg allerede har set som stærke og dominante.

  • #14   28. apr 2007 ceteris ok.... det jeg gør ved min er også at afstresse ham og det virker altså...nu skal man også lige huske at hunde har hver deres sind...:)

  • #15   28. apr 2007 helt i orden ceteris :)... Jeg går bestemt ikke ind for at staffe min hund.... alle de konflikter gør at min hund ikke vil ha tillid til mig....

    Men de skal sku ha at vide hvis de går over grænsen


  • #16   28. apr 2007 Ceteris. Jeg syntes heller ikke det var ok da jeg så det første gang, for en mange år siden, Havde læst en tysk adfærdsforsker som beskrev, at hvis hvalpen ikke overgav sig slog hanhunden den ihjel, fordi der ikke må være splid i en flok.
    Men der er ikke nogen som har mistet livet, de har bare lært at indordne sig i flokken.
    Hvis hannen ligger med sin knogle og han ikke synes hvalpene skal have den, så skal de bige for ham, hvis han ikke gør det, så vælter han dem, eller tager hele deres hovede ind i flaben.
    Det sammme sker hver gan g her er hvalpe, også hvis det er forskellige hanner. Men igen de gør som deres natur byder dem og ikke hvad der står i litteraturen.
    Smiler. Altså den nye litteratur, for de gør jo som den gamle tysker har beskrevet af sine studier.


  • #17   28. apr 2007 Nu var det ikke for at folk skulle blive uvenner iegn over deres holdninger til hundeædfærd og opdragelse jeg levede tråden.
    Jeg havde bare lyst til at skrive om mine iagtagelser.
    Med hensyn til hundeadfærd i kenneler, så er det uhyre sjældent at hanhunden er der sammen med tæven og hvalpene som de så altid har været her hos mig, så jeg kan godt forstå, at der ikke er mange kennelejere som har iagtaget denne adfærd, for der er tæven jo overladt alene med hvalpene.
    Her hos mig er der så både han og tæve og en tante.
    Før i tíden var det meget brugt på træningsbanerne, det er så ikke længere tilfældet, heldigvis, for et er at lige lægge den store hvalp ned et andet er jo at stå og skrige den ind i hovedet. Det er overgreb.


  • #18   28. apr 2007 Ceteris. Ja men så må hele mit hus og have jo være for lille et areal for mine hunde. Smiler. Jeg skal på job. og aller har deres mening, nogen har det fordi andre siger hvordan livet er og andre kan se gennem mange år med deres egne øjne. Fortsat go dag.

  • #19   28. apr 2007 Vanessa. Ja jeg ville hellere ha været i Hillerød på DKK udstilling, men de mangler en vagt, og så var det altså min tur.
    God dag til dig også.


  • #20   28. apr 2007 http://www.youtube.com/watch?v=K3VYqIhnuNo&mode=related&search=
    Denne er hunde, jeg ikke kender..
    Syns den er noget voldsom den store - mon det er tæve eller hanhund ?


  • #21   28. apr 2007 Er enig med jer alle.........vi bliver ikke enige ;o)

    Rigtig god dag til dem jeg ikke møder herinde mere idag :o))


  • #22   28. apr 2007 sus...det synes jeg ikke er voldsomt....

  • #23   28. apr 2007 Michael > nææh...sikkert ikke. Syns dog hvalpen skriger, når den nappes/ bides...og igen, når videoen ikke fokuserer..

  • #24   28. apr 2007 ok nu hørte jeg den ikke med lyd....Men det kan jo også bare være at hvalpen snakker meget det gjorde vores også da den var lille smiley

  • #25   28. apr 2007 Prøv og hør den med lyd på...lyder som om den store bider rigeligt hårdt...men igen ska man selv være til stede for at se og høre helt, hvad der foregår...ss

  • #26   28. apr 2007 Er der ikke en væsenlig forskel på at vælte hinanden i leg og at lægge og fastholde hinanden som straf/*opdragelse*?

  • #27   28. apr 2007
    Mc Fluff; jo bestemt. Den mest presserende gang jeg har måtte bruge metoden, var da jeg lige var flyttet ind hos Frank. Da havde ham været alene med 2 tæver og 2 hanhunde i et par år, og fører tæven ville bare ikke acceptere mig. Hun lagde sig i sengen mellem os om natten, hun ødelagde alle mine ting, når vi var på arbejde (sko, hårbørster o. lign.) og hun nappede mig i knæhaserne når vi gik tur. Frank sagde at jeg selv måtte gøre noget ved det , ellers ville det fortsætte. Jeg syntes dog også at det var for voldsomt, så det stod på et stykke tid. Liiige indtil, - hun BED mig i knæhasen, det gjorde sgu' ondt, så røg hun altså om på ryggen og jeg lod hende ligge til hun smaskede. Siden var der aldrig noget, hun havde accepteret mig som fører"tæve"


  • #28   28. apr 2007 Jeg har haft en newfoundland som havde en mani med at schæferhunde skulle lægges om på ryggen hvorefter han stod henover dem og gøede dem ned i ansigtet ! (dog ikke min egen schæfertæve)
    Jeg tror det bundede i at en schæfer havde jordet ham som hvalp ?
    Så jo de kan faktisk finde på det !


Kommentér på:
Smider hunden om på ryggen.

Annonce