{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken olie
  • #2   2. jun 2019 Jeg har hellere aldrig hældt olie over mine hundes mad, og de har været sunde, raske og haft en dejlig blank pels.
    Jeg er ret sikker på, at hvis man fodrer med et ordentligt foder, så er det ikke nødvendig.
    Endvidere, så synes jeg at det må være træls at al deres mad er søbet ind i olie.
    Hvis det var mit mad, ville jeg godt nok være ked af det

    Og fuldkommen enig med Vaxhound.



  • #4   2. jun 2019 Ellers kan man jo være smart og købe fiskepiller billigt i supermarkedet. Ingen snask i pels, og heller ingen olie direkte på foderet.

  • #6   2. jun 2019 Min hensigt med olie er at styrke led, få en flot pels og hvis man som bonus kunne gøre at de ikke fælder helt så meget....det er til en hvalp.

    Men ved ikke om olie overhovedet er løsningen, derfor forsøger jeg at gøre mig klogere på det:)

    Min plan er at fodre med wolfsblut puppy tørfoder.


  • #8   2. jun 2019 Vaxhound tak for et velovervejet og brugbar svar, jeg ville vælge fiskevarianten.



  • #10   3. jun 2019 Er på linie med Vaxhound, ingen grund til at give fiskeolie, hvis du fodrer med fiskebaseret foder. Vi giver en god vegetabilsk olie, f.eks. økologisk jomfru kokosolie eller en variant med hørfrø- og kæmpenatlysolie fra Urtekram - begge olierne har gode egenskaber.

    Kokosolien har antibakterielle og svampedræbende egenskaber, og virker rigtig godt på hud/pels og styrker immunforsvaret, men mangler omega 3. Nogle mener også den har en let afvisende virkning på flåter.
    Hørfrø-/kæmpenatlysolien har et godt indhold af omega 3 og styrker også hud/pels/immunforsvar.

    Jeg har valgt at give begge dele, skifter mellem dem hver aften, hvor de får en spiseskefuld i deres mad. Og begge tøser har en flot og skinnende pels, trods deres lidt fremskredne alder - og de har generelt et godt helbred, måske pga. dette???

    Vi giver som Vaxhound ligeledes C-vitamin og i opvæksten og igen nu i alderdommen direkte ledtilskud med glucosamin/MSM/chondroitin - jeg vil gerne støtte mine store hunderacer i opbygningen af deres knogler.

    Det kan godt være at nogle ejere af (kortpelsede) hunde ikke mener, at deres hunde har brug for olier, og det kan sagtens være rigtigt. Men med langpelsede og i mit tilfælde hunde, der opholder sig meget udendøre, så er det altså en rigtig god ide med lidt ekstra.


  • #13   4. jun 2019 Eller man ikke fodrer med et fuldfoder - jeg fodrer en kombination af barf, tør- og vådfoder samt grøntsager mv. Og der tilsætter jeg altså olie som en del af kombinationen.

    Mange har måske også tørfoderet stående et stykke tid efter åbningen og så falder kvaliteten af de tilsatte olier ret hurtigt, da iltning sætter gang i harskningsprocessen.

    Og så er hundes behov forskelligt - olieindholdet i det fuldfoder, der passer til en kortpelset broholmer passer ikke nødvendigvis til en langpelset berner sennen.

    Kalorieindtaget skal man under alle omstændigheder holde øje med, ekstra olie eller ej.


  • #16   4. jun 2019 @Pia med guld vingerne, det er netop derfor jeg forsøger at undersøge hvorfor og hvad hvis man er for olie.

    Netop for at der tilføjes tilskud HVIS det er nødvendigt og giver mening for den enkelte hund.

    Er allerede blevet klogere på hvad der kan benyttes til hvilke formål via de kommentarer der er kommet:)


Kommentér på:
Hvilken olie

Annonce