{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Patella + Korsbånd Nu livmoderbetændelse {{forumTopicSubject}}

Min chihuahua Issa blev for 14 dage siden opereret i bagbenet pga en skade hun havede lavet under leg. Under operationen fik hun lavet flere ting, bla. Patella lux (knæet som blev sat på plads) korsbånd mm.

Det er gået rigtig godt hjemme efter operationen, og hun har klaret det så flot! Pludselig fra den ene dag til den anden blev hun meget dårlig og vi måtte afsted igen.

Nu er den lille pus ramt af livmoderbetændelse (åben, da dyrlægen ku få lidt pus ud). Dyrlægen (faxe dyreklinik) synes ikke at hun her og nu kan gennemgå en ny operation så hun er istedet kommet på antibiotika.

Hun har fået antibiotika i 2 dage nu, men jeg kan ikke rigtig se nogen bedring hos hende. Hun sidder og er nedstemt eller sover det meste af tiden, men jeg kan dog godt få lidt mad og vand i hende.

Har I nogen erfaringer i sådan en situation? Hvornår kan man se lidt bedring?
Jeg har læst mig frem til at de på medicinsk behandling også giver nogle sprøjter de første dage? Det har dyrlægen ikke snakket om, hun får kun antibiotika.

Hun er dog ikke i forværret tilstand.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Patella + Korsbånd Nu livmoderbetændelse
  • #3   24. maj 2019 Så det nok derfor hun ikke får nogrn sprøjte. Hun er aldrig blevet parret og skal det heller ikke.
    Læste mig godt frem til det højest sansynligt vil komme igen om et par måneder, men så kan hun også nå og komme sig på den første operation inden hun evt skal opereres for dette.

    Dog håbede jeg, at jeg snart ku se en bedring hos hende.


  • #6   24. maj 2019 Oh okay, jeg misforstod noget. Så forstår jeg bare ikke at dyrlægen ikke har sagt noget om det. Hun har ikke fået nogen sprøjter, kun antibiotika i pilleform ??

    Tusinde tak smiley


  • #8   24. maj 2019 Hun har ikke haft feber siden onsdag hvor vi var hos dyrlægen. Jeg har målt hende til 38,7 i eftermiddags. Hun har spist og drukket lidt, men ligger ellers bare og sover og kigger lidt.

    Det rigtig øv at det fredag Idag, men ellers tager jeg afsted akut.

    Jeg frygter bare virkelig hele situationen hvis hun ikke kommer i bedring, når nu dyrlægen selv har vurderet hun ikke pt kan klare endnu en operation smiley


  • #9   24. maj 2019 Hvorfor kan hun ikke klare en operation mere? Hvis det andet er 14 dage siden.

  • #10   24. maj 2019 Bliv ved med at tage temperaturen. En åben livmoderbetændelse kan lynhurtigt udvikle sig til en lukket, og så drejer det sig om få timer, fra 1. symptom, til det er livstruende. Her er temperaturen et af de første symptomer, og et man ofte ikke når at fange, fordi man ikke fast måler temperatur.
    Er det pga. fare for komplikationer pga. nedsat immunforsvar de ikke opererer eller?



  • #11   24. maj 2019 Jeg undre mig også.
    Ingen tvivl om at det ikke er optimalt men to store operationer tæt på hinanden men hvis det er 14 dage siden.


  • #12   24. maj 2019 Hvis du er utryg, så husk på at Ølby dyrehospital har almindelig lørdagsåbent til almindelig takst.
    Rigtig god bedring med hende!


  • #13   24. maj 2019 Zenta og Laikas moar smiley

    Det var en stor operation hun fik lavet, da der var flere ting i benet som var ødelagt end dyrlægen ved første undersøgelse havde regnet med. Der er lavet en del med hendes ben og dyrlægen sagde at det var en af de største operationer de laver som er blevet lavet.

    Min opfattelse af situationen er, at dyrlægen synes det var for voldsomt at hun skal igennem en operation (og nakose) nu og her, HVIS det kunne "udsættes" lidt med medicinen og kunne give en bedring. Hun er en lille meget spinkel chihuahua og mit indtryk er, at dyrlægen har denne mening af en en grund. Det håber jeg hvertfald. Det hele er forgået på faxe dyreklinil og opereret af Lars som flere har anbefalet.

    Men jeg ville spørge herinde for at høre fra andre som ved noget om det ??


  • #14   24. maj 2019 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar

    For at være ærlig, så ved jeg det faktisk ikke. Der blev ikke rigtig uddybet så meget. Vi var en del ude hos dem med hende før operationen, og de lærte hende ret hurtigt at kende, så jeg går ud fra det har været deres "over all" mening at det ville være synd for hende fordi den anden operation var så stor en omgang ? :-S


  • #15   24. maj 2019 louise c - Kennel Sojus

    Tusinde Tak, det rart og vide hvis hun ikke kommer i bedring i løbet af natten/imorgen smiley


  • #16   24. maj 2019 Jeg synes nu at det giver fin mening at udsætte en ny operation, hvis det kan lade sig gøre. En stor operation af benet, kræver både ro og genoptræning, og det er ikke optimalt at lave endnu en stor operation oveni.

    Jeg havde nok rundet Ølby i morgen, bare for at være sikker. Sådan en livmoderbetændelse er noget rigtig skidt, og når hun ikke er på toppen i forvejen, ville jeg være bange for ikke at opdage det før det er for sent.

    God bedring med hende smiley


  • #18   25. maj 2019 Få det lavet med det samme - ud med skidtet. Vi troede også vores kunne klare det. Åben livmoderbetændelse. Her kom blod ud. Det endte med at blive et kapløb med tiden og i sidste minut kan livmoder ud. Den bristede, da de lagde den på bordet. De havde aldrig set så blodfyldig en livmoder. Hun fik heller ikke abortsprøjte. Måske er det i det tidlige stadie det gives? Kan kun sige - få hende opereret mandag.

  • #19   25. maj 2019 Jeg må erklære mig enig.
    Det er langt langt fra optimalt og jeg synes det er synd for hunden, men jeg havde gjort det.
    Især når det heldigvis er 14 dage siden med benet.


  • #20   25. maj 2019 Hvordan går det med hende? smiley

  • #21   28. maj 2019 Fanta - schæfer love smiley ( og andre som har svaret i tråden her) smiley

    Tusinde tak for jeres svar og hjælp.

    - Vi har været afsted til dyrlægen 2 gange siden jeg skrev tråden her, og er lige hjemvendt derfra igen.

    Issa er blevet scannet og har fået taget nye prøver idag. Betændelsen er 100 procent Væk og infektionstallene er faldet ned på plads hvor de skal være. Hun er sig selv, og hun spiser/drikker og hygger sig smiley

    Hun skal færdiggøre sin antibiotika kur, og så er jeg obs på evt symptomer hvis det skulle komme igen indenfor den næste tid.

    Hun skal nu fortsætte genoptræning af bagbenet, også tænker jeg at en evt sterillition i nærmere fremtid når hun er helt på ret køl igen.

    Jeg takker jer allesammen for jeres tid og råd smiley


  • #22   28. maj 2019 Ej hvor godt at høre smiley
    Hvor dejligt det gik den rette vej og hun er frisk igen. smiley Og at hun heldigvis ikke skulle igennem en operation mere.


  • #23   29. maj 2019 En dejlig opdatering, tak for den smiley

Kommentér på:
Patella + Korsbånd Nu livmoderbetændelse

Annonce