{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobermann kennel og forskellige linjer
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #2   19. maj 2019 Vil du have udstilling- eller brugshundelinjer?

  • #3   19. maj 2019 Mikes mor; jeg har være inde og lure på hende hjemmeside, de virker super kompetente smiley
    Det er som at lede efter en nål i en høstak at skifte race - og hvilken opdrættere det skal være indenfor racen

    Mathias; Hunden skal kunne fungere som familiehund - i en aktiv familie .. udstilling er et ønske (muligvis avl) og derudover DCH lydighed som udgangspunkt. Ift brugslinjer og udstillingslinjer søger jeg erfaring hermed


  • #6   19. maj 2019 Mike - uden det kommer til at lyde som om jeg ønsker en hund uden drift, for det gør jeg bestemt - så skal den også kunne fungere med dage uden træning men bare alm familieture ..
    og derfor kan jeg måske godt tænke at en af brugslinjer måske bliver for aktiv ..
    jeg har ingen ambitioner om a/e niveau


  • #8   19. maj 2019 Jeg har altid været betaget af deres udseende og væsen siden jeg var barn! Mine forældre havde et vennepar, der havde 2 og ligeledes var der en på rideskolen hvor jeg havde hest ..

    Jeg har altid sagt "en dag må jeg eje sådan en" ..

    Årene er gået, jeg har haft forskellige små hunde og en Golden retrievere - har trænet agility, rally og lydighed (og en bette smule IPO) og jeg mangler simpelthen noget at arbejde mere med!

    Jeg har været flere racer igennem, fordi jeg måske hele tiden har tænk at dobermann er en lille smule til den store side .. men hvergang ender jeg tilbage ved doberen!

    Jeg vil som skrevet gerne have en god familiehund, og de dober jeg har kendt har være fantastiske!
    Så vil jeg gerne have en til at passe på mig og ungerne smiley og ja! Så betager dens udseende mig bare helt vildt! smiley


  • #9   20. maj 2019 Dobermann ER en skøn race - for den rigtige ejer smiley De er impulsive og kærlige damptromler på speed. De larmer meget og de fylder meget på mange måder smiley
    Du skal ikke forvente at få en hund der passer på dig og ungerne; rigtig mange dobere er mere sådan nogle lidt 'goofy' størrelser, der ikke gør andet end at sige velkommen til fremmede. Men OK det 'bodyslam' de ofte vælger som velkomst er nok til at slå folk ud smiley Deres ry er rigeligt til at folk ikke går ind eller forsvinder over på det modsatte fortorv smiley
    Jeg har en brugsliniedober som jeg træner i A-klassen med. Hvis A-klassen skal være rigtig sjov så kræver det en hund med drift og vilje til at blive ved og ved og ved og ved. Løbearbejdet i eftersøgningen er der hvor man skiller fårene fra bukkene - om man så må sige smiley Min dober er kommet lidt op i årene og da hun var min første dober turde jeg ikke tage en med meget høj drift (byttedrift). NU, hvor jeg står til konkurrencer i A-klassen, må jeg tilstå at jeg faktisk godt kunne ønske mig noget mere drift (det ved jeg så til min næste dober smiley ). Set i bakspejlet har hun været en fin 'begynderdober'. Jeg har været vant til driftige hunde med jagtinstinkt i mine Irske Terriers. Men det er alligevel noget andet når hunden er så stor og hurtig som doberen smiley
    Til det du beskriver ville jeg godt turde tage en udstillingsliniedober. Jeg kender nogle stykker, del der træner lydighed (DcH) med udstillingslinier. De gør det ganske udmærket i C og B-klassen. Jeg kender også en enkelt der sagtens vil kunne komme i A og gøre det ganske udmærket her smiley Det er først i A og E klasserne at det for alvor gør en kæmpe forskel om hunde er avlet efter arbejdsevner eller ej. Det du skal være lidt opmærksom på i racen er temperament; man kan desværre stadig godt rende ind i nervøst anlagte avlshunde. Det skal være frejdige hunde, der møder verden med åbent sind og som ikke lader sig slå ud af nyt underlag eller nye mennesker.
    Mit første møde med Perles mor var at der kom en stor damptromle drønende og hoppede lige i armene på mig og gav mig jordens største tungekys i hele hovedet smiley


  • #10   21. maj 2019 Jeg kan ikke pege i nogen retning, men se det her bæst smiley smiley

    profilbillede
  • #12   22. maj 2019 De er sørme nogle lækre modeller. smiley

Kommentér på:
Dobermann kennel og forskellige linjer

Annonce